MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Dankzij welke user heb jij een album in je top 10 staan?

zoeken in:
Leek me wel een leuk topic

Dankzij Oldfart staat Les Negresses Vertes - Mlah in mijn top 10. Heerlijke ontdekking! Eens wat anders dan de standaard albums. En ik heb dankzij Paalhaas veel ontdekt. Ik snuffel veel in zijn soulseekfiles En daardoor Richard & Linda Thompson, Robert Wyatt en Smithereens ontdekt. Mijn dank daarvoor Teun!

En dankzij wie hebben jullie een album in je top 10 staan?

De albums die nu in mijn top 10 staan, heb ik allemaal via MusicMeter in het algemeen ontdekt denk ik, en niet door een specifieke user. Maar er zijn natuurlijk wel sterke albums die ik van een user heb leren kennen, zoals Des Visages, Des Figures van Noir Désir (dankzij Lukas dus), of Different Class van Pulp via Herman.
Ik ben nu ook bezig om van bepaalde users wat albums uit de top 10 te gaan luisteren die ik nog niet ken, en toevallig ben ik niet met jou bezig, friek (onder andere Robert Wyatt, Lou Reed en Nick Drake).

1. The Zombies - Odessey & Oracle (1968) door Toon1
7. The Frames - Burn the Maps (2005) door Ace

Arno schreef:
en toevallig ben ik niet met jou bezig, friek (onder andere Robert Wyatt, Lou Reed en Nick Drake).

Niet? Wel dus En hoe bevallen ze?

Niemand, mijn top 10 is nog helemaal MuMevrij.

Wel heb ik een aantal albums aangeschaft van groepen waar ik nog nooit van had gehoord (Arcade fire, Mars Volta en Neutral Milk Hotel - 4,5 resp 4 resp 4) en dit hoop ik vaker te gaan doen.

Ik denk dat de helft van mijn top 10 niet of veel later genoteerd had gestaan als ik Teun/Paalhaas nooit had gesproken.

- Robert Wyatt - Rock Bottom
- Minutemen - Double nickels on the dime
- Pere Ubu - The modern dance

onder andere.
Hoewel ik het ook wel van andere Scaruffifans gehoord had kunnen hebben.
Anyway, ik ben hem erg dankbaar

(Nog) geen enkele

fredpit
Je hebt natuurlijk nooit dankzij een andere user een album in je 10 staan.

En paap ... eigenlijk ben je dus Scaruffi dankbaar. Maar nu moet je die naam niet meer noemen want anders heeeft iedereen binnenkort Scaruffi's lijst als zijn top 10 genoteerd

Al dat klakkeloos achter elkaar aanhobbelen

Edit : maar als het er om gaat welke users volgens mij de mooiste lijsten hebben (dus aansluiten bij mijn smaak)en die ik ook vaak bij mijn stemmen tegenkom dan zou ik in willekeurige volgorde toon, paalhaas, zachery en el meromero willen noemen

Hier ook geen een. Misschien komt het nog.

fredpit schreef:
Je hebt natuurlijk nooit dankzij een andere user een album in je 10 staan.

Nou, ik dus wel hoor. Ik krijg vaak tips van mensen en soms zitten daar hele bruikbare tussen die de top 10 halen

fredpit
musicfriek schreef:
(quote)

Nou, ik dus wel hoor. Ik krijg vaak tips van mensen en soms zitten daar hele bruikbare tussen die de top 10 halen

wat ik bedoel is dat het JOUW gehoor, smaak ,etc is die dat album als persoonlijk favoriet bestempelen.

Tips kunnen je op het juiste spoor zetten ja..

Ik denk dat dat iedereen wel duidelijk is hoor.

Inderdaad, haha.

Onder "dwang" van aERo heb ik me toch maar op Morrissey gestort. Na het uiteenvallen van The Smiths heb ik Morrissey altijd links laten liggen.
Nu staat Vauxhall and I in mijn top 10 en heb ik de man 2 kaar live mogen meemaken afgelopen jaar. Groots!!!!

Van Muse en Placebo had ik nog nooit gehoord. Dankzij niemand in het bijzonder staan ze nu wel allebei in mijn top 10.

A Perfect Circle komt door VanDeGriend. Hij had een kopietje over, en stuurde die mijn kant op.

musicfriek schreef:
En dankzij wie hebben jullie een album in je top 10 staan?

Niemand, ik ben nogal eigenwijs. Wel heeft Yak's enthousiasme er voor gezorgd dat die slagerszoon uit Knegsel redelijk hoog staat.

Sietse
helemaal niks.

sq
Niet in mijn top tien, maar wel een heel duidelijk voorbeeld van iets dat ik nooit gekend zou hebben, omdat ik het op de naam zou overslaan is dit album van Nigel Kennedy. Tip van herman en Elmeromero. Ik heb niets wat er op lijkt en ik vind het schitterend.

Deze user http://www.musicmeter.nl/user/6922 heeft mij Stendeck aangeraden, goeie gast! Bedankt nog

Yak
Sietse schreef:
helemaal niks.

Same, al kan ik wel per plaat in mijn top10 aanwijzen waarvan of door wie ik 'm ken. Misschien ook een leuk topic.

Ook ik heb alle plaatjes in mijn Top 10 zelf verzonnen. Ik denk dat dat zo blijft

Yak
Topictitel even aangepast (en Friek's eerste bericht :evil)

Ik steel geen albums uit iemand anders top 10

Ik heb nog geen album uit iemand anders zijn top 10 gehad die ik tussen mijn top 10 heb gezet.. Wie weet ooit wel eens

SelmaDuim
HiLL schreef:
7. The Frames - Burn the Maps (2005) door Ace

En ik heb deze op mijn beurt weer via HiLL op 3 in mijn top 10 gezet.

Er was eens iemand die In the Court of the Crimson King in ze top 10 had,ff op klikken,eindstand King Crimson is me lievelingsband nou,whoever it was,thank you

1,3 en 4 door Electro_

Voorlopig nog niks (hoogstens In the Court of the Crimson King van Mojo Pin, maar laat dat net mijn broertje zijn )

musicfriek schreef:
(quote)

Niet? Wel dus En hoe bevallen ze?

'nEt' dus (ik was weer te vlug aan het typen).
Robert Wyatt heb ik voorlopig nog wat moeite mee, maar Nick Drake en vooral Lou Reed bevallen mij wel vrij goed (na twee luisterbeurten)

Wat_Jij_Wil
3. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
8. Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)

JonnieBrasco (L)

4. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)

en eigenlijk ook 2. The Cure - Show (1993), want door hem ben ik The Cure gaan luisteren.

Hiep Hiep The Scientist

9. The Frames - Burn the Maps (2005)

Hill is lief!

Sietse schreef:
helemaal niks.

^

3. Van Morrison - Astral Weeks: omdat Teun/Paalhaas er bleef op hameren dat dit het beste album aller tijden is, bleef ik luisteren tot het klikte bij mij .

4. Tim Buckley - Lorca: dankzij Teun ben ik ook gaan beseffen hoe geweldig Tim Buckley wel niet is, en dit is zijn favoriete Buckley album, en na een tijdje zag ik ook in dat het Buckley's beste is .

6. Charles Mingus - The Black Saint & the Sinner Lady: Teun was helemaal op z'n eentje verantwoordelijk voor de opleving van dit album op MuM. Het was ook het moment dat ik deze plaat in mijn top tien zette.

10. Pere Ubu - The Modern Dance: vond dit album al een tijdje fantastisch, maar na Teun's laatste berichtje bij de plaat kon ik niet anders meer dan hem in mijn top tien plaatsen. Wederom is dhr. Paalhaas dus indirect verantwoordelijk .

(Volgens mij is Teun gewoon Scaruffi in hoogst eigen persoon ).

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.