MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Liedjes met hondengeblaf

zoeken in:
sq
Man Parrish / Hiphop bebop (don´t stop). Het blaffen draagt hier sterk bij aan het ritme. Dit was destijds sowieso een vernieuwende plaat (1983?), en het mijn oudste waarin het woord 'hiphop' voorkomt.

sq
Ook nog niet gezien in deze discussie:
'Who let the dogs out' van Baha Men, ook bekend uit de film 'Man in Black' waar deze song nog wel zo functioneel werd gebruikt.

sq schreef:

'Who let the dogs out' van Baha Men

daar begon het topic mee

dutch2
beaster1256 schreef:
op meddle van pink floyd staat een nummer 'ik denk san tropez' waarin een hond niet blaft maar meehuilt met de mondharmonica van één van de leden, ik denk dat het ook te zien is op live in pompei de dvd

Dat nummer van Pink Floyd heet 'Seamus' en het is volgens mij het enige nummer in de geschiedenis van de Westerse muziek waarin een hond jankend en wel soleert

In het nummer 'time has come' van Spocks Beard hoor je ook een grommende hond, al lijkt het imho iets te veel op een synthesizergrom. Zo niet, dan heeft dat beest een serieus probleem met zijn stembanden.

Yak
Volgens mij zit in 'Unfair' van Pavement ook hondengeblaf.

In Annie - Me Plus One hoor je wat gekef tussendoor.

Wat een vreemd topic . Deze bevatten volgens mij ook hondengeblaf:
Bush - Personal holloway
Pearl jam - Rival

wavanbuuren
In Suburbia van the Petshopboys en babababa bankuberfall van die erste algemeine verunsicherung heb ik altijd hondengeblaf gehoord......

Het begin van Dog Shit op Wu-Tang Forever.
Ol' Dirty is hilarisch...

Dogs of War van Pink Floyd

sq schreef:
Man Parrish / Hiphop bebop (don´t stop). Het blaffen draagt hier sterk bij aan het ritme. Dit was destijds sowieso een vernieuwende plaat (1983?), en het mijn oudste waarin het woord 'hiphop' voorkomt.

Ja? Ik kan me geen geblaf herinneren. Ik zal nog eens goed luisteren.

-Inderdaad, onmiddellijk gehoord. Wel on-waar-schijn-lijk knap verwerkt. Ook een on-waar-schijn-lijk knap nummer, natuurlijk. -

Iedereen vergeet "She Wants to Move" van N*E*R*D, misschien te voor-de-hand-liggend?

nee daar is het mee begonnen

Dom overgelezen.

Wel een die vast niet genoemd is:

Hond- de Lama's

Aan het begin van Fugitive Motel van Elbow hoor je ook honden geblaf..:)

aslan (crew)
op het album unbehagen van de nina hagen band staat "wau wau", nina blaft wel zelf...

La la la he he hee (b-kantje) van Prince

sq schreef:

Hey sq, dit noemden wij toentertijd toch gewoon scratchen, het heeft inderdaad iets weg van keffen. Of luister ik ergens overheen?

Hey lebowski, het is wel degelijk geblaf dat je een paar keer hoort.

Aan het einde van het nummer 'Chomolungma' van Alan Parsons, waarop ook John Cleese te horen is, is er ook hondengeblaf. Dit nummer staat op Alan Parsons' laatste album: A Valid Path http://www.musicmeter.nl/album/24332

Ms jackson van outkast.. (????)

aslan (crew)
Debajo 1 Piedra uit de cd 'Vengue' van Ojos de Brujo

pirat's sound sistema - mossos

woef woef

tondeman
the small faces - the universal

Hey Bulldog - The Beatles

sxesven
UA - Papito

CocoRosie-Bear Hides And Buffalo

Op die plaat komt een hele dierentuin voorbij. Volgens mij zit er ook wel ergens een hond tussen.

Dim
Ome Henk - Op de Camping

De Heideroosjes - Fifi

Dim
Zit me trouwens af te vragen of 'hondengeblaf' geen pleonasme is. Betekent 'geblaf' niet 'het geluid dat een hond voortbrengt'?

Mensen kunnen ook blaffen, in de zin van "tekeer gaan".

N.E.R.D. - She Wants to Move

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.