Muziek / Algemeen / Als je de beschikking zou hebben over een teletijdmachine (bv. die van Professor Barabas), welke muzikale gebeurtenis(sen) zou je dan alsnog (of weer) bij willen wonen?
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2006, 21:45 uur
Dan zou ik even willen melden aan Curt Cobain om nog even te wachten.Met zich om zeep te helpen
0
geplaatst: 4 september 2006, 21:46 uur
Dit lijkt me wel iets om heen te gaan:
The band was originally formed to fill an empty space on a bill at the first UK based "international punk rock festival". This show was organised by Malcolm McLaren at the 100 Club in London's Oxford Street on September 20, 1976.
The initial line up consisted of "Bromley Contingent" members Siouxsie Sioux (real name Susan Janet Ballion), Steven Severin (real name Steven Bailey aka Steve Spunker/Havoc), Marco Pirroni (later of Adam and the Ants and Rema Rema) and John Simon Ritchie, later famous as Sid Vicious of the Sex Pistols, on drums.
The band was originally formed to fill an empty space on a bill at the first UK based "international punk rock festival". This show was organised by Malcolm McLaren at the 100 Club in London's Oxford Street on September 20, 1976.
The initial line up consisted of "Bromley Contingent" members Siouxsie Sioux (real name Susan Janet Ballion), Steven Severin (real name Steven Bailey aka Steve Spunker/Havoc), Marco Pirroni (later of Adam and the Ants and Rema Rema) and John Simon Ritchie, later famous as Sid Vicious of the Sex Pistols, on drums.
0
geplaatst: 4 september 2006, 22:00 uur
Leuk om te lezen allemaal
, ik zal ook nog even wat bedenken.
, ik zal ook nog even wat bedenken.
0
geplaatst: 4 september 2006, 22:04 uur
De Trilogy-concerten van The Cure in Berlijn natuurlijk!
Daarnaast had ik Dead Can Dance in het muziektheater van Amserdam wel eens willen zien, én Einsturzende Neubauten in de openlucht bij het scheepvaartsmuseum
Daarnaast had ik Dead Can Dance in het muziektheater van Amserdam wel eens willen zien, én Einsturzende Neubauten in de openlucht bij het scheepvaartsmuseum

0
geplaatst: 4 september 2006, 23:14 uur
0
JonnieBrasco
geplaatst: 5 september 2006, 00:12 uur
Allereerst: Mooiste topic-titel op MuMe so far. Baanbrekend. 
1885: Ik moest meteen denken aan de tijdmachine in Back to the Future III, waar we teruggaan naar een Wildwest bar waar we Alan Silvestri Doubleback gespeeld zien worden. Maar goed, dat is fictie.
Mijn DeLorean heeft brandstof voor 9 tripjes door de tijd, en ik moest mijn programma snel bedenken:
jaren '50: een willekeurig rock 'n roll feestje ergens in California. Misschien iets teveel sentimentele 50's series en filmpjes gezien, maar die sfeer heeft wel wat, en ik kan best goed op die oude muziek dansen.
1964: Een live performance van Eric Burdon & The Animals!
1965: Een live performance van The Who met na afloop het mollen van de muziekinstrumenten.
1980, 7 december: Mark David Chapman knock-out slaan en invriezen.
1987: 21 mei, Groningse stadshistorie, The Sound @ Vera (of waren ze ook al eens eerder in Groningen?)
begin jaren '90: shoegaze performances in Engeland bijwonen. En in diezelfde tijd ook de nog jonge Manic Street Preachers zien optreden die graag tegen deze scene aantrapten.
2003, 22 juni: R.E.M. in de bierhal, gewoon om nog een keer te beleven.
2005, 8 mei, The Dears @ Oosterpoort in Groningen. Niet om de band maar om het meisje in zwart dat daar paar stoeltjes verder in haar eentje zat. Deze keer niet smelten JB!
2008: Optreden van Explosions in the Sky na hun briljante vijfde album.

1885: Ik moest meteen denken aan de tijdmachine in Back to the Future III, waar we teruggaan naar een Wildwest bar waar we Alan Silvestri Doubleback gespeeld zien worden. Maar goed, dat is fictie.
Mijn DeLorean heeft brandstof voor 9 tripjes door de tijd, en ik moest mijn programma snel bedenken:
jaren '50: een willekeurig rock 'n roll feestje ergens in California. Misschien iets teveel sentimentele 50's series en filmpjes gezien, maar die sfeer heeft wel wat, en ik kan best goed op die oude muziek dansen.
1964: Een live performance van Eric Burdon & The Animals!
1965: Een live performance van The Who met na afloop het mollen van de muziekinstrumenten.
1987: 21 mei, Groningse stadshistorie, The Sound @ Vera (of waren ze ook al eens eerder in Groningen?)
begin jaren '90: shoegaze performances in Engeland bijwonen. En in diezelfde tijd ook de nog jonge Manic Street Preachers zien optreden die graag tegen deze scene aantrapten.
2003, 22 juni: R.E.M. in de bierhal, gewoon om nog een keer te beleven.
2005, 8 mei, The Dears @ Oosterpoort in Groningen. Niet om de band maar om het meisje in zwart dat daar paar stoeltjes verder in haar eentje zat. Deze keer niet smelten JB!
2008: Optreden van Explosions in the Sky na hun briljante vijfde album.
0
geplaatst: 5 september 2006, 10:04 uur
The Scientist schreef:
Dik kans dat dat al 2007 wordt
(quote)
Dik kans dat dat al 2007 wordt

Laten we dat hopen. Hun optreden in Ekko een jaarof wat terug smaakte naar heel veel meer.
0
fastpulseboy
geplaatst: 5 september 2006, 10:36 uur
idd, het ekko concert van explosions was wel het hoogtepunt van de 4 keer dat ik ze gezien heb.
verder mag ik me volgens sommigen hier dus gelukkig prijzen dat ik pulp heb gezien in '95 en radiohead in 2000. Pulp was toen idd geweldig en radiohead...mja, aardig.
ik zou verder wel Ride hebben willen zien in de melkweg.....of waar dan ook....
en My bloody valentine en The pale saints nog met Ian masters en The pixies in '88 (bijvoorbeeld in doornroosje) en the smiths in '86........Helaas was nog te jong toen.
Oh ja en prince met zijn aftershow in het paard in den haag in '88.
herbeleven zou ik graag nog eens verve in '93 en sonic youth, ook in dat jaar en Mogwai in '98.
wat een wensen wat een wensen. Maar goed als je dingen niet meegemaakt hebt idealiseer je ze denk ik ook wel een beetje hehehe.
verder mag ik me volgens sommigen hier dus gelukkig prijzen dat ik pulp heb gezien in '95 en radiohead in 2000. Pulp was toen idd geweldig en radiohead...mja, aardig.
ik zou verder wel Ride hebben willen zien in de melkweg.....of waar dan ook....
en My bloody valentine en The pale saints nog met Ian masters en The pixies in '88 (bijvoorbeeld in doornroosje) en the smiths in '86........Helaas was nog te jong toen.
Oh ja en prince met zijn aftershow in het paard in den haag in '88.
herbeleven zou ik graag nog eens verve in '93 en sonic youth, ook in dat jaar en Mogwai in '98.
wat een wensen wat een wensen. Maar goed als je dingen niet meegemaakt hebt idealiseer je ze denk ik ook wel een beetje hehehe.
0
geplaatst: 5 september 2006, 11:51 uur
Dead Kennedys begin jaren 80.. Misfits, Black Flag of GG Allin lijkt me wel wat, oja, enb de ramones!!
0
geplaatst: 5 september 2006, 11:52 uur
- Protestsongs uit ± 1963 van Bob Dylan.
- Eerste elektronische concert van Bob Dylan in 1965 in Newport. Net als Toon1 dus...
- De Gathering of the Tribes was de eerste Be-In die gehouden werd op 14 januari 1967 in het Golden Gate Park in San Francisco als onderdeel van de Summer of Love. De naam werd ontleend aan de cover van de krant de San Francisco Oracle die "A Gathering of the Tribes for a Human Be-In” aankondigde bedoeld om de aan de ene kant meer behoudende krachten tegen de oorlog in Vietnam en de radicalere groeperingen te verenigen.
Er waren optredens van de belangrijkste rock bands uit San Francisco, zoals de Grateful Dead en Quicksilver Messenger Service. Verder traden dichters als Allen Ginsberg en Timothy Leary op.
Tijdens dit optreden werden de echte idealen van de nieuwe jeugdcultuur in de Verenigde Staten geproclameerd: persoonlijke vrijheid, dieper bewustzijn van de eigen persoon mede in relatie tot het milieu en het plaatsen van vraagtekens bij autoriteiten. (Wikipedia)
Lijkt me prachtig!

- Ik had Keith Moon met liefde ondersteund als mental coach bij zijn strijd tegen alcoholverslaving.
- the Who Live at Leeds natuurlijk (1970).
- Een kijkje achter de schermen bij het maken van de cover van Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band. De waarheid ontdekken over de dood van McCarthy dus.
Kortom, zet me maar neer in 1962 meneer Barabas en vernietig je teletijdmachine dan maar zonder me terug te halen
- Eerste elektronische concert van Bob Dylan in 1965 in Newport. Net als Toon1 dus...
- De Gathering of the Tribes was de eerste Be-In die gehouden werd op 14 januari 1967 in het Golden Gate Park in San Francisco als onderdeel van de Summer of Love. De naam werd ontleend aan de cover van de krant de San Francisco Oracle die "A Gathering of the Tribes for a Human Be-In” aankondigde bedoeld om de aan de ene kant meer behoudende krachten tegen de oorlog in Vietnam en de radicalere groeperingen te verenigen.
Er waren optredens van de belangrijkste rock bands uit San Francisco, zoals de Grateful Dead en Quicksilver Messenger Service. Verder traden dichters als Allen Ginsberg en Timothy Leary op.
Tijdens dit optreden werden de echte idealen van de nieuwe jeugdcultuur in de Verenigde Staten geproclameerd: persoonlijke vrijheid, dieper bewustzijn van de eigen persoon mede in relatie tot het milieu en het plaatsen van vraagtekens bij autoriteiten. (Wikipedia)
Lijkt me prachtig!

- Ik had Keith Moon met liefde ondersteund als mental coach bij zijn strijd tegen alcoholverslaving.

- the Who Live at Leeds natuurlijk (1970).
- Een kijkje achter de schermen bij het maken van de cover van Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band. De waarheid ontdekken over de dood van McCarthy dus.

Kortom, zet me maar neer in 1962 meneer Barabas en vernietig je teletijdmachine dan maar zonder me terug te halen

0
geplaatst: 5 september 2006, 14:39 uur
Gemaster, herman of starbright, aan welke muziek moet ik denken bij de Love Summer of '88. 2 jaar voor mijn geboorte, maar ik hoor er nu voor het eerst van. Toen ik het aan mijn vader ging vragen zei hij quasi-beledigd, dat er maar één Love Summer was...
0
geplaatst: 5 september 2006, 14:48 uur
De acid house kwam toen op. Ook had je heel wat groepen die dance en rock met elkaar mixten. Bekendste voorbeeld daarvan zijn The Stone Roses. En misschien nog wel belangrijker: XTC werd toen een bekende drug 

0
geplaatst: 5 september 2006, 14:55 uur
De eerste was in de hippietijd, de tweede in de housetijd, zullen we maar zeggen. Lees anders dit even: http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Summer_of_Love
"The Second Summer of Love is a name sometimes given to the time (1988-1989) in Britain. This was when of the rise in popularity of Acid House music and the euphoric explosion of unlicensed Ecstasy-fuelled rave parties[1]. The term generally refers to both the summers of 1988/9[2] [3] when electronic dance music and the prevalence of the drug ecstacy fuelled an explosion in youth culture culminating in mass free parties and the era of the rave. The hedonism and freedom drew parallels from the first Summer of Love in San Francisco. The music of this era fused dance beats with a psychedelic, 60's flavour."
--
Ha, ik heb altijd al gedacht - net als Claudia de Breij, blijkbaar - dat het ging om een filiaan van de winkelketen. Moest altijd denken aan die rechtse zeurpruim van een Jan B., maar het gaat dus om een Noord-Holland plaatsje.
--
Inderdaad zeg!
--
Ik heb ze gezien in 2000, volgens mij, toen White Blood Cells net uit was. In de kleine zaal van de Melkweg. Ik ben niet echt een fan van hun platen, maar dat was een fantastisch concert!
"The Second Summer of Love is a name sometimes given to the time (1988-1989) in Britain. This was when of the rise in popularity of Acid House music and the euphoric explosion of unlicensed Ecstasy-fuelled rave parties[1]. The term generally refers to both the summers of 1988/9[2] [3] when electronic dance music and the prevalence of the drug ecstacy fuelled an explosion in youth culture culminating in mass free parties and the era of the rave. The hedonism and freedom drew parallels from the first Summer of Love in San Francisco. The music of this era fused dance beats with a psychedelic, 60's flavour."
--
andré schreef:
Het concert van The Beatles in Blokker, da's verdorie een kwartier fietsen bij mij vandaan...
Het concert van The Beatles in Blokker, da's verdorie een kwartier fietsen bij mij vandaan...
Ha, ik heb altijd al gedacht - net als Claudia de Breij, blijkbaar - dat het ging om een filiaan van de winkelketen. Moest altijd denken aan die rechtse zeurpruim van een Jan B., maar het gaat dus om een Noord-Holland plaatsje.

--
JonnieBrasco schreef:
Inderdaad zeg! --
Jorisch schreef:
Daarnaast had ik The White Stripes wel willen zien voor ze uitbraken of rond Elephant maar dat is niet helemaal gelukt.. misschien in de toekomst en dan is het de vraag of het zo goed is als toen...
Daarnaast had ik The White Stripes wel willen zien voor ze uitbraken of rond Elephant maar dat is niet helemaal gelukt.. misschien in de toekomst en dan is het de vraag of het zo goed is als toen...
Ik heb ze gezien in 2000, volgens mij, toen White Blood Cells net uit was. In de kleine zaal van de Melkweg. Ik ben niet echt een fan van hun platen, maar dat was een fantastisch concert!
0
geplaatst: 5 september 2006, 16:01 uur
Aha, New Order, Happy Mondays... Stone Roses en XTC ken ik wel al, ik was meer benieuwd naar de housekant waar jullie het over hadden. New Order vind ik wel vet, ook wel een soort new-wave dan toch?
0
geplaatst: 5 september 2006, 17:26 uur
Volgens mij was ie dronken en ging er alleen heen om meisjes te scoren

0
geplaatst: 5 september 2006, 19:03 uur
orbit schreef:
(quote)

wat een cultuurbarbaar

0
geplaatst: 5 september 2006, 19:17 uur
Was nog voor de collectieve beatles-verheerlijking denk ik
De vriend van m'n pa die ook mee was vond het maar een stelletje hysterisch schreeuwende wijven en de muziek vond ie ook niet veel (was zelf een jazzliefhebber) 
0
Bobiej
geplaatst: 7 september 2006, 21:53 uur
1. Het laatste concert van Ozzy met Randy Rhoads.
2. Het laatste concert van Metallica met Cliff.
3. Een willekeurig concert van Opeth
2. Het laatste concert van Metallica met Cliff.
3. Een willekeurig concert van Opeth
0
geplaatst: 7 september 2006, 23:20 uur
En zeg dan even tegen hem dat hij niet met de bus door Zweden tourt 

0
geplaatst: 13 september 2006, 12:06 uur
Tijdmachine.....hm, eind zestig. Buiten het feit om dat ik de opkomende rock/hardrock/psychedelics, die toen flink huishielden in de muziekindustrie, graag had willen meemaken, zou ik alleen al naar die tijd willen om 's een gig bij te wonen van de Earring toen. Hun optredens duurden toen zo'n vier uur, voornamelijk te danken aan het feit dat de liveversie van 'Eight miles high' anderhalf uur lang duurde. Had ik errug graag willen meemaken. Ik denk dat ik helemaal uit m'n plaat zou gaan.
0
geplaatst: 13 september 2006, 14:36 uur
The Scientist schreef:
Makkelijk... het enige optreden van John Coltrane - A Love Surpreme...
Makkelijk... het enige optreden van John Coltrane - A Love Surpreme...

Toon1 schreef:
Bob Dylan op Newport 1965.
Bob Dylan op Newport 1965.

Toon1 schreef:
UFO Club, Londen, 1966/67
Legendarische club waar Pink Floyd, the Soft Machine en Tomorrow optraden.
UFO Club, Londen, 1966/67
Legendarische club waar Pink Floyd, the Soft Machine en Tomorrow optraden.

Toon1 schreef:
Johnny Cash live in Folsom Prison (1968)
Johnny Cash live in Folsom Prison (1968)

En verder:
..zou ik in de periode 1963 - 1969 graag in The Factory in New York rondgehangen hebben. De ontwikkeling van The Velvet Underground willen zien en de jamsessie van David Bowie mee hebben willen maken.
..had ik heel graag op 1 maart 1969 in het Dinner Key Auditorium in Miami willen zijn om het legendarische "optreden" van The Doors mee te kunnen maken.
..had ik in 1971 graag een paar weekjes op Pompeii willen verblijven en (de enige) toeschouwer willen zijn toen Pink Floyd z'n ding deed.
..had ik graag in juli 1990 in Berlijn willen zijn tijdens het optreden van Roger Waters (en vele anderen) tijdens 'de val van de muur'.
..op 09 januari 1991 in de Doelen in Rotterdam willen zijn tijdens Ein Abend in Wien. Ik heb er al eens eerder over geschreven op dit forum maar de line up was fantastisch:
Nirvana (vlak voor de release van Nevermind) / Sonic Youth / Smashing Pumpkins / Dinosaur Jr / NIN...etc etc
Cobain wist dat Kom Gordon in het publiek zat en sloofde zich volledig uit. Uiteindelijk is Cobain nog met de security op de vuist gegaan.
0
geplaatst: 13 september 2006, 21:53 uur
Het Concert van de Bee Gees met Andy Gibb in het Dodger stadium 1979
Als Andy hierna niet was gestorven was de Bee Gees een 4 mans formatie geweest
Als Andy hierna niet was gestorven was de Bee Gees een 4 mans formatie geweest
0
geplaatst: 13 september 2006, 22:00 uur
Zou Andy dan niet een beetje het 4e wiel aan de driewieler zijn geweest?
* denotes required fields.