MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Godspeed, commercie, en the industry

zoeken in:
Timo-otje schreef:
(quote)

Wel heel erg laat deze reactie maar kan het niet laten. Ik kan het namelijk niet begrijpen die opmerking van Lexicon Devil . Ik luister veel en graag naar Godspeed You Black Emperor! en ben een normale jongen van 23. Die op dit moment gewoon een baan heeft en binnenkort weer gaat studeren, ik zit bij een voetbalvereniging en heb een vriendin. Bovendien draag ik normale kleding(o.a G-star , Chasin en Jack and Jones). Je hoeft toch niet anders of speciaal te zijn om deze muziek te kunnen waarderen ? Kom op zeg. Ik ben doorsnee en mij trekt deze muziek enorm aan!

Ik vind mezelf ook best 'normaal' qua kleding, hobbies, krijg een kind, ga ook weer studeren etc, en ik luister ook graag naar GY!BE (en zelfs in mijn top 10). Maar ik denk toch dat we enigszins uitzonderingen zijn Timo-otje. Ik was namlijk bij het concert dit jaar in Paradiso en ik moet zeggen dat het publiek toch heel mannelijk was, met in het algemeen lang haar en ik denk 99% gekleed in het zwart. Ander publiek dan ik gewend ben bij britpop, dance of rock concerten waar ik normaal heen ga.

Edit: Ik zie nu ook dat we de halve top 10 delen Timo-otje

Streup schreef:
(quote)

Ik vind mezelf ook best 'normaal' qua kleding, hobbies, krijg een kind, ga ook weer studeren etc, en ik luister ook graag naar GY!BE (en zelfs in mijn top 10). Maar ik denk toch dat we enigszins uitzonderingen zijn Timo-otje. Ik was namlijk bij het concert dit jaar in Paradiso en ik moet zeggen dat het publiek toch heel mannelijk was, met in het algemeen lang haar en ik denk 99% gekleed in het zwart. Ander publiek dan ik gewend ben bij britpop, dance of rock concerten waar ik normaal heen ga.

Edit: Ik zie nu ook dat we de halve top 10 delen Timo-otje

Ja ik baal er nog steeds van dat ik er niet bij ben geweest, het concert. ik kon ze toen nog niet, toen het concert was, hoop dat ze nog eens bij elkaar komen dan. Wat betreft die types kan ik er dus niks over zeggen , maar volgens mij is Herman ook behoorlijk weg van Godspeed en hij is volgens mij ook 'normaal'. Klonken ze trouwens net zoals op de plaat of overheerste een bepaald instrument want als ik hun albums beluister is alles in perfecte balans bij een climax bv. Wat betreft mijn top 10 , daar staat te veel Radiohead in ! Ik ga zeker 2 albums eruit knikkeren maar weet nog niet welke. Ik wil werken naar een top 10 met 1 of maximaal 2 albums per artiest. Hoe duur was het concert trouwens ?

Timo-otje schreef:
Wat betreft die types kan ik er dus niks over zeggen , maar volgens mij is Herman ook behoorlijk weg van Godspeed en hij is volgens mij ook 'normaal'.

Ja, ik denk dat er een verschil is tussen concertgangers en luisteraars. Ik houd er trouwens helemaal niet van om een sticker te plakken op muziekluisteraars. Ik heb zelf een onwijs brede smaak. Het was alleen op dat concert opvallend hoe 'metalfanachtig' het publiek was. Enneuh...hoe normaal is Herman eigenlijk

Klonken ze trouwens net zoals op de plaat of overheerste een bepaald instrument want als ik hun albums beluister is alles in perfecte balans bij een climax bv.

Het begon met een drone van een kwartier ofzo waar telkens een instrument bijgezet werd tot het naar de 'perfecte balans' gebracht werd zoals op de plaat kan ik wel zeggen. Ze speelden trouwens niet de lange >15min nummers, maar de substukjes als losse nummers. Moya speelden ze volgens mij wel helemaal. Paradiso staat altijd erg hard dus het ging door merg en been (en continue kippenvel ).

Wat betreft mijn top 10 , daar staat te veel Radiohead in ! Ik ga zeker 2 albums eruit knikkeren maar weet nog niet welke. Ik wil werken naar een top 10 met 1 of maximaal 2 albums per artiest.

Als ik niet de 1-CD-per-band-policy zou hebben zou Kid A er bv zeker in staan en OKC ook wel denk ik.

Hoe duur was het concert trouwens ?

Ik denk ongeveer 25 euro. Duurder dan de meeste concerten die ik daar meemaak, maar ze moeten ook wel veel personeel betalen

Heb je concert Esmerine Bitterzoet trouwens gezien. Met leden van GY!BE en Patrick Watson en leden van Arcade Fire (beiden ook in mijn top 10). Geen postrock vermoed ik.

Streup schreef:
Enneuh...hoe normaal is Herman eigenlijk

Tsja, ik luister niet of nauwelijks naar metal, zie er ook niet uit alsof ik naar metal luister (heb geen lang haar en draag niet overwegend zwart), maar heb net als Timo een Jack & Jones-broek. Ik denk dat ik redelijk normaal ben.

Esmerine overweeg ik trouwens ook, maar dat laat ik even afhangen van de programmering van Todays Arts in Den Haag. Kan zijn dat daar een dance-artiest komt die ik liever wil zien.

herman schreef:
Ik denk dat ik redelijk normaal ben.

OK, ik ben overtuigd

Esmerine overweeg ik trouwens ook, maar dat laat ik even afhangen van de programmering van Todays Arts in Den Haag. Kan zijn dat daar een dance-artiest komt die ik liever wil zien.

Ik kan zelf nieteens naar Esmerine want tegen die tijd is mijn dochter wel geboren en dan schijn je niet meer uit te kunnen gaan. Maar daar staat wel wat tegenover

Onweerwolf
Streup schreef:
(quote)

Ja, ik denk dat er een verschil is tussen concertgangers en luisteraars. Ik houd er trouwens helemaal niet van om een sticker te plakken op muziekluisteraars. Ik heb zelf een onwijs brede smaak. Het was alleen op dat concert opvallend hoe 'metalfanachtig' het publiek was. Enneuh...hoe normaal is Herman eigenlijk

Het is maar wat je normaal noemt nietwaar?

Ik zou persoonlijk even blijven staren als ik tijdens een GY!BE optreden iemand zou zien lopen in "G-star , Chasin en Jack and Jones". Niet dat ik ook maar enig benul heb hoe dat er precies uit ziet, maar aangezien het merknamen zijn ga ik er voor het gemak maar even van uit dat het nogal dure kleding is die in eerste instantie wordt gedragen om 'er bij te horen' en niet omdat men het per se mooi vindt. Het één sluit overigens natuurlijk het ander niet uit. Feit is wel dat het commercieel aantrekkelijk is omdat het gehypte merken zijn en zoals we weten staat dat vrij haaks op de filosofie van een band als GY!BE. Het is dus logisch dat dergelijk kleding niet 'normaal' is bij zo'n concert.

Dat er veel metalfans waren met bijbehorende kleding is volstrekt begrijpelijk aangezien metalfans nou eenmaal zeer uniform zijn qua kledingkeuze en GY!BE en andere stevigere post-rock bands vrij populair zijn bij het metal publiek. Dus dan krijg je dat.

Mijns inziens dus totaal begrijpelijk.

Overigens heb ik persoonlijk geen enkel probleem met wat voor kleding dan ook en je kunt ook zeker niet aan iemands kledingstijl aflezen of hij of zij een muziekliefhebber is.

Ik moet wel zeggen dat ik van bijna geen enkel kledingstuk in mijn kast zou kunnen zeggen wat voor merk het is.

Tenslotte kan ik nog vermelden dat ik afgelopen zaterdag tijdens een death metal festival de hele dag in een blauw Pavement shirt heb rondgelopen. Dat was wel vrij dapper van mezelf vond ik. Gelukkig werd het om een uur of 8 koud genoeg om mijn Napalm Death hoodie er over aan te kunnen trekken.

Streup schreef:
Ik kan zelf niet eens naar Esmerine want tegen die tijd is mijn dochter wel geboren en dan schijn je niet meer uit te kunnen gaan. Maar daar staat wel wat tegenover

Ja, daar komt zo'n concert niet bij in de buurt hoor, al wordt het het beste concert ooit.

Overigens geef ik ook niet veel om merkenkleding. Die ene J en J broek was ook in de aanbieding en zat toevallig wel lekker.

lambf
Beetje een lame excuus gebruiken voor iets waar je helemaal geen excuus voor nodig hebt, kom nou, dat heb je helemaal niet nodig herman.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is maar wat je normaal noemt nietwaar?

Ik zou persoonlijk even blijven staren als ik tijdens een GY!BE optreden iemand zou zien lopen in "G-star , Chasin en Jack and Jones". Niet dat ik ook maar enig benul heb hoe dat er precies uit ziet, maar aangezien het merknamen zijn ga ik er voor het gemak maar even van uit dat het nogal dure kleding is die in eerste instantie wordt gedragen om 'er bij te horen' en niet omdat men het per se mooi vindt. Het één sluit overigens natuurlijk het ander niet uit. Feit is wel dat het commercieel aantrekkelijk is omdat het gehypte merken zijn en zoals we weten staat dat vrij haaks op de filosofie van een band als GY!BE. Het is dus logisch dat dergelijk kleding niet 'normaal' is bij zo'n concert.

Dat er veel metalfans waren met bijbehorende kleding is volstrekt begrijpelijk aangezien metalfans nou eenmaal zeer uniform zijn qua kledingkeuze en GY!BE en andere stevigere post-rock bands vrij populair zijn bij het metal publiek. Dus dan krijg je dat.

Overigens heb ik persoonlijk geen enkel probleem met wat voor kleding dan ook en je kunt ook zeker niet aan iemands kledingstijl aflezen of hij of zij een muziekliefhebber is.

Ik moet wel zeggen dat ik van bijna geen enkel kledingstuk in mijn kast zou kunnen zeggen wat voor merk het is.

Tenslotte kan ik nog vermelden dat ik afgelopen zaterdag tijdens een death metal festival de hele dag in een blauw Pavement shirt heb rondgelopen. Dat was wel vrij dapper van mezelf vond ik. Gelukkig werd het om een uur of 8 koud genoeg om mijn Napalm Death hoodie er over aan te kunnen trekken.

Nou het klopt dat Chasin , Jack en Jones en G-Star duurdere kleding is. Het is gewoon hippe casual gear voor voornamelijk jongere mensen zal ik maar zeggen. Maar is draag het niet om erbij te horen , maar wel omdat ik het mooie ontwerpen vind en daar betaal je dan ook wat meer voor. Het staat haaks op de filosofie ja , maar dan aan de ene kant ik koop al hun platen(en Silver mt zion) op de Constellation site en laat ze over komen vanuit Canada om ze te steunen(ik betaal net zoveel als andere voor het concert en hun platen). Ik zou de platen ook in de winkel kunnen kopen maar dat raden hun mij af dus doe ik het gewoon via hun label. Verder zou ik het raar vinden als iemand geweerd wordt omdat die wat 'hippere kleding' draagt. Alhoewel het niet handig is om in die kleding naar het concert te gaan omdat je dan raar aangekeken wordt zoals je al zei en het wekt de indruk niet op de hoogte te zijn van de band en er zal ook gedacht worden dat je geen liefhebber van de band bent natuurlijk(wat ik duidelijk wel ben). Herman , jij geen problemen gehad met die broek tijdens het concert hehe ? Ik vind echter wel dat je aan iemands kleding kan zien wat voor muziek die luistert. Iemand die voornamelijk in het zwart gekleed gaat hoor je niet vaak naar hip-hop luisteren. En iemand die petjes nonchalant draagt en met de broek op de knieen loopt en bling bling omheeft zie je niet vaak naar metal luisteren. Een metal fan hoeft toch niet perse in het zwart gekleed te gaan ? Terwijl de meeste dat wel doen. Je kan je toch casual kleden en naar metal luisteren. Maar Lexicon Devil zei eerder dat de band vrij apart publiek trok , terwijl ik mij niet onder apart publiek vind vinden. Hetzelfde geldt voor Streup , Herman , en Eveningguard die ook een enorme liefhebbers van de band zijn en ook 'casual' zijn neem ik aan en niet zwartgekleed door het leven gaan ?Maar je punt is duidelijk en ik geef je gelijk dat het onhandig is om in die kleding naar een concert van hun te gaan.

lambf schreef:
Beetje een lame excuus gebruiken voor iets waar je helemaal geen excuus voor nodig hebt, kom nou, dat heb je helemaal niet nodig herman.

Er had nog een bij gemoeten eigenlijk.

Onweerwolf schreef:

Tja, ik denk dat iedereen zich wel een bepaalde (kleding)stijl aanmeet om 'erbij te horen'. Het is als je er zo over nadenkt natuurlijk veel verstandiger om goedkope (merkloze) kleding te kopen, want dan houd je geld over voor andere (veel belangrijkere/leukere) dingen. En toch staat op veel van mijn kleren wel een merkje.

Maar het was dus ook totaal niet de bedoeling om te stigmatiseren ofzo, het was gewoon een constatering en ook heel begrijpelijk.

Timo-otje schreef:
ik geef je gelijk dat het onhandig is om in die kleding naar een concert van hun te gaan.

Ik voelde me helemaal niet ongemakkelijk hoor en ik stond te ver van het podium dat de bandleden me bezwerend aan konden spreken

Onweerwolf
Timo-otje schreef:
(quote)

Nou het klopt dat Chasin , Jack en Jones en G-Star duurdere kleding is. Het is gewoon hippe casual gear voor voornamelijk jongere mensen zal ik maar zeggen. Maar is draag het niet om erbij te horen , maar wel omdat ik het mooie ontwerpen vind en daar betaal je dan ook wat meer voor. Het staat haaks op de filosofie ja , maar dan aan de ene kant ik koop al hun platen(en Silver mt zion) op de Constellation site en laat ze over komen vanuit Canada om ze te steunen(ik betaal net zoveel als andere voor het concert en hun platen). Ik zou de platen ook in de winkel kunnen kopen maar dat raden hun mij af dus doe ik het gewoon via hun label. Verder zou ik het raar vinden als iemand geweerd wordt omdat die wat 'hippere kleding' draagt. Alhoewel het niet handig is om in die kleding naar het concert te gaan omdat je dan raar aangekeken wordt zoals je al zei en het wekt de indruk niet op de hoogte te zijn van de band en er zal ook gedacht worden dat je geen liefhebber van de band bent natuurlijk(wat ik duidelijk wel ben). Herman , jij geen problemen gehad met die broek tijdens het concert hehe ? Ik vind echter wel dat je aan iemands kleding kan zien wat voor muziek die luistert. Iemand die voornamelijk in het zwart gekleed gaat hoor je niet vaak naar hip-hop luisteren. En iemand die petjes nonchalant draagt en met de broek op de knieen loopt en bling bling omheeft zie je niet vaak naar metal luisteren. Een metal fan hoeft toch niet perse in het zwart gekleed te gaan ? Terwijl de meeste dat wel doen. Je kan je toch casual kleden en naar metal luisteren. Maar Lexicon Devil zei eerder dat de band vrij apart publiek trok , terwijl ik mij niet onder apart publiek vind vinden. Hetzelfde geldt voor Streup , Herman , en Eveningguard die ook een enorme liefhebbers van de band zijn en ook 'casual' zijn neem ik aan en niet zwartgekleed door het leven gaan ?Maar je punt is duidelijk en ik geef je gelijk dat het onhandig is om in die kleding naar een concert van hun te gaan.

Ik geef je groot gelijk hoor. Iedereen moet dragen waar hij zich prettig bij voelt.

Echter, is het niet juist zo dat je dan juist wél 'apart' publiek bent? Immers, de meerderheid loopt erbij als standaard metalhead en jij niet.

Voor de duidelijkheid: termen als 'apart', 'raar', 'vreemd', 'afwijkend' hebben meestal een veronderstelde negatieve lading, wat in mijn ogen volstrekte onzin is. Het is gewoon een feitelijke vaststelling. 99 metalheads bij GY!BE en een dude in merkkleding... wat apart.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik geef je groot gelijk hoor. Iedereen moet dragen waar hij zich prettig bij voelt.

Echter, is het niet juist zo dat je dan juist wél 'apart' publiek bent? Immers, de meerderheid loopt erbij als standaard metalhead en jij niet.

Voor de duidelijkheid: termen als 'apart', 'raar', 'vreemd', 'afwijkend' hebben meestal een veronderstelde negatieve lading, wat in mijn ogen volstrekte onzin is. Het is gewoon een feitelijke vaststelling. 99 metalheads bij GY!BE en een dude in merkkleding... wat apart.

Dat klopt dan ook wel weer , echter met normaal bedoel ik zoals de meeste mensen erbij lopen. Als je door het centrum van een grote stad loopt kom je vaker mensen in casual kleding of kleding van H&M tegen dan mensen die compleet zwart gekleed zijn. In Nederland zijn er meer mensen met een 'neutrale' kleding dan mensen in het zwart , dat bedoel ik.

Onweerwolf
Timo-otje schreef:
(quote)

Dat klopt dan ook wel weer , echter met normaal bedoel ik zoals de meeste mensen erbij lopen. Als je door het centrum van een grote stad loopt kom je vaker mensen in casual kleding of kleding van H&M tegen dan mensen die compleet zwart gekleed zijn. In Nederland zijn er meer mensen met een 'neutrale' kleding dan mensen in het zwart , dat bedoel ik.

Tsja, maar dat is natuurlijk allemaal betrekkelijk.

In Arabische landen lopen mensen er weer heel anders bij.

Bovendien zou je kunnen stellen dat die meerderheid van de mensen in een Nederlandse stad geen muziekliefhebber is.

Bovendien geloof ik eigenlijk niet dat de meerderheid van de mensen in een willekeurige Nederlandse stad Chasin , Jack en Jones en G-Star draagt. Of H&M for that matter (waar ik overigens zelf wel eens kleding koop wegens goedkoper dan in de meeste winkels).

Ik vraag me al een tijdje af wat nou precies de bedoeling is bij dit topic. Kan iemand mij dat vertellen? Wat is het onderwerp?

lambf
herman schreef:
(quote)

Er had nog een bij gemoeten eigenlijk.

hehe duh

Streup schreef:
(quote)

Ik voelde me helemaal niet ongemakkelijk hoor en ik stond te ver van het podium dat de bandleden me bezwerend aan konden spreken

Als ik op een concert daadwerkelijk attitude van een band zou krijgen, omdat ze mijn kleding niet vinden passen bij hun Hoogstaande Bandfilosofie ofzo, dan zou ik toch wel zeker subiet mijn geld terug gaan vragen. Wie denken ze dan wel niet dat ze zijn, zeg?

chevy93 schreef:
Ik vraag me al een tijdje af wat nou precies de bedoeling is bij dit topic. Kan iemand mij dat vertellen? Wat is het onderwerp?

Ik geloof dat het gaat over wat voor kleding je uit filosofisch oogpunt zou mogen/moeten dragen als je naar GY!BE luistert. Of naar een concert van deze band gaat. Of iets van die strekking.

Kortom, ook ik ben de draad volledig kwijt.

Onweerwolf schreef:
Bovendien geloof ik eigenlijk niet dat de meerderheid van de mensen in een willekeurige Nederlandse stad Chasin , Jack en Jones en G-Star draagt. Of H&M for that matter (waar ik overigens zelf wel eens kleding koop wegens goedkoper dan in de meeste winkels).

Bij de jongere generatie (15-30) denk ik eigenlijk wel dat dit veel gedragen kleding is. Hoewel ik zelf niets van G-Star heb (duur) zijn het wel allemaal redelijk hippe winkels die zich vooral op jongeren lijken te richten.

Mijn muzieksmaak heeft geen invloed op mijn kleding. ''Vroeger'' wel, een paar jaar geleden liep ik er een korte tijd als semi-metalhead bij met bandshirts in combinatie met hippe broeken en schoenen en lang haar hehe. Sowieso vind ik het vaak wel leuk als mensen muziek luisteren, die je op basis van hun uiterlijk totaal niet zou verwachten.

Sandokan-veld schreef:
(quote)

Als ik op een concert daadwerkelijk attitude van een band zou krijgen, omdat ze mijn kleding niet vinden passen bij hun Hoogstaande Bandfilosofie ofzo, dan zou ik toch wel zeker subiet mijn geld terug gaan vragen. Wie denken ze dan wel niet dat ze zijn, zeg?

Ja ik geef je gelijk , alleen je bent op de hoogte van hun standpunten tegenover merken en commercie ? Het is inderdaad wel 'raar' als je in gehypte merkkleding gaat lopen terwijl je hun muziek en de band liefhebt. Uit respect voor hun ideen zou je dan gewoon in 'merkloze' kleding moeten gaan maar als ik erop aangesproken zou worden door hun zou ik wel mijn geld terug vragen ja. Ze hebben een keer geweigerd te spelen in een zaal waar perpsi cola werd geschonken dus als ene met Armani loopt te pronken voor hun werkt dit toch provocerend denk ik tegenover hun. Ik zou het trouwens ook belachelijk vinden als er kledingvoorschriften zouden komen bij concerten , het moet niet gekker worden....

Ja, ik ben op de hoogte van hun achterlijke waanideeën. Al zijn ze heus niet de enigen die Coca Cola prefereren trouwens.

Volgens mij ligt de tijd dat GYBE zo fundamentalistisch was wel even achter ons. Die weigering was in Eindhoven als ik me goed herinner en dat is iets uit de jaren '90.

Ja of dat veranderd is inmiddels kan ik niet over oordelen, heb het ooit eens gelezen. Ik heb niet de indruk dat de bandleden van Godspeed graag in de spotlights willen staan nu. Alhoewel Sophie Trudeau ook gewoon meespeeld op de albums van Arcade Fire. En die staan geregeld in de publiciteit en zijn volgens mij niet terughoudend tegenover commercie, en ook samen vaak spelen zoals in Esmerine geloof ik.

Timo-otje schreef:
Ik heb niet de indruk dat de bandleden van Godspeed graag in de spotlights willen staan nu. Alhoewel Sophie Trudeau ook gewoon meespeeld op de albums van Arcade Fire. En die staan geregeld in de publiciteit en zijn volgens mij niet terughoudend tegenover commercie, en ook samen vaak spelen zoals in Esmerine geloof ik.
Ik vind het wel opvallend dat ze zo actief zijn aangezien iedereen dacht dat ze nooit meer samen zouden komen. Alleen maar goed. Blijkbaar moet die muzikaliteit er toch uit.

herman schreef:
Volgens mij ligt de tijd dat GYBE zo fundamentalistisch was wel even achter ons. Die weigering was in Eindhoven als ik me goed herinner en dat is iets uit de jaren '90.

Het incident met Pepsi was uit 2002. Heb het even opgezocht.

Onweerwolf
Thomas91 schreef:
(quote)

Bij de jongere generatie (15-30) denk ik eigenlijk wel dat dit veel gedragen kleding is. Hoewel ik zelf niets van G-Star heb (duur) zijn het wel allemaal redelijk hippe winkels die zich vooral op jongeren lijken te richten.

Dat die winkels zich daar op richten klopt natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk een meerderheid is in die doelgroep die dergelijke kleding draagt. Ik kan het me in ieder geval echt niet voorstellen.

Timo-otje schreef:
(quote)

Ja ik geef je gelijk , alleen je bent op de hoogte van hun standpunten tegenover merken en commercie ? Het is inderdaad wel 'raar' als je in gehypte merkkleding gaat lopen terwijl je hun muziek en de band liefhebt. Uit respect voor hun ideen zou je dan gewoon in 'merkloze' kleding moeten gaan maar als ik erop aangesproken zou worden door hun zou ik wel mijn geld terug vragen ja. Ze hebben een keer geweigerd te spelen in een zaal waar perpsi cola werd geschonken dus als ene met Armani loopt te pronken voor hun werkt dit toch provocerend denk ik tegenover hun. Ik zou het trouwens ook belachelijk vinden als er kledingvoorschriften zouden komen bij concerten , het moet niet gekker worden....

Wat een sekte, ik dacht dat alleen pubers zich met zulke dingen bezig hielden.

Als ik het zo begrijp, dan mag ik niet op Nikes, maar alleen op zelfgevlochten sandalen van brandnetels naar een concert van hen, anders wordt Efrim Menuck boos. Bovendien is het gewoon onzinnig om niet te spelen als er Pepsi wordt geschonken: Coca Cola is geen multinational zeker? Of kun je er Heineken krijgen? Dan zou ik ook niet spelen, als dat verplicht door je strot geduwd zou worden, plus, die marketingstrategieën en aggressie t.o.v. concurrentie, dat vind ik ook schandalig.

Hoewel het een mooi idee is, is het in de praktijk onhoudbaar. Thom Yorke, meneer "ik maak Naomi Klein wel populair onder de jeugd", moest zelf ook bekennen dat het uiteindelijk niet consequent volgehouden kan worden, want hij wees al op zijn schoenen waar wel degelijk een logo op stond. De gitaren en synthesizers die ze gebruiken hebben vast ook merken. Die worden vast ook gemaakt door multinationals. Er zitten zoveel haken en ogen aan het verhaal, hoewel ik het uit ideologisch standpunt erg mooi vind hoor, dat het in de praktijk gewoon weer niet uitvoerbaar is en ik zo'n Pepsi-weigering gewoon belachelijk gedrag vind.

Slowgaze schreef:
Er zitten zoveel haken en ogen aan het verhaal, hoewel ik het uit ideologisch standpunt erg mooi vind hoor, dat het in de praktijk gewoon weer niet uitvoerbaar is en ik zo'n Pepsi-weigering gewoon belachelijk gedrag vind.
Ik ken de details verder ook niet maar het blijkt ook geinitieerd door een medewerker van de Effenaar, zoals staat op Wikipedia:
In 2002 zou de band een concert geven in de 013-concertzaal in Tilburg. De band werd echter door een medewerker van de Effenaar (Eindhoven) getipt dat deze zaal gesponsord werd door multinational Pepsi Cola. Hierop annuleerde Godspeed het concert in Tilburg en speelde men in Eindhoven. Dit had een kleine ruzie tussen de twee zalen tot gevolg.
Beetje vreemd dat ze daar dan ook op ingaan als ze weten dat in de Effenaar ook gewoon bakken met sponsoring plaatsvinden.

Conclusie: Ik ben het met je eens Slowgaze: vrij belachelijk gedrag!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.