menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Algemeen hitlijstentopic 2019

zoeken in:
catdog schreef:
Panic! at the Disco zijn dichtbij de koppositie

Die had ik even niet zien aankomen. Is het 2006?

Beetje laat maar alsnog even de charts van deze week, omdat ik het zelf wel handig vind voor het overzicht:

Billboard Hot 100

#27 Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire
#33 Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger
#69 Kehlani ft. Ty Dolla $ign - Nights Like This
#75 Blueface - Thotiana
#79 Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly
#80 Future - umpin on a Jet
#99 Rich the Kid - Splashin

Halsey pakt de nummer 1-positie weer terug. Post Malone pakt wel een nieuwe top 10-hit met Wow. Twerk van de City Girls komt op nieuw binnen door de videoclip (met Cardi natuurlijk), en Saturday Nights van Khalid komt opnieuw binnen door de remix met countryster Kane Brown.

UK Charts

#1 Ariana Grande - 7 Rings
#11 Mabel - Don't Call Me Up
#47 James Blake ft. Travis Scott & Metro Boomin - Mile High
#51 Swarmz ft. Tion Wayne - Bally
#58 Fredo - Survival of the Fittest
#78 Future ft. Travis Scott - First Off
#81 Future - Crushed Up
#82 Sigrid - Don't Feel Like Crying
#86 Logic - Keanu Reeves
#99 Mustard & Migos - Pure Water

De Engelse hiphop-viral hit Gun Lean, met bijbehorend dansje natuurlijk, stijgt de top 10 in door een remix met allerlei extra rappers. Sowieso weer een hoop UK rappers in de lijst, niet verrassend. Singer-songwriter Lewis Capaldi gaat ook erg lekker.

Top 40

#28 Ariana Grande - 7 Rings
#40 Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire

Huts van The Blockparty, Esko en een reeks rappers komt opnieuw de lijst binnen. Vreemd dat ie er überhaupt uit verdwenen was, maar dat komt door de focus op airplay. Huts is namelijk één van de nummers die het meeste leeft onder de jeugd op dit moment. Iedereen roept tegenwoordig huts. Een beetje net als men in 2005 massaal watskeburt zei. Ik kom er ook dagelijks memes van tegen. Toch valt het qua streaming mee, zie ik.

Lady Gaga scoort met Shallow haar eerste top 10-hit sinds Born This Way uit 2011. Doet het zowel goed qua airplay als qua streaming. En ze heeft ook de alarmschijf te pakken met. Always Remember Us This Way. Ik had altijd al het gevoel dat ze vanzelf wel weer eens een grote hit zou kunnen scoren.

Ik vroeg me al af waarom die dudes uit Ex on the Beach de hele tijd HUTS HUTS HUTS roepen. Hoort daar dan ook zo'n fancy vingerswing bij?

123poetertjes schreef:
Ik vroeg me al af waarom die dudes uit Ex on the Beach de hele tijd HUTS HUTS HUTS roepen. Hoort daar dan ook zo'n fancy vingerswing bij?

HUTS HUTS HUTS!!!!!!!!! Johnny Marr

Jazeker niffo, check maar:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=GYk14hnua8k

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Vind het zelf eigenlijk een best wel fijne track. Lekker opzwepende productie. Beetje vergelijkbaar met 4x Duurder, die draai ik ook nog steeds.

jordidj1 schreef:
(quote)

HUTS HUTS HUTS!!!!!!!!! Johnny Marr

SHOTJEEEEES

Johnny Marr schreef:
(quote)

SHOTJEEEEES

Helemaal klaar met dat woord. SPETTEREN!!

jordidj1 schreef:
(quote)

Helemaal klaar met dat woord. SPETTEREN!!
ITALIAANSE WORST

oké nu stop ik doei

Als jullie niet heel snel stoppen met dit off-topic gedoe, dan pak ik de bezem uit de modkast en ga ik loco loco, Brody bad, dus pas maar op!

LOCO LOCOMOTIEF

ArthurDZ schreef:
Als jullie niet heel snel stoppen met dit off-topic gedoe, dan pak ik de bezem uit de modkast en ga ik loco loco, Brody bad, dus pas maar op!
Doe je dan aan gooiologie?

No fuck but a good kiss. So... step for step

Iemand die ook al eens de nieuwe 538 Top 50 gevolgd heeft? Weliswaar mede door de uitbreiding maar ze zijn daar wel vroeger met nieuwe noteringen dan de Top 40. Guy Sebastian stond er bijv al een aantal weken in en de lijst heeft ook binnenkomers gehad van leuke hitjes van Lizzo en Chris Brown, die de Top 40 nog niet gehad hebben

Zeker vooral gebaseerd op hun eigen airplay?

Geloof niet helemaal. Chris Brown heeft geen airplay gekregen. Frenna, die deze week binnekomt, bijv. ook niet.

Vorige week:

Billboard Hot 100

#1 Ariana Grande - 7 Rings
#26 J. Cole - Middle Child
#38 Logic - Keanu Reeves
#47 Future ft. Travis Scott - First Off
#65 Future - Never Stop
#68 Anuel AA ft. Karol G - Secreto
#71 YNW Melly ft. Kanye West - Mixed Personalities
#76 Future - Temptation
#79 Future - Rocket Ship
#81 Mustard & Migos - Pure Water
#83 Future - F&N
#91 Cody Johnson - On My Way to You
#95 YNW Melly - Murder on My Mind
#96 Maren Morris - GIRL
#98 Utada Hikaru & Skrillex - Face My Fears
#100 Future - Call the Coroner

Ariana Grande scoort na thank u, next haar tweede nummer 1-hit in Amerika, en allebei de keren door op 1 binnen te komen! Verder letterlijk alleen hiphop en een paar countryplaatjes. Interessant is om de traditionele rappers J. Cole en Logic hoger binnen te zien komen dan de traprappers Future (met een nieuw album uit) en Migos (die lijken alweer over hun hoogtepunt heen).

Maar naast al die hiphop en 2x country is onderaan nog een interessante binnenkomer te vinden. Utada Hikaru!! Eén van de grootste popsterren van Japan. Ik zou zeggen dat ze de Queen of J-Pop is. En waar het nu allemaal om K-Pop draait, was het in de jaren '00 nog vooral J-Pop waar interesse voor was vanuit het Westen. Ik raakte zelf in aanraking met J-Pop toen ik een jaar of 13 was, via een goede vriend van me. Dezelfde vriend die me ook fan maakte van Good Charlotte. Ik heb vroeger dan ook erg veel naar de muziek van Utada Hikaru geluisterd. Ze heeft trouwens zelfs nog eens een poging gedaan om in Amerika door te breken, met een door Timbaland geproduceerd Engelstalig album!

Ik geloof dat die vriend haar had leren kennen door het Playstation-spel Kingdom Hearts. Dat spel is ook de reden waardoor zij bekendheid wist te vergaren buiten Japan, denk ik, meer dan andere J-popsterren. Hikari en Passion zijn de themesongs van Kingdom Hearts 1 en 2, en twee van haar mooiste nummers. Nu is na haast vijftien jaar eindelijk een derde deel in de serie, en ja hoor: Utada mocht weer de themesong verzorgen. Dit werd een samenwerking met Skrillex, die allang niet meer van die lompe dubstep maakt, en bovendien ook met K-popartiesten heeft samengewerkt. Utada scoort er eindelijk haar eerste hit mee in Amerika. Voor eenieder die benieuwd is:

https://www.youtube.com/watch?v=Kvnwnf9UftA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Vorige week:

UK Charts

#9 J. Cole - Middle Child
#25 Dua Lipa - Swan Song
#32 Yungen ft. Dappy - Comfortable
#34 Little Mix ft. Ty Dolla $ign - Think About Us
#43 Lauv & Troye Sivan - I'm So Tired
#68 Bring Me the Horizon - Mother Tongue
#77 Bring Me the Horizon ft. Grimes - Nihilist Blues
#79 Wiley, Stefflon Don & Sean Paul ft. Idris Elba - Boasty
#81 Alec Benjamin - Let Me Down Slowly
#92 The Chainsmokers ft. Winona Oak - Hope
#100 Foals - Exits

En zo scoort Grimes zomaar haar eerste hit in Engeland, door mee te zingen op de nieuwe plaat van voormalige metalband Bring Me the Horizon! Dat metal is er wel aardig vanaf overigens. Alternatieve bandjes hebben het tegenwoordig wat moeilijker dan vroeger, maar Foals weet ook nog net binnen te komen met de nieuwe single. En zelfs acteur Idris Elba weet de lijst binnen te komen door een verse te spitten op de nieuwe Wiley-track.

Vorige week:

Top 40

#34 Guy Sebastian - Before I Go
#37 Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly
#39 Lady Gaga - Always Remember Us This Way

Billboard Hot 100:

#65 Yo Gotti ft. Lil Baby - Put a Date on It
#74 Billie Eilish - Bury a Friend
#86 Lauv & Troye Sivan - I'm so Tired...
#88 Ella Mai - Shot Clock
#89 XXXTENTACION - Sauce!
#90 Daddy Yankee ft. Snow - Con Calma
#98 Jon Pardi - Night Shift

Je verwacht het niet... Ruim 25 jaar geleden brak de Canadees Snow in één klap door met zijn debuutsingle Informer. Een enorm catchy dancehall-plaatje dat tevens nauwelijks te verstaan was. Het werd in Amerika een nummer 1-hit en is nog altijd een bekend nummer. Hij trachtte het succes voort te zetten met een soort ballad: Girl I've Been Hurt. Die sloeg al een stuk minder aan, en na die single heeft ie nooit meer een hit weten te scoren.

Maar 25 jaar later is Informer een klassieker en besluit de dancehall-ster van nu, Daddy Yankee, er een eigentijdse versie van te maken. Blijkbaar besloot ie ook meteen uit te zoeken of Snow nog leeft, en wat bleek: die had wel zin om er ook nog een verse aan toe te voegen. En zo keert de man na 25 jaar weer terug in de charts!

Wederom, voor wie benieuwd is:

https://www.youtube.com/watch?v=DiItGE3eAyQ

Snow komt op 2:32 tevoorschijn.

Vét!

Snow, wat een baas was dat ook.

UK Charts

#7 Billie Eilish - Bury a Friend
#15 Fredo ft. Dave - All I Ever Wanted
#60 Fredo - Mmhm
#63 Marshmello - Alone
#95 Lewis Capaldi - Bruises
#97 ZieZie - Sensei
#99 5 Seconds of Summer - Lie to Me

Het lijkt wat vreemd dat Alone van Marshmello de lijst binnenkomt. Dat is namelijk de track waarmee hij in 2016 door wist te breken, of in ieder geval de track waar ik hem mee leerde kennen. Dat heeft te maken met een concert van tien minuten dat hij heeft gegeven voor tien miljoen mensen. Huh? Dat zit zo: hij heeft een virtueel optreden gegeven in de waanzinnig populaire game Fortnite. Zie hier verdere informatie daarover: Fortnite: 'Millions attend' virtual Marshmello concert - BBC News. Het is niet de eerste keer dat zoiets gedaan wordt overigens, dat niet. Maar toch opmerkelijk.

Hier een video van het optreden:

https://www.youtube.com/watch?v=NBsCzN-jfvA

De eerste track die je hoort is Alone, die nu de UK Charts binnenkomt.

Top 40

#25 Krezip - Lost Without You
#33 Frenna & Mula B - Viraal
#39 Lizzo - Juice

Ja hoor, Krezip is weer helemaal terug. Ze gaan Pinkpop doen, ze gaan twee uitverkochte shows in de Ziggo Dome doen, en ze staan ook weer in de charts. Een mooie tien jaar na hun afscheidssingle Sweet Goodbyes.

Frenna en Mula B noemen hun single Viraal en ze wisten ook dat ie sowieso viraal zou gaan. De twee rappers waren een tijdlang namelijk gezworen vijanden die disstracks op elkaar afvuurden. Nu hebben ze zich niet alleen verzoend maar zelfs samen een track gemaakt en ja, dat wil iedereen dan natuurlijk zien.

Verder een nieuwe nummer 1, namelijk Hij Is van Mij van Kris Kross Amsterdam, Maan, Tabitha en Bizzey. Voor elk van de artiesten de eerste nummer 1. Daarmee ook meteen de eerste Voice-winnaar die een nummer 1-hit scoort (Maan).

Nielson stijgt naar 2 met IJskoud.

En we zijn weer bij.

Oh, en nog even dit. Na Billie Eilish de hoogste binnenkomer in de Dutchcharts (voornamelijk gebaseerd op streams): Dimitri Vegas & Like Mike x Frenna - Daar Gaat Ze (Nooit Verdiend) [lyric video] - YouTube

Er moet weer een Nederlandstalige klassieker aan geloven. Jawel, Clouseau.

Ik wist niet dat Nielson nog hits scoorde. Zijn hernieuwde populariteit zal wel iets te maken hebben met zijn deelname aan WIDM.

Dat Krezip weer bij elkaar is, is ook nieuws voor mij. Heb nooit echt wat met ze gehad maar ik vond de afscheidssingle 'Sweet Goodbyes' wel sympathiek. Die is dus ook alweer 10 jaar oud..... Time really flies.

NewYorkCityLight schreef:
Ik wist niet dat Nielson nog hits scoorde. Zijn hernieuwde populariteit zal wel iets te maken hebben met zijn deelname aan WIDM.

En omdat hij zijn sound heeft verfrist. Zijn muziek is er flink op vooruit gegaan.

Ik ben weer helemaal bijgelezen. Wilde even kwijt dat ik blij ben met dit nieuwe topic en dat Arrie vooral door moet gaan met de updates

Hey Arrie aangezien jij een expert bent op het gebied van hedendaagse hits: kun jij me vertellen uit welk land de KM komt die meedoet op: Bizzey Feat. Frenna, KM & Ramiks - Culo?

Thnx!

Vanwaar die vraag trouwens?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.