Muziek / Algemeen / Godspeed, commercie, en the industry
zoeken in:
0
geplaatst: 1 april 2007, 19:32 uur
Twee berichten (betreffende een PM) verwijderd, dit hoort niet te worden uitgevochten in een 'publieke' discussie.
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2007, 22:46 uur
@ OldSkool: Er zijn ook bands die geen commercieel (single) nummer maken, omdat ze dit niet nodig vinden en een album op zich moet staan en niet op enkele nummers.
Je moet echt de commerciële markt en niet commerciële markt gescheiden houden...
Je moet echt de commerciële markt en niet commerciële markt gescheiden houden...
0
geplaatst: 1 april 2007, 22:59 uur
Sietse schreef:
lang bericht geplaatst op 31 maart 2007, 22:41 uur
lang bericht geplaatst op 31 maart 2007, 22:41 uur
goed verwoord!
0
geplaatst: 10 mei 2007, 15:00 uur
SiSsY bOY schreef:
Ik geloof niet dat zij dit persée mooi vinden vanwege de mooie muziek maar eerder omdat ze zich op deze manier meer "one of a kind" vinden, ze vinden zichzelf speciaal.
Aan de andere kant, er zijn ook mensen die dit soort muziek componeren... Het kan best zijn dat ik het hier goed mis heb hoor. Maar ik kan er met mijn "gezonde" verstand niet bij wat een mens aan dit soort muziek kan waarderen.
Ik geloof niet dat zij dit persée mooi vinden vanwege de mooie muziek maar eerder omdat ze zich op deze manier meer "one of a kind" vinden, ze vinden zichzelf speciaal.
Aan de andere kant, er zijn ook mensen die dit soort muziek componeren... Het kan best zijn dat ik het hier goed mis heb hoor. Maar ik kan er met mijn "gezonde" verstand niet bij wat een mens aan dit soort muziek kan waarderen.
Laten we even een recente hit van je favoriete band onder de loep nemen, Snow (Hey Oh) van RHCP.
Het refrein.
Hey oh
Listen what I say oh
I got your
Hey oh
Now listen what I say oh
Vertel me eens, vind je dit mooi? Speciaal? Ik walg van het idee dat een festivalweide dit refrein meezingt. Ik kan er met mijn "gezonde" verstand niet bij wat een mens aan dit soort muziek kan waarderen. En jij tracht deze commerciële bagger te vergelijken met GYBE?
0
geplaatst: 23 juni 2007, 14:04 uur
Erg late reactie, maar: mooi gezegd, Comrade 
I couldn't agree more.

I couldn't agree more.
0
fastpulseboy
geplaatst: 21 februari 2008, 13:35 uur
Bij Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven (2000):
hahaha, dit is behoorlijk mainstream hoor. Als je hier nog interessant over moet doen op feestjes loop je behoorlijk achter. (plaat uit 2000 natobene!)
Dus doe het niet! anders kom je wel heel erg over als een achterhaald type en kun je beter lekker thuis zitten en skyradio luisteren.
Lexicon Devil schreef:
Echte muziek om op een feestje interessant over te doen. Man wat een vreemde types als publiek brengt deze band met zich mee. Mensen die zichzelf heel serieus nemen. Jammer.
Echte muziek om op een feestje interessant over te doen. Man wat een vreemde types als publiek brengt deze band met zich mee. Mensen die zichzelf heel serieus nemen. Jammer.
hahaha, dit is behoorlijk mainstream hoor. Als je hier nog interessant over moet doen op feestjes loop je behoorlijk achter. (plaat uit 2000 natobene!)
Dus doe het niet! anders kom je wel heel erg over als een achterhaald type en kun je beter lekker thuis zitten en skyradio luisteren.
0
geplaatst: 21 februari 2008, 13:36 uur
fastpulseboy schreef:
hahaha, dit is behoorlijk mainstream hoor.
hahaha, dit is behoorlijk mainstream hoor.
Nou.....
0
fastpulseboy
geplaatst: 21 februari 2008, 13:38 uur
niet dan? op mijn feestjes ken toch minstens 50% godspeed wel. (gelukkig maar)
0
geplaatst: 21 februari 2008, 13:39 uur
Misschien moet je de betekenis van het woord mainstream nog eens opzoeken.....
Sowieso is het hele postrock genre al niet mainstream natuurlijk.
Dat zijn dus mainstream feestjes begrijp ik. (en dan is 50% nog niet veel natuurlijk)
Sowieso is het hele postrock genre al niet mainstream natuurlijk.
Dat zijn dus mainstream feestjes begrijp ik. (en dan is 50% nog niet veel natuurlijk)
0
fastpulseboy
geplaatst: 21 februari 2008, 13:42 uur
pffff, en dat bij een van de grondleggers van de sound.....
de kopstukken kent iedereen toch wel.
mogwai, explosions en .....godspeed.
tuurlijk wel, bij de meeste mensen die een beetje muziekliefhebber zijn moet dit toch zeker een belletje doen rinkelen. Anders ben je natuurlijk geen liefhebber en kan je vooruit met bon jovi.
de kopstukken kent iedereen toch wel.
mogwai, explosions en .....godspeed.
tuurlijk wel, bij de meeste mensen die een beetje muziekliefhebber zijn moet dit toch zeker een belletje doen rinkelen. Anders ben je natuurlijk geen liefhebber en kan je vooruit met bon jovi.
0
geplaatst: 21 februari 2008, 13:44 uur
Muziekliefhebbers en mainstream zijn meestal 2 totaal verschillende dingen.
Echt de meeste mensen die je op straat aan zou spreken en die pakweg U2 en Coldplay kennen (mainstream), hebben nog nooit van het hele fenomeen postrock gehoord.
Echt de meeste mensen die je op straat aan zou spreken en die pakweg U2 en Coldplay kennen (mainstream), hebben nog nooit van het hele fenomeen postrock gehoord.
0
geplaatst: 21 februari 2008, 13:51 uur
Toch vind ik het wel een aardige discussie hoor. Ik zie vaak types ronlopen bij concerten of festivals waarvan ik denk: je kunt toch ook muziekliefhebber zijn zonder erbij te lopen als een depressieve satanaanbidder? Maar dat is niet iets specifieks voor deze band. Misschien een idee om daar een topic over te maken?
0
fastpulseboy
geplaatst: 21 februari 2008, 13:53 uur
owh ja daar zijn toch al wel topics over?
maar hoe iemand erbij loopt.....tja dat moet iedereen toch zelf weten. Gelukkig is er nog wat diversiteit en loopt niet iedereen erbij alsof die in de hema gekocht is. Damn, waar gaat het nu weer over bij deze plaat...
BEZEM hahaha.
maar hoe iemand erbij loopt.....tja dat moet iedereen toch zelf weten. Gelukkig is er nog wat diversiteit en loopt niet iedereen erbij alsof die in de hema gekocht is. Damn, waar gaat het nu weer over bij deze plaat...
BEZEM hahaha.
0
geplaatst: 21 februari 2008, 15:06 uur
GY!BE mainstream? grapjas. Ik kan je vertellen dat het percentage mensen dat ik ken, dat GY!BE kent om en nabij de 1% ligt. En dat is dan nog een positieve schatting...
0
geplaatst: 21 februari 2008, 17:54 uur
KampF schreef:
en misschien wist je dit ook iet, maar vinyl kwaliteit is nog altijd voller dan CD. (44KHZ vs 96 KHZ) voor meer info: Google!
en misschien wist je dit ook iet, maar vinyl kwaliteit is nog altijd voller dan CD. (44KHZ vs 96 KHZ) voor meer info: Google!
Effe off topic, maareuh... Ik denk dat Google je dan toch het één en ander heeft wijsgemaakt, want een vinyl is, no way José, niet gesampled, maar een continu, analoog signaal.
0
Sietse
geplaatst: 21 februari 2008, 18:55 uur
haha, inderdaad.
Verder vind ik een opmerking over types die naar bepaalde muziek luisteren aan de ene kant begrijpelijk en aan de andere kant echt onzin. Want wat maakt het uit of iemand er heel erg hip en fleurig bij loopt of een jutezak aan doet. Al die mode verschijnsels zijn gewoon suf en doe gewoon wat je lekker wilt doen.
Daarnaast heb ik gemerkt dat het helemaal niet interessant is om het over deze band te hebben op feestjes. Het is zelfs erg on-interessant. Maar misschien hebben mijn vrienden niet zoveel met muziek waar het aan zou kunnen liggen.
En om dan nog toe te voegen...GYBE blijft toch ergens wel een bijzondere band die iets bijzonders doet. Niets op aan te merken lijkt mij.
Verder vind ik een opmerking over types die naar bepaalde muziek luisteren aan de ene kant begrijpelijk en aan de andere kant echt onzin. Want wat maakt het uit of iemand er heel erg hip en fleurig bij loopt of een jutezak aan doet. Al die mode verschijnsels zijn gewoon suf en doe gewoon wat je lekker wilt doen.
Daarnaast heb ik gemerkt dat het helemaal niet interessant is om het over deze band te hebben op feestjes. Het is zelfs erg on-interessant. Maar misschien hebben mijn vrienden niet zoveel met muziek waar het aan zou kunnen liggen.
En om dan nog toe te voegen...GYBE blijft toch ergens wel een bijzondere band die iets bijzonders doet. Niets op aan te merken lijkt mij.
0
DevendraBan
geplaatst: 21 februari 2008, 19:18 uur
Onder post-rock kenners is GY!BE gekend, uiteraard. Ik kan er geen opnoemen die deze band niet kent.
En types combineren met muziek is vrij nefast. Ik zie eruit als witte neger maar ik beschouw mezelf toch als een eclecticist.
En types combineren met muziek is vrij nefast. Ik zie eruit als witte neger maar ik beschouw mezelf toch als een eclecticist.
0
geplaatst: 21 februari 2008, 19:32 uur
Opzich kan ik de opmerking van Lexicon Devil dat GYBE gemiddeld genomen een specifiek soort publiek aantrekt heel goed begrijpen. Dat is ook logisch gezien de intenties van de bandleden die ten grondslag liggen aan het maken van deze muziek. Maar dat Lexicon Devil daar vervolgens een waardeoordeel aan verbindt en daarmee de oprechtheid van de liefde van die mensen voor dit album in twijfel trekt, dat vind ik nogal beledigend tegenover die 49 mensen die dit album in hun top 10 hebben staan.
0
geplaatst: 21 februari 2008, 20:47 uur
Suicidopolis schreef:
Effe off topic, maareuh... Ik denk dat Google je dan toch het één en ander heeft wijsgemaakt, want een vinyl is, no way José, niet gesampled, maar een continu, analoog signaal.
Nog heel ff offtopice dan
Dat het een continu analoog signaal is wist ik natuurlijk wel. Alleen mocht je een vinyl plaat willen downsamplen (converteren naar FLAC bijv), dan vang je altijd meer geluid wanneer je tot de 96 KHz gaat ipv 44KHz 
0
geplaatst: 22 februari 2008, 01:11 uur
@ DevendraBan: Ja maar post-rock kenners zijn zo zeldzaam als blauwe paddestoelen. Op deze site zijn er mss veel, maar nog steeds maar een handvol. De gemiddelde Nederlander denkt bij de term post-rock aan The Rolling Stones in een postkantoor...
0
geplaatst: 22 februari 2008, 10:37 uur
Sietse schreef:
En om dan nog toe te voegen...GYBE blijft toch ergens wel een bijzondere band die iets bijzonders doet.
En om dan nog toe te voegen...GYBE blijft toch ergens wel een bijzondere band die iets bijzonders doet.
Deed, zie hier.
0
Jornaquin
geplaatst: 22 februari 2008, 12:16 uur
Ik ken ook nog een vet obscure band. Keane heten ze, ze komen uit Engeland en komen rechtstreeks uit de underground opzetten, geef het een paar keer de kans, want dit is echt groeimuziek, zeker voor jullie mainstream GYBE oren.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 12:26 uur
Niet mee eens Jorn, ik vind het vooral experimenteren om het experimenteren.
0
Sietse
geplaatst: 22 februari 2008, 12:51 uur
KampF schreef:
Dat het een continu analoog signaal is wist ik natuurlijk wel. Alleen mocht je een vinyl plaat willen downsamplen (converteren naar FLAC bijv), dan vang je altijd meer geluid wanneer je tot de 96 KHz gaat ipv 44KHz 
En dan klopt er nog niet veel van wat je zegt...en als je het dan goed wilt doen neem je op op 192kHz
En jij hebt de daarna gedane interviews op oa. pitchfork dus niet gelezen...Drowned in Sound heeft volgens meneer Efrin zijn woorden verdraaid en is GYBE nog steeds niet geheel gestopt. Voor de link mag je het desbetreffende topic alhier opzoeken.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 13:51 uur
bubbachups schreef:
Opzich kan ik de opmerking van Lexicon Devil dat GYBE gemiddeld genomen een specifiek soort publiek aantrekt heel goed begrijpen. Dat is ook logisch gezien de intenties van de bandleden die ten grondslag liggen aan het maken van deze muziek. Maar dat Lexicon Devil daar vervolgens een waardeoordeel aan verbindt en daarmee de oprechtheid van de liefde van die mensen voor dit album in twijfel trekt, dat vind ik nogal beledigend tegenover die 49 mensen die dit album in hun top 10 hebben staan.
Wel heel erg laat deze reactie maar kan het niet laten. Ik kan het namelijk niet begrijpen die opmerking van Lexicon Devil . Ik luister veel en graag naar Godspeed You Black Emperor! en ben een normale jongen van 23. Die op dit moment gewoon een baan heeft en binnenkort weer gaat studeren, ik zit bij een voetbalvereniging en heb een vriendin. Bovendien draag ik normale kleding(o.a G-star , Chasin en Jack and Jones). Je hoeft toch niet anders of speciaal te zijn om deze muziek te kunnen waarderen ? Kom op zeg. Ik ben doorsnee en mij trekt deze muziek enorm aan!
0
geplaatst: 27 juni 2011, 14:17 uur
Trouwens het bestellen op de constellation(platenlabel) site is trouwens een aanrader! De prijs voor een cd is daar 8.75 euro, ook krijg je dan direct al de mp3 download er gratis bij! en met de verzendkosten erbij ben je nog een stuk goedkoper uit dan wanneer je hem in Nederland zou kopen en verzending in 1 werkdag.
* denotes required fields.