MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Party like the 80's KO

zoeken in:

Poeha schreef:
(quote)
Belangrijkste lijkt me toch echt in de geest van de KO te stemmen. En daar horen die avondjes zeker bij, zolang het tijdens een party maar gedraaid kan worden.

Dat is voor mij ook het doel van de KO, om het beste partynummer te kiezen, niet per se het beste nummer. Aangezien ik de 80's niet bewust heb meegemaakt, kies ik de nummers die in mijn straatje liggen; dat zijn vaak de Italodisco en vroege housenummers. Ik kan me voorstellen dat de wat oudere users hier in de jaren '80 (nog) niet op housefeesten stonden en zodoende een ander idee hebben van jaren '80-partynummers (neemt niet weg dat het wel vervelend is dat mijn favorieten er steeds kansloos uitvliegen, maar goed dat is het euvel van een KO in het algemeen...)

5-2

Blijft een kut nummer van w&w maar er zullen vast wel mensen op kunnen dansen, moet ik nu toch daar op stemmen?

Wellicht is de klaagmodus bij de "ene" groep ook wel groter waardoor het lijkt dat... nou ja je snapt het wel.

Ook hier gaat het gewoon weer om smaak zoals altijd

Niemand verplicht je hier om op nummers te stemmen, die je niet goed vindt, Sander

6-2

120 Cyndi Lauper - Girls Just Wanna Have Fun vs. Evelyn Thomas - High Energy

0-1

Titmeister schreef:
Niemand verplicht je hier om op nummers te stemmen, die je niet goed vindt, Sander

Gelukkig maar

Poeha schreef:
Belangrijkste lijkt me toch echt in de geest van de KO te stemmen. En daar horen die avondjes zeker bij, zolang het tijdens een party maar gedraaid kan worden.

Gaat voor mij wel op ja, maar als je begin 20 bent zegt dat je niks en stem je anders. En ik snap ook wel dat het stemgedrag dan niet altijd goed begrepen wordt

Titmeister schreef:
Aangezien ik de 80's niet bewust heb meegemaakt, kies ik de nummers die in mijn straatje liggen; dat zijn vaak de Italodisco en vroege housenummers. Ik kan me voorstellen dat de wat oudere users hier in de jaren '80 (nog) niet op housefeesten stonden en zodoende een ander idee hebben van jaren '80-partynummers

In Nederland waren houseparty's in de jaren '80 gewoon nog niet zo bekend. Pas eind jaren '80 kwam het opzetten en dan was dat echt nog maar voor een beperkt publiek wat in een tent als de Roxy kwam. Tegelijkertijd kwam New Beat op (een vriend van mij was daar gek op dus dat kende ik wel). Maar alles pas tegen de jaren '90 aan, dus 'onze' partynummers waren toch echt de partynummers zoals er hier op gestemd wordt. Heeft niks te maken met een ander idee van jaren '80 partynummers en dus zoals gezegd puur stemgedrag aan de hand van beleving (ik kan me niet voorstellen dat er in dit topic een aantal van die Roxy gangers zitten)
Logisch dat als je die tijd niet zo hebt meegemaakt je dan veel neutraler stemt.

Italo was wel bekender, maar dan ook vooral de wat populaire variant ervan.

Vergis je niet: er was geen internet en de kennis van wat er gaande was overal was veel minder groot dan nu. Iedereen keek naar dezelfde tv zender en deed de dingen op dezelfde manier, op een kleine groep voortrekkers na uiteraard.

Tainted Love is dus zo'n voorbeeld van een enorm partynummer in die tijden. Tijdens het uitgaan ging iedereen uit zijn dak op dat nummer en daarna op Melissa Etheridge om maar wat te noemen

121 Eddy Grant - I Don't Wanna Dance vs. Soft Cell - Tainted Love

0-1

aERodynamIC schreef:
Tainted Love is dus zo'n voorbeeld van een enorm partynummer in die tijden. Tijdens het uitgaan ging iedereen uit zijn dak op dat nummer en daarna op Melissa Etheridge om maar wat te noemen

Nee ik ga over deze twee voorbeelden geen makkelijke opmerking maken, ik kijk wel uit

122 Pet Shop Boys - Paninaro vs. Diana Ross - Upside Down

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.