Muziek / Algemeen / afgaan op hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2010, 08:56 uur
Ok, ik dacht dat je misschien een speciale uitgeve had, vandaar.
0
Skinny Fists
geplaatst: 12 september 2010, 09:23 uur
Je hebt behoorlijk wat hoezen waarop enkel de bandleden op staan afgebeeld. Pure gemakzucht.
0
Zorin
geplaatst: 12 september 2010, 09:33 uur
Ja, dat is zo, maar het hangt van je smaak af en hoe het gedaan wordt dat het soms voor iemand toch mooi kan zijn.
Overigens, die hoes van My Bloody Valentine vind ik persoonlijk ook wel wat hebben. Bovendien geeft ie inderdaad de 'vaagheid' van de muziek goed weer
.
Als ik 'm voor een paar euro's tegenkom, dan zou ik die misschien kunnen kopen om die hoes, niet voor de muziek persoonlijk.
Overigens, die hoes van My Bloody Valentine vind ik persoonlijk ook wel wat hebben. Bovendien geeft ie inderdaad de 'vaagheid' van de muziek goed weer
.Als ik 'm voor een paar euro's tegenkom, dan zou ik die misschien kunnen kopen om die hoes, niet voor de muziek persoonlijk.
0
Skinny Fists
geplaatst: 12 september 2010, 10:04 uur
Dat gaan me dan weer wat ver, cd's kopen vanwege de hoes.
0
Zorin
geplaatst: 12 september 2010, 10:13 uur
Skinny Fists schreef:
Dat klopt; ik bedoel dan ook op vinyl vanwege de grote van de hoes, niet op CD inderdaad.
0
Skinny Fists
geplaatst: 12 september 2010, 10:29 uur
O, aha. Sommige hoezen zijn inderdaad erg mooi op vinyl.

Deze bijvoorbeeld.

Deze bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 12 september 2010, 14:48 uur
Om hoezen geef ik op zich niet zo veel, maar ik vind het wel prettig als de verpakking er een beetje verzorgd uitziet.
Je hebt een aantal hoezen, vooral reissues op cd van oude lp's uit het begin van het cd-tijdperk, waar alleen maar zo'n blaadje is ingeschoven van een kleinere kopie van de originele hoes met wat gelul aan de binnenkant over de voordelen van de cd, ofzo. Is toch wel fijn als een band of platenmaatschappij probeert wat meer hun best te doen, alsof ze ook echt blij zijn dat je hun cd koopt.
Voordeel van het downloadtijdperk is wel weer dat dat soort schrale uitgaves steeds zeldzamer worden. Ze proberen toch steeds meer om de cd als fysiek product ook aantrekkelijk te maken.
Je hebt een aantal hoezen, vooral reissues op cd van oude lp's uit het begin van het cd-tijdperk, waar alleen maar zo'n blaadje is ingeschoven van een kleinere kopie van de originele hoes met wat gelul aan de binnenkant over de voordelen van de cd, ofzo. Is toch wel fijn als een band of platenmaatschappij probeert wat meer hun best te doen, alsof ze ook echt blij zijn dat je hun cd koopt.
Voordeel van het downloadtijdperk is wel weer dat dat soort schrale uitgaves steeds zeldzamer worden. Ze proberen toch steeds meer om de cd als fysiek product ook aantrekkelijk te maken.
0
geplaatst: 24 september 2010, 09:16 uur
't is moeilijk om van een mooie plaat met een spuuglelijke hoes te houden ...
: speelt geen rol als de muziek goed is
is bijvoorbeeld wat mij betreft een behoorlijk gedrocht van een hoes.
0
Skinny Fists
geplaatst: 25 september 2010, 12:25 uur
Dan haal je ook de hoes niet voor de geest al je de muziek luisterd en de hoes lelijk vindt.
0
geplaatst: 24 juni 2016, 19:36 uur
Ik laat me bij een aankoop heel soms beïnvloeden door de schoonheid van een hoes. Waarbij de muziek natuurlijk alleen niet slecht moet zijn.
Het gaat dan wel alleen om goedkope platen van een paar euro.
Zo kocht ik een kocht ik ooit Love Action van Sniff'n the Tears omdat er een mooie tekening van een mooie meid opstond.
En een keer een LP van Cheryl Lynn omdat zij op de achterkant mooi gefotografeerd stond.
Het gaat dan wel alleen om goedkope platen van een paar euro.
Zo kocht ik een kocht ik ooit Love Action van Sniff'n the Tears omdat er een mooie tekening van een mooie meid opstond.
En een keer een LP van Cheryl Lynn omdat zij op de achterkant mooi gefotografeerd stond.
* denotes required fields.