MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CD's die aandacht verdienen

zoeken in:
Sietse
Uhm graag van Audible afblijven, ik heb deze al een tijd je op de planken liggen, wil hem ook een dezer dagen beluisteren...wou ik al eerder doen, maar toen moets ik heel nodig ziek worden bij mijn ouders....

Ik heb The Boats inmiddels. Zal het morgennacht (want het is niet echt muziek om overdag de kamer op door te springen) eens opzetten. Een 'voldoende' moet er zeker wel inzitten.

moviefreak#1
Bij mij wordt het inderdaad Mostly Autumn

3. Cee-Lo - Cee-Lo Green Is the Soul Machine
27. De Nieuwe Snaar - FaMineurZeven
33. Pallas - Beat the drum
39. Audible - Sky Signal
40. the boats - Songs by the Sea
43. Art Brut - Bang Bang Rock and Roll
45. Cranebuilders - Sometimes You Hear Through Somebody Else
46. Mostly Autumn - The Last Bright Light
47. Steve Lukather- Candyman
48. Meindert Talma & The Negroes - Meindert Talma & The Negroes

Mayhem is per ongeluk ook nog binnen gelopen Ben toch bezig om een poging te wagen hem te luisteren. Naast hele duistere harde dingen, komen er toch ook wel wat meer subtiele stukken in voor. Lukt in ieder geval wel om hem af te luisteren!

Ik voeg toe Meindert Talma & The Negroes. Ik vind dat ik deze Friese provinciegenoot wel mag sponseren. Maakt erg grappige cd's en schrijft daar soms ook nog boekjes bij. Dit is zijn nieuwste album.

Ik heb Erase Errata ook maar weggehaald....die had obsessed al beluisterd. Geen dank Obsessed

bonothecat schreef:
Mayhem is per ongeluk ook nog binnen gelopen Ben toch bezig om een poging te wagen hem te luisteren. Naast hele duistere harde dingen, komen er toch ook wel wat meer subtiele stukken in voor. Lukt in ieder geval wel om hem af te luisteren!

Wel even een cijfer geven, dat is toch de opzet. Oh ja nog bedank voor Son, ambulance ik draai al een paar dagen niets anders.

Stem volgt Eddie.....maar dan wil ik hem zeker 2 of 3 keer gehoord hebben Zal wel iets van 3* worden....zitten mooie stukken bij....maar ook dingen waar ik amper doorheen kom !

Ach ja, het blijft muziek voor een selecte groep liefhebbers, ik zal de volgende keer iets wat meer toegankelijke cd plaatsen, ik heb al wat ideetjes.

Yak
Ik reserveer Cranebuilders.
Goede zaak dat het weer rommelt in dit topic!

Die Sterne geluisterd inmiddels en gestemd, ik kwam er met pijn en moeite doorheen ! die zanger heeft echt een zeikerige stem en klinkt alsof ie totaal geen zin had om te zingen, totaal niet mijn muziek

moviefreak#1
Ik heb beluisterd Mostly Autumn met hun album The Last Bright Light. Stem en bericht volgen.
Ik heb toegevoegd Focus - Focus III. Dit album is misschien wel het beste album van de Nederlandse groep Focus. Focus stamt nog uit de hippytijd dus hou daar rekening mee als je deze CD gaat beluisteren.

39. Audible - Sky Signal
40. the boats - Songs by the Sea
49. Focus - Focus III

Ik luister nu naar The Boats. Bevalt me wel tot dusverre. Een stem en bericht volgt nog, maar hier alvast een nieuw plaatje: Stadkind van Ellen Allien, misschien wel mijn favoriete electroplaat. Prachtige, melancholische stadsmuziek van deze Berlijnse dame!

39. Audible - Sky Signal
49. Focus - Focus III
50. Ellen Allien - Stadtkind

Eindelijk iemand die het aandurfde om Cee-Lo te gaan beluisteren, en je vond m nog goed ook .

Ik ben wel geinteresseerd in Focus III..

Dus ik neem een voorzichtige optie erop..

Ik heb me voorgenomen om deze week geen nieuwe muziek meer te gaan luisteren.....zucht....en dat gaat vast niet lukken. Ellen Allien lijkt me voorlopig de leukste van het stel.....of meest uitdagend....Kan natuurlijk ook nog proberen om Focus III voor obsessed zijn neus weg te kapen

Sietse
Ik heb audible geluisterd, zal later er iets over zeggen/becijferen, nu ga ik eerst maar eens naar huis.

Sietse
Goed ik ben weer heel thuis gekomen. Audible dus beluisterd, goed bevonden en besloten om wat zwaarder geschut in te zetten...speciaal voor de droners onder ons (gitaar geweld in dit geval) Sunn O))) - White2 (kort uitleg wat het is: zeer zwaar donkere ambient die tegen het noise geluid aanzit, zeer lang uitgesponnen accoorden, niet iets voor een verjaardagsfeestje, maar wel goed om mee door te dreunen, en dat alles (nou ja bijna alles) met maar 2 gitaren, zo nu weet iedereen of ze dit wel, of niet moeten luisteren)

49. Focus - Focus III
51. Mike Oldfield - Tubular Bells 2003 (2003)
52. Sunn O))) - White 2

Heb net Meindert Talma & the Negroes een paar keer beluisterd, mijn oordeel en stem zijn gepost. Leuk topic dit, want ik heb inmiddels bijna 400 platen toegevoegd, maar als er op tien gestemd is is het veel. Dus ik zal hier mijn muziekjuwelen eens ongegeneerd aanprijzen en tegelijk van jullie tips kennis nemen (schreef hij terwijl Art Brut uit de speakers knalde). A fair deal dacht ik. Ergo: ik voeg toe That Petrol Emotion - Manic Pop Thrill. TPE is The Undertones zonder Feargal Sharkey en deze (debuut)plaat is echt fantastisch. Dampende garage-punk-blues-rock-n-roll, opzwepende melodieën, gierende gitaren en een lekker smerig geluid. Hail hail.

49. Focus - Focus III
52. Sunn O))) - White 2
53. That Petrol Emotion - Manic Pop Thrill

Leuk, er staan nu zeker 4 platen in dit lijstje die ik wel wil horen. Ik zal me er vanavond wel op gaan storten, denk ik.

Hoe is het met alle voornemens hier?

moviefreak#1
Ja inderdaad ik ben erg benieuwd of de mensen hier het album van Focus leuk vonden/vinden.

Sietse
er staat momenteel niks in wat ik nog niet ken of dingen die me gewoon weg niet aanspreken. Ik pas dus ff met alles. Hopelijk binnenkort weer veel leuks erbij.

49. Focus - Focus III
52. Sunn O))) - White 2
54. Steve Thorne - Emotional Creatures: Part One

Ik ben nog niet aan Focus toegekomen helaas, en ik weet ook niet of dat nog binnenkort gaat lukken. Voor zover hij nog geldig was laat ik mijn optie daarop dus vallen.

Wel heb ik Pallas beluisterd, beoordeling en bericht gaan nog volgen, maar niet meer vandaag want heb nu teveel slaap daarvoor. Ik voeg toe.. *tromgeroffel*.. Steve Thorne - Emotional Creatures: Part One; singer-songwriter met een symfosausje las ik ergens bij een review, dat vind ik wel een juiste benaming.

Ik neem de optie op Focus wel van je over. Heb het album wel eens gehoord, maar dit is een goed excuus om er even wat bewuster naar te luisteren.

Ik heb Sunn O))) liggen, moet het derde 'liedje' nog beluisteren

Ik reserveer Steve Thorne....singer song-writer met symphosaus....aanbevolen door obsessed...dat moet ik horen!

49. Focus - Focus III
52. Sunn O))) - White 2
55. The Chalets - Nightocker EP

Ben de Steve Thorne cd aan het draaien. Klinkt erg mooi....misschien af en toe ook wel een beetje glad. Maar ik denk dat er wel een openingsbod van 3,5 ster in zit. Ik voeg toe The Chalets.....Nightrocker EP. Speelden op London Calling, konden live niet echt overtuigen, maar deze EP is erg aanstekelijk en komt vaak in mijn playlist voorbij.

Sunn O))) eruit, en ik zet Pink Freud erin. Niet vanwege de naam (ook al ben ik er wel zo op gestoten) maar omdat het wel interessante muziek is. Ben er zelf nog niet helemaal uit of ik het echt goed vind, maar aandacht verdient het wel. Ik heb Sorry Music gekozen, omdat die andere cd hier teveel remixen bevat, en hun derde cd heb ik nog niet op de site gezet . Creatieve jazzmuziek heet het denk ik, maar ben er niet zeker van Dat 'electronic' bij het genre moet je maar met een korreltje zout nemen.

49. Focus - Focus III
55. The Chalets - Nightocker EP
56. Pink freud - Sorry Music Polska

Ik heb een optie genomen op Pink Freud. Zal m vandaag of morgen eens beluisteren en een nieuw album in deze lijst gooien.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:23 uur

geplaatst: vandaag om 06:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.