Muziek / Algemeen / CD's die aandacht verdienen
zoeken in:
0
geplaatst: 20 december 2005, 21:22 uur
Vermoed dat jij eigenlijk beter voor D.Compose zou gaan aslan
. Detritus had ik er ingezet voor de wat tengere luisteraars hier op MuM 
0
geplaatst: 20 december 2005, 21:26 uur
Onderhond schreef:
Aha..dan doe ik m wel

0
aslan (crew)
geplaatst: 20 december 2005, 22:23 uur
ik wil anders wel even zeggen dat ik momenteel aan mijn eerste luisterbeurt van detritus begonnen ben, en dat ik het tot hiertoe best wel oké vind... lekker ontspannen wegdromend... ik denk dat ik hem ideaal zou vinden in de file 
0
aslan (crew)
geplaatst: 20 december 2005, 22:25 uur
maar als vandegriend hem graag overneemt, dan ga ik wel op aanraden van onderhond op zoek naar seed van d.compose (al lijkt me de zoektocht op zich in eerste instantie al niet direct de gemakkelijkste opdracht)... veel luistergenot vandegriend...
0
geplaatst: 20 december 2005, 23:11 uur
Nee , don't worry. Was een beetje een grapje. Ben nog bezig met Musiq. Hij is yours. Ik ben nog aan t bijkomen van 7E Phalanx ook dus ik doe ff wat gladde soul nu. Excuus voor de verwarring.
0
aslan (crew)
geplaatst: 20 december 2005, 23:18 uur
oké, dan doe ik detritus (die ik je ondertussen - ja, reeds na 1 luisterbeurt - best kan aanbevelen vandegriend)... ik merk trouwens net dat koenr vandaag d.compose al reserveerde...
0
geplaatst: 20 december 2005, 23:22 uur
0
aslan (crew)
geplaatst: 21 december 2005, 02:19 uur
met dank aan onderhond en sietse seed van d.compose ontdekt, beluisterd en goed bevonden... wat een verrassing!!!... aan dit album, met als hoogtepunt sn100132-45 kan ik niet minder dan 5* geven... koenr, er staan jou nog mooie momenten te wachten...
(voor detritus heb ik wat meer tijd en luisterbeurten nodig om te oordelen...)
(voor detritus heb ik wat meer tijd en luisterbeurten nodig om te oordelen...)
0
geplaatst: 21 december 2005, 09:08 uur
aslan schreef:
seed van d.compose (al lijkt me de zoektocht op zich in eerste instantie al niet direct de gemakkelijkste opdracht)...
seed van d.compose (al lijkt me de zoektocht op zich in eerste instantie al niet direct de gemakkelijkste opdracht)...
Waar heb je m gevonden. Ik ga m, eigenwijs als ik ben, gewoon proberen.
0
aslan (crew)
geplaatst: 21 december 2005, 10:06 uur
ik heb hem toevallig van een zekere masterrossi cadeau gekregen (het is nl. geen bootleg
)
)
0
geplaatst: 21 december 2005, 19:50 uur
VanDeGriend schreef:
dus ik doe ff wat gladde soul nu. Excuus voor de verwarring.
dus ik doe ff wat gladde soul nu. Excuus voor de verwarring.
Heb Musiq altijd het gevoel dat het toch wat minder glad is

0
geplaatst: 21 december 2005, 22:04 uur
Meat Beat Manifesto - 99% was het dus, sorry voor de verwarring. Zal iets teveel cola opgehad hebben

0
Allmusic
geplaatst: 21 december 2005, 22:23 uur
65. D.Compose - Seed
101. Raheem DeVaughn - The Love Experience
107. Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From
108. Detritus - Origin
110. R. Kelly - Born into the 90's
115. Musiq - Juslisen
116. Yello - Claro Que Si
117. Meat Beat Manifesto - 99%
119. Michael J. Sheehy - No Longer My Concern
120. Natalia M. King - Milagro
Ondertussen heb ik Erpland van de Ozric Tentacles beluisterd. Deze instrumentale, psychedelische symfo-rock/space-dub is me niet slecht bevallen. Een gevarieerde mix van verschillende stijlen, erg relaxed. Alleen het nerveuze Crackerblocks vond ik wat minder. 3,5*
Het album heb ik vervangen door ''Milagro'' van de in Frankrijk wonende, maar in de Bronx (NY) opgegroeide Natalia M. King.

Het album is opgenomen op een jazzlabel, niet omdat het jazz is (verre van), maar vanwege de artistieke vrijheid die werd geboden.
De muziek is donker, intens, soms opzwepend en funk/rock-geörienteerd met een vleugje blues, folk en jazz.
Het belangrijkste ingrediënt is haar volle warme stem, meestal ondersteund door een gitaar, cello en drums (geen bas en toetsen).
Ze schrijft haar eigen muziek en (spirituele) teksten.
De nummers zijn vaak ingetogen en akoestisch, maar maken soms halverwege de overgang naar rockende, up-tempo nummers met een hoog dramatisch gehalte.
Muzikale geestverwanten: Jeff Buckley, Keziah Jones, Prince, Living Colour, Heather Nova, Ben Harper.
108. Detritus - Origin
115. Musiq - Juslisen
117. Meat Beat Manifesto - 99%
Ondertussen heb ik Erpland van de Ozric Tentacles beluisterd. Deze instrumentale, psychedelische symfo-rock/space-dub is me niet slecht bevallen. Een gevarieerde mix van verschillende stijlen, erg relaxed. Alleen het nerveuze Crackerblocks vond ik wat minder. 3,5*
Het album heb ik vervangen door ''Milagro'' van de in Frankrijk wonende, maar in de Bronx (NY) opgegroeide Natalia M. King.

Het album is opgenomen op een jazzlabel, niet omdat het jazz is (verre van), maar vanwege de artistieke vrijheid die werd geboden.
De muziek is donker, intens, soms opzwepend en funk/rock-geörienteerd met een vleugje blues, folk en jazz.
Het belangrijkste ingrediënt is haar volle warme stem, meestal ondersteund door een gitaar, cello en drums (geen bas en toetsen).
Ze schrijft haar eigen muziek en (spirituele) teksten.
De nummers zijn vaak ingetogen en akoestisch, maar maken soms halverwege de overgang naar rockende, up-tempo nummers met een hoog dramatisch gehalte.
Muzikale geestverwanten: Jeff Buckley, Keziah Jones, Prince, Living Colour, Heather Nova, Ben Harper.
0
geplaatst: 21 december 2005, 22:50 uur
Meat Beat etc beluisterd. Erg geinig, niet super, maar vooral niet irritant
3*
Wat de nieuwe entry betreft, terug wat ruwer werk dan. Onze Belgische 'trots' Sedarka. Industrial werk was niet al te geweldig, maar zijn industrieel soundscape/noize werk op Entity is geweldig. De tengere MuMers mag zich nog altijd vergrijpen aan Detritus, zij met een ruggengraat mogen Sedarka - Shibashi Todomen een keertje proberen
65.D.Compose - Seed
108. Detritus - Origin
115. Musiq - Juslisen
121. Sedarka - Shibashi Todomen
Het is dat het debuut van The Fading Collection al 6 stemmen heeft, maar iedereen die Massive Attack en consoorten een warm hart toedraagt, probeer het album gewoon een keertje. Die 6 stemmen bij dat album zijn echt zielig.
3*Wat de nieuwe entry betreft, terug wat ruwer werk dan. Onze Belgische 'trots' Sedarka. Industrial werk was niet al te geweldig, maar zijn industrieel soundscape/noize werk op Entity is geweldig. De tengere MuMers mag zich nog altijd vergrijpen aan Detritus, zij met een ruggengraat mogen Sedarka - Shibashi Todomen een keertje proberen

65.D.Compose - Seed
108. Detritus - Origin
115. Musiq - Juslisen
Het is dat het debuut van The Fading Collection al 6 stemmen heeft, maar iedereen die Massive Attack en consoorten een warm hart toedraagt, probeer het album gewoon een keertje. Die 6 stemmen bij dat album zijn echt zielig.
0
aslan (crew)
geplaatst: 21 december 2005, 23:16 uur
met veel plezier naar origin van detritus geluisterd... 4*
65.D.Compose - Seed
115. Musiq - Juslisen
122. Laibach - Krst pod Triglavom - Baptism
Krst pod Triglavom/Baptism is muziek geschreven en uitgevoerd door het sloveense Laibach voor het theaterstuk 'Baptism below Triglav' (een productie van de Neue Slowenische Kunst)... industrial meets Wagner !!!
65.D.Compose - Seed
115. Musiq - Juslisen
Krst pod Triglavom/Baptism is muziek geschreven en uitgevoerd door het sloveense Laibach voor het theaterstuk 'Baptism below Triglav' (een productie van de Neue Slowenische Kunst)... industrial meets Wagner !!!
0
geplaatst: 21 december 2005, 23:57 uur
Ik ga morgen direct Musiq afwerken zodat ik Laibach kan bestellen. Hopelijk ben ik nog de eerste. Oude helden met hopelijk nieuw elan. Yeah !
0
geplaatst: 22 december 2005, 00:14 uur
Allmusic schreef:
Hmm, ik vind Crackerblocks eigenlijk één van de hoogtepunten.
Maar toch mooi dat het geheel je wel bevalt. 
0
geplaatst: 22 december 2005, 01:32 uur
Ik heb dit spelletje al een tijdje in de gaten gehouden en mezelf beloofd dat ik mee zal doen zodra ik wat meer tijd heb. En dat is nu. Als iedereen het goed vindt, reserveer ik Anthony Hamilton - Comin' From Where I'm From. Ik zit er nu naar te luisteren en ik vind het tot nu toe errug lekker.
0
geplaatst: 22 december 2005, 09:02 uur
Ik heb geen idee meer wie wat gereserveerd heeft. Ik heb eindelijk ook d.compose gevonden. Maar volgens mij was die al gereserveerd. Dus luisteren die hap, en nieuwe albums toevoegen hier 

0
geplaatst: 22 december 2005, 22:46 uur
Ik heb Musiq - Juslisen beluisterd en van een oordeel voorzien.
Ter vervanging stel ik eenieder graag in de gelegenheid kennis te nemen van het prachtige singer/songwriter album van Brendan Perry.
065. D.Compose - Seed
123. Brendan Perry - Eye of the Hunter
Ter vervanging stel ik eenieder graag in de gelegenheid kennis te nemen van het prachtige singer/songwriter album van Brendan Perry.
065. D.Compose - Seed
123. Brendan Perry - Eye of the Hunter
0
geplaatst: 23 december 2005, 11:25 uur
Ik neem meteen maar een optie op Brendan Perry. 1 broodje pindakazen svp 

0
geplaatst: 23 december 2005, 11:58 uur
Mooi zo. Ik heb mezelf de regel opgelegd niet meer dan twee platen in dit lijstje te hebben staan. Dankzij jou kan ik dus nu Laibach reserveren, hetgeen ik bij deze doe !
0
geplaatst: 23 december 2005, 12:57 uur
065. D.Compose - Seed
124. Muslimgauze - Alms for Iraq
Ik heb Brendan Perry inmiddels geluisterd. Klinkt erg aangenaam. Lekkere rustige nummers, die af en toe wel iets te langdraderig zijn. Zal deze cd van de week nog een paar keer luisteren. Ik voeg toe Muslimgauze - Alms for Iraq. Heb deze band (persoon) hier leren kennen, en het is electro die mij wel aanspreekt. Dit is eigenlijk willekeurig een album uit zijn gigantische oeuvre.
Ik heb Brendan Perry inmiddels geluisterd. Klinkt erg aangenaam. Lekkere rustige nummers, die af en toe wel iets te langdraderig zijn. Zal deze cd van de week nog een paar keer luisteren. Ik voeg toe Muslimgauze - Alms for Iraq. Heb deze band (persoon) hier leren kennen, en het is electro die mij wel aanspreekt. Dit is eigenlijk willekeurig een album uit zijn gigantische oeuvre.
0
geplaatst: 24 december 2005, 15:38 uur
Smile Empty Soul- Smile Empty Soul...heb hem deze week toegevoegd...
0
geplaatst: 26 december 2005, 14:33 uur
Reserveer graag Natalia M. King. Na 2 luisterbeurten stemt de cd me positief.
0
aslan (crew)
geplaatst: 27 december 2005, 14:47 uur
ik gaf 3.5* aan sedarka en voeg brant bjork toe...
065. D.Compose - Seed
125. Brant Bjork - Keep Your Cool
keep your cool is een rustige rockplaat met stonerinvloeden, wat niet zo onbegrijpelijk is, vermits brant bjork ooit drummer was bij kyuss en fu manchu...
065. D.Compose - Seed
125. Brant Bjork - Keep Your Cool
keep your cool is een rustige rockplaat met stonerinvloeden, wat niet zo onbegrijpelijk is, vermits brant bjork ooit drummer was bij kyuss en fu manchu...
* denotes required fields.