MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Orinoco Radio

zoeken in:
Dim
Gretz Je hebt nog 4,5 uur.

Dim
Dieren- en muziekliefhebber? Kom het combineren vanavond; ondergetekende draait de Dierendag Top 40.

www.orinocoradio.nl

Vanavond bij Sasha Alex Sloan! Hoop dat t in het laatste uur nog lukt

Dim
En we zijn begonnen met de Pre Push 500. Luister het hele weekend naar tips van de luisteraars voor de Verrukkelijke 500.

www.orinocoradio.nl

Dim
https://i.servimg.com/u/f48/19/77/72/62/29289610.png

Hopelijk heb je er al eens van gehoord: De Catch22, sinds juni 2021 de maandelijkse hitlijst met de beste 22 platen van het moment op Orinoco Radio. 2022 was dus het eerste volledige kalenderjaar waarin elke maand een lijst verscheen, en daarmee kunnen we voor het eerst een jaaroverzicht gaan uitzenden, toch altijd één van de hoogtepunten van een radiozender met een eigen hitlijst! Dit zal gebeuren op Nieuwjaarsdag, zondag 1 januari, vanaf vier uur in de middag, dus je kunt nog wel lekker uitslapen.

We zullen dan de 66 (Catch66) beste platen draaien van de in totaal 133 platen die in de Catch22 hebben gestaan.

En het mooie is: je kunt zelf nog invloed uitoefenen op (de volgorde van) de lijst. Vul daarvoor het stemformulier in, dat je vindt in onderstaande nieuwsbrief.

Stem mee voor de Catch2022!

Dim
Het is een mooie lijst geworden, en vanaf 16.00 gaan we 'm uitzenden: de catch-66, de beste platen van 2022.

Dim
Degenen die tijdens de Radio 2 Top 2000 de chat bezocht hebben, konden aldaar stemmen op de nummers uit de lijst via het programma van LijstDuwer. De platen met de hoogste gemiddelden hoor je aankomende zaterdag vanaf 11.00 op Orinoco Radio. Gegarandeerd met de oorspronkelijke Tunes en zonder Top2000-café.

Dim
Het Steunfonds is een wekelijkse rubriek op het aan Orinoco Radio gelieerde forum, en vanavond hoor je de keuzes van de luisteraars wat betreft 2022.
Vanaf 19.30 met forzautregivo en Robbie34.
Chatten en luisteren via www.orinocoradio.nl

https://i.servimg.com/u/f48/19/61/83/08/online10.jpg

Dim
"Wat komt er toch veel goeie muziek uit België". Verzucht u dit ook regelmatig? Dat komt dan goed uit, want aanstaande donderdagavond staat Orinoco Radio geheel in het teken van muziek uit het land van onze zuiderburen.

Deze goed voorbereide én goedgevulde uitzending begint op het fijne tijdstip van 20.00. Variatie gegarandeerd: ik draai nieuw en oud, snel en langzaam, bekend en onbekend, Frans-, Engels- en Nederlandstalig, en uiteraard laat ik zoveel mogelijk verschillende genres de revue passeren.

Met ongeveer halverwege de uitzending een special over Stromae.

Heel graag tot donderdag!

www.orinocoradio.nl

Dim
Zaterdag 25-2-23 De Tok 110

Hoe zouden de laatste uren van de top 2000 geklonken hebben als het aan de leden van Muziek & Vrienden had gelegen?! Dat hoor je vandaag vanaf 12 uur. De hele dag klassiekers op je favoriete station.

12-14 Riesdude
14-16 Grafmat
16-18 Dim
18-20 kaj_666
20 tot slot Riesdude

De hele zaterdag dus goede muziek verzekerd!

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/332469651_1688320104917770_4685922513950626215_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=nLh2XvQWVlwAX8mvxXy&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfD5wCW6f0mfWrn2uHcSFxmHyikkt9XvTtMhoi7zVDihZw&oe=63FEACF4

Dim
https://i24.servimg.com/u/f24/20/07/58/33/top10010.png

Vandaag begin ik met het uitzenden van mijn allertijdenlijst. Ik begin om 10:00 en draai tot middernacht. De komende week ben ik op de volgende tijdstippen te horen:

maandag 15 mei 18.00-23.00
dinsdag 16 mei 18.00-23.00
woensdag 17 mei 18.00-23.00
donderdag 18 mei (Hemelvaart) 10.00-00.00
vrijdag 19 mei 10.00-00.00
zaterdag 20 mei 10.00-00.00
zondag 21 mei 10.00.-00.00

Ondersteund zal ik worden door collega-DJ's Grafmat, Riesdude en forzautregivo.

www.orinocoradio.nl

Dim
Vanavond vanaf 20.00 kun je live luisteren naar de laatste aflevering van de Gezamenlijke Afrekening.

Dim schreef:
Vanavond vanaf 20.00 kun je live luisteren naar de laatste aflevering van de Gezamenlijke Afrekening.

Heb ervan genoten gisterenavond!

PrePush daarnet verstuurd, btw

Dim
Elke laatste vrijdag van de maand hoor je op Orinoco Radio de eigen hitlijst: de Catch 22. En zoals het hoort, komt daar ook een jaaroverzicht uit: de catch-66.

Deze wordt zaterdag a.s. uitgezonden. Luister mee via www.orinocoradio.nl

Dim
Beste muziekliefhebbers, aankomende donderdag en zaterdag wordt de MusicMeter Afrekening Top 100 van 2023 in z'n geheel uitgezonden op Orinoco Radio.

Donderdagavond 18 januari, aanvang 20.00, het eerste kwart, oftewel van 100 t/m nummer 76.

De top-75 wordt zaterdag 20 januari vanaf 16:00 uitgezonden. Hopelijk kunnen jullie de tijd vinden om mee te luisteren naar al die mooie platen van het afgelopen jaar.

Op de website van Orinoco Radio staat een link voor de chatbox, waar ik tijdens de uitzending bereikbaar ben. In de chat kun je uiteraard je mening geven over alle nummers die voorbijkomen.

Heel graag tot donderdag!

Dim
De top-75 van de Music Meter Afrekening 2023 wordt vandaag, zaterdag 20 januari, vanaf 16:00 uitgezonden. Hopelijk kunnen jullie de tijd vinden om mee te luisteren naar al die mooie platen van het afgelopen jaar.

Op de website van Orinoco Radio staat een link voor de chatbox, waar ik tijdens de uitzending bereikbaar ben. In de chat kun je uiteraard je mening geven over alle nummers die voorbijkomen.

Heel graag tot straks!

Onweerwolf
Hopelijk doet mijn opname station weer eens wat ik hem heb opgedragen.

Dim
Onweerwolf schreef:
Hopelijk doet mijn opname station weer eens wat ik hem heb opgedragen.

En anders heb ik de opnames voor je.

Onweerwolf
Dim schreef:
(quote)

En anders heb ik de opnames voor je.

Nou, ik ga je hierom nu daadwerkelijk vragen want mijn systeem heeft wederom gefaald, net als bij DWT. Ik ga deze oude desktop ook uitfaseren nu en vervangen door een laptop als ik een beetje een fastoenlijke tweedehands kan vinden.

Als je de opnames hebt dan wil ik ze graag van je.

Dim
Ik stuur je PB zo.

Dim
Zin in een muziekje? Ondergetekende luidt zometeen (vanaf 20.00) het weekend muzikaal uit, met een uitgebreid palet. Veel nieuw werk, maar ook classics en onbekende parels.

Meeluisteren en/of chatten? Zie Orinoco Radio

Dim
Morgen wordt Boudewijn de Groot tachtig jaar. Orinoco Radio besteedt hier aandacht aan middels een top-40, gebaseerd op inzendingen van luisteraars.

Morgenavond te beluisteren vanaf 19.30.

Dim
Morgen wordt Boudewijn de Groot tachtig jaar. Orinoco Radio besteedt hier aandacht aan middels een top-40, gebaseerd op inzendingen van luisteraars.

Morgenavond te beluisteren vanaf 19.30.

Dim
Zoals elk jaar in oktober: jouw tips voor de Verrukkelijke 500. Noteer in je agenda: 13/14/15 oktober Pre Push Weekend.

De Verrukkelijke 500 kan wel een oppepper gebruiken: want wat is er leuker dan een beetje vernieuwing in de lijst? Daarom bieden we jou de kans om jouw platen te pushen voor de lijst der lijsten. Welke plaat wil jij onder de aandacht brengen die nog niet in de V500 staat, maar daar wel in zou moeten komen? Dit is je kans: welke horizonverbredende song MOET in de eindlijst? Laat het ons weten, want jij bent in het weekend van 13, 14 en 15 oktober achttien minuten lang de baas.

Mail ons op [email protected] met jouw tips voor de lijst. We hebben wel een paar kleine spelregels:

-We zijn net de Slimste Mens: let op je tijd. Maximaal 18 minuten aan muziek
-In tegenstelling tot het kabinet voeren wij wel een spreidingswet uit: je moet minimaal 2 verschillende nummers aandragen.
-Ons diversiteitsbeleid: maximaal 1 nummer per artiest
-We zijn vernieuwend: jouw tips stonden niet in de V500 van 2023.

Stuur jouw tips uiterlijk zondag 8 oktober 23:59 naar [email protected] en luister in het weekend van 13, 14 en 15 oktober naar de PrePush 500 van 2024. Een motivatie bij jouw keuzes is niet verplicht, maar wel hartstikke leuk! En het kan zomaar helpen om jouw favorieten in de V500 te krijgen.

Dim
Ik heb een berekening op mijn wekelijkse bijdragen aan de Afrekening losgelaten en op deze manier mijn top van 2024 geproduceerd. Het resultaat hiervan draai ik aankomende donderdag vanaf 20.00 op Orinoco Radio.

Finn Gretz Martijn Jonkers Onweerwolf blur8 123poetertjes jordidj1 vigil Vince vega Dance Lover Johnny Marr AstroStart

Dim
Mijn top-48 over 2024 begint over een halfuur.

Luisteren en chatten: www.orinocoradio.nl

Dim
Vanavond gaan we, voor de laatste keer dit jaar, luisteren naar Orinoco's eigen hitlijst: de Catch-22. kaj_666 laat je vanaf 20.30 de 22 beste nummers van dit moment horen.

www.orinocoradio.nl

14 t/m 16 maart: Sixties weekend op Orinoco Radio.

En we hebben jou nodig!!!

WAT ZIJN JOUW SIXTIES FAVORIETEN?

Welke platen mogen volgens jou absoluut niet ontbreken in ons 60’s-weekend? Stuur jouw 5 suggesties naar [email protected]. Uiteraard moeten dit nummers zijn die tussen 1960 en 1969 zijn uitgebracht. We doen er alles aan om zoveel mogelijk van jullie suggesties te draaien!

Deadline voor insturen: zondag 9 maart 23:59 uur.

Heb je leuke anekdotes of herinneringen met betrekking tot de jaren zestig? Stuur ze ook gerust naar ons op. In tekst óf als spraakbericht. Wij zullen deze herinneringen tijdens onze uitzendingen ten gehore brengen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:04 uur

geplaatst: vandaag om 23:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.