Muziek / Muziekgames / Het slechtste top 40 nummer (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2016, 22:20 uur
6. Frans Bauer - Heb je even voor mij vs. Afroman - Because I Got High
1-0
Dit is niet heel moeilijk...
1-0
Dit is niet heel moeilijk...
0
geplaatst: 6 juni 2016, 22:24 uur
2-2
Frans komt op mij regelmatig sympathiek over (in tegenstelling tot veel van z'n Nederlandse collega's) en is bij momenten nog wel grappig. Dit nummer in het genre ook helemaal niet zo verkeerd. Afroman is vooral extreem irritant.
Frans komt op mij regelmatig sympathiek over (in tegenstelling tot veel van z'n Nederlandse collega's) en is bij momenten nog wel grappig. Dit nummer in het genre ook helemaal niet zo verkeerd. Afroman is vooral extreem irritant.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 01:41 uur
7-4
7. Triggerfinger - I Follow Rivers vs. Nick & Simon - Rosanne
0-1
7. Triggerfinger - I Follow Rivers vs. Nick & Simon - Rosanne
0-1
0
geplaatst: 7 juni 2016, 03:59 uur
1-2
Tsja, als ik eerlijk ben... Die eerste is vooral enorm overschat, maar dat is een ander topic.
Tsja, als ik eerlijk ben... Die eerste is vooral enorm overschat, maar dat is een ander topic.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 06:52 uur
Maar ze hebben het niet gejat. Het is gewoon een cover, en in een duidelijk ander arrangement. Ik vind het ook geen goede cover hoor, maar met jatten heeft het weinig te maken.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 07:01 uur
Arrie schreef:
Maar ze hebben het niet gejat. Het is gewoon een cover, en in een duidelijk ander arrangement. Ik vind het ook geen goede cover hoor, maar met jatten heeft het weinig te maken.
(quote)
Nou, ik vind het dus wel jatten als je zo kort na de originele release een live-versie officieel gaat uitbrengen en er probeert mee te cashen. Een vorm van minachting naar Lykke Li vind ik dat. Giel Beelen zal ze ongetwijfeld over gehaald hebben, maar dan nog. 'Jatten' in de zin van een arrangement van een ander gebruiken en er geen royalties over betalen is het inderdaad niet maar er zijn nog meer vormen van jatten. Dit is er in mijn ogen 1 van. Ze hadden het ook gewoon bij die live-opnamen kunnen laten en in plaats daarvan een eigen radiovriendelijke single kunnen uitbrengen.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 07:05 uur
Gretz schreef:
Nou, ik vind het dus wel jatten als je zo kort na de originele release een live-versie officieel gaat uitbrengen en er probeert mee te cashen. Giel Beelen zal ze ongetwijfeld over gehaald hebben, maar dan nog. 'Jatten' in de zin van een arrangement van een ander gebruiken en er geen royalties over betalen is het inderdaad niet maar er zijn nog meer vormen van jatten. Dit is er in mijn ogen 1 van. Ze hadden het ook gewoon bij die live-opnamen kunnen laten en in plaats daarvan een eigen radiovriendelijke single kunnen uitbrengen.
(quote)
Nou, ik vind het dus wel jatten als je zo kort na de originele release een live-versie officieel gaat uitbrengen en er probeert mee te cashen. Giel Beelen zal ze ongetwijfeld over gehaald hebben, maar dan nog. 'Jatten' in de zin van een arrangement van een ander gebruiken en er geen royalties over betalen is het inderdaad niet maar er zijn nog meer vormen van jatten. Dit is er in mijn ogen 1 van. Ze hadden het ook gewoon bij die live-opnamen kunnen laten en in plaats daarvan een eigen radiovriendelijke single kunnen uitbrengen.
Hoezo er proberen mee te cashen? Er is bij Giels programma gewoon een onderdeel waarbij de artiest in de studio naast een eigen nummer ook een nummer dat op dat moment in de Mega Top 50 covert. Daar zijn talloze voorbeelden van. Dat heeft ook weinig met overhalen te maken, dat is gewoon onderdeel van dat programma. En zo af en toe blijkt zo'n cover ineens enorm aan te slaan bij het publiek, wordt het heel goed ontvangen. Waarom zouden ze het dan niet uitbrengen?
Ik betwijfel ook ten zeerste of het hun bedoeling is geweest on een grote radiohit te scoren. Het overkwam hun gewoon. Door gewoon een liedje te coveren in een radioprogramma. Waarom is dat jatten?
0
geplaatst: 7 juni 2016, 07:08 uur
2-5
Het is ook compleet andere muziek dan die ze normaal spelen. Was mooi om de blik op de gezichten van de vele tienermeisjes te zien, tijdens het optreden op Lowlands 2012. Die verwachtten allemaal I Follow Rivers-achtige muziek
Het is ook compleet andere muziek dan die ze normaal spelen. Was mooi om de blik op de gezichten van de vele tienermeisjes te zien, tijdens het optreden op Lowlands 2012. Die verwachtten allemaal I Follow Rivers-achtige muziek

0
geplaatst: 7 juni 2016, 07:12 uur
Arrie schreef:
Ik betwijfel ook ten zeerste of het hun bedoeling is geweest on een grote radiohit te scoren. Het overkwam hun gewoon. Door gewoon een liedje te coveren in een radioprogramma. Waarom is dat jatten?
(quote)
Ze hadden het daarbij ook kunnen laten he, zoals zo'n beetje alle artiesten die een cover spelen in GIEL!. Als een bepaalde cover goed aanslaat bij je publiek kun je er ook voor kiezen om hem vaker in je live show te stoppen. Dat men er per se een officiële single van moest maken zegt voor mij dat het vooral om geld en naamsbekendheid ging. Het eigen werk was blijkbaar niet hitgevoelig genoeg dus hadden ze een goedkope cover nodig om makkelijk te scoren. Tuurlijk had Triggerfinger wel door nadat ze die cover opnamen dat dit de weg was naar makkelijk succes.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 07:21 uur
Het lijkt mij dat er vooral ook flinke vraag van het publiek was naar een officiele single. Als jij een goede cover hoort in dat programma, zou je dat toch ook waarderen? Maar dan moet die artiest het publiek maar gewoon negeren? En waarom is die cover nou weer meteen 'goedkoop'? Het lijkt alsof je enorm gefrustreerd bent dat ze er een grotere hit mee hebben gescoord dan Lykke Li.
Het is me ook totaal onduidelijk waarom een (afwijkende) cover uitbrengen van een recent nummer 'jatten' is.
Het is me ook totaal onduidelijk waarom een (afwijkende) cover uitbrengen van een recent nummer 'jatten' is.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 07:21 uur
Geen haatstem van mijn kant overigens. Ik vind de tegenstander zeker geen slecht nummer in het oeuvre van Nick & Simon.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 07:25 uur
Overigens, als Triggerfinger daadwerkelijk wilde cashen, dan hadden ze na dat succes wel concessies gedaan in hun eigen muziek, lijkt me. Dan hadden ze erna nog een toegankelijke, radiovriendelijke single gemaakt. Maar die heb ik gemist, geloof ik. Hun meest recente single is nota bene een single met de rapper Method Man, als er iets nou niet commercieel is om te doen voor een rockband als Triggerfinger... Nee, ze komen op mij absoluut niet over als een band die makkelijk wil cashen. Heb verder ook bijzonder weinig met Triggerfinger trouwens (en nog minder met die cover), dus ik zit hier geen favoriete artiesten te verdedigen. Maar dit vind ik een onterechte aanval.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 07:26 uur
Arrie we verschillen in dit geval duidelijk van mening over hoe breed je het woord 'jatten' moet zien. Ik vind het gewoon een vorm van jatten, jij mag dat anders zien. En ja, ik ben inderdaad gefrustreerd dat zo'n waardeloze cover meer succes heeft behaald dan het origineel. Zonder de onvoorwaardelijke steun van 3FM die de cover tot in den treuren hebben gedraaid was dat nooit gelukt. En hee, het was niet voor niets een live cover. Als ze zo graag een officiële versie hadden willen uitbrengen omdat ze het een mooi nummer vinden hadden ze er beter een paar jaar mee kunnen wachten. Nu was het lekker meeliften op het succes van Lykke Li en dat vind ik goedkoop.
* denotes required fields.