menu

Muziek / Algemeen / Favoriete zangers

zoeken in:
tondeman
Wat zijn jullie favoriete zangers/zangeressen
Na lang nadenken ben ik tot deze 5 favorieten gekomen:

1: Steve Marriott
2: Sam Cooke
3: Johnny Rotten
4: Curtis Mayfield
5: Nick Drake

En omdat ik ze niet buiten wil sluiten: Elvis, Richard Ashcroft, Edwin Starr, John Lennon, James Brown, Paul Weller en Liam Gallagher.

Is hier niet al een topic over??

tondeman
Dat weet ik niet... Volgens mij niet, maar het zou best kunnen... Als het inderdaad zo is dan doe hier maar een slotje op.

Jeff Tweedy (wilco)
Liam Gallagher (oasis)
John Bramwell (i am kloot)
Ian Mcculloch (echo & the bunnymen)

Er is niet zo'n topic voor zover ik weet... dus ga jullie gang.

mijn keus:
Tom Waits

Nick Cave
Jello biafra

Kos
Marvin Gaye, Otis Redding

Wilson Pickett!

DutchViking
Mannelijk:
1. Danny Bowes (Thunder)
2. Tony Martin (Black Sabbath / Empire)
3. Joe Elliott (Def Leppard)
4. Carl Albert (Vicious Rumors)
5. Steve Rothery (Marillion)
6. David Coverdale (Whitesnake)
7. Tony Kakko (Sonata Arctica)
8. Jack Russell (Great White)
9. Tim Owens (Judas Priest / Iced Earth)
10. Bono (U2)

Vrouwelijk:
1. Sinéad O'Connor
2. Máire Brennan (Clannad)
3. Ann Wilson (Heart)
4. Dolores O'Riordan (Cranberries)
5. Mary Black
6. Nancy Wilson (Heart)
7. Stevie Nicks (Fleetwood Mac)
8. Sharleen Spiteri (Texas)
9. Tanita Tikaram
10. Christine McVie (Fleetwood Mac)

Neil Finn (Crowded House), Matthew Bellamy (Muse) en Jarvis Cocker (Pulp) en de zanger van de Noorse band Washington scoren goed bij mij.

~Jewel~
Damien Rice, Amos Lee, Matthew Bellamy (Muse), Cat Stevens, Richard Julian

Johnny Cash

DutchViking schreef:
Mannelijk:
5. Steve Rothery (Marillion)

oh? ik wist niet dat Steve Rothery aan het zingen was geslagen bij Marillion

Je bedoelt wss H (Steve Hogarth) of eventueel Fish

DutchViking
Haha, ik haal Hogarth en Rothery steeds door elkaar. Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dus Hogarth

Jeff Buckley
Jeff Mangum
John Lennon
Iggy Pop
David Bowie

Tim Buckley

Peter Gabriel uiteraard...

Mojo Pin
Chris Cornell
Eddie Vedder
Jeff Buckley
Tom Waits
Finn Andrews

Leuk topic!

Ah mooi topic

Maynard James Keenan ( Tool / A Perfect Circle )

Ik ben obsessed door deze meneer. Hij heeft de top4 van mijn top10 bepaald. Zijn stem is zo zoet als honing, zo scherp als een tweesnijdend zwaard, zo krachtig als een kudde olifanten die tetteren en het raakt mij, mijn hart! Zingen! Maynard zingt, ik luister! Een stem naar mijn hart! Een stem die alle andere stemmen onder de tafel drukt! Een stem die ik al meer dan 4000 keer gehoord heb volgens mijn last.fm!

Ach,

niet iedereen zal dit hebben

Eervolle vermeldingen: Damien Rice, Chino Moreno, Brian Molko, Thom Yorke, Paul Banks, Jeff Buckley

Ik had voor mezelf al een lijstje gemaakt voordat ik dit topic zag, dat lijstje besaat uit de namen van zangers met opvallende / mooie stemmen..en had al opgeschreven:

De zangers van...
Stereophonics
Starsailor

Jay Kay (Jamiroquai
Darren Hayes
Boris
Rob Thomas
James Blunt
Paolo Nutini
James Morisson
Stevie Wonder

Wordt vervolgd...

Zoals al eerder vermeld: Peter Gabriel. Maar buiten hem nog dezen:

Eddie Vedder
Luc De Vos
Peter Hammill
Ray Wilson
Matthew Parmenter
Ryan Parmenter
Steven Wilson
Neal Morse
Nick Cave
Stef Bos
...

Mannelijk:

Damien Rice
Jeff Buckley
David Gray
Phil Lynott
Nick Drake

Vrouwelijk:

Emiliana Torrini
Lisa Hannigan
Eva Cassidy
Katie Melua
Janis Jopin -- She rocks!

slaemperayreon
Leuk topic inderdaad. Bij deze mijn (waarschijnlijk voorspelbare) keuze:

Bruce Dickinson (Iron Maiden)
Heeft niet voor niks de bijnaam 'air-raid siren'. De man heeft een ontzettend zuivere stem waarmee hij lekker de hoogte in kan gaan zonder dat het ergens gillerig wordt (iets wat ik bijvoorbeeld heb bij Eric Adams van Manowar). Daarbij legt hij ook altijd een enorme portie emotie in zijn stem en heeft hij vaak ongrijpbare melodielijnen in zijn zang. Een van de krachtigste stemmen in de metalwereld wat mij betreft.

Ronnie James Dio
Enige die Dickinson naar de kroon kan steken en op sommige vlakken zelfs kan overtreffen. Laat je vooral niet misleiden door de lengte van dit mannetje, want het geluid wat hij uit dat kleine lichaampje kan persen, is ongelofelijk. Meerdere malen word ik omver geblazen door een nummer als "The Next in Line". Mogelijk een van de grootste stemmen qua volume op dit planeetje.

Warrel Dane (Nevermore)
Dat Nevermore een van mijn favoriete bands is, komt ook grotendeels door deze man. Zijn stem bepaalt namelijk voor het grootste gedeelte het gezicht van de band. Logisch ook, want de man zijn stem is bijzonder apathisch op sommige momenten. Hate it or love it, dus. Maar ik kan je zeggen, kippevel weet hij je vaak wel bezorgen. Daarnaast kan zijn stem ook bijzonder snijdend zijn in de fellere stukken. Een zeer aparte, maar ook zeer bijzondere stem.

Devin Townsend (Devin Townsend Band, Strapping Young Lad)
Sinds een jaar ongeveer ben ik helemaal idolaat van deze man. Zowel in DTB als SYL weet hij zoveel waanzin en verschillende emotie in zijn stem te stoppen. Wie hem ooit live heeft mogen aanschouwen, weet bovendien ook dat deze emotie allemaal echt is. Zijn stem kan variëren van een lieflijke balladstem tot een waanzinnig gekrijs van een gemartelde ziel in de gekrochten van de hel. Geloof me, zo veelzijdig als de zijne vind je niet veel. Waanzin in optima forma.

Mikael Akerfeldt (Opeth)
Wie zegt dat grunten onverstaanbaar gegrom is, moet nooit van het wonder Akerfeldt hebben gehoord. Zo zuiver en toch zo angstaanjagend hoor je ze namelijk niet vaak. Daarnaast beheerst de man de techniek van het grunten zo goed, dat zijn stembanden nog intact zijn en hij ook nog is gezegend met een prachtige warme zangstem. Ook hij laat weer zien hoe de stem van invloed kan zijn bij mij van het kiezen van een favoriete band.

Ian McCulloch (Echo & The Bunnymen) een van de mooiste stemmen ever!

Dave Gahan (DM) Prachtig zuivere stem, kan van gospel t/m simpele pop zingen, enorm bereik.

Michael Gira (Swans) Loodzware sonore stem, maar veel eleganter dan andere zangers met zo'n zware stem.

Jim Morisson (Doors) Niet altijd even scherp of helder, maar een stemgeluid uit duizenden natuurlijk

Robert Smith of course! (Cure).. misschien niet de helderste of mooiste stem, maar hij is emotioneel en past bijzonder goed bij de muziek.

Sting (police!) één van de warmste stemmen in de popmuziek.

Bryan Ferry, heerlijk melodramatisch en over-the-top. Maar in feite een prachtige stem, vaak ook erg rustig

Har
orbit schreef:
Bryan Ferry, heerlijk melodramatisch en over-the-top. Maar in feite een prachtige stem, vaak ook erg rustig

Ik heb wat bootlegs van Roxy Music concerten uit de eerste helft van de jaren zeventig. Ferry zingt daar echt ongelooflijk vals. Is helemaal niet erg trouwens, het klinkt toch prachtig op de één of andere manier.

Corey Glover - Living Colour en vooral ook solo.

Terry Reid ( de meest onbekende/ onderschatte zanger ooit?? Bijna de leadzanger van Led Zep; leven gekenmerkt door "net niet"; maar een STEM !!!.

Eddie Vedder - gewoon goed.

Otis Redding - Hemels.

Colin Blunstone - dat zoetgevooisd zo mooi kan zijn.

Donald Fagen - cool, sophisticated met cynische ondertoon

wat me natuurlijk meteen brengt bij:

Feargel Sharky - lekkere bibber in de stem.

Lowell George - vet, donker, relaxed en swingend.

Ibrahim Ferrer - corazon, met streepje op de O.

among others.

tondeman
Terry Reid vind ik ook wel goed, beter dan Robert Plant, maar echt onbekend is ie toch niet?

Niet bij ons, maar verder?
Maar er staan niet voor niets vraagtekens bij.

Morrissey, zonder enige twijfel.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:35 uur

geplaatst: vandaag om 18:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.