MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Hype 2007

zoeken in:
L.P
Wie gaan de Arctic Monkeys van 2007 worden?
Van wie verwachten jullie volgend jaar een grote doorbraak?

Grinderman; het nieuwe project van Nick Cave.

Mojo Pin
Bromheads Jacket, The Horrors, The View...

Na de 3voor12-recensie van London Calling weet ik het bijna zeker. Ze hadden me al ruimschoots bekoort, The Klaxons.

The Pigeon Detectives misschien ook ? Weet wel niet of ze goed zijn, maar heb er al van gehoord...

deric raven schreef:
Grinderman; het nieuwe project van Nick Cave.

Dat is oude wijn in nieuwe zakken, wordt bijna per definitie geen hype, denk ik.

Klaxons en Good Shoes.

Ja, Good Shoes daar zet ik ook mijn geld op in. En wellicht een omhoog gevallen Amerikaans MySpace bandje.

Dim
L.P schreef:
Wie gaan de Arctic Monkeys van 2007 worden?

Ik lees de vraag hier meer als: Wie wordt de meest overgewaardeerde band van 2007?

Dim schreef:
(quote)

Ik lees de vraag hier meer als: Wie wordt de meest overgewaardeerde band van 2007?

Ik niet hoor. Ik erger me er de laatste tijd juist eerder aan, dat als je zegt van Arctic Monkeys te houden, de standaardreactie is: owww, dat gehypete, commerciele bandje met die arrogante pubers. Het wordt een beetje blasé.
Die gasten hebben in 2006 gewoon een fantastische cd gemaakt!

L.P schreef:

Als The Fratellis het niét worden, eet ik m'n schoen op

Eén probleempje: Die zijn het nu al, en volgens mij zitten we nog in 2006

obsessed schreef:

L.P schreef:

Maar de grote doorbraak is nog geen feit toch, of heb ik iets gemist?

Naja het blijft een relatief begrip. Ze zijn toch al wel aardig bekend en populair. Hun concert in Paradiso begin volgend jaar is al uitverkocht.

obsessed schreef:
Naja het blijft een relatief begrip.

We hebben het dan ook over hypes, niet over muziek.

obsessed schreef:

Nouja, The Klaxons zijn toch ook nu al een hype?

Jornaquin
herman schreef:
(quote)

Inderdaad, The Klaxons zijn nu ook al een hype, maar toch zie ik The Fratellis en The Klaxons wel als hypes van 2007. Arctic Monkeys was in 2005 ook al een hype maar begin 2006 werd het pas echt een uberhype door alle aandacht enz.

Grappig, alles wat hier getipt wordt voor 2007, tipte NME een jaar geleden al voor 2006

Misschien dat het nieuwe album van Metallica nog wel iets word ( herhaling van the black album uit 1991 ?). Laten we hopen van ja.

herman schreef:
(quote)

Maar die hebben nog geen album uit. Dat vind ik toch wel een verschil.

Anna.R schreef:
Grappig, alles wat hier getipt wordt voor 2007, tipte NME een jaar geleden al voor 2006

Wat tipt NME dan voor de komende maanden ?

AGE-411 schreef:
Misschien dat het nieuwe album van Metallica nog wel iets word ( herhaling van the black album uit 1991 ?). Laten we hopen van ja.

Ik denk dat Eric Clapton de nieuwe hype wordt.

levenvergeten schreef:
(quote)

Ik denk dat Eric Clapton de nieuwe hype wordt.

Hoezo ?

Chinese democracy van Guns 'n' Roses

deric raven schreef:
Chinese democracy van Guns 'n' Roses
da's geen hype maar een dreiging

AGE-411 schreef:
(quote)

Hoezo ?
ik vermoed een cynische manier om te zeggen dat Metallica niet kwalificeert voor hype.

Een hype is, voor zover ik weet, een band die eerder niet bekend is en het dan plots wordt.
Niet per se omdat hun muziek zo goed is maar meestal omdat er een spervuur van artikels in de geschreven pers en sinds enkele jaren via internet verschijnen en zorgen voor overdreven gepolariseerde aandacht. Neven-verschijnsel van hype is dan ook dat muziek vaak snel naar de achtergrond verdwijnt.

OK, the Klaxons lijkt het niet te worden (heb het album niet gehoord, maar de reacties zijn niet denderend).

Wie gaat komt er dit jaar bij het rijtje The Arcade Fire/Franz Ferdinand/Bloc Party/Kaiser Chiefs/Arctic Monkeys?

Zelf denk ik niet dat een debuutalbum dit jaar de nr.1 positie van de jaarlijstjes gaat halen, eerder een tweede album van The Arcade Fire/Kaiser Chiefs/The Editors ofzo.

Pff al die discussies over hypes..

HiLL schreef:

I couldn't agree more

HiLL schreef:
als we zo reageren op alle soorten discussies dan gaat mume snel zonder forum zitten.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:46 uur

geplaatst: vandaag om 07:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.