MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het meest overschatte nummer (K.O.)

zoeken in:
Casartelli (moderator)
4. Golden Earring - Radar Love vs. Fleetwood Mac - Go Your Own Way

1-0

Tja, dat is een lastige. Golden Earring is alleen overschat als Arrow Classic Rock je venster op de wereld is, maar dat geldt volgens mij niet voor zo veel mensen hier. 't Is verder geen heel spannende band, maar Radar Love is nu net wel een klassieker die nauwelijks stuk te krijgen is. Maar dat geldt voor Go Your Own Way evengoed. Beide wat mij betreft dus misplaatst hier, maar goed, de karavaan moet verder...

2-0

3-0

4-0

5-0, maar wat mij betreft verre van overschat

5. Kraftwerk - Autobahn vs. Racoon - Love You More

0-0, ben er nog niet over uit

Panaman
1-1

Misterfool
1-2

1-3

1-4

1-5

2-5

6. Sigur Rós - Untitled #8 vs. Talk Talk - Such a Shame

Eh 0-1

1-1

Misterfool
1-2

Met pijn in mijn hart!

Rare uitslagen. Child in Time verliest van het enorm overschatte Strong! London Grammar, een top 200 positie in onze top 2000 voor zo'n zeiknummer . Go Your Own Way, ook zo iets, prima nummer echt niets mis mee maar wel enorm overgewaardeerd.

De nummers in deze battle vind ik beide gewoon goed dus ik sla over.

1-3

Casartelli (moderator)
2-3

Panaman
3-3

4-3

5-3

Casartelli (moderator)
7. U2 - The Unforgettable Fire vs. R.E.M. - Man on the Moon

1-0

Tja, dat is qua bands de clash der titanen in deze KO. Het deed mij als fan wel wat pijn te zien dat R.E.M. als eerste aan het maximum van vijf nominaties zat, maar dat Automatic for the People (en dus ook een aantal afzonderlijke nummers daarvan) tot de hoge bomen behoort, ligt op zich voor de hand. Als ik echter een lijstje in de breedte overschatte rockbands zou moeten noemen, zou ik niet weten waar anders te beginnen dan bij U2. Het titelnummer van het ultiem overschatte Unforgettable Fire is op zich nog wel aardig, maar niet heel veel meer dan dat en ook hier overschatten we hem al diverse jaren de ladderfinale in.

1-1

Beide zijn overschat, toch maar R.E.M., omdat deze U2 nog wel gaat.

1-2

2-2

Ze hebben wel wat overschatte nummers (iets met Everybody) maar daar hoort deze niet mee. Dit was toch ook geen enorme hit of nog dagelijks op de radio?

Volgens mij snapt men het doel van deze KO niet. Je moet op het meest overschatte nummer stemmen, niet op je minst favoriete nummer. Snap niet hoe Sigur Rós anders ooit kan 'winnen' van Such a Shame... Laat staan Blof van Hotel California en Fix You...

3-2

Panaman
3-3

idd : het meest gekozen overschatte nummer moet winnen......je stemt dus op wat jij in deze battle het meest overschatte nummer vindt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.