MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs Alfabet: Q

zoeken in:

GrafGantz schreef:
Niet mee bekend en kon hem ook nergens vinden. Dus dan gaat mijn stem automatisch naar de tegenstander.
Tja, dat blijf ik een erg rare redenatie vinden maar daar staat iedereen natuurlijk vrij in...

3-3

Ik denk dat GG bedoelt dat als je een nummer nomineert je je er ook van moet vergewissen of het wel ergens te luisteren is voor je medespelers. Daar zit natuurlijk wel wat in.

3-4

johan de witt schreef:
Ik denk dat GG bedoelt dat als je een nummer nomineert je je er ook van moet vergewissen of het wel ergens te luisteren is voor je medespelers. Daar zit natuurlijk wel wat in.
Dat ben ik wel met je eens ja. Maar als dat niet het geval is (zoals nu) snap ik niet waarom je zo graag wilt stemmen dat je dan maar op de tegenstander stemt. Er is toch niets mis met een battle overslaan en het overlaten aan mensen die wel beide nummers kennen?

Edgar18 schreef:
(quote)
Dat ben ik wel met je eens ja. Maar als dat niet het geval is (zoals nu) snap ik niet waarom je zo graag wilt stemmen dat je dan maar op de tegenstander stemt. Er is toch niets mis met een battle overslaan en het overlaten aan mensen die wel beide nummers kennen?

Deze discussie hebben we volgens mij al eerder gehad. Dan krijg je in dit geval dat alleen de Prince fanclub op deze battle stemt, en raad eens welk nummer er dan doorgaat naar de volgende ronde? In het extreme geval kan zo'n nummer dan zelfs onbedreigd doorstomen naar de finale. Als iets niet zo maar online te beluisteren valt hoort zo'n nummer wat mij betreft niet thuis in het spel. En ja, daar heb ik me zelf in het verleden ook wel eens schuldig aan gemaakt

3-6

2. Quit Your Low Down Ways - Bob Dylan vs. Quoth - Polygon Window

1-0

Edgar18 schreef:
(quote)
Maar niet (regulier) online. En je gelooft toch hoop ik zelf niet dat iedereen die gestemd heeft één van beide in de kast heeft staan? Of er speciaal voor is gaan pindakazen, mocht ie op het www wel te vinden zijn.

Nee, maar ik wilde even het obscuur nuanceren.
Dit stond op een maxi versie van enkele van 's mans grootste hits, dus dat maakt het voor mij een stuk minder obscuur.

3-1,

naar het schijnt komen de albums van Prince binnenkort weer beschikbaar op Spotify trouwens

Dat kon ook niet lang meer duren

4-1

4-2

Dit meen je niet? Heel vroeg restmateriaal van Dylan wint het van een tof RDJ-nummer?!

Tof nummer juist van Dylan.

5-2

Arrie schreef:
Dit meen je niet? Heel vroeg restmateriaal van Dylan wint het van een tof RDJ-nummer?!

En dat verbaast je echt?

3. Queen Of The World - The Jayhawks vs. Queen of California - John Mayer

1-0

Edgar18 schreef:
(quote)
Maar niet (regulier) online. En je gelooft toch hoop ik zelf niet dat iedereen die gestemd heeft één van beide in de kast heeft staan? Of er speciaal voor is gaan pindakazen, mocht ie op het www wel te vinden zijn.

Lijkt me sterk inderdaad. Stemmen op naam (zoals een ex-user wel eens aanhaalde) of op het nummer dat je wel kent is nu eenmaal gemakkelijk in zo'n geval.

Ik denk dat je over het algemeen te maken met de volgende groepen:

1. Users die alleen stemmen als ze beide nummers kennen.
2. Users die stemmen als tenminste 1 van de 2 nummers bij hen volledig bekend is.
3. Users die de nummers daadwerkelijk op gaan zoeken (YouTube, Spotify) om pas daarna hun stem uit te brengen.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Zelf behoor ik tot de eerste groep (en soms tot groep drie). Graf daarentegen lijkt me een duidelijk gevalletje van groep twee.

Ik hoor bij geen van drieën, of wellicht bij allemaal. Als ik ze allebei ken stem ik zonder te luisteren. Als ik er eentje niet ken sla ik meestal over (vooral omdat ik vaak al naar iets anders aan het luisteren ben en geen zin heb om een album om de haverklap voor diverse games te pauzeren). En af en toe besluit ik om toch iets op te zoeken, meestal in battles waar ik er eentje niet van ken.

6-1

Beide niet zo m'n ding.

4. Question! - System of a Down vs. Quadrophenia - The Who

0-1, moeilijk. Twee mooie nummers.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:02 uur

geplaatst: vandaag om 12:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.