Muziek / Algemeen / Je grootste teleurstelling ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 16:35 uur
Casartelli schreef:
Niet om het een of ander, maar als ik de familie in Fryslân bezoek (en dan heb ik het niet over heel diep die provincie in), spreekt men ook vaak vreugde uit dat ik die verre reis gemaakt heb.
Niet om het een of ander, maar als ik de familie in Fryslân bezoek (en dan heb ik het niet over heel diep die provincie in), spreekt men ook vaak vreugde uit dat ik die verre reis gemaakt heb.
Met dat soort mensen en mentaliteit ben ik heel snel klaar.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 16:58 uur
Tja, ik heb een vriend die een tijd "helemaal in Helmond, weet je wel waar dat ligt?" heeft gewerkt. Kreeg al heimwee bij wijze van spreken als de trein naar Eindhoven net het Amstelstation voorbij was. Maakte ie werkweken van 4 * 9 uur en ging ie donderdagsavonds terug naar Mokum.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 17:35 uur
Amsterdam naar Friesland is misschien een dik uur rijden, nou, nou wat een reis mensen. Nemen wel genoeg proviand mee voor onderweg?
0
buizen
geplaatst: 17 oktober 2015, 18:18 uur
Maar vanuit Buitenpost of Anjum naar
http://www.harm.tv/wp-content/uploads/2014/04/paradiso-400x400.jpg
is met dat slome sukkelverkeer in Nederland en vertragingen en opstoppingen al gauw dik 2 uur. Heen en terug zo'n 360km.
Is toch een factor als je vanuit de provincie naar Paradiso of De Melkweg wilt.
Vanuit de provincie Groningen is het nog veel verder..
En over parkeerkosten in centrum A'dam hoef ik hier ook niemand wat te vertellen.
Kun je allemaal wel ondervangen door in Diemen gratis te parkeren en met het OV het laatste stukje te doen maar tel er dan maar weer 45 min. per heen- en terugreis bij op.
Oh, geen klachten over het wonen op het schone platteland maar als het gaat om live-music mis ik wel eens de periode van wonen in de stad. Doordeweeks op het fietsje even er uit, er speelt altijd wel een bandje.
http://www.harm.tv/wp-content/uploads/2014/04/paradiso-400x400.jpg
is met dat slome sukkelverkeer in Nederland en vertragingen en opstoppingen al gauw dik 2 uur. Heen en terug zo'n 360km.
Is toch een factor als je vanuit de provincie naar Paradiso of De Melkweg wilt.
Vanuit de provincie Groningen is het nog veel verder..
En over parkeerkosten in centrum A'dam hoef ik hier ook niemand wat te vertellen.
Kun je allemaal wel ondervangen door in Diemen gratis te parkeren en met het OV het laatste stukje te doen maar tel er dan maar weer 45 min. per heen- en terugreis bij op.
Oh, geen klachten over het wonen op het schone platteland maar als het gaat om live-music mis ik wel eens de periode van wonen in de stad. Doordeweeks op het fietsje even er uit, er speelt altijd wel een bandje.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 18:26 uur
In Groningen stad komen toch ook genoeg leuke bandjes, bijvoorbeeld in Vera?
De hele bekende bands komen eerder naar Amsterdam dat klopt maar in Groningen valt ook genoeg te beleven.
Mooiste concert was trouwens voor mij Iron Maiden in Assen waar ik op die fiets naar toe ben gegaan.
Dat maak ik ook nooit weer mee.
De hele bekende bands komen eerder naar Amsterdam dat klopt maar in Groningen valt ook genoeg te beleven.
Mooiste concert was trouwens voor mij Iron Maiden in Assen waar ik op die fiets naar toe ben gegaan.
Dat maak ik ook nooit weer mee.
0
buizen
geplaatst: 17 oktober 2015, 18:31 uur
Op het gebied van bekendere (trash)metal of hardrock valt dat vet tegen. Een Kreator of Destruction of wat bekendere buitenlandse rockbands komen niet in Groningen.
Op de fiets wil ik best naar onbekendere bandjes, dat kan als je in Stad woont, verder liever niet.
In steden als Eindhoven, Zoetermeer of Amsterdam treedt veel meer metal op.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 18:49 uur
buizen schreef:
Op het gebied van bekendere (trash)metal of hardrock valt dat vet tegen. Een Kreator of Destruction of wat bekendere buitenlandse rockbands komen niet in Groningen.
Dat was vroeger wel anders (opa spreekt
), toen hadden we elk jaar yn Fryslân het machtige festival Wâldrock !Elk zichzelf respecterende metal-act heeft daar wel opgetreden.
Daarnaast vele metal/hardcore-optredens gezien in Iduna te Drachten, Bolwerk te Sneek en Zalen Schaaf te Leeuwarden

0
buizen
geplaatst: 17 oktober 2015, 19:03 uur
Weet ik, Stalin. Ook in Stad gebeurde er toen veel meer. Heb de allereerste Slayeroptredens o.a. in Vera gezien. Metallica speelde in Zwaagwesteinde. Anthrax in Zuidlaren en in Frieslan had je Waldrock en veel meer.
Overigens lijkt het bloed in Schaaf City Theater momenteel toch een beetje te kruipen waar het niet gaan kan: Michael Schenker en Y&T hebben er recent opgetreden. En in Drachten komt de laatste tijd veel obscure metal
.Maar ik wou het niet zeggen, maar: vroeger was alles beter.
De 'gewone' metal en hardrock vergrijst ook wat. De jeugd is alleen maar into zware Deathmetal, grunten en piggiesqueels en ook wel trashmetal.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 19:07 uur
buizen schreef:
De 'gewone' metal en hardrock vergrijst ook wat. De jeugd is alleen maar into zware Deathmetal, gunten en piggiesqueels en ook wel trashmetal.
De 'gewone' metal en hardrock vergrijst ook wat. De jeugd is alleen maar into zware Deathmetal, gunten en piggiesqueels en ook wel trashmetal.
Afgelopen week bij Opeth ''liep'' er anders een ouwe man met een kruk rond

Er is dus nog hoop !
0
buizen
geplaatst: 17 oktober 2015, 20:15 uur
Stalin schreef:
Er is dus nog hoop !
(quote)

Er is dus nog hoop !
Dat is juist ook zo leuk aan liveconcertenbezoek: 'mensen kijken'.
Je bent soms onder rare snuiters en bij bepaalde bands lijkt het publiek wel uit allerlei spelonken van de samenleving (God weet waar ze vandaan zijn gekomen) te zijn samengedromd om - net als jij - die band(s) te zien. Je bent dus net als hen en het er zitten wat rare figuren tussen hoor. Voel me altijd wel thuis tussen concertpubliek, zeker in de metalwereld.
Maar het is tegenwoordig meer wat anoniemer. Verschillende stellen of groepjes of individuen bezoeken een concert en zij hebben verder geen contact met andere concertbezoekers.
Dit topic gaat over (grote) teleurstellingen in de muziekwereld.
Vroeger was het anders. Er was een vaste, best wel grote, landelijke, 'kern' die je altijd weer op concerten zag. En ik schreef en telefoneerde en ontmoette mensen uit Venlo en Eindhoven, en Amsterdam, en Hilversum. Groupies had je ook contact mee, die zag je op dezelfde concerten en je papte aan en het bleken hele leuke meiden.
Nee, het ligt niet aan m'n leeftijd. De jeugd zou bovenstaande nu nog steeds kunnen doen maar de jeugd gaat niet zo frekwent naar concerten als wij vroeger. Geen geld. Andere interesses.
De maatschappij is individualistischer geworden.
Weer een teleurstelling.
Was jij trouwens die man met die kruk?

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 21:38 uur
buizen schreef:
Op de fiets wil ik best naar onbekendere bandjes, dat kan als je in Stad woont, verder liever niet.
(quote)
Ja oude metal bands is misschien een moeilijk verhaal. Maar binnenkort staat Godspeed You! Black Emperor in de oosterpoort met hun enige show in Nederland dus niet alles gebeurt in de randstad.

0
buizen
geplaatst: 17 oktober 2015, 21:59 uur
trebremmit schreef:
Ja oude metal bands is misschien een moeilijk verhaal. Maar binnenkort staat Godspeed You! Black Emperor in de oosterpoort met hun enige show in Nederland dus niet alles gebeurt in de randstad.
(quote)
Dank je voor de tip! Helaas, nou nee, gelukkig, ben ik op die dag verhinderd.
Michael Schenker in Rijssen!

(weer die oude metal he).
Concertagenda beter in de gaten houden. Nu is het 'zaaltjesseizoen'.
0
geplaatst: 1 november 2015, 19:56 uur
Grootste teleurstelling ooit:
Morbid Angel I album (het album wiens naam nooit uitgesproken dient te worden) daarbij vergeleken is zelfs Metallica's St.Anger een pareltje
Morbid Angel I album (het album wiens naam nooit uitgesproken dient te worden) daarbij vergeleken is zelfs Metallica's St.Anger een pareltje
0
geplaatst: 1 november 2015, 19:59 uur
Die was inderdaad wel heel slecht. Vooral jammer dat er dan een hoop remixen uitgebracht werden die het wél degelijk deden.
* denotes required fields.