MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CD's die aandacht verdienen

zoeken in:
Ik heb "A man called E" hier, ben em nu aan het luisteren, eerste indruk is goed, zal er vanavond meer over zeggen.

ElMeroMero
En ik pik alvast Ellen Alien - Stadtkind in

Zo! "A man called E" beluisterd en beoordeeld, voor mij zeker geen negatieve ervaring.
Als toevoeging een ander solo-project, "Mysterio" van Ian McCulloch van Echo & the Bunnymen.

45. Cranebuilders - Sometimes You Hear Through Somebody Else
47. Steve Lukather- Candyman
50. Ellen Allien - Stadtkind
57. Braille - Shades of Grey
61. Le Peuple De L'Herbe - P.H Test/Two
62. Minotaur Shock - Chiff-Chaffs & Willow Warblers
63. Fish - Raingods with zippos
65. D.Compose - Seed
66. Roberta Flack - First Take
67. Ian McCulloch - Mysterio

The Scientist schreef:

Zo! "A man called E" beluisterd en beoordeeld, voor mij zeker geen negatieve ervaring.

Niet vergeten te stemmen he

En dit is weer een duidelijk geval van het gebrek aan een smiley die zich kapot schaamt. , nu wel gestemd.

Hij moet officieel nog uitkomen maar Howl van Black Rebel Motorcycle Club is prachtig. Dit keer geen jankende gitaren (hooguit ter ondersteuning hier en daar) maar akoestisch! Zo moet het!

The Scientist schreef:

En dit is weer een duidelijk geval van het gebrek aan een smiley die zich kapot schaamt. , nu wel gestemd.

Iets als dit misschien:

(afbeelding)

Sietse
ik ga voor d.compose, want ben toch wel benieuwd na de beschrijving (met name na het lezen van een recensie van wat ander industrieel werk, dat het weer zou bewijzen dat het toch echt dood is)

is er trouwens een plek waar ik al de verschillende smilies kan vinden die hier op de site werken...ik ken er maar heel weinig

Sietse
held

liejanne
Sietse schreef:

is er trouwens een plek waar ik al de verschillende smilies kan vinden die hier op de site werken...ik ken er maar heel weinig

in de FAQ > Welke smilies zijn er allemaal?

Op het moment staan er niet veel albums in de lijst die me meteen aanspreken. Ik ga voor Roberta Flack....horzionverbreding zullen we maar zeggen

61. Le Peuple De L'Herbe - P.H Test/Two
65. D.Compose - Seed
68. The Boxer Rebellion - Exits

Ik beluister op het moment Roberta Flack. Klinkt erg swingend moet ik zeggen. Ik voeg toe the boxer rebellion. Onbegrijpelijk dat ik de enige ben die op dat album gestemd heeft

Leuke topic, ik ga me er ook maar eens mee bemoeien.
Minotaur Shock is inmiddels binnen.

Yak
Ik heb Le Peuple de l'Herbe eruit gepikt.

Yak
En inmiddels beoordeeld. Ik verruil Le Peuple de l'Herbe voor dit mooie album van Silent League. Misschien iets voor mensen die houden van rijk georkestreerde muziek zoals Mercury Rev.

Yak
lebowski schreef:

Zo even bijgewerkt

Ach, stom. Had ik er natuurlijk zelf even in moeten zetten.

lebowski schreef:

Zo even bijgewerkt wacht natuurlijk met grote spanning op de recensie van bonothecat...

Ik heb nu twee keer geluisterd (roberta flack) en vind hem erg leuk....maar een recensie pfffff das een stuk lastiger.

Yak
Potverdeurie, zo vind je wekenlang niks en zo loop je op één dag tegen vier albums uit de aandachtslijst aan. Na Le Peuple de l'Herbe heb ik ook Braille, Ellen Allien en Cranebuilders binnengehaald, maar laat ik het bij één album laten: die van Cranebuilders, beoordeling hiero.

Aangezien Ted Leo nog veel te weinig stemmen heeft gaat Shake The Sheets erin. Voor de mensen die houden van door-de-kamer-stuiter-rock.

65. D.Compose - Seed
68. The Boxer Rebellion - Exits
69. The Silent League - The Orchestra, Sadly, Has Refused
70. Ted Leo & The Pharmacists - Shake the Sheets

Yak
bonothecat schreef:

@yak.......cranebuilders kunnen afgevoerd worden

Verrek, doe ik het alweer fout!

bonothecat schreef:

Ik voeg toe the boxer rebellion. Onbegrijpelijk dat ik de enige ben die op dat album gestemd heeft

Ik heb ze vorig jaar op London Calling gezien en vond het erg goed, ik wist niet dat er een album uit was (was toen nog niet zo), ik ben 'm nu aan het zoeken. Geldt nog steeds de regel dat een album maximaal 5 stemmen mag hebben (zoals op pagina 1 staat) om toegevoegd te mogen worden?

@Zavo ........Ja
@Yak ......... tweemaal is scheepsrecht

Yak
Boxer Rebellion heb ik ook gevonden, misschien dat ik 'm straks nog even opzet. Maar ik laat de wissel dan wel gewoon aan jou, Zavo. Dit topic is me meer te doen om gewoon leuke nieuwe muziek te ontdekken.

65. D.Compose - Seed
71. Dead Moon - Hard Wired In Ljubljana (Live Mono)

OK. Het is wel een wat ouder album, ik weet even niks nieuws. Ik wilde The Departure - Dirty Words toevoegen, maar die heeft al 10 stemmen (zo, heb ik 'm toch even genoemd ).
The Boxer Rebellion heb ik nu grotendeels binnen en het klinkt goed, ik stem pas als ik 'm wat vaker geluisterd heb.

Het lijkt mij een goed idee dat een album pas verwijderd wordt als er een stem is uitgebracht. Anders wordt het een wat zwevend topic. Ik heb Steve Lukather bijna bij elkaar gesprokkeld, dus die neem ik bij deze voor mijn rekening.

Ik reserveer Ellen Allien.

Zo, Steve Lukather uitgebreid beluisterd en matig bevonden, tijd voor Nick Harper met Blood Songs. Een snarenwonder annex singer-songwriter die wat mij betreft onderbelicht is. Denk qua muziek aan tja eh, Ed Harcourt las ik ergens en onze bloedeigen aERodynamIC trok de vergelijking met Emmett Tinley. Hele mooie plaat.

65. D.Compose - Seed
72. Nick Harper - Blood Songs

Ik heb naar Fish - 'Raingods with zippos' geluisterd. Wel aardig, maar niet heel erg bijzonder: 3*. Doe mij dan maar de Fish met Marillion op het album 'Fugazi'. Ik heb het prachtige debuutalbum 'Blackfield' uit 2004 van Blackfield (bestaande uit Steven Wilson en Aviv Geffen) toegevoegd. Allemaal mooie subtiele songs. Tot nu toe maar 1 stem: 5* van mij dus. Blackfield verdient meer.

65. D.Compose - Seed
72. Nick Harper - Blood Songs
73. Blackfield - Blackfield

Gast
geplaatst: vandaag om 11:56 uur

geplaatst: vandaag om 11:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.