Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2017
zoeken in:
1
geplaatst: 1 november 2017, 00:35 uur
Dank Teun voor de presentatie.
Voor de reguliere rondes lijkt het me verstandig om inderdaad minstens 36 uur aan te blijven houden, dan blijft het voor iedereen behapbaar qua luisterdruk. Bij de finaleladders zijn de meeste nummers intussen bekend voor de meerderheid van de users en zou 24 uur in principe ook genoeg moeten zijn.
Is het evt. een idee om zoals een aantal jaar geleden een deel van de voorrondeladders van de grote finale alvast te spelen na de maandfinale van oktober of november? Om te voorkomen dat we zo voortvarend gaan dat we al aan de 12e maandronde toe zijn voordat december überhaupt is afgelopen. Het zou mooi zijn als we de grote finale uiteindelijk weer in april of maart kunnen spelen, en niet zoals afgelopen editie pas in mei.
Teunnis schreef:
Ik stel daarom ook voor dat (mits we snel kunnen beginnen met ladderen) de ladders minstens anderhalve dag blijven staan. Twee dagen gaat te veel zijn, zelfs al duurt het nomineren maar één dag. Maar een strak tempo van 24 uur gaat ertoe leiden dat we te vroeg klaar zijn en dat we dan heel veel dagen moeten uittrekken voor de finale.
Ik laat na de nominaties nog wel even weten of dit doorgaat. En aan jullie om het ook te melden als je dit geen goed idee vind.
Ik stel daarom ook voor dat (mits we snel kunnen beginnen met ladderen) de ladders minstens anderhalve dag blijven staan. Twee dagen gaat te veel zijn, zelfs al duurt het nomineren maar één dag. Maar een strak tempo van 24 uur gaat ertoe leiden dat we te vroeg klaar zijn en dat we dan heel veel dagen moeten uittrekken voor de finale.
Ik laat na de nominaties nog wel even weten of dit doorgaat. En aan jullie om het ook te melden als je dit geen goed idee vind.
Voor de reguliere rondes lijkt het me verstandig om inderdaad minstens 36 uur aan te blijven houden, dan blijft het voor iedereen behapbaar qua luisterdruk. Bij de finaleladders zijn de meeste nummers intussen bekend voor de meerderheid van de users en zou 24 uur in principe ook genoeg moeten zijn.
Is het evt. een idee om zoals een aantal jaar geleden een deel van de voorrondeladders van de grote finale alvast te spelen na de maandfinale van oktober of november? Om te voorkomen dat we zo voortvarend gaan dat we al aan de 12e maandronde toe zijn voordat december überhaupt is afgelopen. Het zou mooi zijn als we de grote finale uiteindelijk weer in april of maart kunnen spelen, en niet zoals afgelopen editie pas in mei.
0
geplaatst: 1 november 2017, 11:07 uur
Gretz schreef:
Helemaal niet aan gedacht. Dat is een veel beter plan!
0
geplaatst: 1 november 2017, 16:06 uur
De maand oktober is vandaag teneinde gekomen en de komende weken gaat hier de Song van de Maand Oktober gekozen worden. Er zijn 28 nummers automatisch genomineerd. Allereerst de vijf hoogst gewaardeerde singles uit 2017 op RYM, uitgebracht vóór 1 november. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand oktober uit het "Maak kennis met... 2017"-topic. Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2017. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste twaalf albums op MusicMeter die in oktober zijn uitgekomen.
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 oktober:
Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
Frank Ocean - Provider
Hendo - Temperate
Kelela - Waitin'
SZA - Supermodel
De acht best beoordeelde nummers van de maand oktober uit het topic Maak kennis met... 2017:
Ten Walls - When Muses Return
Aldous Harding - Elation
This Is the Kit - Hotter Colder
Destroyer - Tinseltown Swimming in Blood
King Gizzard and the Lizard Wizard - Crumbling Castle
Baxter Dury - Miami
Obongjayar - Endless
Franz Ferdinand - Always Ascending
Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2017:
Teleman - Bona China Face
Fever Ray - To the Moon and Back
The War on Drugs - Nothing to Find
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de twaalf populairste albums op MusicMeter uit oktober. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Beck - Colors
Melanie De Biasio - Your Freedom Is the End of Me
Liam Gallagher - Paper Crown
Amenra - A Solitary Reign
Europe - Walk the Earth
Lunatic Soul - A Thousand Shards of Heaven
Margo Price feat. Willie Nelson - Learning to Lose
Daniel Cavanagh - The Exorcist
LUWTEN - Difference
Curtis Harding - Till the End
Wolf Parade - Baby Blue
CunninLynguists feat. Farah Elle - Oh Honey
Alfabetische lijst:
Aldous Harding - Elation
Baxter Dury - Miami
Beck - Colors
Europe - Walk the Earth
Frank Ocean - Provider
Hendo - Temperate
Kelela - Waitin'
LUWTEN - Difference
Obongjayar - Endless
SZA - Supermodel
Wolf Parade - Baby Blue
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2017 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
En de lijst van nummers die al in 2017 hebben meegedaan:
Overzicht 2017
De vijf hoogst genoteerde singles op RYM t/m 31 oktober:
Frank Ocean - Provider
Hendo - Temperate
Kelela - Waitin'
SZA - Supermodel
De acht best beoordeelde nummers van de maand oktober uit het topic Maak kennis met... 2017:
Aldous Harding - Elation
Baxter Dury - Miami
Obongjayar - Endless
Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2017:
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de twaalf populairste albums op MusicMeter uit oktober. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:
Beck - Colors
Europe - Walk the Earth
LUWTEN - Difference
Wolf Parade - Baby Blue
Alfabetische lijst:
Aldous Harding - Elation
Baxter Dury - Miami
Beck - Colors
Europe - Walk the Earth
Frank Ocean - Provider
Hendo - Temperate
Kelela - Waitin'
LUWTEN - Difference
Obongjayar - Endless
SZA - Supermodel
Wolf Parade - Baby Blue
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2017 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
En de lijst van nummers die al in 2017 hebben meegedaan:
Overzicht 2017
0
geplaatst: 1 november 2017, 16:09 uur
Teunnis schreef:
De acht best beoordeelde nummers van de maand oktober uit het topic Maak kennis met... 2017
De acht best beoordeelde nummers van de maand oktober uit het topic Maak kennis met... 2017
We zijn toch eigenlijk iets te vroeg van start gegaan, want er is daar nog één nummer te gaan. Het ziet er voorlopig niet naar uit dat die het gaat halen, maar mocht dat wel lukken dan komt die in de plaats van Franz Ferdinand.
EDIT: De startlijst blijft zoals ie is.
0
geplaatst: 1 november 2017, 16:10 uur
29. Johnny Jewel - Windswept [Reprise] spotify:track:0wBYMy6HFpLG7V7063GIT3
30. Angel Olsen - Special spotify:track:2wfJTatjXfIOq0b5osEe7o
Ik blijf maar met Twin Peaks: The Return in mijn hoofd zitten en ook dit nummer gaat er niet uit. Na de tentamens en LGW? wordt het tijd voor een eerste herziening.
30. Angel Olsen - Special spotify:track:2wfJTatjXfIOq0b5osEe7o
Ik blijf maar met Twin Peaks: The Return in mijn hoofd zitten en ook dit nummer gaat er niet uit. Na de tentamens en LGW? wordt het tijd voor een eerste herziening.
0
geplaatst: 1 november 2017, 16:30 uur
1
geplaatst: 1 november 2017, 16:35 uur
33. Phoebe Bridgers - Motion Sickness
34. Julien Baker - Turn Out The Lights
Ik kies opnieuw voor 2 vrouwen, benieuwd of het meer uptempo Motion Sickness van Phoebe het zo goed gaat doen als Funeral.
34. Julien Baker - Turn Out The Lights
Ik kies opnieuw voor 2 vrouwen, benieuwd of het meer uptempo Motion Sickness van Phoebe het zo goed gaat doen als Funeral.
1
geplaatst: 1 november 2017, 17:01 uur
35. AmenRa - Plus Près de Toi (Closer to You) spotify:track:4iTUrKGcxTojfTnldpAl3q
36. Amery - I Need Lovin' spotify:track:4JMbGGSWyNdbkjR59uxIHl
36. Amery - I Need Lovin' spotify:track:4JMbGGSWyNdbkjR59uxIHl
0
geplaatst: 1 november 2017, 17:05 uur
Doei Angel! Hoi Death Grips!
30. Death Grips - Steroids [Crouching Tiger Hidden Gabber Megamix] spotify:track:5B0BPuZx2r1q8M3GHiwKMi

0
geplaatst: 1 november 2017, 17:08 uur
37. Alice Jemima - Dodged a Bullet spotify:track:40pnKMVgjPlkvr9Nw7EhnC
38. Ruby Fields - I Want spotify:track:5l5BGwdlhJYMNRCXNgXInu
Dit keer geen obscure Ierse scratch-hop van mijn kant, maar gewoon twee simpele fijne popliedjes.
38. Ruby Fields - I Want spotify:track:5l5BGwdlhJYMNRCXNgXInu
Dit keer geen obscure Ierse scratch-hop van mijn kant, maar gewoon twee simpele fijne popliedjes.
0
geplaatst: 1 november 2017, 17:10 uur
39. Chastity Belt - Different Now spotify:track:3FRXQfVBPe9UGyS12p3bx7
40. Zola Jesus - Siphon spotify:track:1NwwlR9FNYbm00KINoC7zP
40. Zola Jesus - Siphon spotify:track:1NwwlR9FNYbm00KINoC7zP
0
geplaatst: 1 november 2017, 17:29 uur
0
geplaatst: 1 november 2017, 18:01 uur
43. MGMT - Little Dark Age spotify:track:7pWUwNDBL7J0eMAUi2gPb3
44. Sóley - Úa spotify:track:0956uIEVSYrLIcwlbK2hkj
44. Sóley - Úa spotify:track:0956uIEVSYrLIcwlbK2hkj
1
geplaatst: 1 november 2017, 19:07 uur
45. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid spotify:track:4FuW6IxdLCzaWIAgdSf8on
46. Princess Nokia - Tomboy spotify:track:6M1sRwraMMNUVCLUvo4e1B
Tijd voor een beetje girl power met een turn up anthem van jewelste!
Note to self voor volgende keer: Charli XCX (Boys / 3AM / Lipgloss), Creek Boyz (With My Team), Deerhoof (Will Spite Survive / Mountain Moves), Dizzee Rascal (Wot U Gonna Do?), Froth (Passing Thing), Ghostpoet, Idles (Well Done), Injury Reserve, Ivan Ave (Machines), Jana Rush (Divine), Jlin (Nyakinyua Rise), Joe (Tail Lift), Kendrick Lamar (FEAR.), KH (Question), Kingdom (Nothin' feat. Syd [Club Mix]), KiNK (Perth / Sunshine Remix), Kitty (New Leaf), LCD Soundsystem (Emotional Haircut), Liars, Lone (Crush Mood / Looking Glass), Marcel Dettmann & Ben Klock (Phantom Studies), MICH (Tumbled), milo, Mood J (NY Vibration), Open Mike Eagle, Peverelist (Under Clearing Skies), Pink Navel (1957 Fxr Upr), Show Me The Body (In A Grave), St. Vincent (Hang On Me / Pills / Masseduction / Savior), SZA (Drew Barrymore), The Veils (Axolotl), Wiley, Wolf Alice (Formidable Cool) en Yowie (The Reason...).
Note to self voor volgende keer: Charli XCX (Boys / 3AM / Lipgloss), Creek Boyz (With My Team), Deerhoof (Will Spite Survive / Mountain Moves), Dizzee Rascal (Wot U Gonna Do?), Froth (Passing Thing), Ghostpoet, Idles (Well Done), Injury Reserve, Ivan Ave (Machines), Jana Rush (Divine), Jlin (Nyakinyua Rise), Joe (Tail Lift), Kendrick Lamar (FEAR.), KH (Question), Kingdom (Nothin' feat. Syd [Club Mix]), KiNK (Perth / Sunshine Remix), Kitty (New Leaf), LCD Soundsystem (Emotional Haircut), Liars, Lone (Crush Mood / Looking Glass), Marcel Dettmann & Ben Klock (Phantom Studies), MICH (Tumbled), milo, Mood J (NY Vibration), Open Mike Eagle, Peverelist (Under Clearing Skies), Pink Navel (1957 Fxr Upr), Show Me The Body (In A Grave), St. Vincent (Hang On Me / Pills / Masseduction / Savior), SZA (Drew Barrymore), The Veils (Axolotl), Wiley, Wolf Alice (Formidable Cool) en Yowie (The Reason...).
0
geplaatst: 1 november 2017, 20:10 uur
Ploppesteksel schreef:
The Veils (Axolotl)
The Veils (Axolotl)
Ik was er van overtuigd dat die vorig jaar al had meegedaan, maar nader onderzoek wijst uit dat ik ongelijk heb.
Sowieso mag je van mij wel vaker zo'n rijtje namen noemen
Een aantal namen waarvan ik niet wist dat er iets nieuws was, dus daar ga ik achteraan.
0
geplaatst: 1 november 2017, 20:57 uur
3
geplaatst: 1 november 2017, 21:15 uur
Teunnis schreef:
Welkom terug, Angel!
53. Angel Olsen - Special spotify:track:2wfJTatjXfIOq0b5osEe7o
54. Jen Cloher - Analysis Paralysis spotify:track:13IKWkXrfIXfDf7kQ92zmu
0
geplaatst: 1 november 2017, 21:44 uur
Ploppesteksel schreef:
Zo hé, daar is geen woord over gelogen!
0
geplaatst: 1 november 2017, 22:01 uur
0
geplaatst: 2 november 2017, 10:29 uur
Ik reserveer ook graag twee plekjes, zal ze vanmiddag invullen.
57.
58.
57.
58.
0
geplaatst: 2 november 2017, 13:48 uur
57. Noel Gallagher’s High Flying Birds - Holy Mountain
en voor de tweede ga ik uit mijn 'comfort zone'

58. St. Vincent - Pills
Fijn nummer dat in mijn hoofd blijft zitten sinds ik hem vanochtend hoorde, dus doe eens gek.
0
geplaatst: 2 november 2017, 13:54 uur
Ik zou zeggen dat vanaf 16u30 de resterende plekjes vrijkomen voor een derde nominatie.
1
geplaatst: 2 november 2017, 14:56 uur
Simon77 schreef:
58. St. Vincent - Pills
Fijn nummer dat in mijn hoofd blijft zitten sinds ik hem vanochtend hoorde, dus doe eens gek.

58. St. Vincent - Pills
Mooi, dat was mijn 3e keuze ?
0
geplaatst: 2 november 2017, 15:58 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik zou zeggen dat vanaf 16u30 de resterende plekjes vrijkomen voor een derde nominatie.
Prima.
* denotes required fields.