MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Sting voorspelt einde der rocktijden

zoeken in:
Ik heb hem gister op tv die john dowland liedjes horen zingen. Tja, doe mij maar een goed geschoolde sopraan of countertenor....

Sietse schreef:
(quote)

hij moet niks .
Maar als je maar een beperkte kennis hebt van wat er momenteel allemaal wordt gedaan, en die kennis dan met name is gebaseerd op wat je op de radio hoort (wat ie ook zegt) dan snap ik dat je nogal snel het idee gaat krijgen dat er niets meer gebeurt. Er wordt ieder jaar wel weer een nieuwe hype te voorschijn getoverd die hetzelfde klinkt als de vorige.

Ik neem aan dat hij op de coldplay's, keane's, muse's, him's, etc.. doelt. Dat is inderdaad wel een oeverloze herhaling van hetzelfde, met pianoriedeltjes verpakte hapslikweg rock. Leuk voor even, maar verveelt wel bijzonder snel.
Op andere gebieden weet ik niet zo net of er wel zoveel gebeurt, meer afhankelijk van de individuele opleving.
Hij had beter kunnen stellen dat het algemene muziekklimaat flink is veranderd, daar ben ik het sowieso mee eens. En over muziek van 400 jaar oud.. Sting is evident niet zo goed in de neo-folk, neo-gothische scène thuis, daar zijn namelijk om de haverklap acts die zo ver teruggrijpen. Met wisselend succes mijn inziens.

Sietse
ik doel iig wel op de verschillende coldplay's en keane's enz.

Tuurlijk is er binnen een hoop stromingen niet zoveel meer aan de hand, maar er is nog steeds genoeg nieuws te ontdekken voor iedereen.

Klepper
Sting voorspelt einde der rocktijden

Had hij niet uit "The Police"moeten stappen!!

Laten ze nou op tournee gaan! (ik hou mijn hart vast)

Yanina
Kos schreef:
(quote)
Wil je zeggen dat nieuwe klassieke muziek echt een prominente plaats in de muziekwereld inneemt?

Ik vraag me af hoeveel mensen er uberhaupt een stuk of 10 moderne componisten kunnen noemen.

Pierre Boulez, Philip Glass, Brian Eno, John Adams, Stockhausen, Mari Andriessen, Magnus Lindberg en, de recentelijk overledenen, Tristan Keuris en Ton de Leeuw.

Het zijn er negen, niet geheel my-cup-of-tea, maar een muzikale vriend kon ze wel opnoemen.

Sting heeft wel een punt maar van hem moeten we het ook niet hebben, vrees ik.

Mojo Pin
Er komt toch altijd wel weer een band die de rock 'n roll nieuw leven inblaast. Zo'n vaart zal het dus echt niet lopen.

luisteraart
Ik denk dat elke maatschappelijke generatie zijn eigen muziekstijlEN voortbrengt en apprecieert, en dat er altijd wel marginale liefhebbers van ander stijlen blijven bestaan.
Dan is het logisch dat rock relatief sneller zal verouderen dan klassiek, omdat de maatschappelijke generaties tegenwoordig elkaar veel sneller opvolgen.
400 jaar geleden was het leven nagenoeg hetzelfde als 500 jaar geleden, tegenwoordig is het verschil tussen 'nu' en tien jaar geleden al immens.

Mojo Pin schreef:
Er komt toch altijd wel weer een band die de rock 'n roll nieuw leven inblaast. Zo'n vaart zal het dus echt niet lopen.

Wanneer was de laatste? Laten we wel wezen: de afgelopen 20 jaar is er eigenlijk niet zoveel veranderd aan de richting die rockmuziek opgaat, zeker vergeleken met de 20 jaar daarvoor. Tuurlijk komen er nog wel een paar mooie platen uit ieder jaar, maar over het algemeen bloedt rock gewoon dood als je het mij vraagt.

luisteraart
Paalhaas schreef:
(quote)

Wanneer was de laatste? Laten we wel wezen: de afgelopen 20 jaar is er eigenlijk niet zoveel veranderd aan de richting die rockmuziek opgaat, zeker vergeleken met de 20 jaar daarvoor. Tuurlijk komen er nog wel een paar mooie platen uit ieder jaar, maar over het algemeen bloedt rock gewoon dood als je het mij vraagt.

Ik denk eerder dat Rock volwassen is, en dat dus de groei er min of meer uit is. De grenzen zijn aan alle kanten gezocht en onderzocht, en het nieuwe moet in andere (nieuwe) muziekstijlen gezocht worden.

Dan zeggen we toch eigenlijk hetzelfde?

Maartenn (crew)
Sting voorspelt dat hij weer samenkomt met The Police las ik net . Helaas niet mijn muziek, maar vast leuk voor de fans!

luisteraart
Paalhaas schreef:
Dan zeggen we toch eigenlijk hetzelfde?

Nee, dat 'doodbloeden' is niet wat mijn mening is.
Voor mij hoeft muziek niet per sé vernieuwend te zijn om goed te zijn, en hoeven muziekstromingen niet te vernieuwen om acceptabel te blijven.

Sting moet niet oordelen aangezien hij al 20 jaar geen hits heeft gescoord, tja dan word iedereen gefrustreerd!

luisteraart
Opschuiven schreef:
Sting moet niet oordelen aangezien hij al 20 jaar geen hits heeft gescoord, tja dan word iedereen gefrustreerd!

Alsof elke muzikant geïnteresseerd is in 'hits'. Volgens mij trekt Sting nog overal ter wereld volle zalen, dus het zal wel loslopen met zijn frustraties.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:02 uur

geplaatst: vandaag om 00:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.