Muziek / Algemeen / Muziek in tv-commercials
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 24 november 2004, 11:22 uur
Een topic om te dicussiëren over muziek in tv-commercials! Wat vind je een opvallend nummer? Wat is de uitvoerder en de naam van het nummer? Gelukkig kun je dat laatste altijd op www.ster.nl terugvinden, dus daar hoeven we het hier niet uitgebreid over te hebben. 
Opvallend vind ik het liedje bij de reclame van Skoda. Het alternatieve liedje, dat veel weg heeft van de muziek van Coldplay en Travis heet "I Try" en is van de band "Frameless". Een bandje dat voor de rest nog niets gepresteerd heeft.

Opvallend vind ik het liedje bij de reclame van Skoda. Het alternatieve liedje, dat veel weg heeft van de muziek van Coldplay en Travis heet "I Try" en is van de band "Frameless". Een bandje dat voor de rest nog niets gepresteerd heeft.
0
geplaatst: 24 november 2004, 12:27 uur
De iets oudere chocomel reclames maakte gebruik van een soort van Don Davis/Juno Reactor persiflage op Mona Lisa Overdrive, waarbij die kantoormedewerker op de vlucht ging.
0
geplaatst: 24 november 2004, 15:12 uur
Ik vind Airport wel een leuk liedje.
En er is nu ook een reclame met een liedje van The Clash, ook niet verkeerd!
0
geplaatst: 24 november 2004, 15:12 uur
Wie weet welke muziek er gebruikt is bij de reclame van het parfum Daring van Isabella Rosselini ? Op de ster-site is het niet te vinden.....
0
geplaatst: 24 november 2004, 15:31 uur
herman schreef:
Should I Stay or Should I go was natuurlijk ook al eens gebruikt.Ik vind Airport wel een leuk liedje.
0
geplaatst: 24 november 2004, 15:54 uur
herman schreef:
En er is nu ook een reclame met een liedje van The Clash, ook niet verkeerd!Welk nummer en welke reclame is dat?
0
geplaatst: 24 november 2004, 16:07 uur
Weet even niet welk liedje. Wel een bekende, maar ik ken nauwelijks titels van The Clash. Het is in ieder geval niet Should I Stay, Rock The Casbah of Charlie, Don't Surf.
0
Ruby1966
geplaatst: 24 november 2004, 20:39 uur
andré schreef:
volgens mij bedoel je Magnificent Seven.
(quote)
volgens mij bedoel je Magnificent Seven.
Dat denk ik ook :
http://info.omroep.nl/ster?nav...

0
geplaatst: 24 november 2004, 20:51 uur
Oh wacht, die reclame ken ik zelfs. Stom van me dat ik er niet op kwam.
0
geplaatst: 5 december 2004, 22:49 uur
aERodynamIC schreef:
Wie weet welke muziek er gebruikt is bij de reclame van het parfum Daring van Isabella Rosselini ? Op de ster-site is het niet te vinden.....
0
geplaatst: 6 december 2004, 00:47 uur
JonnieBrasco schreef:
Dat gebeurt heel vaak. Waarschijnlijk gaat het om een studioprojectje. Skoda heeft vermoedelijk eerst geinformeerd bij Travis of Coldplay of ze een nummer mochten gebruiken. Het antwoord was Nee en vervolgens hebben ze een producer de opdracht gegeven om ook zoiets te maken. Exact op deze manier is City to city ontstaan (van het verschrikkelijke The Road Ahead).
0
geplaatst: 6 december 2004, 15:11 uur
Ik vraag me al maanden af wie de uitvoerder van dit nummer is...
0
geplaatst: 6 december 2004, 15:15 uur
In die Float reclame van Baileys wordt een nummer gebruikt dat verdacht veel op het Coca Cola nummer lijkt.
0
geplaatst: 6 december 2004, 17:23 uur
Thanx. Samjodie gaf me al een link waar het nummer ook te beluisteren is. Beiden dus hartelijk dank: ik kan weer rustig gaan slapen

0
geplaatst: 6 december 2004, 19:04 uur
0
geplaatst: 7 december 2004, 21:02 uur
Vond het nummer in die "toy-car" reclame van Peugeot wel erg lekker.
The Film - Can you trust me
Heel leuk high energy retro-rock nummer.
Later heb ik die reclame nog een aantal keer met een ander, veel minder nummer gezien. Blijkbaar problemen met de rechten?
The Film - Can you trust me
Heel leuk high energy retro-rock nummer.
Later heb ik die reclame nog een aantal keer met een ander, veel minder nummer gezien. Blijkbaar problemen met de rechten?
0
geplaatst: 17 december 2004, 23:56 uur
Wie weet van wie de mooie stem is uit de parfum reclame van Davidoff Echo for Women?
0
geplaatst: 19 december 2004, 12:29 uur
Ga net als ons naar ster.nl en zoek op davidoff:
Adverteerder/merk: Davidoff
Product: Parfum
Titel commercial: Echo
Reclamebureau: onbekend
Eerste uitzending: 3 december 2003
Afkomst muziek: Bestaande muziek
Oorspronkelijke titel: In the sun
Componist: onbekend
Uitvoerende(n): Joseph Arthur
Adverteerder/merk: Davidoff
Product: Parfum
Titel commercial: Echo
Reclamebureau: onbekend
Eerste uitzending: 3 december 2003
Afkomst muziek: Bestaande muziek
Oorspronkelijke titel: In the sun
Componist: onbekend
Uitvoerende(n): Joseph Arthur
0
geplaatst: 19 december 2004, 13:19 uur
Ja. Dat weet ik. Maar deze moet ik niet hebben. Het is de muziek van de vrouwelijke tegenhanger die ik wil weten. Bij de mannen parfum reclame zingt inderdaad Joseph Arthur. Maar bij de roze vrouwen parfum reclame zingt een vrouw met een heel delicate stem die me bekend voorkomt, maar weet niet wie...
0
geplaatst: 19 december 2004, 15:21 uur
Ik weet niet in welke reclame het is (ik geloof van een of andere mobiele telefoon met camera ofzo), maar daarin is Pictures of You van The Cure te horen. Heeeeel erg mooi nummer.
0
geplaatst: 19 december 2004, 16:16 uur
Sammy schreef:
Ik weet niet in welke reclame het is (ik geloof van een of andere mobiele telefoon met camera ofzo), maar daarin is Pictures of You van The Cure te horen. Heeeeel erg mooi nummer.
Van HP. Niet met camera maar met printer ofzoiets. Mooi nummer, maar een beetje afgezaagd...
0
geplaatst: 21 december 2004, 21:36 uur
hoe heet dat klassieke nummer dat in olympus reclame van die mini digital wordt gedraait??
Ben er al een tijdje naar op zoek.
0
geplaatst: 22 december 2004, 11:47 uur
salvatore schreef:
hoe heet dat klassieke nummer dat in olympus reclame van die mini digital wordt gedraait??
Is dat niet van Debussy ofzo?
0
geplaatst: 22 december 2004, 18:07 uur
In die nieuwe Chanel no. 5 reclame met Nicole Kidman wordt in ieder geval wel Clair de Lune van Debussy gebruikt, in een orkestrale versie.
0
geplaatst: 23 december 2004, 11:50 uur
Ik heb er een paar van gedownload maar ik heb de juiste niet kunnen vinden. Had ook maar even the reclame gedownload van chanel no.5. Ik hoorde dat het de duurste reclame is. Maar wat was ie beroerd
0
geplaatst: 23 december 2004, 12:04 uur
Normaal gesproken is het ook een pianostuk, dit is de eerste keer dat ik het orkestraal hoor.
0
geplaatst: 23 december 2004, 15:17 uur
Deze site is opgezet voor mensen die op zoek zijn naar muziek van een reclame, maar bij mij werkt hij voor geen meter. Misschien als je heeeeeel veel geduld hebt.
0
geplaatst: 28 december 2004, 10:36 uur
Ok bedankt,
Ik had er al een e-mail gestuurd maar ik ga het nu op die site via iets anders proberen. Hopelijk lukt het want ben al erg lang op zoek naar dat nummer
Ik had er al een e-mail gestuurd maar ik ga het nu op die site via iets anders proberen. Hopelijk lukt het want ben al erg lang op zoek naar dat nummer
* denotes required fields.