MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurosong 2006

zoeken in:
Mojo Pin

(afbeelding)

Hebben ze echt gewonnen?

Té grappig!

Onterecht dat Finland gewonnen heeft.
Welke echte zichzelf respecterende metal-band doet mee met het Songfestival?
Maar ach, 't is wel leuk natuurlijk, eens een keer wat anders.

Natuurlijk is dit geen metal of hardrock. Gewoon een stelletje grappenmakers die het songfestival winnen.

Niet te geloven, kunnen wij volgend jaar net zo goed de josti band sturen .

Hun nummer bracht het niveau van de avond wel omhoog

Over slechte verliezers gesproken ...

Silvia Night

Timmy757 schreef:

Ik dacht meer aan LUV

haha Silvia Night is coooool!

titan (crew)
Het was weer een déja-vu vanavond. 12 punten van Griekenland aan Cyprus en vice versa, Ierland en Engeland die elkaar veel punten gaven, de wederom zeer actieve Turkse lobby die ervoor zorgde dat Nederland voor de 5e achtereenvolgende keer 12 punten aan Turkije gaf etc......

Gelukkig eindelijk eens een winnaar waar ik zelf achtersta. Tevens is maar weer eens aangetoond dat het loont om aan de voorronde mee te doen. De 10 gelukkigen die de halve finale overleefden eindigden allemaal in de top 12.

Dit is mijn puntenlijstje van de finale (het kostte me nog flink wat moeite 10 liedjes bij elkaar te krijgen):

01. Finland
02. Duitsland
03. Zweden
04. Roemenië
05. Rusland
06. Griekenland
07. Noorwegen
08. Oekraïne
09. Denemarken
10. Bosnië Herzegovina

litjens999 schreef:

Nederland eindigde als 17e in de semifinale dit jaar dus we doen weer niet mee !!!

Correctie: 20e (m.a.w. 34e!!!!!!!)

titan schreef:
Het was weer een déja-vu vanavond. 12 punten van Griekenland aan Cyprus en vice versa

Ehm...... Cyprus deed niet mee in de finale

Maar je hebt gelijk: het is al jaren hetzelfde, maar dan ook echt jaren (ook in de tijd van de zg. vakjury).
Dat moet je gewoon voor lief nemen.

Al het gezeik over een Oostblok pact en dergelijke gaat niet helemaal op.
Griekenland won vorig jaar voor het eerst en Finland sinds 1989 de top 10 niet gehaald. Al het gezeur kan zo onderuit gehaald worden.................

Blijf er om lachen: iedereen heeft zich vermaakt en vooral niet gekeken.
Ik heb aardig wat wijn achterover gekeild en me kostelijk vermaakt. Vooral om Paul.

Volgend jaar? Niemand gaat weer kijken (net als altijd).

Ik wel!!!

titan (crew)
Da's waar ja, maar als ze wel hadden meegedaan hadden ze zeker 12 punten gehaald . Afijn, je begrijpt wel wat ik bedoel.

titan schreef:
Da's waar ja, maar als ze wel hadden meegedaan hadden ze zeker 12 punten gehaald . Afijn, je begrijpt wel wat ik bedoel.

En ik verdom het om te gaan zeuren over zoiets grappigs als het Songfestival.

titan (crew)
Het valt me op: hoe lager Nederland eindigt, hoe meer er gezeurd wordt. We zijn gewoon slechte verliezers.

DutchViking
Lordi is naar mijn mening de beste winnaar (met het mooiste lied ) van de afgelopen 10 jaar, met als goede tweede de Olsen Brothers uit Denemarken.

titan schreef:
Het valt me op: hoe lager Nederland eindigt, hoe meer er gezeurd wordt. We zijn gewoon slechte verliezers.

Nederland was gewoon niet goed en dat vond Europa ook (we worden niet voor niets 34e).

Het was flets en onopvallend. Dan geen enkel hoogtepunt in het nummer, maar wel 100 keer de titel roepen.
Accepteer het gewoon.
Niet eens erg: ik vond het grappige meiden. Beter dan arro-madam Glennis Grace vorig jaar.
Maar ja, nu komen wij volgend jaar waarschijnlijk met maskers en hardrock. We lopen altijd wat achter de feiten aan en zijn dan verbaasd niet te scoren

aERodynamIC schreef:
En ik verdom het om te gaan zeuren over zoiets grappigs als het Songfestival.

Je hebt waarschijnlijk geen idee hoeveel dat festival kost aERo...

lebowski schreef:
(quote)

Je hebt waarschijnlijk geen idee hoeveel dat festival kost aERo...

Nee, voetbal is gratis.
En zo kun je wel uren doorgaan.....

DutchViking
Timmy757 schreef:

Erg kromme vergelijking als je het mij vraagt. Lordi heeft toch nog wel enige vorm van muzikaliteit. Ik ken de band al langer en hoewel dit bij lange na niet hun beste nummer is, m.i. toch wel een terechte winnaar

aERodynamIC schreef:

En zo kun je wel uren doorgaan.....

Was ik niet van plan hoor, dat kan ik met een gerust hart aan jullie overlaten

lebowski schreef:
(quote)

Was ik niet van plan hoor, dat kan ik met een gerust hart aan jullie overlaten

Maar je snapt het wel hoop ik

aERodynamIC schreef:
Vooral om Paul.

Die was echt in topvorm vanavond

Prachtige winnaar trouwens.

obsessed schreef:
(quote)

Die was echt in topvorm vanavond

Paul was inderdaad geweldig, veel beter dan al die geblondeerde, pijnlijk slecht Engels-sprekende, Oost-bloktrutjes, die braaf complimentjes gaven aan de oh-zo-geweldige show.

Precies, het zou een stuk leuker worden als iedereen het niet allemaal zo serieus zou nemen en gewoon een beetje lol zou maken. Ook het commentaar tussendoor van Paul was geweldig. Stuk beter dan die irritante blaaskaak van een Cornald Maas.

Bij Eurovision Song Contest Athens 2006 (2006):

Ik verlang terug naar de tijd dat Abba nog meedeed Of Teach Inn....... , of Lenny Kuhr........ , of Corry Brokken....... Toen bleef je nog thuis voor het songfestival, tegenwoordig ga je liever stappen als deze doffe ellende wordt uitgezonden . Wie heeft er gisteren trouwens gewonnen?? Finland?

Yep

Mijn lijstje:

1. Rusland
2. Litouwen
3. Frankrijk
4. Zweden
5. Oekraine
6. Turkije
7. Finland
8. Noorwegen
9. Denemarken
10. Armenie

En de puntentelling was tenenkrommend. Op deze manier heeft het voor Nederland geen zin meer om uberhaupt nog een liedje in te sturen. We hebben te weinig vrienden cq buurlanden.

aERodynamIC schreef:
Volgend jaar? Niemand gaat weer kijken (net als altijd).

Ik wel!!!

Ik ook. Ik heb helemaal dubbel gelegen. Wat een geweldige farce. Pure entertainment.

rayman schreef:
Pure entertainment.

Natuurlijk. Je moet het niet serieus nemen, is het ook nooit geweest.
En met al je buurvriendjes kom je er ook niet hoor. Griekenland heeft standaard de 12 van Cyprus en verder niks: werden toch eerste.
En dit jaar wint het eeuwige songfestival sulletje Finland. Die zijn nooit ver gekomen omdat ze geen vriendjes hadden.
Gewoon een goed of opvallend iets sturen en dan maken ook wij heus wel kans.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:34 uur

geplaatst: vandaag om 05:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.