MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen

zoeken in:
Ik ben deze keer last minute helaas niet geweest. Nou ja, helaas. Ik kreeg het aanbod om met een standhouder mee te gaan naar de metal en hardrockbeurs in Aalst (België). Ik twijfelde even aangezien Zwolle bijna te fietsen is voor me. Maar ja, daar ben ik de laatste 5 keer naartoe geweest en in Aalst kom je niet elke week. Ik niet althans. Plus dat de beurs in Zwolle elk half jaar plaats vind. Achteraf gezien geen spijt van. Onze zuiderburen hadden de zaakjes prima voor elkaar! Vriendelijke mensen en een prima catering. Een pint voor €1,50! Waar maak je dat nog mee in deze tijden?? Erg druk bezocht ook, de hele dag door. Een hele hoop leuke items gescoord op zowel lp als cd. Dikke aanrader voor metal en hardrockliefhebbers. Zeker vanuit het zuiden des lands prima te doen.

Lijstje voor zaterdag ook klaar, nu 2 dagen weg met Miss pureshores naar het Belgische en even rust van mumu

Weer prima geslaagd in Den Bosch.
De opzet was door een andere inrichting veel groter dan in april. De hoofdzaal was al enorm, maar de 2e ruimte mocht er ook zijn.
De prijzen voor bepaalde vinyl 12"s zijn wel hilarisch hoog, ik vind 55 euro voor de 12" van Walking in my shoes van Depeche Mode bijzonder.

Gelukkig waren er genoeg kramen met het 5 voor 10 euro principe en daar een hoop moois uit geplukt.
En alle albums van ABC voor 5 euro per LP gescoord.
En 62 cd maxi's.

Kom maar op april 2023

Afgelopen zaterdag ben ik geweest, het was weer erg gezellig. De indeling was ruimer dan vorige editie van april. Het was nergens echt druk en je kwam makkelijk bij alle bakken. Dat maakte het wel aangenaam om alles direct te door kijken. Daarbij waren de prijzen heel verschillend. Sommige platen in dezelfde pressing waren bij de ene aanzienlijk duur dan de andere. Het was daarom wel even goed opletten en zelf inschatten wat een "normale prijs" is.

Hierdoor waren sommige albums in een VG+ staat nog duurder als een plaat in NM staat. Dus goed kijken, wat geluk hebben was soms wel aan de orde. Maar gelukkig nog genoeg aan nieuwe platen kunnen meenemen. Waarvan alles dat ik heb meegenomen in Near Min staat verkeerd, voor allen in zeer leuke en aangename prijzen.

Mijn aanwinsten op deze editie:
• Duke Jordan - Flight to Jordan (Blue Note - King Record pressing)
• Dexter Gordon - Landslide (Blue Note 80's Classic/LT-series)
• Jimmy Smith - Confirmation (Blue Note 80's Classic/LT-series)
• Charles McPherson (selftitled) (Mainstream)
• Gerald Wilson Orchestra - Live & Swinging (Pacific Jazz)
• Horace Silver - Silver ‘n Voices (Blue Note)
• Stanley Turrentine - (selftitled, onuitgebracht materiaal!/Blue Note)
• Stanley Turrentine - West Side Highway (Fantasy Records)
• Stanley Turrentine - Sugar (CTI)
• Ernestine Anderson - Hello like before (Concord Jazz)
• Max Roach - Plus Four (EmArcy)
• Max Roach & Clifford Brown - At Basin Street (EmArcy)
• Chick Corea - Trio Music (ECM)
• McCoy Tyner - Focal Point (Milestone)
• Modern Jazz Quarter - Django (Prestige)
• Sam Rivers - Contours (Blue Note)
• Shakatak - Best of (Polydor KK / Japan only uitgave)

Ik kan zeker niet klagen. Dus de volgende editie ben ik er weer bij .

Ja die 2e hal in Den Bosch was even slikken.....oh wauw, hier moet ik ook nog door....had net de buitenkant rond gehad van de 1e hal en toen was het al half 2 en zat het tasje al aardig vol met al aardig wat besteed ook.

Was weer prima geregeld in Brabant!

Klein beursje in kerk in Utrecht bezocht fgelopen zaterdag.....Variaworld had deze georganiseerd.
We gingen hier naar toe omdat in de Rai niks kwam.....

Weinig cd's maar natuurlijk altijd gewoon gezellig. Nog wat eten en drinken er na, Plato bezocht....dus niet met bijna lege handen.
Tijdens de beurs werd nog een platendief verwijderd.....tja, nieuw vinyl kost wat, maar er waren toch ook koopjes zou je zeggen. Triest.

Ook besloten om maar eens naar Ahoy te gaan ditmaal, dus begin maart volgende beurs.

Bakema NL schreef:
Klein beursje in kerk in Utrecht bezocht afgelopen zaterdag.....Variaworld had deze georganiseerd.
We gingen hier naar toe omdat in de Rai niks kwam.....

Weinig cd's maar natuurlijk altijd gewoon gezellig. Nog wat eten en drinken er na, Plato bezocht....dus niet met bijna lege handen.
Tijdens de beurs werd nog een platendief verwijderd.....tja, nieuw vinyl kost wat, maar er waren toch ook koopjes zou je zeggen. Triest.

Ook besloten om maar eens naar Ahoy te gaan ditmaal, dus begin maart volgende beurs.

Bakema NL schreef:

Iets eerder, 4 februari, in de Laurenskerk in Rotterdam organiseert Variaworld er ook eentje. Leuke locatie. Misschien ga ik wel . Echt slagen doe ik zelden op dat soort beurzen, maar het is leuk om te doen.

Voor de geïnteresseerden: zondag 29 januari een beurs in Corneel in Lelystad.

Vandaag in de Laurenskerk Rotterdam geweest. Prachtige locatie, maar ik was er snel klaar. Allereerst vind ik ruim 7 euro entree voor 75 kraampjes best aan de hoge kant, maar vooruit... locatie bla bla.

Maar dan.... zo druk. Echt bij elke verkoper was het dringen geblazen (ik was vroeg). Nergens kon je erbij en als je je dan ergens tussen wurmde dan stonden er al mensen boos te kijken, in je nek te hijgen of ze duwden je sneaky opzij.

Precies die dingen die ik van beurzen niet zo kan waarderen.

Als je nu ergens anders naartoe gaat en dan wel ruimte hebt prima. Je hebt altijd populaire kramen, maar dit was echt overal zo. Ik was dan ook snel weer buiten met m'n slechtste score ooit op een beurs.

En eenmaal buiten begon het te miezeren.........

Bij die in de IJsselhallen heb je genoeg ruimte meestal om rustig te kijken (ik ben nooit eerder dan 13u op de gemiddelde beurs).
Als je een dagje Deventer slim uitkient pak je af en toe de gratis beurs in de Lebuiniskerk mee en kun je ook naar Variaworld, Plato en wat andere zaken.

pureshores schreef:
Bij die in de IJsselhallen heb je genoeg ruimte meestal om rustig te kijken (ik ben nooit eerder dan 13u op de gemiddelde beurs).
Als je een dagje Deventer slim uitkient pak je af en toe de gratis beurs in de Lebuiniskerk mee en kun je ook naar Variaworld, Plato en wat andere zaken.

Het gaat niet om de ruimte: de kerk is groot genoeg. Het was gewoon veel te druk voor het aantal kramen.

Een succes dus voor de organisator, die zal er blij mee wezen.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Het gaat niet om de ruimte: de kerk is groot genoeg. Het was gewoon veel te druk voor het aantal kramen.

Hé ik was ook in de Laurenskerk.

Het was inderdaad druk, maar ik sloeg kramen over als het te druk was en kwam dan later terug. Dat ging uiteindelijk wel goed, maar in het begin schrok ik ook van de hoeveelheid bezoekers. Wat later werd het wel iets rustiger.

Ik heb uiteindelijk toch nog aardig wat gevonden. Opvallend trouwens wat een verschillende prijzen er door de verkopers worden gehanteerd voor dezelfde platen op één beurs.

west schreef:
(quote)

Hé ik was ook in de Laurenskerk.

Het was inderdaad druk, maar ik sloeg kramen over als het te druk was en kwam dan later terug. Dat ging uiteindelijk wel goed, maar in het begin schrok ik ook van de hoeveelheid bezoekers. Wat later werd het wel iets rustiger.

Ik heb uiteindelijk toch nog aardig wat gevonden. Opvallend trouwens wat een verschillende prijzen er door de verkopers worden gehanteerd voor dezelfde platen op één beurs.

Deed ik ook, maar dat maakte weinig verschil en toen had ik het wel gehad. Ik was er zo rond 10.20 uur om een lange rij buiten te voorkomen. Dat lukt enigszins, want er stond wel een rij maar die was goed te doen.
Misschien is later op de dag gaan beter. Nu waren alle loopgangen druk en vol en bij elke kraam kon je er niet bij, geen eentje uitgezonderd. Het was telkens azen op iemand die z'n plek verliet. Dat is voor mij geen leuke sport.

Het viel me op dat dezelfde verkopers aanwezig waren als in Ahoy, dus op dat vlak kies ik daar volgende maand wel voor.

Het was ongetwijfeld een succes voor ze, want 25 november komt er weer eentje in de kerk onder dezelfde naam. Die laat ik gaan

Ja, die van 25 november sla ik ook over!

west schreef:
Ja, die van 25 november sla ik ook over!

Op zich een mooie locatie en een prima aanbod, maar gewoon te veel volk. Ze zullen er flink wat aan verdiend hebben denk ik zo

aERodynamIC schreef:
(quote)

Op zich een mooie locatie en een prima aanbod, maar gewoon te veel volk. Ze zullen er flink wat aan verdiend hebben denk ik zo

Nou zeker weten. Ze zeiden mij en anderen ook vrolijk gedag bij de uitgang.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Iets eerder, 4 februari, in de Laurenskerk in Rotterdam organiseert Variaworld er ook eentje. Leuke locatie. Misschien ga ik wel . Echt slagen doe ik zelden op dat soort beurzen, maar het is leuk om te doen.

Had het gezien ja....maar hou het even bij de Ahoy.

Vandaag voor het eerst eens Ahoy gedaan.....ipv Zwolle. Prima beursje!

Bakema NL schreef:
Vandaag voor het eerst eens Ahoy gedaan.....ipv Zwolle. Prima beursje!

Drukker dan de voorgaande keren en voor mij toch minder interessant aan het worden want telkens dezelfde verkopers. Logisch, maar met dit aantal wel iets minder interessant.

Toch met twee gewenste albums naar huis gegaan, dus in principe ben ik tevreden. Daarna gewoon nog even lekker naar de Plaatboef en Dwejkk_ gesproken.

Altijd leuk zulke ontmoetingen.

aERodynamIC schreef:
want telkens dezelfde verkopers .

Dat is inderdaad wel een dingetje. Het aanbod aan beurzen is abnormaal hoog. Met name op de grotere beurzen kom je telkens dezelfde verkopers tegen. De kleine(re) beurzen zijn wat dat betreft het meest interessant. Al hangt het er natuurlijk ook helemaal vanaf waar je naar op zoek bent.

Den Bosch over 2 weken staat op de agenda, en zoeklijstje is alweer halfvol.

Nou het zit er weer op, een zeer drukke bedoening, en weer de opstelling zoals de 1e editie in de Brabanthallen, ik vond die van november vorig jaar fijner met 2 enorme hallen, nu was het weer originele 2 hallen verbonden door het horeca/live optredens gedeelte, maar op de 1 of andere manier kwam het gedrongener over, de ingang was overigens nu ook verplaatst.

Verder een enorme keuze en verscheidenheid en viel me op dat er een hoop reguliere kramen waren met spliksplinternieuw redelijk geprijsd vinyl (Vinylloods, Concerto).
Een gedeelte van de aanwinsten:

Breaking Bad soundtrack serie 1 cd
Scritti Politti-Cupid & Psyche LP
Howard Jones-The 12" album LP
Pet Shop Boys-I don't know what you want but I can't give it anymore double promo 12"
Mariah Carey-Honey double 12" (waar de verkoper zei dat ie net 15 minuten in de bakken stond)
Innocence-Belief LP (topper)
Guy-D-O-G- me out 12"
Lisa Stansfield-Affection LP
Ongeveer 55 cd maxi's

En misschien met een Mumu iemand contact gehad, in de hoek bij wafels/koffie,
begon iemand over dat het eten erg duur was en over Scritti Politti die uitstak bij 1 van mijn tassen, ongeveer 10 minuten gepraat, wij (ik en mijn maat met cap en tattoos druk Engels pratend), toen ik zei: mag ook Nederlands hoor tegen deze man. Zou wel grappig zijn als het een mumu-er was. Hij ging nog een rondje maken en was op zoek naar Audioslave.

Voor nu zeg ik wel dat ik die van november skip want ik zie toch wel vaak dezelfde kramen weer die alleen duurder worden.

Ik kan last minute met iemand meerijden morgen. Dat aanbod sla ik niet af. Heel lang geleden ging ik met enige regelmaat naar de Jaarbeurs in Utrecht. Dat was toen ook zo ongeveer de enigste beurs die er was. Wat is er een hoop veranderd in de achterliggende jaren. Je kunt tegenwoordig elk weekend wel kiezen uit 2 of 3 beurzen. Daarom werd Utrecht op een gegeven moment ook niet meer zo'n noodzaak. Maar nu ga ik morgen dus voor het eerst sinds ie in Den Bosch wordt gehouden. Spannend! Zeker omdat er natuurlijk heel veel buitenlandse handelaren staan (zo zag ik op een filmpje) die naar alle waarschijnlijkheid niet op een beurs in Lelystad, Blaricum, Vlissingen of Drachten te vinden zijn. Dat maakt het dan toch wel weer interessant. Ik ben benieuwd!

Vanochtend ook op m’n fietsje gestapt voor een rondje Brabanthallen. Echt intimiderend zo groot als het is! Je weet gewoon niet waar je moet beginnen en waar je al geweest bent. Zoveel aanbod maar ook vooral professioneel vanuit de hele wereld. Als je echt op zoek bent naar iets ga je het hier wel vinden.
Zelf ben ik meer van de 2 of 3 euro bakken en die worden wel schaarser. De gangbare snuffelbakken prijs ligt wel op €5 per plaat. Maar nog genoeg, vooral Duitse, handelaren waar je je door bergen Barclay James Harvest en Neue Welle kunt ploegen, en daar ook nog wat moois uit kunt vissen.

Marco dB schreef:
Echt intimiderend zo groot als het is! Je weet gewoon niet waar je moet beginnen en waar je al geweest bent.

Exact dat gevoel bekroop me toen ik een live stream zag vandaag. In 1 dag ga je het nooit redden. Het is echt MEGA veel.

Veel plezier, daar kan je je de hele dag vermaken.

Er waren overigens toch best veel 12" bakken 4 voor een tientje.

Ja dat viel me ook op. Heel veel 12 inches voor weinig.

Gisteren ook mijn bestellingen opgehaald:

Keith Richards Vintage Vinos LP
Rolling Stones Beggars Banquet LP

Beiden oude koek, zeker die tweede, hoe vaak is die al niet heruitgebracht, alleen al de laatste tien jaar?
Vrouw lief ging met een aantal Elvis spullen de platenzaak uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:33 uur

geplaatst: vandaag om 00:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.