MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Paul Rodgers stopt bij Queen

zoeken in:
Bij Queen + Paul Rodgers - The Cosmos Rocks (2008):

De stekker is er nu dan ook zo'n beetje uitgetrokken door mr. Rodgers. Ik vind het wel jammer, want ik vond hun samenwerking dan weer wél heel erg geslaagd. Vooral live maakte ze hun reputatie toch wel dubbel en dwars waar hoor. En dit album kan ik ook zeer goed verteren.

Bartjeking schreef:
De stekker is er nu dan ook zo'n beetje uitgetrokken door mr. Rodgers.

Inderdaad: Paul Rodgers en Queen hebben hun samenwerking beëindigd. Dat gebeurde volgens Rodgers in goede harmonie. "Op dit moment zijn we er even klaar mee", vertelde de Bad Company-voorman aan het Amerikaanse muziektijdschrift Billboard.

Paul Rodgers stopt bij Queen.
Paul gaat weer zijn eigen weg.

Misschien is het zo ook wel weer beter. Ze hebben een goed album gemaakt (naar mijn mening), en ze waren ook erg goed live (ik heb ze 2 keer gezien =P). Het is een uiterst goede samenwerking geweest, en nu gaan ze weer nieuwe dingen doen. iedereen blij!

Down_By_Law
Ik vind het juist jammer dat de samenwerking gestopt is. "The Cosmos Rocks" is nogal teleurstellend (maar vreemd genoeg draai ik 'm nog regelmatig), maar live waren ze echt een geweldige combinatie. Bad Company vind ik ook goed, dus Rodgers blijft wel mooie muziek maken. May en Taylor zijn echter niet zo geweldig als ze nu weer met z'n tweetjes gaan zingen (maar slecht is het ook weer niet). En nu is er ook de kans dat ze gaan samenwerken met een waardeloze popzanger als Robbie Williams. Daar ben ik echt bang voor... Ik denk dat we dan weer hevig terug zullen verlangen naar Queen + Paul Rodgers.

De live-CD/DVD die er nog aankomt ga ik zeker aanschaffen, alleen al omdat 'Cosmos Rockin' en 'Surf's Up School's Out' live echt knallers kunnen zijn, en veel beter dan op "The Cosmos Rocks".

Ik kan alleen maar terugverlangen naar Queen met Freddie en John, maar goed, die heb ik dan ook gelukkig zo'n 5x mogen zien in de jaren 70 en begin 80, ja ik ben een ouwe lul

djarend schreef:
Ik kan alleen maar terugverlangen naar Queen met Freddie en John, maar goed, die heb ik dan ook gelukkig zo'n 5x mogen zien in de jaren 70 en begin 80

You lucky bastard !

Ik heb zo'n vermoeden dat May en Taylor wel weer iets nieuws verzinnen .
Dit duo staan nog te graag in de picture heb ik het idee .
Als ze zich nuttig willen maken zou ik zeggen ; ga aan de slag met de 70's concerten op dvd . Maak er een mooie box van , poets wat op en laat de echte goede Queentijd herleven .
Sommige gigs uit die tijd verdienen dit gewoon .

Ik heb nooit iets tegen de vocalen van Roger Taylor en Brian May zelf gehad.

Waarom zouden ze geen nieuwe cd kunnen maken met hoofdzakelijk hun eigen stemmen?

Ze moeten nog wel even op zoek naar een getalenteerd toetsenist en bassist.

Enne........................misschien George Michael voor het zingen van enkele nummers?

Ik vind dat bij dit besluit de naam 'Queen' ook maar eens ten grave moest gaan.

Helemaal mee eens.
Ik vind Paul Rodgers echt een wereldzanger, en heb nooit helemaal gesnapt waarom hij de plek van Freddie moest in nemen.
Ik zie een Axl Rose bijvoorbeeld ook niet bij Metallica zingen.
Met de dood van Freddie, was het voor Queen ook afgelopen.

Sommige bands moeten gewoon niet door gaan, als hun zanger is overleden.
Voorbeelden genoeg waarbij dat niet kan.

Rolling Stones
U2
The Bad Seeds
The Cure

Zonder zanger; geen band.

Er zijn natuurlijk ook voorbeelden dat dat wel goed is gelukt. Trouwens, Freddie Mercury is nooit alleen zanger geweest bij Queen.

Maar de overgebleven leden hadden geen jaaaaaaaaaaren moeten wachten, met een nieuwe cd en toeren.

May, Taylor en Deacon hadden gewoon zelf nummers moeten schrijven en uitvoeren, inclusief zang en daar hadden ze gelijk mee moeten beginnen, na Made in heaven.

Trouwens, waarom is die Deacon eigenlijk opgestapt?

musician schreef:

Trouwens, waarom is die Deacon eigenlijk opgestapt?

Die wilde rustig genieten van zijn ouwde dag.

Verder vind ik het niet zo jammer dat Rodgers weg is, naar mijn mening kan niemand Freddie vervangen.

FatBottomedGirl
ArthurDZ schreef:
(quote)

Die wilde rustig genieten van zijn ouwde dag.

Verder vind ik het niet zo jammer dat Rodgers weg is, naar mijn mening kan niemand Freddie vervangen.
Dat was ook de mening van John Deacon en de reden dat hij er mee ophield.

Ik heb altijd gevonden dat de nieuwe band niet de naam Queen had moeten gebruiken, ook al was het altijd Queen & Paul Rodgers. Rodgers had nooit de intentie om Freddie te vervangen, daar klinkt-ie ook te verschillend voor. Wat dat betreft had ik wel hoop op een nieuwe start van de overgebleven Queen-leden, met muziek die zich wat van Queen zou verwijderen.

Ik heb ze niet live gezien, maar moet zeggen dat het Cosmos-album mij niet tegenviel. Al was het ook weer geen hoogvlieger. Aan de ene kant jammer dat ze het hierbij hebben gelaten, want de samenwerking van deze zeer getalenteerde muzikanten had nog leuke dingen kunnen opleveren.
Maar ik kan er vrede mee hebben. Al hoop ik niet dat May en Taylor de komende jaren krampachtig steeds met iedere keer een nieuwe zanger op de proppen komen en die nieuwe formatie dan Queen & Robbie Williams of Queen & George Michael gaan noemen. Dat zou de 'legacy' van Queen in mijn ogen toch wel aantasten.

Misschien kunnen ze Queen & Prince nog proberen.

Hehe, klinkt nog een leuk grappig voorstel, maar lijkt me weinig realistisch jammergenoeg

Misschien volgt dan de samenwerking met Adam Lambert die 2e werd bij American Idols en al eens met ze heeft gespeeld voor dat programma.

Adam Lambert - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
"Rock group Queen, with whom Lambert performed on the season finale, are said to be considering asking Lambert to be their new frontman.[28]"

Rule-Ant schreef:
Misschien volgt dan de samenwerking met Adam Lambert die 2e werd bij American Idols en al eens met ze heeft gespeeld voor dat programma.

Adam Lambert - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
"Rock group Queen, with whom Lambert performed on the season finale, are said to be considering asking Lambert to be their new frontman.[28]"

Dat is gewoon iemand zoeken om geld te kloppen als je het mij vraagt. Hier ben ik alweer ontgoochelt in de overige bandleden van Queen.

beaster1256
paul heeft groot gelijk , wie kan er nu freddy vervangen bij queen ??????

ik weet het niemand !!!!!!!

misschien liam nu die zonder werk zit en de nodige arrogantie heeft , maar de stem lijkt mijlenver uit elkaar , dus dat kan ook niet ,

misschien marco borsato nu die het toch financieel moeilijk heeft , ocharme de arme man !

beaster1256 schreef:
misschien marco borsato nu die het toch financieel moeilijk heeft , ocharme de arme man !

Borsato die bij Queen probeert te komen doet me denken aan Jan-Peter die dacht president van de EU te worden: Geen enkele schijn van kans!

Ik zag van de week een verrassend goede versie van Tie Your Mother Down door Taylor Hawkins.

Roger Taylor maakte bekend (en ik zie nu pas de woordgrap) te willen samenwerken met Taylor Hawkins.

beaster1256
rodgers is veel te goed voor zo'n bandje als queen , verwijfde nichten zijn het , die marc almond zou nog passen bij queen !

Hey Michel niet zo kortzichtig he In de jaren 70 hebben ze toch geweldige rock and roll platen gemaakt of niet?

Trouwens Roger Taylor is gisteren met een nieuwe single gekomen:

The unblinking eye (everything is broken)

Klinkt weer ouderwets goed, een typische taylor song zoals die op zijn vorige soloplaten ook zijn verschenen.

beaster1256
ja , een paar goede platen in de jaren 70, maar later werd het veel minder en ik heb die mercury zijn smoel nooit kunnen uitstaan om van zijn maniertjes nog maar te zwijgen ,

Gast
geplaatst: vandaag om 06:32 uur

geplaatst: vandaag om 06:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.