MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CD's die aandacht verdienen

zoeken in:
Ik had al zo'n gevoel dat je die ging toevoegen

Is het nodig om een optie te nemen op Steve Lukather....Ik ga die cd niet voor mijn lol luisteren, het moet wel zin hebben ......ben ook wel benieuwd!

65. D.Compose - Seed
71. Dead Moon - Hard Wired In Ljubljana (Live Mono)
72. Nick Harper - Blood Songs
74. Calogero-Calog3ro
80. Edan - Beauty and the Beat
81. Lapush - Someplace Closer To Here
83. Toumani Diabate - Djelika
84. Neneh Cherry - Homebrew
85. Washington - A new order rising
86. -

Ik heb inmiddels steve Lukather - Luke geluisterd, en er iets over gezegd. Ga hem van de week nog eens luisteren. Misschien heb ik tot nu toe iest gemist Ik laat het aan iemand anders over om een cd toe te voegen. Heb even niks wat ik jullie kan aanbevelen

Ik heb Calogero veelvuldig beluisterd en inmiddels beoordeeld

Ik voeg Be Careful What You Wish For... van Gabby La La toe. Een heerlijke, maffe cd, een van de leukste cd's van dit jaar.

65. D.Compose - Seed
71. Dead Moon - Hard Wired In Ljubljana (Live Mono)
83. Toumani Diabate - Djelika
86. Æon Spoke - Above the Buried Cry
87. Gabby La La - Be Careful What You Wish For...

Koenr schreef:
Ik heb Calogero veelvuldig beluisterd en inmiddels beoordeeld

Franstalige popmuziek was vroeger veel populairder in Nederland, maar er wordt nog steeds veel mooie muziek door Franstalige artiesten gemaakt zoals Calogero.

Ik heb de albums van Gabby La La, Dead moon en Toumani Diabate gedownload. Beluistering en beoordeling volgt.

Paalhaas schreef:
Ik heb de albums van Gabby La La, Dead moon en Toumani Diabate gedownload. .

foei

Ik heb even zitten denken wat ik moet toevoegen. Ik voeg drie oudjes toe die bij mij hoog scoren maar hun weg naar de luisteraar maar moeilijk weten te vinden.

65. D.Compose - Seed
88. American music club - California
89. Popol Vuh - Hosianna Mantra
90. Suicide - Suicide (First album)

Hey Paalhaas, normaliter voeg je pas een nieuw album toe als de oude beluisterd én beoordeeld is. Dat houdt het allemaal een beetje relaxed en overzichtelijk

lebowski schreef:
Hey Paalhaas, normaliter voeg je pas een nieuw album toe als de oude beluisterd én beoordeeld is. Dat houdt het allemaal een beetje relaxed en overzichtelijk

Ok, sorry. Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte, ik heb het hier al vaker zien gebeuren. Ik zal het niet meer doen.

Ja kijk uit hoor

.... ik hoop vanmiddag popol vuh nog te luisteren....dus ik neem een korte reservering:)

Dat is een nobel streven, Bono! Maar kijk uit hoor, Popol Vuh is niet voor iedereen weggelegd. Ook écht een groeiplaat geweest bij mij. Maar wel héél mooi als het beklijft! Ik ben erg benieuwd naar je reactie.

Dat is het risico van dit topic, dat je muziek gaat luisteren wat toch niet helemaal je ding is.....maar er is ook een andere kant....dat je iets briljants ontdekt ! Ik heb drie nummers binnen....

Sietse
Wow, dat ik hier nog ooit een plaat van Popol Vuh in de lijst heb mogen zien staan. Fantastische keuze Paalhaas.

Suicide mag er trouwens ook zijn

Sietse schreef:
Wow, dat ik hier nog ooit een plaat van Popol Vuh in de lijst heb mogen zien staan. Fantastische keuze Paalhaas.

Suicide mag er trouwens ook zijn

Dank je. Nu maar hopen dat de rest dat ook vindt...

65. D.Compose - Seed
91. Alfie - If You Happy With You Need Do Nothing

Popol Vuh luister ik op dit moment voor het eerst.....heel apart mag ik wel zeggen. Te weinig voorlopig om een echte beoordeling te geven....het heeft in ieder geval potentie!

Ik voeg toe Alfie....dit schitterende album onlangs ontdekt in het kader van london calling voorbereiding

Ps ben bij nummer 4 en het is prachtig....tanx paalhaas

65. D.Compose - Seed
92. Herbert Grönemeyer - Mensch

Neneh Cherry - Homebrew beluisterd en beoordeeld: Somedays en Trout wel goed; de rest m.i. niet zo bijzonder: 2*. Ik heb topalbum 'Mensch' van Herbert Grönemeyer toegevoegd.

Ik had Neneh Cherry ondertussen ook beluisterd: beetje saai, eentonig: 2,5*

Goede suggestie om Mensch toe te voegen. Dat album ken ik al, maar ik had er nog niet op gestemd. Nu alsnog gedaan. Maar ik laat 'm netjes in het rijtje staan, want ik kende 'm dus al. Zoek misschien iets anders uit dit lijstje uit.

dynamo d schreef:
Neneh Cherry - Homebrew beluisterd en beoordeeld: Somedays en Trout wel goed; de rest m.i. niet zo bijzonder: 2*.

Martin Visser schreef:
Ik had Neneh Cherry ondertussen ook beluisterd: beetje saai, eentonig: 2,5*.

Mmm, ik moet toch een beetje voorzichtig zijn met favorieten in dit topic te plaatsen, Neneh zit in een vrije val. Normaal reageer ik niet zo snel op smaakkwesties, maar saai, eentonig, niet bijzonder??? Ik ben diep geraakt . Gelijk maar weer eens keihard draaien

Sorry Lebowski, ik realiseerde me dat ik met dit afkraken op tenen zou trappen. Je had dit album natuurlijk niet voor niets onder de aandacht gebracht. Maar ach, het is ook heel relatief. Mijn oordeel doet toch niets af aan het plezier dat jij beleeft aan Homebrew?

hoe werkt dit ?

Ik heb 't topic niet meer gevolgd, maar men kan nog steeds opties nemen? Ik begin nú met Mensch te beluisteren

VanDeGriend schreef:
hoe werkt dit ?

Beuister en beoordeel één van de 10 albums in het rijtje, en dan kun je er zelf een nieuwe voor in de plaats zetten die minder dan 6 stemmen heeft en volgens jou meer aandacht verdient.

Hmmm. Ik laat verstek gaan. Ik kende het nummer 'Der Weg', maar de rest van het album staat mij erg tegen. Bij nummer 4 ben ik 't totaal beu

Dan laat ik 't liever over voor iemand die 't wel aardig/mooi vind dan dat ik zelf een album kan toevoegen.

Ik ga nu nick harper luisteren.......:)

65. D.Compose - Seed
92. Herbert Grönemeyer - Mensch
93. Guillemots - I Saw Such Things In My Sleep

Nick Harper geluisterd. Klinkt voorlopig vrij aardig, heeft nog wat luisterbeurten nodig om zijn eigenheid wat te krijgen. Ik voeg toe de EP van Guillemots, 1 van de bandjes die in november op de nieuwe London Calling zal staan. De EP is erg aanstekelijk, erg benieuwd wat ze er live van terechtbrengen.

Yak
Ik reserveer nr. 91, de plaat van Alfie. Die heb ik namelijk gewoon in mijn kast staan (ooit gekocht op een platenbeurs), maar nooit fatsoenlijk beluisterd.

Als je nog meer van die leuke ongehoorde cd;'s in de kast hebt staan

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.