menu

Muziek / Algemeen / Algemeen hitlijstentopic 2019

zoeken in:
Ik was de nummers die het jaaroverzicht van de Top 40 van 2018 hadden gehaald aan het taggen.

Billboard Hot 100

#56 Gunna - One Call
#95 Kelsea Ballerini - Miss Me More

Rustig weekje in de Amerikaanse charts, en de twee binnenkomers zijn ook weinig interessant. Gunna wordt vaak een slap aftrekelsel van Young Thug genoemd, en meer dan dat is ie op dit nummer ook niet. Kelsea Ballerini is een countryzangeres, maar let wel: commerciele country. Veel country hoor ik er niet in, het is een vrij doorsnee popnummer.

Verder: Billie Eilish gaat heel hard richting de top 10 met haar nieuwe single Bury a Friend. Opvallend, want dit is juist geen doorsnee popnummer. Billie doet lekker haar eigen ding, komt met een interessante, spannende compositie, en dat sluit juist aan. Het lijkt alsof heel veel tienermeisjes zich in haar herkennen, of haar in ieder geval bewonderen. Het heeft er volgens mij mee te maken dat ze heel erg ‘echt’ overkomt, en dat ze heel eerlijk vertelt over haar mentale struggles. Ze is eigenlijk nogal een onwaarschijnlijke popster, ik vraag me af wat dat over tieners van nu zegt.

Verder lijkt het wel alsof er elke week weer een nieuwe rapper doorbreekt. Twee van de rappers die momenteel het hardst gaan zijn Blueface en YNW Melly.

Blueface is ironisch genoeg juist doorgebroken omdat iedereen hem uitlachte. Het nummer Respect My Crypn ging namelijk viraal omdat Blueface telkens naast de beat zat te rappen. Dat in combinatie met een stem die de hele tijd lijkt over te slaan, en dat was genoeg om een soort meme te worden. Het nummer werd overigens geen hit maar zijn recente single Thotiana is snel aangeslagen doordat iedereen het al over Blueface had. Bovendien is het een pakkende track, en werd er nog een versie uitgebracht waarop gevestigde naam YG meedoet, en inmiddels staat Blueface in de top 20. Wie het laatst lacht...

Rondom YNW Melly ontstond een flinke buzz toen hij een single met Kanye West uitbracht: Mixed Perosonalities. Een single die op dat moment ook meteen aansloeg in Murder on My Mind, een track waarin hij nogal gedetailleerd over een moord vertelt. Je hoopt dan wellicht nog dat hij slechts een beeld wilt schetsen met zijn teksten, net als een film, en dat hij zijn fantasie gebruikt, maar Melly is op dit moment in het nieuws omdat hij is aangeklaagd voor een dubbele moord. En mijn vermoeden is dat dat vooral een enorme boost gaat geven aan het nummer...

Arrie schreef:

Verder: Billie Eilish gaat heel hard richting de top 10 met haar nieuwe single Bury a Friend. Opvallend, want dit is juist geen doorsnee popnummer. Billie doet lekker haar eigen ding, komt met een interessante, spannende compositie, en dat sluit juist aan. Het lijkt alsof heel veel tienermeisjes zich in haar herkennen, of haar in ieder geval bewonderen. Het heeft er volgens mij mee te maken dat ze heel erg ‘echt’ overkomt, en dat ze heel eerlijk vertelt over haar mentale struggles. Ze is eigenlijk nogal een onwaarschijnlijke popster, ik vraag me af wat dat over tieners van nu zegt.

Heb je enig idee waarom Bury a Friend in de Megatop 50 al op #14 te vinden is, maar in de Top 40 nog nergens te bekennen is?

Nieuwe nummer van Zedd en Katy Perry vind ik erg leuk. Sowieso ben ik Katy veel meer gaan waarderen sinds 'Witness'. Dit nummer had ook perfect op dat album gepast.

Ook mooie, zielige clip.

Hoop dat het een hit wordt en dat mensen Katy nog niet helemaal hebben afgeschreven.

En nog geen Billie Eilish binnen in de Top 40

geplaatst:
Katy Perry heeft een nieuw nummer.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=aEb5gNsmGJ8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Persoonlijk vind ik het een stap terug ten opzichte van 'Witness' maar ik heb wel het idee dat dit haar best weer terug op de kaart zou kunnen zetten. Ik krijg een beetje 'Teenage Dream' (nummer) vibes.

geplaatst:
Vind m best lekker. Iig beter dan de laatste van Taylor. Die drop is wel nice geproduceerd

geplaatst:
Ik hoor vooral te veel Zedd naar m’n zin. Maar ik moet ook, ja echt, aan Taylor Swift denken. Het is vooral hoe ritmisch georienteerd haar zang is, wat ik heel erg Taylor vind.

geplaatst:
De nieuwe van [s]Will.I.Am[/s] The Black Eyed Peas vind ik ook erg leuk. Wel heel erg simpel maar toch. Ze zijn weer afgestapt van hun old-school sound want dit klinkt weer veel meer alsof Fergie nog bij de groep zit.

https://www.youtube.com/watch?v=gHN-EhL8x3g

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=sQEgklEwhSo

Eén van haar beste nummers wat mij betreft.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:16 uur

geplaatst: vandaag om 17:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.