Muziek / Algemeen / Welke cd kocht je 'blind' en is nu een topper/flater voor je?
zoeken in:
0
Yann Samsa
geplaatst: 18 december 2009, 18:15 uur
Toppers:
Marillion - Brave
Rush - 2112
Steely Dan - Aja
Marillion - Brave
Rush - 2112
Steely Dan - Aja
0
geplaatst: 18 december 2009, 21:04 uur
Ik weet nog dat de Red Hot Chili Peppers net hun singles Around The World en Scar Tissue uit hadden en ik besloot Californication blind te kopen. Op de fiets naar huis dacht ik nog dat de RHCP wel erg harde muziek maakten en dat het een sof zou kunnen worden, maar niets was minder waar. Ik viel van de ene verbazing in de andere. Het behoort nog altijd tot mijn, mwoah, top 25?
Het volgende album By The Way vond ik iets minder maar dat kon ook niet anders na zo'n goed album als C.
Echter Stadium Arcadium was een flater van jewelste. Flauwe teksten met evenzo flauwe deuntjes. Een drama. Jammergenoeg werpt dat nu ook een schaduw voor mij op Califonication.
Het volgende album By The Way vond ik iets minder maar dat kon ook niet anders na zo'n goed album als C.
Echter Stadium Arcadium was een flater van jewelste. Flauwe teksten met evenzo flauwe deuntjes. Een drama. Jammergenoeg werpt dat nu ook een schaduw voor mij op Califonication.
0
geplaatst: 18 december 2009, 21:08 uur
Deze maand dit album blind aangeschaft en het viel erg mee :
Animal Collective - Merriweather Post Pavilion
0
geplaatst: 18 december 2009, 21:56 uur
Vorige week : Jimmy Dawkins - B Phur Real .
Die man keek zo streng uit zijn ogen op de cover , dat ik dacht : die man heeft het zo moeilijk dat moet wel goede blues zijn.
En verdomd ......het swingt de pan uit....een bluesvoltreffer.

Die man keek zo streng uit zijn ogen op de cover , dat ik dacht : die man heeft het zo moeilijk dat moet wel goede blues zijn.
En verdomd ......het swingt de pan uit....een bluesvoltreffer.

0
geplaatst: 18 december 2009, 23:48 uur
Vorig jaar nog Steely Dan - The Royal Scam.
Voltreffer eerste klas!
Hier heb ik maar 1 reactie op:
BloodSugarSexMagic!!!
Voltreffer eerste klas!

Sunderland schreef:
Ik weet nog dat de Red Hot Chili Peppers net hun singles Around The World en Scar Tissue uit hadden en ik besloot Californication blind te kopen. Op de fiets naar huis dacht ik nog dat de RHCP wel erg harde muziek maakten en dat het een sof zou kunnen worden, maar niets was minder waar. Ik viel van de ene verbazing in de andere. Het behoort nog altijd tot mijn, mwoah, top 25?
BloodSugarSexMagic!!!
0
geplaatst: 19 december 2009, 11:19 uur
kaztor schreef:
BloodSugarSexMagic!!!
BloodSugarSexMagic!!!
Een paar keer gehoord. Heeft me niet gepakt, blijft domweg gewoon niet hangen bij me. En de 2 tophits zijn ondertussen aardig doodgedraaid. Nee, dan toch liever Californication.
0
Ruby1966
geplaatst: 19 december 2009, 11:20 uur
Blind (doof) gekocht en nu al jaren mijn nummer 1 
Sigur Rós - ( )

Sigur Rós - ( )
0
geplaatst: 19 december 2009, 12:23 uur
Mijn nummer1 heb ik ooit blind gekocht. Ik kende niks van Low, maar had er wel veel lovends over gehoord en ik kwam The Curtain Hits The Cast voor 7 of 8 euro tegen in een platenzaakje in Heerlen, dus ik heb hem maar gekocht.
0
geplaatst: 19 december 2009, 13:46 uur
In mijn muziekmanie-periode was ik altijd nieuwsgierig naar dingen die ik niet kende. Dus heb ik er wel een aantal in mijn collectie, waarvan sommige daadwerkelijk succesvol werden later maar ook vele die nimmer de media hebben gehaald. Enkele impulsieve verrassingen die later bekend werden of tenminste enig succes wisten te vinden:
Verve - A storm in Heaven
T' Pau - Bridge of spies
U2 - Boy
Jesus & Mary Chain - Psycho Candy
The Alarm - Declaration
Fatal Flowers - Younger days
Clannad - Magical ring
En hier dan enkele impulsieve aankopen die ik verder nooit ben tegen gekomen of zeer beperkt succes vonden, maar die ik wél, en nog altijd, graag luister:
Elements - The essential firmanent
The Violet Hour - The fire Sermon
Edens Bridge - The isle of tides
Jyl - Jyl
Electric Circus - Hello
An Emotional Fish - An Emotional Fish
ps: heb ooit een album gekocht op de gok met een metal-ogende hoes genaamd: Cheap and Nasty (Goedkoop en Vervelend): lol........die gasten hebben werkelijk daad bij woord gevoegd........maar wel leuk.
Verve - A storm in Heaven
T' Pau - Bridge of spies
U2 - Boy
Jesus & Mary Chain - Psycho Candy
The Alarm - Declaration
Fatal Flowers - Younger days
Clannad - Magical ring
En hier dan enkele impulsieve aankopen die ik verder nooit ben tegen gekomen of zeer beperkt succes vonden, maar die ik wél, en nog altijd, graag luister:
Elements - The essential firmanent
The Violet Hour - The fire Sermon
Edens Bridge - The isle of tides
Jyl - Jyl
Electric Circus - Hello
An Emotional Fish - An Emotional Fish
ps: heb ooit een album gekocht op de gok met een metal-ogende hoes genaamd: Cheap and Nasty (Goedkoop en Vervelend): lol........die gasten hebben werkelijk daad bij woord gevoegd........maar wel leuk.
0
geplaatst: 24 april 2010, 11:05 uur
Even een kleine correctie op mijn laatste bijdrage.
In het rijtje van muziek die verder nooit wat hebben 'bereikt' heb ik ook Eden's Bridge genoemd, en dat is zeker niet juist. Oké, het geen commerciële klapper (al is dat beslist niet nodig), maar in het Christelijke circuit zijn ze intussen geloof ik best beroemd te noemen.
In het rijtje van muziek die verder nooit wat hebben 'bereikt' heb ik ook Eden's Bridge genoemd, en dat is zeker niet juist. Oké, het geen commerciële klapper (al is dat beslist niet nodig), maar in het Christelijke circuit zijn ze intussen geloof ik best beroemd te noemen.
0
geplaatst: 25 april 2010, 15:06 uur
Korn's Issues wilde ik ten tijde van de eerste beluistering al tegen de muur kapot gooien. De meest ergerlijke kutplaat of all times, wellicht alleen geëvenaard door Chocolade Biscuitje In Het Hot Dog-water. 
Maar die kocht ik al niet eens meer (godzijdank!)

Maar die kocht ik al niet eens meer (godzijdank!)
0
geplaatst: 30 april 2010, 08:29 uur
U2 - No Line On The Horizon, gekocht omdat het U2 is. 1 x gedraaid en daarna nooit meer. Wat een verschrikkelijke kutplaat.
0
geplaatst: 30 april 2010, 11:50 uur
Sigur Rós - () heb ik gekocht naar aanleiding van positieve verhalen, ondere andere hier. Ik had er nog niets van gehoord, maar het was een absolute topper 

0
Misterfool
geplaatst: 30 april 2010, 11:53 uur
Talk Talk, Spirit of eden. Ik had er geen noot van gehoord maar het heeft me totaal overdonderd.
0
wijsneus
geplaatst: 1 mei 2010, 09:27 uur
Nightwish - Once; op de gok, maar wat een GIGANTISCHE flop !
0
geplaatst: 1 mei 2010, 11:21 uur
Derek Sherinian - Blood of the Snake
Ik had de muziek van toetsenist Jordan Rudess (Dream Theater) in mijn hoofd en dacht deze kon ook wel ok zijn.
Inderdaad wat een topper.
Ik had de muziek van toetsenist Jordan Rudess (Dream Theater) in mijn hoofd en dacht deze kon ook wel ok zijn.
Inderdaad wat een topper.
0
geplaatst: 1 mei 2010, 19:40 uur
Korn - Life is Peachy. Grootste miskoop. Wat een bak ellende kwam over mij heen. Ik kende geen enkel nummer, slechts van naam. Daarna besloten om eerst kennis te maken met de muziek alvorens te kopen. Lange leve het download-tijdperk! Maar soms kon ik me niet altijd beheersen in de platenzaken.
Afgelopen jaren gelukkig geen keiharde miskleunen meer bij een blinde aankoop. Grootste meevaller is het album Townes van Zandt - Townes van Zandt, inmiddels uitgegroeid tot een van mijn favorieten. Geld eveneens voor Eels - Beautiful Freak.
Afgelopen jaren gelukkig geen keiharde miskleunen meer bij een blinde aankoop. Grootste meevaller is het album Townes van Zandt - Townes van Zandt, inmiddels uitgegroeid tot een van mijn favorieten. Geld eveneens voor Eels - Beautiful Freak.
0
geplaatst: 1 mei 2010, 22:02 uur
John Cale - Artificial Intelligence
alsof de platte kak langs je benen loopt, en twas dan nog de eerste plaat van hem die ik kocht, er zal veel moeten gebeuren om die dramatische gebeurtenis te vergeten....
alsof de platte kak langs je benen loopt, en twas dan nog de eerste plaat van hem die ik kocht, er zal veel moeten gebeuren om die dramatische gebeurtenis te vergeten....
0
geplaatst: 2 mei 2010, 08:42 uur
Thomzic schreef:
Eels - Beautiful Freak.
Eels - Beautiful Freak.
Geweldige plaat. Gekocht bij FNAC in Brussel en met een extra bonus disk toendertijd.
Grootste flater is de opvolger Electroshock Blues. Wat een verschrikkelijke kutplaat. Duur gekocht en nooit meer gedraaid.
0
geplaatst: 2 mei 2010, 09:56 uur
Toppers:
- Script for a jesters tear - Marillion
- Selling England by the pound - Genesis
- Led Zeppelin III - Led Zeppelin
Flopper: Come on over - Shania Twain. Als je deze cd gehoort hebt, ben je wel aan wat stevigers toe ..
- Script for a jesters tear - Marillion
- Selling England by the pound - Genesis
- Led Zeppelin III - Led Zeppelin
Flopper: Come on over - Shania Twain. Als je deze cd gehoort hebt, ben je wel aan wat stevigers toe ..
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 mei 2010, 12:48 uur
Een selectie blind gekochte toppers:
- Tim Buckley - Goodbye and Hello
- Camel - Music Inspired by the Snow Goose
- Can - Tago Mago
- Captain Beefheart - Trout Mask Replica
- Miles Davis - 'Round About Midnight
- Nick Drake - Five Leaves Left
- Emerson, Lake & Palmer - Pictures at an Exhibition
- John Mayall - Bluesbreakers w. Clapton
- Joni Mitchell - The Hissing of Summer Lawns
- Mothers of Invention - We're Only in It for the Money
- Traffic - Traffic
- Todd Rundgren - A Wizard, A True Star
- Sweet Smoke - Just A Poke
Ik bekeek m'n excellijst en nog wel 5x zoveel heb ik blind aangekocht wat zeer goed beviel.
Floppers:
- Crosby, Stills & Nash - Live it Up
- Thy Majesty - German Black Metal Art
- Robert Plant - The Principle of Moments ook wel een beetje.
- Tim Buckley - Goodbye and Hello
- Camel - Music Inspired by the Snow Goose
- Can - Tago Mago
- Captain Beefheart - Trout Mask Replica
- Miles Davis - 'Round About Midnight
- Nick Drake - Five Leaves Left
- Emerson, Lake & Palmer - Pictures at an Exhibition
- John Mayall - Bluesbreakers w. Clapton
- Joni Mitchell - The Hissing of Summer Lawns
- Mothers of Invention - We're Only in It for the Money
- Traffic - Traffic
- Todd Rundgren - A Wizard, A True Star
- Sweet Smoke - Just A Poke
Ik bekeek m'n excellijst en nog wel 5x zoveel heb ik blind aangekocht wat zeer goed beviel.
Floppers:
- Crosby, Stills & Nash - Live it Up
- Thy Majesty - German Black Metal Art
- Robert Plant - The Principle of Moments ook wel een beetje.
0
geplaatst: 3 mei 2010, 09:57 uur
Er zijn een hoop Oasis albums na the Masterplan die ik nooit meer beluister. Ben nu wel een beetje over Oasis heen, ik snap die verafgoding in the UK ook niet, als je eenmaal 25 bent, ben je wel een beetje te oud voor de fratsen die de heren uithalen. Ben overigens wel benieuwd naar solo materiaal van Noel.
Verder:
The Essential Clash
Spice Girls - Spice World
RHCP - Californication
Toppers:
LedZep - How the West Was Won
Harvest en veel andere Neil Young albums die daarna volgden
Allman Brothers - Live at Fillmore East
Ladies of the Canyon en Blue van Joni Mitchell
Alle Steely Dan albums tot en met Gaucho
Poco - DeLIVErin'
Plant & Krauss - Raising Sand
Revival en Revelator van Gillian Welch
Friend of a Friend van Dave Rawlings Machine
Eigenlijk alle albums van Ryan Adams or Rock 'n' Roll na
Verder:
The Essential Clash
Spice Girls - Spice World
RHCP - Californication
Toppers:
LedZep - How the West Was Won
Harvest en veel andere Neil Young albums die daarna volgden
Allman Brothers - Live at Fillmore East
Ladies of the Canyon en Blue van Joni Mitchell
Alle Steely Dan albums tot en met Gaucho
Poco - DeLIVErin'
Plant & Krauss - Raising Sand
Revival en Revelator van Gillian Welch
Friend of a Friend van Dave Rawlings Machine
Eigenlijk alle albums van Ryan Adams or Rock 'n' Roll na
0
wijsneus
geplaatst: 6 mei 2010, 07:57 uur
Topper : New Model Army - Today Is A Good Day : wat een comeback aan het front 
Flopper : Oasis - What's The Story Morning Glory : niet echt mijn koppie thee.......opgeblazen bagger.

Flopper : Oasis - What's The Story Morning Glory : niet echt mijn koppie thee.......opgeblazen bagger.
0
geplaatst: 18 mei 2010, 19:32 uur
offspring ixnay on the hombre
leek me wel grappig en aangezien ie maar 50 cent was kon ik hem gewoon niet laten liggen is nu zon beetje het beste album ooit voor mij...
leek me wel grappig en aangezien ie maar 50 cent was kon ik hem gewoon niet laten liggen is nu zon beetje het beste album ooit voor mij...
0
Father McKenzie
geplaatst: 18 mei 2010, 23:02 uur
Ooit in de aanbieding deze gehaald, maar ik vind er absoluut geen bal aan;
The Black Eyed Peas - Elephunk (2003)
Kom hem maar halen!
The Black Eyed Peas - Elephunk (2003)
Kom hem maar halen!
0
geplaatst: 18 mei 2010, 23:32 uur
Blind gekochte toppers :
Wilco - Summerteeth
Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
Calexico - The Black Light
Dead Can Dance - Aion
John Martyn - Solid Air
Blind gekochte floppers :
Nickelback - Silver Side Up
Shania Twain - Come on Over
Wilco - Summerteeth
Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
Calexico - The Black Light
Dead Can Dance - Aion
John Martyn - Solid Air
Blind gekochte floppers :
Nickelback - Silver Side Up

Shania Twain - Come on Over
0
geplaatst: 18 mei 2010, 23:39 uur
Die van Shania Twain vond ik in eerste instantie leuk maar na een tijd had ik het wel gehad met deze plastic country, duidelijk een krimpplaat (inmiddels allang verkocht).
0
Father McKenzie
geplaatst: 19 mei 2010, 07:36 uur
LucM schreef:
Die van Shania Twain vond ik in eerste instantie leuk maar na een tijd had ik het wel gehad met deze plastic country, duidelijk een krimpplaat (inmiddels allang verkocht).
Mijn vorige, lesbische bovenbuurvrouw had de plaat en speelde hem iedere zaterdagochtend ontzèttend luid af, véél geluidsisolatie was er niet....desondanks bracht ik toch koffiekoeken voor haar mee van de bakker.... Ik zal dus later wel in de hemel komen....

* denotes required fields.