menu

Mijn Updates +
Muziek / Nieuws / Later... with Jools Holland

zoeken in:
Laurora
Anna.R schreef:
(quote)

Uhu, dat worden de nieuwe Monkeys volgend jaar denk ik...

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van ze gehoord, tot bij Later.. dan! Klinkt weer lekker anders dan wat je nu allemaal hoort.

wordt dit programma trouwens nog eens herhaald?

Mojo Pin
Scissor Sisters waren geweldig. Die droom van Jake Shears over Paul McCartney

Tsjo-Wi schreef:
wordt dit programma trouwens nog eens herhaald?

Nee, nog nooit gebeurd

De show van nieuwjaarsnacht was trouwens ook weer de moeite waard. Ik houd wel van Jools.

herman schreef:
De show van nieuwjaarsnacht was trouwens ook weer de moeite waard.

Vooral die Sam Moore (had ik nog nooit van gehoord; verwacht nu een ban van Reijersen en co ) vond ik indrukwekkend voor iemand van zijn leeftijd (kreeg een beetje een Cosby Show gevoel bij een bejaarde neger met trui )

Ik vond die doorleefde bluesmeneer met uit de kluiten gewassen baard ook wel ruig en overtuigen.

Vroeger keek ik zowat wekelijks naar Jools, misschien moet ik die gewoonte maar weer 's oppakken. Je krijgt een hoop leuke dingen mee.

herman schreef:
Ik vond die doorleefde bluesmeneer met uit de kluiten gewassen baard ook wel ruig en overtuigen.

Vroeger keek ik zowat wekelijks naar Jools, misschien moet ik die gewoonte maar weer 's oppakken. Je krijgt een hoop leuke dingen mee.

Met zijn 3-string gitaartje

herman schreef:

Ja die was geweldig goed.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.seasicksteve.com/Pictures/002.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Seasick Steve; a three string revelation:

die man die rockte in z'n uppie meer dan menige band met z'n allen.
Geweldige show dit jaar overigens; Sam Moore nog steeds geweldig bij stem en fantastisch begeleid door het orkest van Jools. Ook zonder Dave zeer de moeite waard.
En dan natuurlijk Amy in haar minimale afzakjurk, naast Paul Weller; smullen.

Mojo Pin
Hulde aan Adrian Edmondson ook, wat een virtuoos!

Idd Bottom is er weer op, met afstand mijn favo serie..

Oja, Amy Winehouse was ook erg goed inderdaad!

Mojo Pin
Ik had wat betreft die jurk nog wel op een leuke climax gehoopt maar die kwam er niet.

Ja Bart, dacht hetzelfde, maar 't bleef wishfull thinking !

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.seasicksteve.com/Pictures/004.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Tot het optreden in Later, had ik nog nooit van ene Seasick Steve gehoord.
Onder de indruk van zijn optreden aldaar ga je wat googelen en dan kom je het volgende tegen:

Seasick Steve in een interview: Blues in London.com:

" ....so my wife said 'Let's go out to Seattle.' She's from Norway and I'd told her that it kinda looked like Norway there in the North West and she wanted to move out there.

We moved there, blind - we literally just looked on the map and picked this town 60 miles South of Seattle - Olympia. We show up in that town and it turns out to be just the beginning of the punk rock grunge thing. That's in the early 90's. So then I brought my studio out there and set it up in the back of a music store and started recording all these punk bands.

The first week I was there I went and saw Nirvana play, in a bar. They were great, unbelievable. I walked in and I went 'This is the shit, man!' They just wondered who the hell I was... I was the only old person there and I'm saying "You guys are rockin'!" They were all suspicious of me! They had that drummer guy, the new one, Dave Grohl. Everybody in Olympia was a drummer in Nirvana for a while! Kurt (Cobain) lived upstairs from me for a while. He lived all over Olympia. People say he was from Seattle, he was from Olympia. He knew what this thing was about... He just was making the kind of music that he wanted to make, but I think he had a pretty good background musically.

He was a nice boy... I would have killed myself to if I was married to that chick he had (Courtney Love)! She was ugly, and she was nasty as can be man... We was at the Capitol Theatre (Olympia) one time and Cathleen Hannah from Bikini Kill was up on stage and Courtney walked up and hit her in the mouth! Cathleen'd told her that she had given kurt a blow-job or something like that!

But I was sorry about him - I saw him at the airport like about a week before and I was talking to him and she come up and just took him away, right in the middle of the conversation - said 'Come on! You don't wanna be talking to him'. Then he was dead..."

Verrassend hoe klein de muziekwereld dan is, niet verrassend wat een bitch die C is.

Mooie anekdotes.

herman schreef:

Ik dacht meteen aan Ray LaMontagne met een prachtversie van het prachtnummer Trouble. Of was dat niet de Nieuwjaarsuitzending?

LittleBox schreef:
(quote)

Ik dacht meteen aan Ray LaMontagne met een prachtversie van het prachtnummer Trouble. Of was dat niet de Nieuwjaarsuitzending?

Dat was idd in dezelfde uitzending (moet je nagaan hoe leuk het was )

De uitzending WORDT NU, op dit moment herhaald !!

Oldfart schreef:
De uitzending WORDT NU, op dit moment herhaald !!

Bedankt voor de tip

Graag gedaan.

Wel grappig om de show een 2e keer te zien: groot verschil: nu nuchter en alleen.

Heb extra gelet op Ray LaMontagne; wat een stem, prachtige ingehouden kracht.

Liily Allen vond ik ook nu schattig, met een hele goede begeleidingsband.

Eigenlijk vielen alleen the Kooks me nu erg tegen: magertjes zou ik het willen omschrijven. Net of er iets niet goed ging met de apparatuur of zo.

The Zutons ken ik niet van de plaat; vond ze wederom uitstekend: zijn hun platen ook zo goed?

En de jazzy uitvoering van Anarchy in the UK van Edmondson was weer lachen en genieten tegelijk.

is er een mogelijkheid om alsnog deze show te zien? ergens te downloaden ofzo?

YouTube kan misschien uitkomst bieden?

*Laura*
Goh, die nieuwjaarsaflevering was echt steengoed! Bevielen me het best: Seasick Steve, Sam Moore, Amy Winehouse, The Zutons en natuurlijk mijn grote held Paul Weller. James Morrison en Lily Allen vond ik een beetje zwakjes.

Yanina
*Laura* schreef:
Goh, die nieuwjaarsaflevering was echt steengoed! Bevielen me het best: Seasick Steve, Sam Moore, Amy Winehouse, The Zutons en natuurlijk mijn grote held Paul Weller. James Morrison en Lily Allen vond ik een beetje zwakjes.

Eens! ...plus Ade natuurlijk.

Later is terug:

LATER WITH JOOLS HOLLAND
FRIDAY 4TH MAY 11.35PM ON BBC2

On the show this week...

ARCTIC MONKEYS
Your only chance to see the band perform tracks from their new album live on TV before Glastonbury.

CSS
If you let Lovefoxx, the lead singer of Brazilian band CSS, into your life she'll change it forever.

BRYAN FERRY
Not only do we get a selection of Bob Dylan covers from Ferry's latest album we also get fashion tips from the King of Geordie cool.

THE HOLD STEADY
You might not have heard of this group of Brooklyn boys but they're definitely worth seeing.

TINARIWEN
Saharan desert blues never looked or sounded so cool.

HENRI SALVADOR
Officially the oldest man to ever appear on Later... The man who's 90 in July wore the coolest trainers ever seen on the show.

TONY VISCONTI
The man behind the sound of Bowie, Bolan and U2. Plus an excuse to show a great clip of T Rex on TOTP.

Bron: BBC

tondeman
Nice

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.