Muziek / Algemeen / Mening van ouders en vrienden
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2008, 19:58 uur
otherfool schreef:
Eentje maakt het echt bond; die draait altijd en de hele dag door Dire Straits, met zo'n kop erbij van 'zo maken ze het niet meer tegenwoordig'.
Eentje maakt het echt bond; die draait altijd en de hele dag door Dire Straits, met zo'n kop erbij van 'zo maken ze het niet meer tegenwoordig'.
Ik kan me niet herinneren dat wij vrienden zijn en elkaar kennen .

Jouw vrienden hebben smaak en gelijk want zo wordt het ook tegenwoordig niet meer gemaakt.

Dat noem ik echte vrienden die jij hebt.
0
geplaatst: 23 september 2008, 19:59 uur
By the way ik heb `n tante die al 70 jaar oud is en ze houdt van DeepPurple.
Wat een pracht tante.
Wat een pracht tante.

0
geplaatst: 24 september 2008, 09:34 uur
Mijn ouders staan nogal open voor mijn muzieksmaak maar het meeste vinden ze niet mooi. Me pa houdt dan ook van klassiek en me moeder van jaren 60,70 pop/rock en britse bandjes (waar ik heel erg fan van was).
Me vrienden daarentegen vinden het niet veel aan. Sommige vinden Justice nog wel mooi maar Boys Noize beginnen ze al af te zeiken. Dus dan hoef ik al helemaal niet aan te komen met nieuwe artiesten die ik dan ontdek wat ik graag met ze wil delen zoals artiesten als S.P.A. en Huoratron
Me vrienden daarentegen vinden het niet veel aan. Sommige vinden Justice nog wel mooi maar Boys Noize beginnen ze al af te zeiken. Dus dan hoef ik al helemaal niet aan te komen met nieuwe artiesten die ik dan ontdek wat ik graag met ze wil delen zoals artiesten als S.P.A. en Huoratron
0
tangmaster
geplaatst: 24 september 2008, 11:07 uur
Die is vaak anders dan je eigen mening/smaak over muziek.
0
geplaatst: 25 september 2008, 00:45 uur
rudiger schreef:
Jouw vrienden hebben smaak en gelijk want zo wordt het ook tegenwoordig niet meer gemaakt.

Weet niet hoe het bij jou zit, maar deze gast is echt vastgeroest. Hij hoort in nieuwe muziek ook altijd de Dire Straits terug. Alsof alle huidige bands heel hard hun best doen DS te immiteren (en daar dan uiteraard niet in slagen).
Met films is het nog erger; *elke* film is volgens hem een slap aftreksel van The Evil Dead. Er hoeft maar een man in de film voor te komen of hij begint al te blaten dat diegene zeker graag net zo cool wil zijn als Bruce Campbell.
Treurig...
0
geplaatst: 25 september 2008, 06:07 uur
otherfool schreef:
Weet niet hoe het bij jou zit, maar deze gast is echt vastgeroest. Hij hoort in nieuwe muziek ook altijd de Dire Straits terug. Alsof alle huidige bands heel hard hun best doen DS te immiteren (en daar dan uiteraard niet in slagen).
Met films is het nog erger; *elke* film is volgens hem een slap aftreksel van The Evil Dead. Er hoeft maar een man in de film voor te komen of hij begint al te blaten dat diegene zeker graag net zo cool wil zijn als Bruce Campbell.
Treurig...
(quote)
Treurig...
Totale onzin natuurlijk , de nieuwe generatie muziek heeft helemaal niets te maken met DS .
Je moet natuurlijk wel open staan voor andere muziek en niet blijven hangen in 1978 .
Er wordt nu ook nog goede muziek gemaakt , veel tips vind je hier op MM terug.
Misschien moet jouw vriend zich inschrijven hier.
0
Sietse
geplaatst: 25 september 2008, 16:11 uur
Ja, moet toch niet zo moeilijk zijn om minder suffe muziek te vinden dan DS al hier op MuMe 

0
geplaatst: 25 september 2008, 16:52 uur
Geloof me jongens, ik heb het geprobeerd, sommige mensen willen gewoon niet verder kijken. Ik moet er ook niet aan denken maar ja...
0
raffael77
geplaatst: 25 september 2008, 23:19 uur
Een groot probleem van nieuwe muziek is dat ze meestal een herkenbare stijl of sound hebben waardoor het klinkt als vroegere artiesten.
0
geplaatst: 26 september 2008, 16:44 uur
Ik heb twee vrienden waar ik regelmatig naar concerten ga. Met de een naar andere dingen dan de ander. 1 van die twee is een enorme wave kenner/liefhebber (hij heeft het ook allemaal mee mogen maken), dus daar heb ik wel regelmatig luistersessies mee. Dat is altijd erg gezellig, en zo leer ik veel gave dingen kennen. Verder heb ik wel vrienden die graag muziek luisteren e.d. maar komen onze smaken niet zo overeen. Mij doe je bijv. geen plezier met Phil Collins, Alain Clark, Anouk om er zo eens een paar te noemen. Meestal hebben we het dus niet echt over muziek, aangezien ik naar dingen luister waar ze over het algemeen weinig mee kunnen, en andersom ook. We hebben het wel eens gedaan, maar uiteindelijk wordt het erg vervelend als ik zeg "Oh, die Bonnie 'Prince' Billy, wat een genie luister maar eens" en ze zeggen dan "jezus, wat een suffe draak, hoe kan je daar naar luisteren?". Of als ze zeggen "Tsjoh, die First Farewell Tour DVD van Phil Collins is echt vet" en ik reageer met "Is die vervelende vent nu nog niet weg?". We zijn daar dus mee gestopt.
M'n familie is niet zo lastig. M'n moeder vind alles wel best, zolang het maar geen Autechre o.i.d. is. M'n vader is meestal wel te spreken over wat ik luister, en die ontdekt dan ook veel nieuwe dingen. Dat is wel leuk. Met m'n broeder heb ik helemaal niets. Hij zet niets anders op dan heavy-metal en zo'n beetje alle varianten daarop. Als ik ergens hoofdpijn van krijg...
M'n familie is niet zo lastig. M'n moeder vind alles wel best, zolang het maar geen Autechre o.i.d. is. M'n vader is meestal wel te spreken over wat ik luister, en die ontdekt dan ook veel nieuwe dingen. Dat is wel leuk. Met m'n broeder heb ik helemaal niets. Hij zet niets anders op dan heavy-metal en zo'n beetje alle varianten daarop. Als ik ergens hoofdpijn van krijg...
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 01:45 uur
IK heb een vriend en die vindt alles van na de sixties helemaal niks en ik krijg steevast altijd het antwoord: Het wiel is maar één keer uitgevonden! ISDAWA???
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 02:07 uur
Het merendeel van mijn omgeving vind mijn muziek maar een soort van teringherrie (ze denken nou eenmaal dat ik alleen naar metal luister, want alles met gitaar = metal
).
Ik versta iets anders onder 'teringherrie'.
Weten zij veel... (Pretentious? Moi?)
).Ik versta iets anders onder 'teringherrie'.
Weten zij veel... (Pretentious? Moi?)

0
geplaatst: 10 oktober 2008, 19:51 uur
Ik heb niet echt van die vrienden die heel veel met muziek bezig zijn. Zij zetten de radio aan en vinden het allemaal wel prima.
Ze kennen dan ook bijna nooit wat ik luister.
Ze kennen dan ook bijna nooit wat ik luister.
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 17:17 uur
lauradance schreef:
Ik heb niet echt van die vrienden die heel veel met muziek bezig zijn. Zij zetten de radio aan en vinden het allemaal wel prima.
Gelukkig voor hen komt Dido erg vaak voorbij op de radio. Kunnen zij ook genieten van de beste muziek allertijden.
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 17:24 uur
Do I sense sarcasm?
Mijn Dido liefde wordt niet echt op prijs gesteld door de meesten.
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 17:35 uur
lauradance schreef:
Do I sense sarcasm?
Do I sense sarcasm?
Ach de meeste grote kunstenaars worden niet op waarde geschat tijdens hun leven. Het is dan ook wachten op iemand die Dido over de kling jaagt, zodat iedereen massaal shirtjes van Dido kan gaan dragen en er 206 postume albums uit kunnen komen met daarop nummers waarop Dido gedichten voorleest op muziek van haar artistieke broertje.
Tot die tijd zul je even door de zure appel moeten heen bijten.
* denotes required fields.