MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een sample!

zoeken in:
Ik heb geen idee, heb nietveel verstand van rap Francais

Ik zoek zelf ook een aantal samples. Aangezien het er zoveel zijn post ik er maar een paar om te beginnen:

Big Noyd - Infamous Mobb
Mobb Deep - Reach
Mobb Deep - Nighttime Vultures
Mood - Millenium
Big Noyd - Usual Suspect (die wat op The-breaks.com staat is de remix dus neit goed)

http://www.youtube.com/watch?v=xk7QNLuwOL4

Ik herken het stukje muziek dat na precies 14 seconden te horen is. Komt dat misschien uit Amélie, of ken ik het ergens anders van?

Volgens mij geen Amelie in ieder geval.

Doet mij wat denken aan die reclame van Proximus, en aan "The Heart Seeks Pleasure First" van de soundtrack van "The Piano."

hdk-nl
Het lijkt inderdaad op Yann Tiersen maar het is het niet, het verschilt toch wel wat.

Gallow
Volgens mij bedoel je deze;
YouTube - Amelie Poulain // Yann Tiersen - Comptine d'un autre ete

en dan vanaf 0:48

Volgens mij is dat piano deuntje voor de reclame gemaakt, maar dit stuk lijkt er erg veel op.

Nee, is zeker niet van Amelie

Shazam kent 'm ook niet. Ik denk dat Gallow gelijk heeft.

Ik denk het ook. Vaak wordt voor reclames speciale muziek gecomponeerd die bewust veel weg heeft van bekende bestaande muziek. Zo is er nu ook een reclame met een liedje dat heel veel weg heeft van Feist's 1234.

Apollinisch schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=xk7QNLuwOL4

Ik herken het stukje muziek dat na precies 14 seconden te horen is. Komt dat misschien uit Amélie, of ken ik het ergens anders van?

Het is uit Wings Of Steel van Collide volgens vele sites. Alhoewel... dit net beluisterd en ik hoor die sample er niet echt in.

Komt mij ook wel als iets van Wim Mertens voor, zoals Suicidopolis zegt, de man van het Promimus muziekje, Klik!. En Klik! (*)

(* een beetje reclame voor onze Wim kan nooit kwaad )

In Muziek > Algemeen > Waar Komt Die Sample Vandaan.:

Soms zit weleens muziek te beluisteren en dan hoor ik een sample. Maar weet dan vaak niet waar die sample vandaan komt en dat frusteert me behoorlijk. Dit topic is dus bedoeld om de oorsprong van een sample te vinden. Dus laten we maar beginnen.

Weet iemand welke sample er gebruikt wordt bij het nummer Come Die With Me van Kno
YouTube - Kno - Come Die with Me (La Petite Mort)

Ik hoor Kanye West - Lost in the World ('If we die in each other's arms, still get laid in the afterlife"). Ik weet niet of dat de sample is die je bedoeld, want er zitten volgens mij wel meerdere samples in.

Ward schreef:
Ik hoor Kanye West - Lost in the World ('If we die in each other's arms, still get laid in the afterlife"). Ik weet niet of dat de sample is die je bedoeld, want er zitten volgens mij wel meerdere samples in.

Nee ik bedoel eigelijk alleen het refrein.

In Genres > R&B en Hip-Hop > Voor iedereen die hulp zoekt met her herkennen van samples.:

Ik denk dat ik niet de enige ben, die soms in een ander nummer een sample herkent en zich afvraagt waar hij dat eerder gehoord heeft (ander nummer dat het gesampled heeft of het origineel), dus ik dacht, laten we onze kennis delen en misschien kan je er zo wat sneller achterkomen wat het nou is. Hoef je niet je hele muziek-collectie door te spitten.

We zullen wel zien of het topic een beetje aanslaat of dat het in de vergetelheid raakt.

Dit is het originele sample, na enkele seconde hoor je een piano die me te bekend voor komt. Ik zat zelf te denken aan de richting AotP, misschien Outerspace.

Zo die komt wel erg bekend voor, die heb ik wel vaker gehoord. (Als sample wellicht)

Ja toch! Erg veel respect voor je avatar btw

Ik zit constant met AotP - Murda Murda in mijn hoofd, maar dat heeft slechts een vergelijkbare melodie.

Mag ik hem even andersom doen? Ik zou zweren dat dit nummer ergens gesampled is (het pianoloopje), maar ik heb geen idee waar het in gesampled is...

Ja hoor, deed ik ook in de eerste post.

Dat meeeeeen je niet! Komt mij ook erg bekend voor! (Ik haat dit soort dingen...). Boot Camp Clik volgens mij... Yupyup! Welcome to Bucktown USA

Elohim schreef:
(embed)
Dit is het originele sample, na enkele seconde hoor je een piano die me te bekend voor komt. Ik zat zelf te denken aan de richting AotP, misschien Outerspace.
Doap Nixon - Get Dirty (met Reef the Lost Cauze en Demoz)?

Hij lijkt er erg veel op en dat is sowieso het nummer dat ik bedoelde, maar nu ik hem hoor, is ie toch best anders...

Goed dat het even verplaatst is! Wist ik niet, dat er al zo'n topic bestond.

Elohim schreef:
Ja hoor, deed ik ook in de eerste post.

Dat meeeeeen je niet! Komt mij ook erg bekend voor! (Ik haat dit soort dingen...). Boot Camp Clik volgens mij... Yupyup! Welcome to Bucktown USA
(embed)

Dat is hem niet, hoewel er wel een Plain Gold Ring-sample in zit. Ik bedoelde de baslijn, heb het verkeerd gezegd blijkbaar.

Slowgaze schreef:
Mag ik hem even andersom doen? Ik zou zweren dat dit nummer ergens gesampled is (het pianoloopje)
Inderdaad jah, misschien dat iemand anders je kan helpen.

EDIT: Laat maar mensen. Ik laat de post nog maar wel staan, voor t geval iemand anders hetzelfde nummer zoekt. Schat de kans niet hoog, maar ach.

Sapient - Dry Puddle. De titeltrack samplet hetzelfde nummer.
Nou ja...Niemand die verder nog vragen heeft hier blijkbaar...
Ik wel!
Cris Williamson - Waterfall is gesampled door onder andere Rjd2. Die onder andere is waar het mij om gaat.

Waar is het nog meer gesampled? Iemand een idee?

Ik dacht zelf in de richting van Stoupe... Het is een klein tussenstukje in een track, of een interlude ofzo, dacht ik...

Mijn vriendin herkende het stuk in de track van Rjd2 (Smoke and Mirrors), ben ik het op gaan zoeken, kwam ik wel bij het origineel uit, maar niet bij deze.
Het gaat voornamelijk om het stuk vanaf 0:19, "sometimes it takes a rainy day just to let you know, everything's gonna be all right."
Trouwens, ook Pigeon John heeft het gesampled, weet ik ook. De beat is erg vergelijkbaar met de beat die je hoort bij Pigeon John feat. Redcloud - Rainy Days.

In Muziek > Algemeen > kent iemand deze beat ?:

Iemand die toevallig weet,
waar deze beat vandaan komt ?

YouTube - Faint - Jij Hoort bij mij

Bij Ilse DeLange - After the Hurricane: Greatest Hits & More (2013):

Dat nummer Blue Bittersweet, YouTube - Ilse DeLange - Blue Bittersweet , zit vanaf 3'03" zo'n gek achtergrond loopje in. Komt me verrekte bekend voor. Iets uit de jaren 70?

Dacht aan Peter Frampton met zijn jappiotube.

Talkbox - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Iemand die dit weet?

Ik denk niet dat mensen dit topic ooit nog bekijken, maar ik zoek nu al tijden naar de track die deze van Aguaturbia gesampled heeft, maar ik kan hem niet vinden.
YouTube - Aguaturbia - Ah Ah Ah Ay (1969)
Ik dacht zelf in de richting van Ill Bill, Goretex, Necro en dergelijken. Overduidelijk een hiphoptrack met rock-invloeden dus...

silverlake
Voor iedereen die samples zoekt:

Listen to Music Samples, Cover Songs and Remixes | WhoSampled

Deze website categoriseert op Covers,jaartallen,artiesten,samples, sample -reeksen,muziekgenrestitels liedjes, bandnamen, cd titels, en dergelijke.

Compleet met de muziek/videoclips erbij,en de tijden waarop een sample te horen zou moeten zijn. (en de tijden van het orginele nummer waarop de sample genomen is).

Je hoeft er geen account voor aan te maken,en er is nagenoeg geen reclame op deze site.

BIj een uitgekozen song krijg je links de song waar de sample ín zit,en rechts de song waar de sample uitgehaald is.
Klik je bij beide songs op "spelen",dan gaan ze gelijk lopen,zodat je het allemaal nóg beter kan horen.

Ik gebruik deze site vaak bij het maken van mn radio programma.

silverlake
En voor mensen die specifiek muziek samples uit reclames zoeken,hier een naslagwerkje. Wel even door de neonkleurtjes heen kijken,maar dan héb je ook wat

http://bittersuiteband.com/music_tv-commercials.htm

Waar ken ik die pianosample (vanaf 00:02) van? WhoSampled verwijst me door naar James Brown, maar dat is 'm zo te horen niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:49 uur

geplaatst: vandaag om 08:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.