MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een sample!

zoeken in:
Ik heb hier het nummer 'Lovin' it' van Little Brother en nu vroeg ik me af of het stukje muziek dat je op het begin en het einde hoort een sample is, want het klinkt ouderwets en die stem is niet van Little Brohter.

raffael77
The Stylistics - One Night Affair

Inderdaad, bedankt

Ik zoek meerdere samples.

Rond 3:15 hoor je op Check the Rhyme van ATCQ een geluidseffect dat me sterk aan een ander nummer doet denken.

You Know My Steez van Gang Starr, zit daar ook een sample in? De manier waarop You Know My Steez op 2:17 en daarna nog een paar wordt uitgesproken doet me aan een nummer denken.

Er komen vast nog wel een paar andere in me naar boven.

Weet iemand waar ik vette samples kan vinden zoals bijvoorbeeld degene die je bij Relax Take Notes van 8ball & MJG op sommige momenten hoort. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik ken dit soort sounds vooral van de Dre-liedjes. Kan iemand me helpen? Alle bekende/classic samples zijn welkom.

Op www.the-breaks.com[/url] is veel te vinden. Maar waar ben je precies naar op zoek?

Ik heb het mss verkeerd uitgelegd het is geen sample maar een bekend geluid . bij Relax Take notes hoor je het op ongeveer 1.28 min. In het genre van 'Heard it through the grapevine - Roger' van de film Friday. Naar van deze liedjes (of samples weetikveel:D) ben ik op zoek

Het is misschien nogal algemeen uitgelegd maar meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Ik noem het happy-old skool:P

Ik vraag me af welk nummer er word gesampled in Pussyole (Old Skool).

Alvast bedankt!

raffael77
@Statiegeld: Big pun gebruikte hem ook en is duidelijk te herkennen. DJ premier heeft het helemaal veranderd en kan je echt horen hoe goed hij is want ik zou het nummertje niet herkennen uit zijn nummer.

Michael Jackson / With A Childs Heart

Statiegeld schreef:

You Know My Steez van Gang Starr, zit daar ook een sample in? De manier waarop You Know My Steez op 2:17 en daarna nog een paar wordt uitgesproken doet me aan een nummer denken.

Dat is een sample van Method Man (de mc, niet het nummer), toch?

raffael77
Dat klopt ook. Method man.

Ik dacht dat ze nummer bedoelde.

Fat Joe heeft een nummer dat 'Bad Bad Man' heet en daar zit een sample in van een zinnetje "I'm a bad, bad man". Volgens mij is het hetzelfde sampletje als dat in Gimme the Loot van the Notorious B.I.G. wordt gebruikt (voor het eerst nadat hij "Motherfuckers better know" zegt). Iemand enig idee waar dat sampletje vandaan komt? Ik ben er erg nieuwsgierig naar.

Gister, toen Rood van Marco Borsato in de top 2000 voorbij kwam zeiden een paar mensen dat dat up-tempo stuk na de intro erg leek op een rif van een band die Orf (of Orv) heette. De titel van het nummer had iets met 'symphony' erachter.

Iemand?

raffael77
@psychonaatje: Is erg lastig omdat ermee gecut wordt. maar ik ga ff checken.

Het zou Bad Mutha kunnen zijn van Kool Moe Dee.

Waarom in dat denk is omdat de plaat vertraagd wordt afgespeeld en aan de klank te horen weet ik niet zeker of het wel dezelfde sample is als die van Fat Joe.

Kos
@OldSkool: Bedoel je niet gewoon de componist Orff?

edris.
http://www.youtube.com/watch?v=lF7_PhB9coo
http://www.youtube.com/watch?v=ZCti-yENAG0

Vergelijk zelf maar (na anderhalve minuut in Carmina Burana).

Bedankt!

In Genres > R&B en Hip-Hop > Sample van Skenkie:

http://www.youtube.com/watch?v=c632j4BH-s0

Op 1:50 hoor je een sample en ik was eigenlijk benieuwd of die sample al eerder gebruikt was voor een hiphop track en zoja welke ?

In Genres > Electronic > De sample met de indianenroep:

Ik heb wat hulp nodig.

Een ieder heeft wel zijn of haar favoriete samples. Samples die in de geschiedenis van de electronic / house wederkeren en waar dan herkenning optreedt. "Leuk om die sample weer eens te horen" oid. Ik heb dat met 'de indianenroep'. Een sample die ik echt geweldig vindt, ik heb hem ook vaak gehoord maar qua titels blijft het een beetje achter; uit mijn hoofd ken ik twee tracks waar ik hem in hoor:

Future Sound Of London - Calcium

De sample komt er o.a. in op 3.07

Dennis Ferrer & Sydenham - Timbuktu (Pan African Electro Dub)

De sample komt er o.a. in op 3.34 (geweldige track verder trouwens)

Weet iemand nog meer tracks met deze sample? Dank

sq
brooklyn schreef:

Weet iemand nog meer tracks met deze sample? Dank

Ik moest meteen denken aan nummer 1 uit mijn top 10, Kant 1 nummer 2. 1983 ..

helemaal kaal, meteen aan het begin hier te horen: http://nl.youtube.com/watch?v=7b1zKyVeKgk

Eminem heeft jouw nummer 1 ook in de kast staan, zo te horen.

Psyl schreef:

Op 1:50 hoor je een sample en ik was eigenlijk benieuwd of die sample al eerder gebruikt was voor een hiphop track en zoja welke ?

Nas - Made You Look

Dwangbuis
Laatst in Café d'Anvers een dansnummer gehoord waarin ik die schreeuwerige stem uit de intro van The Architect van dEUS herkende.

Iemand een idee?

Dwangbuis
Of misschien is het andersom, en komt de originele sample van dEUS: "Ah, nevermind that outer space stuff, let's get down to earth!"

Bedoel je deze quote? The Architect is gebaseerd op en bevat samples van Buckminster Fuller heb ik gelezen.

Weet iemand waaruit de sample die doorheen dit nummer te horen is afkomstig is?

Vooral na 2m48 komt het duidelijk naar voren.

Sheplays
Apollinisch schreef:
Weet iemand waaruit de sample die doorheen dit nummer te horen is afkomstig is?

Vooral na 2m48 komt het duidelijk naar voren.

Song to the Siren - Cocteau Twins

sq
Het fenomenale ´Song to the Siren´ van This Mortal Coil. Het nummer is trouwens al veel ouder: Geschreven door Tim Buckley :

http://www.wikio.com/video/744492

(edit) Sheplays wel gewonnen!

Beiden bedankt.

Ik ben ook op zoek! En al lang... En wel met name naar de sample die te horen valt op het einde van "Akhenaton - Lettre aux Hirondelles", meer bepaald vanaf 3:48. In het boekje staan wel een aantal van de gebruikte samples, maar die niet, en zou iél graag weten van welk nummer/artiest dat komt.

Aangezien franstalige hip-hop bij uitstek het favoriete genre op MuMe is (*kuch*), kan dit nog wel eens leuk worden

Gast
geplaatst: vandaag om 13:41 uur

geplaatst: vandaag om 13:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.