Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2011, 21:48 uur
Zondag was niet druk iig dus ideaal om rustig een half uur boven een 1 euro bak te sneupen...
Oogst;
Michael Jackson - Bad
Eagles - Hotel California
Billy Ocean - Loverboy Maxi
Supertramp - Breakfast in America
verder nog house uit de 90's van allerlei labels....beste tas vol...
Vond de keuze uit jaren 90 house wel iets tegenvallen maar heb denk ik 50% van de hal maar gezien dus volgende keer 2 dagen...
Oogst;
Michael Jackson - Bad
Eagles - Hotel California
Billy Ocean - Loverboy Maxi
Supertramp - Breakfast in America
verder nog house uit de 90's van allerlei labels....beste tas vol...
Vond de keuze uit jaren 90 house wel iets tegenvallen maar heb denk ik 50% van de hal maar gezien dus volgende keer 2 dagen...
0
geplaatst: 24 januari 2012, 22:52 uur
Dit topic is nog niet omhoog geschopt. Maar a.s. zaterdag/zondag is er toch echt weer een beurs(je) in de Rai Amsterdam. Ik ga er zeker heen. Nog meer mensen die iets hopen te scoren aldaar?
0
geplaatst: 25 januari 2012, 12:49 uur
Yep ik ga ook , vorig jaar zeker de moeite waard. Ga proberen een beetje aan mn punk / hardrock collectie toe te voegen op vinyl. heb er al zin in!
0
geplaatst: 25 januari 2012, 13:08 uur
Ik ga zelf zaterdag met 2 vrienden....vaste prik paar x per jaar voor ons. Eens kijken of we nu wat minder lang gezellig zitten te bierelieren in de bar en gewoon op de vloer rondlopen, hahaha.
Ik heb mijn lijstje "te kopen" al een update gegeven, kijken wat we er van kunnen vinden. Geen moeilijke zooi trouwens, maar sommige dingen kom ik in winkels niet tegen en soms wel op zo'n beurs, al is deze in de Rai niet zo uitgebreid als die in Utrecht.
Ik heb mijn lijstje "te kopen" al een update gegeven, kijken wat we er van kunnen vinden. Geen moeilijke zooi trouwens, maar sommige dingen kom ik in winkels niet tegen en soms wel op zo'n beurs, al is deze in de Rai niet zo uitgebreid als die in Utrecht.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 13:18 uur
ja ik heb ook een "te kopen" lijst , maar daar wijk ik regelmatig van af. Je komt toch regelmatig weer leuke koopjes tegen die je niet kunt laten liggen...
0
geplaatst: 16 februari 2012, 23:04 uur
Ben er een keer geweest, in de RAI.
Was inderdaad ontzettend leuk, maar de twee opvolgende jaren lieten zich kenmerken door een rampzalige promotie met verkeerd doorgestuurde data. Die twee keren dus voor Jan L. naar A'dam-Zuid afgereisd, dus dat was het dan wel weer wat mij betreft.
Ik ging vroeger altijd twee keer per jaar naar Café De Doelen (nu een wokrestaurant) in Purmerend. Een kleine muziek-beurs, maar de leukste dingen waren er altijd te vinden, ik vond het altijd top en kwam elke keer met een imposant stapeltje cd's thuis.
Het is er nog steeds, op hetzelfde plein (Koemarkt) maar in een ander gebouw en het is enorm geslonken. Wij komen er amper meer.
Was inderdaad ontzettend leuk, maar de twee opvolgende jaren lieten zich kenmerken door een rampzalige promotie met verkeerd doorgestuurde data. Die twee keren dus voor Jan L. naar A'dam-Zuid afgereisd, dus dat was het dan wel weer wat mij betreft.

Ik ging vroeger altijd twee keer per jaar naar Café De Doelen (nu een wokrestaurant) in Purmerend. Een kleine muziek-beurs, maar de leukste dingen waren er altijd te vinden, ik vond het altijd top en kwam elke keer met een imposant stapeltje cd's thuis.
Het is er nog steeds, op hetzelfde plein (Koemarkt) maar in een ander gebouw en het is enorm geslonken. Wij komen er amper meer.
0
geplaatst: 17 februari 2012, 16:20 uur
kaztor schreef:

Ik woon pas een jaar of 4 nu in Purmerend, dus dat was voor mijn tijd. En ik heb nooit gehoord van zoiets in een kleiner gebouw ook, dus erg bekend is het niet waarschijnlijk en daarom ook kleiner. Maar ik wil er wel eens kijken, zal het eens opzoeken.
In april weer beurs in Utrecht, schiet alweer op.
0
geplaatst: 10 maart 2012, 21:51 uur
is de Rai nou echt meer dance/house georienteerd dan jaarbeurs? (kon helaas niet naar Rai)...jaarbeurs zit wel weer in de planning...
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 11 maart 2012, 07:37 uur
Zo dadelijk vertrek ik richting Gent voor de KDX-platenbeurs in het Citadelpark. Deze is natuurlijk niet te vergelijken met Utrecht, maar het is wel de grootste van België. 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 11 maart 2012, 08:27 uur
Gadver, ik was dit glad vergeten. Ik ga ook eens binnenspringen,
0
geplaatst: 11 maart 2012, 20:32 uur
Sjaan schreef:
is de Rai nou echt meer dance/house georienteerd dan jaarbeurs? (kon helaas niet naar Rai)...jaarbeurs zit wel weer in de planning...
Nee, vind ik niet. Het is gewoon een stuk kleiner, verder zie ik over het algemeen dezelfde handelaren die je ook op de jaarbeurs ziet.
0
geplaatst: 11 maart 2012, 21:36 uur
ICC Gent, vandaag ; goed voor collectie, niet goed voor geldbeugel
Tuxedomoon - Desire
The Tapes - Party
Glaxo Babies - Nine Months To The Disco **(te goedkoop om niet mee te nemen)
The Stranglers - The Meninblack
Chris Rea - Auberge
Magazine - Secondhand Daylight
A Flock of Seagulls - A Flock of Seagulls
Liquid Liquid - Optimo **(bootleg)
Theatre of Hate - Westworld
Essential Logic - Beat Rhythm News
Kraftwerk - Computerworld **(geel)
Pyrolator - Inland
Pyrolator - Ausland
Ja Ja Ja - Ja Ja Ja
Ideal - Bi Nuu
Abwärts - Mehr Alkohol
Neonbabies - Harmlos
DAF - Die Kleinen Und Die Bosen
Malaria! - Emotion
Malaria! - Weisses Wasser : White Water
Manuel Göttsching - E2-E4
Mathématiques Modernes - Les Visiteurs Du Soir
Lizzy Mercier Descloux - Press Color **(orig US! ZE)
Charles de Goal - Algorhythmes
Tuxedomoon - Desire
The Tapes - Party
Glaxo Babies - Nine Months To The Disco **(te goedkoop om niet mee te nemen)
The Stranglers - The Meninblack
Chris Rea - Auberge
Magazine - Secondhand Daylight
A Flock of Seagulls - A Flock of Seagulls
Liquid Liquid - Optimo **(bootleg)
Theatre of Hate - Westworld
Essential Logic - Beat Rhythm News
Kraftwerk - Computerworld **(geel)
Pyrolator - Inland
Pyrolator - Ausland
Ja Ja Ja - Ja Ja Ja
Ideal - Bi Nuu
Abwärts - Mehr Alkohol
Neonbabies - Harmlos
DAF - Die Kleinen Und Die Bosen
Malaria! - Emotion
Malaria! - Weisses Wasser : White Water
Manuel Göttsching - E2-E4
Mathématiques Modernes - Les Visiteurs Du Soir
Lizzy Mercier Descloux - Press Color **(orig US! ZE)
Charles de Goal - Algorhythmes
0
geplaatst: 11 maart 2012, 22:03 uur
Volgens mij kon je ook een hele stand vullen met A Split Second, Nitzer Ebb en Simple Minds etc..., platen die wel vastgeroest lijken in de bakken van die standhouders.
Ook nog Sir Spamalot gezien, driftig aan het zoeken
.
.
0
geplaatst: 11 maart 2012, 22:53 uur
Kijk eens aan, de Jelle en de Spam op avontuur zonder dat ik het wist.
Ziet er een heel deftig lijstje uit, Jellorum! Ik was er graag bij geweest, maar die geldbeugel hé ...
Ziet er een heel deftig lijstje uit, Jellorum! Ik was er graag bij geweest, maar die geldbeugel hé ...
0
geplaatst: 11 maart 2012, 23:24 uur
jellorum schreef:
Volgens mij kon je ook een hele stand vullen met A Split Second, Nitzer Ebb en Simple Minds etc..., platen die wel vastgeroest lijken in de bakken van die standhouders.
.
. Je hebt wel wat schone schijven (Lizzy op Ze, Glaxobabies oa) weten te scoren. Ben je nou failliet?
Kom je volgende maand nog hierheen?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 maart 2012, 17:26 uur
Inderdaad, collega Jellorum, ik was driftig aan het zoeken en ik heb me dan nog beperkt tot vinyl in de koopjesbakken: 25 albums voor 97 eur. Zoals Dazzler me vorig jaar zei, naar een platenbeurs ga je normaal gezien niet voor de koopjes. Ik heb dingen gezien die me geweldig interesseerden maar de prijs schrok me telkens af. Ze beginnen de prijzen te kennen, geloof ik. Toch ben ik heel blij met het resultaat van mijn plundertocht en ik was aangenaam verrast om nog eens Jellorum tegen het lijf te lopen. Als ik ooit in Utrecht geraak, zal het twee dagen zijn want volgens een standhouder is dat Gent maal zeven!
0
geplaatst: 15 maart 2012, 22:20 uur
Sir Spamalot schreef:
volgens een standhouder is dat Gent maal zeven!
volgens een standhouder is dat Gent maal zeven!

volgens stephan73 zou daar nog veel meer te vinden zijn dat in mijn straatje ligt.
Mjuman schreef:
Ben je nou failliet?
Ben je nou failliet?
Failliet? Neuh, mn beugel voelde het ; maar ik ben inwonend in het ouderlijk huis, werk veel en rijd niet met de auto. Hecht weinig tot geen belang aan kleding en stijl, restaurants en verre reizen zeggen mij ook al niet veel. Behalve wat centen afstaan aan de ouders hier kan ik wel wat spenderen dus. De tijd dat ik hele sloten geld in de uitgank opdeed is ook wel voorbij.
En het belangrijkste, kheb geen lief o moeder!
Utrecht? Misschien wel, kwestie van werk te plannen op voorhand, al is dat soms moeilijk (bij houtsoorten die verschillend zijn, anders reageren op producten e.d.)
En het moet nog beluisterbaar blijven ook...

0
geplaatst: 17 maart 2012, 09:41 uur
@Jellorum;Goed verhaal......gewoon een keer kijken in Utrecht dus......
Oke dan wordt utrecht dus weer de eerst volgende beurs...Kan ik nog ff sparen hahahahah
Oke dan wordt utrecht dus weer de eerst volgende beurs...Kan ik nog ff sparen hahahahah
0
geplaatst: 6 april 2012, 16:45 uur
Ik sla over, "vroeger" ging ik altijd wel 2 x per jaar maar tegenwoordig is enkel de november editie wel voldoende voor mij.
0
geplaatst: 7 april 2012, 16:12 uur
Ik zal er ook op zaterdag rondhangen. Ik ga al jaren beide keren erheen en heb de laatste 2 edities van de RAI (dat een stuk minder is dan Utrecht) ook bezocht. Naast een dag flink shoppen zie ik het ook als een 'dagje uit'. 

0
geplaatst: 11 april 2012, 15:28 uur
zal er ook weer bij zijn , is ook echt een uitje samen met mede musicmeter Sander B.
0
geplaatst: 12 april 2012, 00:12 uur
Zeker present, met 2 vrienden. En absoluut een dagje uit. We beginnen traditiegetrouw met een koffie in de bar, daarna de vloer op en rond een uur of 1 de dubbele kroket/boterham in de kroeg, weggespoeld met een flinke slok bier. Als we dan weer te lang zitten te zuipen begeven we ons toch nog richting de stands en aan het eind verlaten we de boel om in het winkelcentrum nog wat te gaan eten en de aanwinsten door te nemen......wederom vergezeld van hoeveelheden bier waar je u tegen zegt. Dan gaan we richting trein en sturen we onze wederhelften een sms dat we onderweg zijn. Dit vereist opperste concentratie altijd, want geen tikfouten maken in die sms betekent dat de dames er van uit gaan dat we het rustig aan hebben gedaan.........het tegendeel is echter altijd waar, maar het is net dit detail wat de doorslag geeft voor een gezellige thuiskomst..........hoewel ik ook wel eens bij thuiskomst bij hoog en bij laag volhield dat we het kalm aan hadden gedaan, maar bijna letterlijk omviel, lol
. De verhouding cd aankopen - drank is meestal ook 50 - 50.....ernstig. 
. De verhouding cd aankopen - drank is meestal ook 50 - 50.....ernstig. 
0
geplaatst: 13 april 2012, 13:43 uur
Ik ben aanwezig zoals ook andere jaren. Vind het altijd een gezellig dagje uit, beetje kijken wat er allemaal is aan nieuwe en oude dingen!
0
geplaatst: 13 april 2012, 19:29 uur
Normaal ben ik er op de eerste dag, maar ik ga diezelfde avond naar het concert van Motorpsycho. Zal daarom zondag mijn geld uitgeven op de beurs!
0
geplaatst: 14 april 2012, 12:38 uur
Ik ga niet... normaal 2x per jaar met Gertje... maar nu heb ik al te veel mooie dingetjes aangeschaft via ebay en marktplaats... november maar weer...
0
geplaatst: 14 april 2012, 14:02 uur
Ik sla vandaag ook over. Al teveel bij Amazon UK gekocht de afgelopen maanden. Bovendien ben ik voor toegang plus parkeren al bijna 25 Euro kwijt, geen zin in dit keer.
0
geplaatst: 15 april 2012, 00:34 uur
Afgelopen zaterdag weer naar de Grote Verzamelbeurs te Utrecht geweest. Het was er opvallend niet-druk, dus des te meer ruimte om op je gemak alles goed te bekijken en wat aan te schaffen.
Wat heb ik allemaal gekocht:
een LP/cd box van de Stones van Hampton '81
een LP/cd box van de Stones van Brussels '73
een 2LP van de Stones Fort Worth '78
een vinyl single van de Stones gelimiteerd en nog gesealed
een cd van de Stones Vol 2 deze is al jaren niet meer te krijgen
een cd van Stone Keith Richards Boston you're big enough
een cd van Doris D. & The Pins Best of ... jeugd sentiment
een dvd box van The Marx Brothers
een kalender van James Bond uit 2005 nog gesealed
drie foto's met handtekening van Roger Moore
een foto met handtekening van Sean Connery
een foto met handtekening van Daniel Craig
een foto met handtekening van Bud Spencer
Kortom: weer veel leuks er bij!
Wat heb ik allemaal gekocht:
een LP/cd box van de Stones van Hampton '81
een LP/cd box van de Stones van Brussels '73
een 2LP van de Stones Fort Worth '78
een vinyl single van de Stones gelimiteerd en nog gesealed
een cd van de Stones Vol 2 deze is al jaren niet meer te krijgen
een cd van Stone Keith Richards Boston you're big enough
een cd van Doris D. & The Pins Best of ... jeugd sentiment
een dvd box van The Marx Brothers
een kalender van James Bond uit 2005 nog gesealed
drie foto's met handtekening van Roger Moore
een foto met handtekening van Sean Connery
een foto met handtekening van Daniel Craig
een foto met handtekening van Bud Spencer
Kortom: weer veel leuks er bij!
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 15 april 2012, 07:15 uur
Het was zaterdag inderdaad vrij rustig. Een verademing, want afgelopen november was het toch wel iets té druk.
Ik heb Mingus van Joni Mitchell op LP en het titelloze album van Madrugada op cd gekocht, en voor de rest vooral veel maxi singles van o.a. Madonna, Prince, Pet Shop Boys en Björk.
Zoals altijd was het weer een leuke dag in Utrecht.
Ik heb Mingus van Joni Mitchell op LP en het titelloze album van Madrugada op cd gekocht, en voor de rest vooral veel maxi singles van o.a. Madonna, Prince, Pet Shop Boys en Björk.
Zoals altijd was het weer een leuke dag in Utrecht.
* denotes required fields.