Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een sample!
zoeken in:
0
geplaatst: 21 februari 2020, 14:20 uur
Ik weet of het een sample is of dat de toetsen me ergens aan doen denken, maar de instrumental komt me zo vreselijk bekend voor, maar ik kan 'm maar niet plaatsen:
0
geplaatst: 23 juli 2020, 14:16 uur
Ik breek me het hoofd over de blazers in The Heavy - Better As One. Vanaf 1:49 het best te horen.
Ik kan de link nog even niet plaatsen (net aangemeld op dit forum), maar wie weet waar dit uitkomt? Het was ook ooit een tunetje van een sportprogramma geloof ik.
Ik kan de link nog even niet plaatsen (net aangemeld op dit forum), maar wie weet waar dit uitkomt? Het was ook ooit een tunetje van een sportprogramma geloof ik.
1
geplaatst: 24 juli 2020, 08:47 uur
Klinkt als een James Brown-sample, beetje in de sfeer van Soul Power, hoewel die het net niet is. Maar ik vraag me af of het daadwerkelijk een sample is. Wordt toch live in de studio gespeeld volgens mij. Wel een heerlijk nummer trouwens. Klinkt alsof het in de jaren zeventig gemaakt is, maar dat was ongetwijfeld ook de bedoeling.
0
geplaatst: 16 september 2024, 09:51 uur
De baslijn en vooral de heldere toetsenmelodie op de achtergrond komen me heel bekend voor, maar ik kan er online niets over vinden. WhoSampled zwijgt. Weten jullie meer?
0
geplaatst: 16 september 2024, 11:20 uur
Slowgaze schreef:
(embed)
De baslijn en vooral de heldere toetsenmelodie op de achtergrond komen me heel bekend voor, maar ik kan er online niets over vinden. WhoSampled zwijgt. Weten jullie meer?
(embed)
Deze maar eens proberen?
1
geplaatst: 16 september 2024, 12:29 uur
Michiel Cohen, dat is 'm totaal niet. Prima nummer trouwens wel, al trek ik die Keltische shit echt niet. Moet nu even snel naar het muziekergernissentopique, bedenk ik me.
0
geplaatst: 16 september 2024, 12:31 uur
Slowgaze schreef:
Michiel Cohen, dat is 'm totaal niet. Prima nummer trouwens wel, al trek ik die Keltische shit echt niet. Moet nu even snel naar het muziekergernissentopique, bedenk ik me.
ik zal er nog een keer naar luisteren. Dit keer via mijn installatie.
1
geplaatst: 16 september 2024, 15:13 uur
Slowgaze schreef:
(embed)
(embed)
Is het niet gewoon een generieke discobaslijn en -toetsenmelodie die daardoor bekend voorkomt?
0
geplaatst: 16 september 2024, 15:58 uur
Poek, ja, die gedachte kwam ook al in me op. Met genres waarin veel gewerkt wordt met samples, is het risico dat wanneer iets je vaag bekend voorkomt, je gelijk denkt dat het een sample is. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
0
geplaatst: 16 september 2024, 17:10 uur
Slowgaze - vond "generiek" eerlijk gezegd wel een minder geslaagde typering. Sommige basloopjes zijn idd herkenbaar - denk aan Under Pressure.
Dacht bij deze aan meerdere: People's Choice - Do it Anyway You Wanna - een variant daarvan vind je ook in Blondie's Rapture. Dacht daarnaast aan een song van Italiaan Jovanotti - iets met 'Paidea' in de tekst, maar kon het niet zo snel vinden.
Dacht bij deze aan meerdere: People's Choice - Do it Anyway You Wanna - een variant daarvan vind je ook in Blondie's Rapture. Dacht daarnaast aan een song van Italiaan Jovanotti - iets met 'Paidea' in de tekst, maar kon het niet zo snel vinden.
0
geplaatst: 16 september 2024, 21:56 uur
Slowgaze schreef:
(embed)
(embed)
Mij doet de melodie (na uren herkauwen) denken aan Midnight sky van Miley Cyrus (geen sample natuurlijk).
1
geplaatst: 18 september 2024, 18:00 uur
Verdorie, ranboy, dat is blijkbaar ook waar ik aan moest denken. Veel dank aan je negen magen!
* denotes required fields.