Muziek / Nieuws / Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?
zoeken in:
2
geplaatst: 27 februari, 16:28 uur
1
geplaatst: 27 februari, 16:37 uur
jordidj1 schreef:
Ik snap echt niet waarom muziek een onderdeel zou moeten zijn van de relatie. Er zijn altijd wel nummers die je beiden leukt vindt, toch
(quote)
Ik snap echt niet waarom muziek een onderdeel zou moeten zijn van de relatie. Er zijn altijd wel nummers die je beiden leukt vindt, toch
Hmm ik betwijfel het
Als muziek je belangrijkste hobby waar je enorm veel tijd in steekt (zoals in mijn geval) dan vind ik het wel logisch dat het ook een rol speelt bij de partnerkeuze. Het is niet allesbepalend, maar voor mezelf is het gewoon lastig om een leven voor te stellen met iemand wiens muzieksmaak compleet haaks op de mijne staat. Of een algehele desinteresse voor muziek, dat vind ik ook tbh niet aantrekkelijk.
Nee nee Gretz je moet niet zoveel twijfelen
Maar goed, in de meeste gevallen heeft de ander wel enige affiniteit met muziek en zijn er ongetwijfeld wel parallellen te vinden in smaak. Bij mij blijft het glas halfvol hoor

3
geplaatst: 27 februari, 17:11 uur
Veel wol, weinig schaap. Boeien dat je ze Davina Michelle luistert, je moet van bil Geert
2
geplaatst: 27 februari, 17:18 uur
jordidj1 schreef:
Veel wol, weinig schaap. Boeien dat je ze Davina Michelle luistert, je moet van bil Geert
D'r zijn echt wel grenzen, tenzij ze wel dat soort looks heeft

Eerlijk gezegd is het ook een kwestie van opvoeding (niet je eigen); net zoals je vrouwen vis kunt leren eten of vega kun je ook muziek erin krijgen, kwestie van inzet en volhouden - slow, slow. Tenzij ze natuurlijk steeds die bepaalde eigen muziek op de achtergrond wil hebben bij 'quality time'.
1
geplaatst: 27 februari, 17:20 uur
Mjuman schreef:
Eerlijk gezegd is het ook een kwestie van opvoeding (niet je eigen); net zoals je vrouwen vis kunt leren eten of vega kun je ook muziek erin krijgen, kwestie van inzet en volhouden - slow, slow. Tenzij ze natuurlijk steeds die bepaalde eigen muziek op de achtergrond wil hebben bij 'quality time'.
.(quote)

Nou ik luister liever naar Davina Michelle dan dat ik vegetariër word
0
geplaatst: 27 februari, 17:24 uur
Mjuman schreef:
(quote)

Haha, laten we maar niet over een vega(n) way of life hebben. Er was een langere periode in m'n leven waarin ik absoluut niet met vrouwen wilde daten die vlees aten

5
geplaatst: 27 februari, 17:30 uur
0
geplaatst: 27 februari, 17:30 uur
Denk dat - met enige discipline - het laatste voor een deel (flexitariër) een betere optie is dan urenlang (zonder dopjes) naar haar luisteren - er bestaat een groot risico voor 'collateral damage' - vergelijk het met passief meeroken

4
geplaatst: 27 februari, 17:34 uur
Gretz schreef:
De grootste afknapper blijven imo toch wel vrouwen
De grootste afknapper blijven imo toch wel vrouwen
Word, G!
0
geplaatst: 27 februari, 17:36 uur
1
geplaatst: 27 februari, 17:38 uur
0
geplaatst: 27 februari, 18:09 uur
3
geplaatst: 27 februari, 18:54 uur
1
geplaatst: 1 maart, 08:40 uur
jordidj1 schreef:
(quote)
Als we geen TV kijken staat er echt altijd muziek op, in de woonkamer/keuken, in de auto, als ik aan het werk ben. Als er bijna geen overlap is in muzieksmaak behalve een paar nummers gaat dat echt niet werken. Ik kan me écht geen leven voorstellen met iemand die niks meer muziek heeft of alleen maar 538 op de achtergrond heeft opstaan. Ofwel iemand die zelf niet bewust muziek opzet.
Des te leuker is het als je iemand treft die jou introduceert met nieuwe muziek, of andersom. Dat kan in een relatie zijn, of vriendschappelijk. Mijn Taylor Swift minnende collega heeft een streepje voor op de rest omdat ze enorm liefhebber is van muziek en dus bereid is naar een hoop muziek te luisteren waarvan ik denk dat ze het leuk vind, omdat het een beetje in het verlengde ligt van wat ze al leuk vindt. Dus een zorgvuldig samengestelde playlist van Neil Young, Grateful Dead, Decemberists of Ryan Adams kan haar ook bekoren; het meeste is wel in de categorie 'zou het zelf niet opzetten, maar ook niet afzetten', maar in een paar gevallen worden nummers bij herhaling gedraaid en zet ze ze ook in haar eigen playlist met favorieten. Andersom heb ik ook veel muziek door haar ontdekt.
* denotes required fields.