MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het meest overschatte nummer (K.O.)

zoeken in:
Casartelli (moderator)
1-1

1-2

2-2

2-3

3-3

3-4

3-5

Gretz schreef:
0-3

Eerste nummer pretendeert slechts om een gezellig feelgood zomerhitje te zijn, denk niet dat er veel mensen zijn die er zoveel meer in horen (moet tevens bekennen dat de houdbaarheid van deze hit me alleszins meevalt).

Mwoah, volgens mij heeft het "gewone volk" Avicii anders aardig hoog zitten. Heb hem bij de studievereniging echt zo belachelijk vaak moeten horen, en ik heb veel mensen er ook echt daadwerkelijk enthousiast over horen praten. Dat is wel meer dan gewoon een geinig hitje. En over de houdbaarheid zijn we het al helemaal oneens.

68. Lukas Graham - 7 Years vs. The Smashing Pumpkins - Bullet with Butterfly Wings

1-0

2-0

3-0

4-0

69. Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street vs. Triggerfinger - I Follow Rivers

0-1

Zo'n verschrikkelijk overschatte cover die enorme afbreuk aan het prachtige origineel doet, dat een redelijk van de mensen niet eens kent.

0-2

Lastig, met 'op MuMe' als criteria zou ik op de eerste stemmen (zeker binnen de context van de plaat), maar met de grote boze buitenwereld meegerekend ga ik toch maar voor de 2e, al is het maar omdat zo veel mensen 'm schijnbaar een stuk beter vinden dan het origineel.

Denk wel dat 't gros van de mensen het origineel kent overigens. Dat was echt wel een grote hit toch?

Misterfool
1-2

Koenr schreef:

Denk wel dat 't gros van de mensen het origineel kent overigens. Dat was echt wel een grote hit toch?

Ja, ik vergiste mij. Het 'origineel' in de Magician Remix was ook een Top 2-hit. Iets minder lang genoteerd wel dan Triggerfinger die ook nog eens weken op #1 stonden.

Maar ik kreeg wel het idee dat origineel redelijk ondersneeuwde nadat Triggerfinger er een Sky Radio-fähige bewerking van had gedaan. Niet voor niets staat de cover al jaren hoog genoteerd in de Top 2000 terwijl het origineel nergens te bekennen is.

Casartelli (moderator)
Koenr schreef:

Mijn zus: "dat was zo'n dancenummer toch?". En dat is een redelijke schatting voor "'t gros van de mensen".

1-3

1-4

Ja, na de cover deden een boel mensen het origineel volgens mij af als 'zo'n popnummertje/dancenummertje'.

1-5

70. Tool - Schism vs. dEUS - Instant Street

0-0

1-0

Casartelli (moderator)
2-1

Schism... yeah right

2-2, Tool en overschat?

2-3

2-4

Vrij zeker dat Tool een grotere (en meer hysterische) fanbase heeft dan dEUS.

3-4

3-5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:25 uur

geplaatst: vandaag om 15:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.