Muziek / Muziekgames / Party like the 80's KO
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2017, 23:28 uur
32 Grandmaster Flash & the Furious Five - The Message vs. Yazoo - Don't Go
0-1
0-1
0
geplaatst: 4 februari 2017, 14:21 uur
Loting volgt later vandaag
Edit: hebben jullie nou serieus ook Spacer Woman eruitgestuurd
Edit: hebben jullie nou serieus ook Spacer Woman eruitgestuurd

0
geplaatst: 4 februari 2017, 21:21 uur
Sorry, niet meer aan loten toegekomen, ben nu niet thuis. Ik loot morgen.
0
geplaatst: 4 februari 2017, 21:31 uur
Spacer Woman verliest van Together in Electric Dreams?

Als er 1 nummer dansbaar is en de ultieme 80s sfeer uitademt.
Edit: en een andere topfavoriet er ook al vroeg uit.
Barbaren...

Als er 1 nummer dansbaar is en de ultieme 80s sfeer uitademt.
Edit: en een andere topfavoriet er ook al vroeg uit.

113 Mr. Flagio - Take A Chance vs. The Communards - Don't Leave Me This Way
1-6
1-6
Barbaren...
2
geplaatst: 4 februari 2017, 22:05 uur
Jemig, in een ander topic weet je er net 20 80's albums uit te persen en nu denk je ineens te weten wat de "ultieme 80's sfeer " is 

0
geplaatst: 4 februari 2017, 22:09 uur
Volgens mij gewoon een generatiekloofje tussen degenen die de 80's hebben meegemaakt en de jongere generatie die veel neutraler tegenover de nummers staan 

2
geplaatst: 4 februari 2017, 22:27 uur
Oftewel: Don't Leave Me This Way en Together in Electric Dreams halen het puur op jeugdsentiment, terwijl Take a Chance en Spacer Woman zo tijdloos zijn dat ze de jongere generatie nog altijd aanspreken.

Wel jammer dat het jeugdsentiment wint, want ik heb ook een voorkeur voor Spacer Woman en Take a Chance.

Wel jammer dat het jeugdsentiment wint, want ik heb ook een voorkeur voor Spacer Woman en Take a Chance.

0
geplaatst: 4 februari 2017, 22:42 uur
Arrie schreef:
Oftewel: Don't Leave Me This Way en Together in Electric Dreams halen het puur op jeugdsentiment, terwijl Take a Chance en Spacer Woman zo tijdloos zijn dat ze de jongere generatie nog altijd aanspreken.
Dat zou zomaar kunnen ja. Ik kan er niet over oordelen want die eerste twee nummers zitten heel diep in mijn jaren '80 top 40 genen en dat wint het telkens van mijn neutrale voorkeur nu

Ieder z'n eigen manier van stemmen zullen we maar zeggen.
0
geplaatst: 4 februari 2017, 22:47 uur
Ik speel het gewoon als een KO, zoals alle andere KO's. De beste krijgt mijn stem. Bovendien zie ik niet in waarom een Take a Chance niet in een party-KO zou passen maar je bedoelt zeker dat je stemt op waar je in de jaren '80 op losging? Want zo kan ik natuurlijk überhaupt niet stemmen.
Ik vind Don't Leave Me This Way overigens ook een heerlijk nummer, voor alle duidelijkheid.
Ik vind Don't Leave Me This Way overigens ook een heerlijk nummer, voor alle duidelijkheid.

0
geplaatst: 4 februari 2017, 23:21 uur
Arrie schreef:
maar je bedoelt zeker dat je stemt op waar je in de jaren '80 op losging?
maar je bedoelt zeker dat je stemt op waar je in de jaren '80 op losging?
Uiteraard, want zo zie ik dit topic namelijk wel (en snap ook wel dat dat niet voor iedereen op kan gaan).
Ik zou een '60's topic ook anders aanpakken. Halverwege de jaren '80 ging ik voor het eerst uit (nog heel voorzichtig tijdens vrij-dansen op de dansschool, want daar zat iedereen toen wel zo'n beetje op), eind jaren '80 het grotere werk.
Waar haal je trouwens vandaan dat Take a Chance er niet in zou passen? Heb je mij niet horen zeggen hoor. Italo-disco vond ik altijd erg leuk, maar dat kwam door de befaamde verzamelaars in die jaren. Je hoorde het niet heel erg veel op de radio en tijdens het uitgaan waar ik kwam zeer zeker niet.
Heerlijk nummer verder hoor, maar sentiment wint het dik. Enorm uit mijn dak gegaan op dit Communards nummer in die tijd.
0
geplaatst: 5 februari 2017, 17:20 uur
Tsja, ik vind de tweedeling tussen de jeugdsentiment-stemmers en de jongere garde, die meer stemt vanuit een specifieke interesse, juist een van de interessante dingen van deze KO. Helaas voor mij, is die tweede groep hier in de minderheid, waardoor vrijwel alle italodisco en house is uitgeschakeld...
* denotes required fields.