MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurosong 2006

zoeken in:
Voor mij mocht Oekraïne winnen

Ik heb mezelf afgelopen zaterdag samen met wat vrienden onder het genot van een flesje wijn bescheurd om het songfestival. Wat was het toch weer waardeloos! De nummers, de choreografie, de styling etc etc. Maar het hoogtepunt van de avond was voor mij toch het optreden van Lordi, hilariteit! Met dat ene optreden hebben ze de hele essentie van het songfestival om zeep geholpen. En dan ook nog winnen! Ik vond het in elk geval fantastisch!

De reden dat Lordi heeft gewonnen is simpel: ze (durven zich te) onderscheiden zich van die melige popliedjes. Kijken wat dat voor invloed gaat hebben op aankomend seizoen.

Ericos schreef:
Lordi is afschuwelijk ..
Rot toch op met die kutmuziek en maak een nummer die er gewoon tussenpast ..
Echt belachelijk dat ze gewonnen hebben!

Mijn favoriet in de finale was Oekraine!!!

Gelukkig dat Oekraine(huppelkutjes muziek uit het poppentheater) en al die andere klonen dit keer aan het kortste eind trokken !

Hans Brouwer schreef:
Wie heeft er gisteren trouwens gewonnen?? Finland?

Ik bedoelde het gisteren als een geintje. Lees ik vanochtend in de Telegraaf dat Finland ècht heeft gewonnen! Mijn broek zakt af!

De Telegraaf????? Die moet je niet geloven hoor

aERodynamIC schreef:
De Telegraaf????? Die moet je niet geloven hoor
Het beste dagblad van Nederland!!

Mojo Pin
Hans Brouwer schreef:
(quote)

Ik bedoelde het gisteren als een geintje. Lees ik vanochtend in de Telegraaf dat Finland ècht heeft gewonnen! Mijn broek zakt af!

Moet je een riem om doen.

Mojo Pin schreef:
Moet je een riem om doen.
Die had ik al om, dan maar een paar gaatjes erbij

Of je mume-bretels.

Ik vind het wel leuk dat Finland gewonnen heeft, want wat de zanger(overigens nog steeds in costuum) zei het is een overwinning voor "openmindnes"
Ik vond het liedje van Lithauwen het leukst en verder vond ik Tornero van Roemenië ook wel een aanstekelijk nummer, maar ik vond het toch nog steeds veel van hetzelfde

Ik heb zonet een stukje gezien van de winnaar en nou weet ik het zeker: het Eurovisie songfestival is onder niveau gedaald

Mojo Pin
Angeliquek schreef:
Ik heb mezelf afgelopen zaterdag samen met wat vrienden onder het genot van een flesje wijn bescheurd om het songfestival. Wat was het toch weer waardeloos! De nummers, de choreografie, de styling etc etc. Maar het hoogtepunt van de avond was voor mij toch het optreden van Lordi, hilariteit! Met dat ene optreden hebben ze de hele essentie van het songfestival om zeep geholpen. En dan ook nog winnen! Ik vond het in elk geval fantastisch!

De styling van de vrouwelijke host was anders dik in orde

En Lordi heeft gewoon een revolutie ontketend, dat kan haast niet anders. Let maar op, volgend jaar doet de Crazy Frog mee.

EmDee schreef:
En ook erg frappant.
De vier landen die altijd zeker zijn van deelname eindigen alle 4 in de achterhoede.

Vorig jaar waren ze volgens mij zelfs de onderste vier.

Bij Eurovision Song Contest Athens 2006 (2006):

Ik vind het feit dat mensen in europa stemmen op domme ventjes met maskers, heel erg dom, ik lach ze uit, ik kom zelf ook uit europa natuurlijk maar zo zie je maar weer dat er niet alleen maar slimme mensen rondlopen op deze aardbodem, ik zeg niet dat ik slim ben, maar op zo'n rare fantasieventjes stemmen is ook niet echt iets wat je van een normale burger zou verwachten.

C Changes schreef:
Ik vind het feit dat mensen in europa stemmen op domme ventjes met maskers, heel erg dom, ik lach ze uit, ik kom zelf ook uit europa natuurlijk maar zo zie je maar weer dat er niet alleen maar slimme mensen rondlopen op deze aardbodem, ik zeg niet dat ik slim ben, maar op zo'n rare fantasieventjes stemmen is ook niet echt iets wat je van een normale burger zou verwachten.

Ik zie anders een hoop rare ventjes in jouw top 10 staan

dankjewel maar ze dragen geen maskers en ze willen niet onbekend blijven. Laat ik zeggen, hardrock is wel te respecteren, het is mijn muziek niet en ik zal er ook nooit van gaan houden, maar als zoiets de toekomst moet worden... Fantasie ok, maar dan een europees evenement winnen waarbij veel mensen losgeslagen stemmen op de apartste act. alstublieft niet..

C Changes schreef:
maar dan een europees evenement winnen waarbij veel mensen losgeslagen stemmen op de apartste act. alstublieft niet..

Welkom bij het songfestival

vroeger was het wel anders... heb ik vernomen.

Welnee, dat maakt men er altijd maar van. In de jaren '50 en '60 viel het misschien nog mee, maar er zijn ook vroeger zeer veel opvallende acts geweest.
Ook toen al was er vriendjespolitiek, zelfs met jury.
En daarmee win je het festival niet, je eindigt hooguit minder snel helemaal onderaan

Maar je wilt toch niet zeggen dat lordi betere muziek maakt als Nas, al kun je geen appels met peren verglijken, in grote lijnen zie ik toch wel een opzienbarend verschil. Nas ziet er nog normaal uit .

Mojo Pin
C Changes schreef:
Maar je wilt toch niet zeggen dat lordi betere muziek maakt als Nas, al kun je geen appels met peren verglijken, in grote lijnen zie ik toch wel een opzienbarend verschil. Nas ziet er nog normaal uit .

Ik denk dat je het allemaal gewoon een beetje te serieus neemt

Draait het daar om, losgeslage headbange en maar wat aanfeesten, is dat het ultieme gevoel?

Mojo Pin
Is toch lachen joh, met een inzending als deze het songfestival winnen.

ja, dat zei ik ook in een vorig bericht haha je hebt gelijk als je zoiets serieus moet nemen dan praat een halfjarig kind met hoogwaardige termen.

Morrissey op songfestival?

Over de kansen van Britse inzendingen in de toekomst toont Daz Sampson (inzending dit jaar) zich erg somber.

Niet zo Morissey! De voormalige frontman van Smiths en notoire songfestivalfan heeft de remedie tegen povere Britse resultaten: zichzelf.

'Ik huiverde, maar was niet verrast bij het zien van de zoveelste tegenvaller voor het Verenigd Koninkrijk op het Songfestival. Ik vraag me alleen af waarom ze mij nog nooit hebben gevraagd.'

fastpulseboy
aERodynamIC schreef:
Morrissey op songfestival?

Over de kansen van Britse inzendingen in de toekomst toont Daz Sampson (inzending dit jaar) zich erg somber.

Niet zo Morissey! De voormalige frontman van Smiths en notoire songfestivalfan heeft de remedie tegen povere Britse resultaten: zichzelf.

'Ik huiverde, maar was niet verrast bij het zien van de zoveelste tegenvaller voor het Verenigd Koninkrijk op het Songfestival. Ik vraag me alleen af waarom ze mij nog nooit hebben gevraagd.'

heel snel opgepikt! stond vanmorgen pas op moz-solo vlgs mij.....
ben je daar ook een regelmatige bezoeker?

Ik heb het ergens anders vandaan gehaald: maar zou wel een grap zijn zeg.

Volgend jaar United Kingdom 12 points

Gast
geplaatst: vandaag om 02:57 uur

geplaatst: vandaag om 02:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.