MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CD's die aandacht verdienen

zoeken in:
Nou, bij deze. Ik laat de nummering in tact, zodat we kunnen zien hoe lang sommige platen er al in staan (ik kan me zo voorstellen dat dit topic over een jaar 25 pagina's heeft). Kitty Wu heb ik uit de lijst gehaald. Die plaat is inmiddels beluisterd en goedgekeurd.

2. Marillion - Marillion.com
3. Josh Martinez - Buck up princess
4. Cee-Lo - Cee-Lo Green Is the Soul Machine
5. Die Sterne - Wo ist hier
6. BLUEBOB - BLUEBOB
7. Cyann & Ben - Spring
8. Lapsed - Twilight
9. Sons and Daughters - Love the cup
10. De Portables - Girls Beware!
11.

De Portables zijn Belgisch, maken melancholische (post-)rock. Veel plezier d'rmee. Iemand anders mag de top 10 vervolledigen.

Freud: ik had Kitty Wu in mijn wishlist gezet en na een maand ofzo kwam ie opeens te voorschijn! Als je Kitty Wu nog 's wilt horen: user underbyen heeft hem.

Het wonder is gebeurd Ik heb een van de cd's gedownload! Het gaat om Love the Cup van Sons and Daughters, heb nu geen tijd om hem echt te beluisteren maar eerste indruk is best wel positief.

Marillion.com is ook onderweg, maar die user moest het weeral per sé afbollen na zes nummers.

Ik heb die van Josh Martinez, zal proberen om m snel te beluisteren.

Ik heb de Portables voor een deel gedraaid Voor we het weten hebben we voor oud en nieuw nog een heel nieuw lijstje!

Zo, Sons and Daughters mogen eruit, en ik heb na lang twijfelen beslist om Ry Cooder erin te brengen met Borderline. Die cd is écht niet moeilijk te vinden, en iedereen met een zucht aan muzikaliteit in zijn lijf moet dat goed vinden. Voila.

1. Marillion - Marillion.com
2. Josh Martinez - Buck up princess
3. Cee-Lo - Cee-Lo Green Is the Soul Machine
4. Die Sterne - Wo ist hier
5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Lapsed - Twilight
8. De Portables - Girls Beware!
9. Ry Cooder - Borderline

Ik heb De Portables beluisterd....redelijk leuk voorlopig Nieuwe toevoeging Pendragon - The window of life....Ik was nogal symfo minded...en dat betekende vroeger alleen Marillion....maar er bleek meer onder de zon....en dit is een cd die mooi blijft.

5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Lapsed - Twilight
8. Ry Cooder - Borderline
9. Pendragon - The Window of Life
10. ...........

Er mag nog 1 gratis worden toegevoegd

ElMeroMero
Als het gratis is("gratis" is voor ons Nederlanders toch wel een magisch woordje ), dan neem ik graag de honneurs waar.

Ik voeg de laatste van Tin Hat Trio toe omdat enige variatie de muziek goed doet smaken; violen, bandoneons, harpen en tuba's voor iedereen dus !

5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Lapsed - Twilight
10. Tin Hat Trio-Book of Silk

Heb het eerste liedje van Tin Hat Trio juist binnengekregen (magisch toch, hoe die liedjes zomaar binnenvliegen als je ze nodig hebt) en dat is helemaal mijn stijl Vanavond hoop ik de volledige cd te hebben, dan komt er terug wat leven in dit initiatief... Heb wel de indruk dat mijn cd's weinig succes hebben voorlopig

ElMeroMero
Laat ik nu net bezig zijn met een poging om "Borderline"van Ry Cooder binnen te trekken

Een nader bericht hierover volgt nog.

ik heb Lapsed's Twilight inmiddels binnen en beluisterd. De stem staat er al, nu het berichtje nog. Later vanavond meer, als het goed is.

Ik dacht dat het wel leuk was om iets in min of meer dezelfde sfeer in de plaats te zetten, vandaar deze cd.

5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Lapsed - Twilight
10. Nigel Kennedy & Kroke - East Meets East

*kuch*Herman*kuch*

Je beloftes nakomen

Twilight ben ik ook nog steeds naarstig naar op zoek, maar voorlopig nog niet te pakken gekregen.

Het berichtje bij Twilight is getikt.

En East Meets East is ook prachtig, Freud! Ik haal Lapsed eruit en stop Biosphere's Substrata d'r in. Dat is een prachtig mooie ambientplaat van de Noor Geir Jensen.

5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Biosphere - Substrata

Okay, die reserveer ik dan maar meteen. Een goeie push om die eindelijk eens te gaan verkennen (ben de naam al veel tegengekomen).

Later meer .

Klik. Ster en berichtje geplaatst.

Tijdje getwijfeld, heb nogal 'gevaarlijke' muziek onder m'n 5* staan, maar Dryft zal er bij de meesten nog wel inkunnen. Side project van Gridlock, en wat chiller.

5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Dryft - Cell

ElMeroMero
Het plaatje van Nigel Kennedy & Kroke, "East Meets East", is beluisterd, gewaardeerd en uitvoerig besproken. Ry Cooder zit nog in het vat om te rijpen en volgt "subiet".

5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Dryft - Cell

Een wereldplaat voor een wereldplaat dan maar.

10. Rokia Traoré- Bowmboï.

Wist niet dat die op de site stond, heb de cd vorig jaar nog aan mijn moeder cadeau gedaan Zeker de moeite in elk geval.

ElMeroMero
Da's toevallig, want ik heb Bowmboï vorig jaar aan mijn zus cadeau gedaan.

Tja, echte mannen kopen zo'n vrouwen-cd natuurlijk
niet voor zichzélf

ElMeroMero
Okay, na "Borderline" van Ry Cooder gewikt en gewogen te hebben, kies ik voor "So Much to Cover" van Powderblue. Voor mensen die vinden dat Aimée Mann leuke riedeltjes maakt, is dit wellicht wel een aanrader.
Bovendien kan het nooit kwaad om countryblues-talent van eigen bodem een beetje te promoten.

5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Dryft - Cell
8. Powderblue-So Much to Cover

Ik heb Cyann & Ben inmiddels binnen, dus die wil ik bij deze reserveren. En zit niemand te wachtne op Marillion, Josh Martinez en/of Cee-Lo? Die staan er echt al heel lang in.

Ja, hoop Josh Martinez deze week een kans te geven.

herman schreef:

Ik heb Cyann & Ben inmiddels binnen, dus die wil ik bij deze reserveren. En zit niemand te wachtne op Marillion, Josh Martinez en/of Cee-Lo? Die staan er echt al heel lang in.

En die Sterne heeft ook nog niemand geprobeerd.....echt leuk duits bandje!

Marillion heb ik al twee weken op mijn computer staan, maar de laatste twee liedjes zijn nog maar half. Was het een beetje vergeten, zal meteen de resterende helften even gaan zoeken

Josh Martinez kan eruit, beluisterd en berichtje geplaatst.

Ik zet zelf Metro Area van Metro Area erin.

http://nitrogen.silverpoint.nl...

2. Metro Area - Metro Area
5. BLUEBOB - BLUEBOB
6. Cyann & Ben - Spring
7. Dryft - Cell
8. Powderblue-So Much to Cover

wist je al dat de site tegenwoordig z'n eigen domeinnaam heeft, T.O. ?

Sorry

Yak
Ik leg bij deze Cell van Dryft even vast. Dan zal ik me ook eens in dit topic gaan mengen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.