Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2009, 21:44 uur
Mjuman schreef:
Nee, gelukkig zijn ze nu vervangen door ruimbedeelde, langbenige blondines in latex met zweepjes; i.t.t. vroeger toen waren het veelal veertigers met hangbuiken, B-merk bierdrinkend van het type Ford Fiasco en Opel Capsona-rijder.
(quote)
Nee, gelukkig zijn ze nu vervangen door ruimbedeelde, langbenige blondines in latex met zweepjes; i.t.t. vroeger toen waren het veelal veertigers met hangbuiken, B-merk bierdrinkend van het type Ford Fiasco en Opel Capsona-rijder.
Oh dan blijf ik thuis dit keer en ga wel shoppen op Amazon Marketplace. Dat scheelt weer een flinke duit toegang en parkeergeld.
0
geplaatst: 19 november 2009, 22:07 uur
deric raven schreef:
Was ook wel een erg platte beurs opmerking.
Was ook wel een erg platte beurs opmerking.
Onder de huidige economische omstandigheden is dat een waarheid als een koe.
Ik had 'em ook mede voor jou gemaakt, n.a.v. je opmerkingen bij Jellorum's post (The Slits) op MOOWS!
Voor TL zou ik het anders hebben uitgevoerd.
@ROE - je vertelt met toch niet dat je geld wilt neertellen om naar de verkopers te kijken. Er schijnt ook weer een live act te zijn - vorig jaar was dat een glamrock-bandje. Vrees dat ik dit jaar moet afhaken - ben al de halve boekenkast afgeweest om te kijken of er nog ergens bankbiljetten als bladwijzer tussen zitten - zonder succes.

0
geplaatst: 19 november 2009, 22:19 uur
0
geplaatst: 19 november 2009, 22:56 uur
thelion schreef:
Nu maak je mij nieuwschierig
(quote)
Nu maak je mij nieuwschierig
Dat heet "het creëren van een cliff hanger" en doet je uitzien naar het vervolg.
We hebben het al eens gehad over een trip naar Utrecht, maar in de geschetste lijkt mij niet juiste muziek te zitten.
0
wijsneus
geplaatst: 20 november 2009, 08:16 uur
Running On Empty schreef:
Als ik zie dat ik gisteren bij Amazon Marketplace een aantal CD's weghaal voor onder de 2 pond (verzendkosten dus hoger dan de CD zelf) vraag ik mij wel af of ik op de Beurs in Utrecht ook zo goed zal slagen. Het is dan toch vooral ook voor de gezelligheid en om de echte hoezen door je vingers laten gaan.
Als ik zie dat ik gisteren bij Amazon Marketplace een aantal CD's weghaal voor onder de 2 pond (verzendkosten dus hoger dan de CD zelf) vraag ik mij wel af of ik op de Beurs in Utrecht ook zo goed zal slagen. Het is dan toch vooral ook voor de gezelligheid en om de echte hoezen door je vingers laten gaan.
Voor makkelijk verkrijgbare titels moet je zeker niet in Utrecht zijn.
De standhouders hebben ook zo hun kosten, en die worden doorberekend aan de consument !
Het is idd meer voor de sfeer, kijken en keuren wat je koopt. Voor de echte collectors-items bijvoorbeeld. "Trek je poeplap", zou F. Jacobse zeggen. Want ja, daar betaal je natuurlijk wel voor.
Het mooiste moment is als je iets gevonden hebt, en weet ; ik ga dit kopen, en vlak voor de betaling heb je dan dat gelukzalige gevoel.
Ik ga iig dit weekend NIET naar Utrecht.
0
geplaatst: 20 november 2009, 09:16 uur
wijsneus schreef:
De standhouders hebben ook zo hun kosten, en die worden doorberekend aan de consument !
Het is idd meer voor de sfeer, kijken en keuren wat je koopt. Voor de echte collectors-items bijvoorbeeld. "Trek je poeplap", zou F. Jacobse zeggen. Want ja, daar betaal je natuurlijk wel voor.
Het mooiste moment is als je iets gevonden hebt, en weet ; ik ga dit kopen, en vlak voor de betaling heb je dan dat gelukzalige gevoel.
Dat is ook mijn idee van een platenbeurs. Die makkelijk te scoren titels op Amazon-marketplace kun je overal vinden; het leuke van zo'n beurs is dat je kunt speuren naar titels die je al lang zoekt. En je kunt de gevonden albums inderdaad 'keuren', die mogelijkheid heb je met online bestellen weer niet. Al geef ik direct toe dat ik de laatste jaren behoorlijk geswitcht ben naar online-zoeken van moeilijk vindbare titels.
Overigens is míjn ervaring met Amazon-marketplace dat er soms vreselijk hoge prijzen gevraagd worden zodra een bepaalde titel out of print is. En dat kan dan best een titel zijn die tot voor enkele jaren terug redelijk gangbaar was. Dus ik vind de tweedehands markt van Amazon ook niet altijd de voordeligste optie.
De beurs in Utrecht (wat mij betreft altijd wel een van de leukste/grootste) sla ik overigens dit jaar over. Ik heb het afgelopen jaar zóveel aan muziek aangeschaft (vooral via CD-wow en eBay) dat ik het tegenover vrouwlief niet kan verkopen om daar óók nog eens flink de portemonnee te trekken.
0
geplaatst: 20 november 2009, 11:53 uur
gaucho schreef:
De beurs in Utrecht (wat mij betreft altijd wel een van de leukste/grootste) sla ik overigens dit jaar over. Ik heb het afgelopen jaar zóveel aan muziek aangeschaft (vooral via CD-wow en eBay) dat ik het tegenover vrouwlief niet kan verkopen om daar óók nog eens flink de portemonnee te trekken.
Tja ik ook. Met alle luxe CD en DVD boxen van de afgelopen tijd en de daarbij andere losse aankopen vind ik het ook wel even welletjes.
0
geplaatst: 20 november 2009, 12:24 uur
Ik ga op 6 december eens de Berlijnse Schalplattenbörse proberen. Het is me na een half jaar Berlijn - met onder meer de geweldige rommelmarkten op 17. Juni en bij Ostbahnhof - al wel duidelijk dat ik in een vinylparadijs ben beland, benieuwd of de beurs dat weerspiegelt.
0
geplaatst: 21 november 2009, 00:28 uur
ah... ik ook
... kan via de cd-uitleen gratis naar binnen... en als student gratis reizen.. dan heb ik wel heel goede argumenten nodig om niet te gaan.
... kan via de cd-uitleen gratis naar binnen... en als student gratis reizen.. dan heb ik wel heel goede argumenten nodig om niet te gaan.
0
geplaatst: 21 november 2009, 18:46 uur
Ben ook geweest, en kwam zowaar Jelle nog tegen. sq niet gespot, helaas.
Wel wat boeken en cd's, dus daar heb ik het een en ander van meegenomen. En toen ik thuis kwam lagen er ook nog 2 pakjes met cd's op me te wachten, dus ik ben wel weer even zoet.
Zal straks wel een lijstje posten met wat ik gekocht heb.
Wel wat boeken en cd's, dus daar heb ik het een en ander van meegenomen. En toen ik thuis kwam lagen er ook nog 2 pakjes met cd's op me te wachten, dus ik ben wel weer even zoet.

Zal straks wel een lijstje posten met wat ik gekocht heb.
0
geplaatst: 21 november 2009, 20:21 uur
Ik ben ook geweest vandaag. Ik heb iets duurdere platen gekocht dan normaal, waarvan de meeste best moeilijk te vinden zijn!
Alles op LP:
Pyrolator - Inland
Pyrolator - Ausland
The Tanzdiele - Folgt den Führern!
Za Za - Za Za
Charles de Goal - Algorythmes
Current 93 - Ekki Er Allt Gull, Sem Gloir... Skamt Er Öfganna Á Milli (EP)
Diagram Brothers - Some Marvels of Modern Science
Lemon Kittens - We Buy a Hammer for Daddy
Liquid Liquid - Liquid Liquid (EP)
Young Marble Giants / The Gist / Weekend - Nipped in the Bud
Various - Earcom 2
Killdozer - Twelve Pound Buck
Hybrid Kids - Claws
Talk Talk - Spirit of Eden
Dome - Dome
The Klinik - Melting Close + Sabotage
Severed Heads - The Big Bigot
A Popular History of Signs - A Popular History of Signs
Blurt - In Berlin
En ook nog twee soundtracks:
Goblin - Profondo Rosso
Various - Born Losers
Alles op LP:
Pyrolator - Inland
Pyrolator - Ausland
The Tanzdiele - Folgt den Führern!
Za Za - Za Za
Charles de Goal - Algorythmes
Current 93 - Ekki Er Allt Gull, Sem Gloir... Skamt Er Öfganna Á Milli (EP)
Diagram Brothers - Some Marvels of Modern Science
Lemon Kittens - We Buy a Hammer for Daddy
Liquid Liquid - Liquid Liquid (EP)
Young Marble Giants / The Gist / Weekend - Nipped in the Bud
Various - Earcom 2
Killdozer - Twelve Pound Buck
Hybrid Kids - Claws
Talk Talk - Spirit of Eden
Dome - Dome
The Klinik - Melting Close + Sabotage
Severed Heads - The Big Bigot
A Popular History of Signs - A Popular History of Signs
Blurt - In Berlin
En ook nog twee soundtracks:
Goblin - Profondo Rosso
Various - Born Losers
0
geplaatst: 21 november 2009, 20:31 uur
Mijn lijstje:
boeken:
1001 Albums You Must Hear Before You Die
Simon Reynolds - Rip it up and start again: Postpunk 1978-1984

Verder nog cd's, allemaal 5 euro of minder:
Bettie Serveert - Lamprey
Childline (verzamelaar uit '96 met Britpop-rarities)
Death in Vegas - Dead Elvis
Dot Allison - We Are Science
Echobelly - On
Fatboy Slim - Half Between the Gutter and the Stars
Fatboy Slim - You've Come a Long Way, Baby
Gorillaz - Demon Days
Interpol - Antics
Massive Attack - The Best of Massive Attack (heb alle albums al, maar deze is zo mooi uitgevoerd en was bovendien erg goedkoop bij een overstock-standje.
PJ Harvey & John Parish - A Woman a Man Walked By
Radiohead - Com Lag
The Coral - The Coral
The La's - The La's
Turn Up the Bass 23, 24 (ik heb er nu 17 van de 25)
boeken:
Simon Reynolds - Rip it up and start again: Postpunk 1978-1984

Verder nog cd's, allemaal 5 euro of minder:
Bettie Serveert - Lamprey
Childline (verzamelaar uit '96 met Britpop-rarities)
Death in Vegas - Dead Elvis
Dot Allison - We Are Science
Echobelly - On
Fatboy Slim - Half Between the Gutter and the Stars
Fatboy Slim - You've Come a Long Way, Baby
Gorillaz - Demon Days
Interpol - Antics
Massive Attack - The Best of Massive Attack (heb alle albums al, maar deze is zo mooi uitgevoerd en was bovendien erg goedkoop bij een overstock-standje.
PJ Harvey & John Parish - A Woman a Man Walked By
Radiohead - Com Lag
The Coral - The Coral
The La's - The La's
Turn Up the Bass 23, 24 (ik heb er nu 17 van de 25)
0
geplaatst: 21 november 2009, 20:31 uur
@Stephan73: alleen vinyl? Zitten een paar preiswerte tussen!
0
geplaatst: 21 november 2009, 20:39 uur
Ik zag iemand helemaal krom lopen met een stapel vinyl, denk dat het er wel zo'n 120 (zonder overdrijven) waren. 
Andere mensen pakten dat handiger aan en hadden gewoon een karretje meegenomen.
Verder wel erg leuk weer, zo'n beurs. Was al 4 jaar niet geweest.
Wat me opviel:
* Er zijn nog steeds mensen die Take That-rarities verzamelen;
* De lijstjes die mensen bij zich hebben, sommige hele notitieboekjes met hun verlanglijstje/collectie daarin geschreven;
* Iemand die oprecht op zoek was naar muziek van Aqua;
* Dat ik de hele hal van binnen heb gezien en nog geld over had;
* Weinig electronic, post-rock, etc.

Andere mensen pakten dat handiger aan en hadden gewoon een karretje meegenomen.
Verder wel erg leuk weer, zo'n beurs. Was al 4 jaar niet geweest.
Wat me opviel:
* Er zijn nog steeds mensen die Take That-rarities verzamelen;
* De lijstjes die mensen bij zich hebben, sommige hele notitieboekjes met hun verlanglijstje/collectie daarin geschreven;
* Dat ik de hele hal van binnen heb gezien en nog geld over had;
* Weinig electronic, post-rock, etc.
0
geplaatst: 21 november 2009, 21:28 uur
herman schreef:
.
.
Als dat een moeder en een dochter was dan ben ik die ook tegengekomen. Mocht dat niet zo zijn dan betekend dat er nog meer Aqua volgers zijn

0
geplaatst: 21 november 2009, 21:53 uur
@Herman - we hadden elkaar moeten ontmoeten; hadden we aan 'cross-subsidizing' kunnen doen: ik was platzak, maar had wel een Zweedse stand gezien waar veel electronic op cd (oa Fennesz) voor 8 euro lag.
Ik kwam iemand tegen die op zoek was naar Roxette rarities en zag hoe iemand 60 euro neertelde voor 2 Madonna 'rarities'. Toen ik al illiquide was ging ik naar snuffelen in de 3 euro-snuffeldozen; beter niet kunnen doen. Take your loss and be out of there.
Kwaliteit beter dan voorheen; alleen die grote stand met nieuwe (cut out) vinyl tegen fraaie prijzen niet gevonden.
Ik kwam iemand tegen die op zoek was naar Roxette rarities en zag hoe iemand 60 euro neertelde voor 2 Madonna 'rarities'. Toen ik al illiquide was ging ik naar snuffelen in de 3 euro-snuffeldozen; beter niet kunnen doen. Take your loss and be out of there.
Kwaliteit beter dan voorheen; alleen die grote stand met nieuwe (cut out) vinyl tegen fraaie prijzen niet gevonden.
0
geplaatst: 21 november 2009, 22:33 uur
herman schreef:
vigil schreef:
Als dat een moeder en een dochter was dan ben ik die ook tegengekomen. Mocht dat niet zo zijn dan betekend dat er nog meer Aqua volgers zijn
(quote)
Ja, die moeder en dochter ben ik dus ook tegengekomen.

Ik heb ze zelfs even gesproken.

Ze was zelfs dit jaar naar twee concerten van Aqua geweest!! En ze zei dat ze de muziek van Aqua helemaal nergens kon vinden in Denemarken, wat me behoorlijk verbaasde. Ik ben namelijk dit jaar op vakantie geweest in Denemarken en kwam in elke winkel Aqua tegen.
Maar ik vond het weer een geslaagde dag. Ik heb nog From The Lions Mouth in goede staat gevonden voor 12 euro. Nu kan The Scientist degene die hij wou verkopen aan iemand verkopen. Heb ik ook weer iemand blij gemaakt.

Verder heb ik ook niet al te veel gekocht. En op From The Lions Mouth na geen hele leuke aankopen gedaan.
Edit: en volgens mij heb ik ook de man gesproken waar Mjuman het over heeft. De Madonna-verzamelaar. Hij kocht ook nog allemaal picture discs van Madonna.
0
geplaatst: 21 november 2009, 23:44 uur
Ik ben een hoop mensen (en de Zweedse stand) misgelopen zo te zien. 
En inderdaad, de Aqua-fan was een dochter met moeder.
From the Lions Mouth is wel een goede aankoop. Ik was mijn verlanglijstje vergeten uit te printen, dus ik heb niet meer aan dat album gedacht (totdat ik nog wat bootlegs van The Sound tegenkwam, maar toen was de dag al bijna voorbij).
De Madonna-fan ben ik niet tegengekomen, wel heel veel muziek van Madonna. Als je wilt koop je op zo'n beurs voor een paar tientjes al haar albums bij elkaar.

En inderdaad, de Aqua-fan was een dochter met moeder.
From the Lions Mouth is wel een goede aankoop. Ik was mijn verlanglijstje vergeten uit te printen, dus ik heb niet meer aan dat album gedacht (totdat ik nog wat bootlegs van The Sound tegenkwam, maar toen was de dag al bijna voorbij).
De Madonna-fan ben ik niet tegengekomen, wel heel veel muziek van Madonna. Als je wilt koop je op zo'n beurs voor een paar tientjes al haar albums bij elkaar.
0
Antonio
geplaatst: 22 november 2009, 00:57 uur
herman schreef:
boeken:
boeken:
Hoeveel ken je er al van de 1001 ?
Als je ze echt allemaal kent, dan ben je met recht een uber-moderator

0
geplaatst: 22 november 2009, 01:14 uur
Ik weet niet hoeveel ik er al ken, maar met name van de laatste 15 jaar toch wel aardig wat.
De albums staan er chronologisch in en het eerste album dat ik ken is album nummer 21, Miles Davis' Kind of Blue. Vanaf 35 gaat het wat harder (Beatles, Dylan, Mingus).
Dit zijn de eerste 5, om een indicatie te geven:
Frank Sinatra - In the Wee Small Hours (1955)
Elvis Presley - Elvis Presley (1956)
The Louvin Brothers - Tragic Songs of Life (1956)
Louis Prima - The Wildest! (1956)
Fats Domino - This Is Fats (1958)
Tegen de tijd dat ik ze allemaal gehoord heb, zijn we wel weer heel wat platenbeurzen verder, denk ik.
De albums staan er chronologisch in en het eerste album dat ik ken is album nummer 21, Miles Davis' Kind of Blue. Vanaf 35 gaat het wat harder (Beatles, Dylan, Mingus).
Dit zijn de eerste 5, om een indicatie te geven:
Frank Sinatra - In the Wee Small Hours (1955)
Elvis Presley - Elvis Presley (1956)
The Louvin Brothers - Tragic Songs of Life (1956)
Louis Prima - The Wildest! (1956)
Fats Domino - This Is Fats (1958)
Tegen de tijd dat ik ze allemaal gehoord heb, zijn we wel weer heel wat platenbeurzen verder, denk ik.

0
geplaatst: 22 november 2009, 01:21 uur
Weet je meteen waarom er bij die eerste 4 recensies van mij staan. Ik ben dat boek aan het doorgaan, op m'n gemak. Ben nu dus bij This Is Fats. 

0
geplaatst: 22 november 2009, 01:21 uur
Dan heb ik dat boek ook, maar dan in de Nederlandse versie.

Ik opteer ook voor de titel uber-moderator.
(Ik ken/heb 4 van de 5 genoemde albums
(zie Arrie))
Edit: Zo te zien zijn er meer mensen ("Customers Who Bought This Item Also Bought") die het lijstje afgaan.

Ik opteer ook voor de titel uber-moderator.
(Ik ken/heb 4 van de 5 genoemde albums
(zie Arrie))Edit: Zo te zien zijn er meer mensen ("Customers Who Bought This Item Also Bought") die het lijstje afgaan.
0
geplaatst: 22 november 2009, 01:35 uur
Ja, de hoeveelheid Arrie-recensies viel me ook al op. 
En geweldig die Amazon-link.

En geweldig die Amazon-link.

0
geplaatst: 22 november 2009, 08:12 uur
Wacht ff hoor, dat boek heb ik al jaren
Die in het Engels overigens. De Nederlandse versie is, voor zover ik weet, al een tijd niet meer te krijgen.
Heb me ook tot doel gesteld ze allemaal een keer te beluisteren en ben een heel eind omdat er nogal wat in staat dat ook in de kast staat.
Maar goed, van de eerste 5 ken ik er geen 1 en zie er tegenop om door alle hip-hop klassiekers te moeten ploegen, dus denk dat t nog wel even duurt, zeker nu mijn pensioen met twee jaar is uitgesteld
Die in het Engels overigens. De Nederlandse versie is, voor zover ik weet, al een tijd niet meer te krijgen.Heb me ook tot doel gesteld ze allemaal een keer te beluisteren en ben een heel eind omdat er nogal wat in staat dat ook in de kast staat.
Maar goed, van de eerste 5 ken ik er geen 1 en zie er tegenop om door alle hip-hop klassiekers te moeten ploegen, dus denk dat t nog wel even duurt, zeker nu mijn pensioen met twee jaar is uitgesteld

0
geplaatst: 22 november 2009, 10:11 uur
Mjuman schreef:
Inderdaad alleen vinyl!
Maar goed dat ik geld apart heb gehouden, anders zou ik de kerstdagen niet meer doorkomen!

* denotes required fields.