menu

Muziek / Algemeen / Favoriete zangers

zoeken in:
Ja, natuurlijk. Nog het meest van allemaal. Had die er niet bij gezet omdat Jeff Mangum, hoe je het ook wendt of keert, niet echt een begaafd vocalist lijkt. Vervolgens spreek ik mezelf dan wel weer een beetje tegen omdat ik er later 'Deze 3 weten mij in elk geval te raken' boven heb gezet en niet 'dit vind ik de beste'. En eigenlijk zingt Win Butler soms ook tegen het valse aan. En nu ik dat zo bekijk heet het topic 'favoriete zangers' en niet 'de beste zangers'. Dus weet je wat? Ik zet hem er gewoon tussen

EDIT: nu ik dat zo bekijk heb ik, onbedoeld, gewoon de zangers van mijn top 4 hier neergezet

Inderdaad. Win Butler behoort ook tot mijn favoriete zangers, en verkeert daarbij in het gezelschap van onder andere Bob Dylan, Neil Young, Sufjan Stevens, Tom Waits, Jim Morrison en Johnny Cash. Ik vergeet er ongetwijfeld nog wel enkele, maar dat dit een uiterst fijn gezelschap is, spreekt voor zich!

sheep67 (crew)
Favoriete zangers...........

Absolute nummer 1 is voor mij Morrissey............moeilijk uit te leggen maar zijn kwellende zang raakt me. Tevens zit er zoveel cynisme/zelfspot in de manier van zingen......fantastisch.
Ook de reden dat ik Jonathan Davies (Korn) heel graag hoor. Hij kan zoveel frustratie/kwelling in zijn zang naar voren brengen.
Roger Hodgson (Supertramp) vanwege zijn toonhoogte....kippevel krijg ik ervan en de laatste die graag hoor is Chris Isaak.........een warm en tevens somber stemgeluid.

Chris Isaak inderdaad! Gewéldige zanger.

Een persoonlijke favoriet van mij is Tom Barman.

sheep67 (crew)
Arrie schreef:
Chris Isaak inderdaad! Gewéldige zanger.

Een persoonlijke favoriet van mij is Tom Barman.

Moet eens wat vaker naar dEus gaan luisteren dan.

Mark Hollis!

jonsi!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://i.ytimg.com/vi/Sh3tsMEOs_c/0.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Robert ''Bobby'' Martin

Zijn website.

Zijn stem:

https://www.youtube.com/watch?v=mYErC6LYpKQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Serieus? Hij had (heeft?) wel een prima controle over z'n stem, maar z'n timbre staat me niet zo aan. Vind hem ook maar een nerdy figuur, maar dat staat los van z'n zangkwaliteiten natuurlijk.

- Tony Kakko (Sonata Arctica)
- Mats Leven (oa At Vance)
- Tom Chaplin
- Freddy Mercury

- Rory Gallagher (ook als zanger vind ik hem geweldig)
- Manyard James Keenan (Tool)
- Nick Drake
- Damien Rice
- Daniel Gildenlow (Pain of Salvation)
- Robert Smith (The Cure)
- Tommy Rogers (Between the Buried and Me)
- Chino Moreno (Deftones)
- Guy Garvey (Elbow)
- Eddie Vedder (Pearl Jam, solo)
- Mikael Akerfeldt (Opeth)
- Thom Yorke (Radiohead)
- Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
- Greg Puciato (The Dillinger Escape Plan)
- Serj Tankian (System of A Down)

en last but not least:
- Tom Waits

Een grote greep van mijn favoriete zangers.

Don Cappuccino schreef:
en last but not least:
- Tom Waits

Geweldig.

Ik heb hier laatst over na zitten denken, en dit zou ongeveer mijn top 5 zijn:

1. George Michael
2. Michael Jackson
3. Tom Barman (dEUS)
4. Damon Albarn (Blur/Gorillaz)

En dan in willekeurige volgorde:

Little Richard
Buddy Holly
Frank Sinatra
Joe Strummer (The Clash)
Colin Meloy (The Decemberists)
Neil Finn (Crowded House)
Jason Molina (Songs: Ohia)
Robert Smith (The Cure)
Brian Wilson en Mike Love (Beach Boys)
John Lennon en Paul Mccartney (Beatles)

Edit: vergeet ik Chris Isaak helemaal... die moet er zeker bij! Evenals Marvin Gaye.

Een paar stemmen die ik heel, heel mooi vind:

Alan Sparhawk (Low)
Ben Gibbard (Death Cab for Cutie)
Damon Albarn (Blur/Gorillaz)
Greg Lake (King Crimson)
James Mercer (Shins)
Tom Barman (dEUS)
Win Butler (Arcade Fire)

Ik heb James Mercer bewust niet genoemd, ondanks dat The Shins één van mijn favoriete bandjes is. Dat komt doordat ik zijn stem buiten de context van The Shins stukken minder bijzonder vind, daar kwam ik achter bij het Broken Bells-project.

Grappig, Broken Bells deed me juist beseffen hoe mooi ik zijn stem wel niet vind, al vind ik het album op een paar nummers na ook niet zo bijzonder.

Ik had James Mercer twee weken geleden ook al genoemd. Ik weet nog dat ik the Shins voor het eerst live zag net na Chutes Too Narrow uit was gekomen. Het moet in de Melkweg of paradiso geweest zijn. Ik wist toen nog niet of hij live net zo goed kon zingen als op plaat.
Ze openden die avond met Kissing the Lipless. Juist, het nummer met die hoge uithaal meteen in het begin. Ik merkte dat de hele zaal zoiets had van: gaat ie dat wel redden? Het zal niet de eerste keer zijn dat een artiest een hoge noot live gewoon niet zingt of een octaaf lager zingt (Chris Martin oa). James Mercer knalde die hoge noot er net zo uit als op het album en kreeg meteen erna een applaus. We wisten toen dat het goed zat en konden genieten van een schitterend concert.

- Tony Dekker (Great Lake Swimmers)
- Leonard Cohen
- John Watts (Fischer-Z)
- Alan Sparhawk (Low)
- Michael Stipe (REM)
- Neil Finn (Crowded House)
- Colin Meloy (Decemberists)

Ik heb nog geen enkele zanger gehoord die zoveel kan als Mike Patton :
crooner, melodische pop, falsetto, rap, rnb, punk, death metal grunt, hard rock, harmonisch, black metal krijs, jazz, scat,... ik heb het hem al allemaal schitterend horen doen.
Is hij daarom de beste zanger ? Dat durf ik niet te zeggen, maar wel de meest veelzijdige.

oceanvolta schreef:
Ik had James Mercer twee weken geleden ook al genoemd. Ik weet nog dat ik the Shins voor het eerst live zag net na Chutes Too Narrow uit was gekomen. Het moet in de Melkweg of paradiso geweest zijn. Ik wist toen nog niet of hij live net zo goed kon zingen als op plaat.
Ze openden die avond met Kissing the Lipless. Juist, het nummer met die hoge uithaal meteen in het begin. Ik merkte dat de hele zaal zoiets had van: gaat ie dat wel redden? Het zal niet de eerste keer zijn dat een artiest een hoge noot live gewoon niet zingt of een octaaf lager zingt (Chris Martin oa). James Mercer knalde die hoge noot er net zo uit als op het album en kreeg meteen erna een applaus. We wisten toen dat het goed zat en konden genieten van een schitterend concert.

Grappig, ik heb Broken Bells live gezien, en daar was het qua zang eingelijk vrij matig. Niet slecht, maar ook niet echt goed, en grotendeels onverstaanbaar.

DAVID BYRNE:

https://www.youtube.com/watch?v=-pCZ5E5tn4I

https://www.youtube.com/watch?v=-io-kZKl_BI

https://www.youtube.com/watch?v=bE1Ro_wPGIU

1. Keith Caputo (Life Of Agony, solo)
2. Mike Patton (waar niet, maar vooral Faith No More)
3. Chris Cornell (Soundgarden, Audioslave)
4. Freddy Mercury
5. Mark Lanegan (Screaming Trees, solo)
6. Layne Staley (Alice In Chains)
7. Ian Astbury (The Cult)
8. Eddie Vedder (Pearl Jam, solo)
9. Jim Morisson
10. Bruce Dickinson (Iron Maiden)

Tim Buckley..

Omdat zo'n lijstje toch altijd een beetje een momentopname blijft nog maar eens een nieuwe:

1. Neil Young
2. Graham Nash
3. Kaz Lux
4. Robert Plant
5. Ryan Bingham
6. Terry Reid
7. Gram Parsons
8. Stephen Stills
9. George Harrison
10. Gene Clark

Marvin Gaye valt er net buiten.

Don Cappuccino schreef:
- Rory Gallagher (ook als zanger vind ik hem geweldig)

Hier ben ik helemaal mee eens. Zijn stem past precies bij de muziek die hij maakt. Ik verwachtte niet anders van de norse Ier.

Mijn Top 5 zangers en zangeressen, vocalisten etc:

1. Layne Staley
2. Mikael Akerfeldt
3. Paul McCartney
4. Christine Mcvie
5. Jeff Buckley

Zo uit de duim gezogen. Het kan zijn dat als ik ligt te piekeren in bed vannacht dat ik er dan achter kom dat ik iemand ben vergeten.

1. Otis Redding
2. Marvin Gaye
3. Isaac Hayes
4. Gil Scott-Heron
5. Sam Cooke
6. Muddy Waters
7. Terry Callier
8. Miles Tackett (Breakestra)
9. Bob Marley
10. George Clinton

Kill_illuminati schreef:

4. Christine Mcvie
5. Jeff Buckley

Grappig, als zangeres hou ik juist veel meer van Stevie Nicks dan Mrs. Perfect. Ik vind het stemgeluid van Stevie veel mooier.

Ik wist niet dat jij zangeres was Arrie.

Rizz
Muddy Waters
Roberta Flack
Marianne Faithfull
Elvis Presley
Otis Redding
Johnny Cash
Eddie Vedder
David Lee Roth
Mick Jagger
Stevie Nicks
Paul McCartney
Ian Gillan
Janis Joplin

Willekeurige volgorde

1. Justin Vernon ( Bon Iver)
2.Thom Yorke
3.Eddie Vedder ( Pearl Jam, maar hoor hem liever solo)
4.De zanger van Sigur Ros ( weet zijn naam niet )
5. Bob Dylan

Gast
geplaatst: vandaag om 18:14 uur

geplaatst: vandaag om 18:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.