MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Liedjes met hondengeblaf

zoeken in:
hallo,
heb een beetje een gekke vraag :
kennen jullie liedjes waarin honden blaffen?
Zoals bvb. het begin van "She wants to move" van NERD of "Been caught stealing" van Jane's Addiction.
"Who let the dogs out?" (hoeven dus geen echte honden te zijn) en "How much is that doggie in the window" heb ik ook al.

dank alvast

Hebben hier zo'n fake kerstCD liggen, met een hond die jingle bells blaft. Zal het nummertje wel eens opzoeken

Onderhond schreef:

Hebben hier zo'n fake kerstCD liggen, met een hond die jingle bells blaft. Zal het nummertje wel eens opzoeken

lol ... dat is niet echt wat ik zoek natuurlijk ... het moet een bestaand nummer zijn, en één "blafje" is genoeg !

Nee nee, is een bestaand nummer. Met fake bedoelde ik vooral "fake" kerstliedjes. Parodieën ed op bestaande nummertjes.

Moest je ooit katten nodig hebben, die heb ik ook in aanbieding .

Willekeurig nummer van DMX. Doet hij vast wel een hond na.

Yak
Deed Def Rhymes ook geen hond na op één van zijn singles?

titan (crew)
Rovers return van the Korgis.

Er is toch ook zo'n Nederlands liedje over een hond, volgens mij heet hij Kees? Er zit in elk geval geblaf in.

ElMeroMero
Les Chiens van Alpha Blondy.
My Collie( Not A Dog) van The Selecter
I Wanna Be Your Dog van The Stooges

In de hiphop-hoek kun je veel succes hebben, Snoop Dogg, Dogg Pound, Nate Dogg, etc.

Misschien beetje vergezocht: Efils' God van Eels (lees die titel eens omgekeerd )

Yak
Maar het gaat toch om het HOREN van honden, niet om honden in de titel?

Ik was toevallig net Venetian Snares - Doll Doll Doll aan't beluisteren en in het nummer All The Children Are Dead hoor ik na zo'n 8 minuten duidelijk honden blaffen.

JonnieBrasco
In het nummer Out-Side van de laatste cd van de Beta Band verzorgt een hond zo nu en dan eens de alternatieve snare-drum. (Geweldig nummer overigens!)

Sure Shut van de Beasties begint volgens mij met een klein hondensampeltje

JonnieBrasco
- On the Radio van Donna Summer
- Parklife van Blur? (bij 0:07 meen ik wat te horen)
- Dogs (Part Two) van The Who (B-Side van Pinball Wizard)
- Suburbia van de Pet Shop Boys
- Dhol Rinse van de Asian Dub Foundation

En natuurlijk deze:
- Little Red Riding Hood van Sam the Sham and the Pharao's

(Pet Sounds van de Beach Boys?)

Suburbia van Pet Shop Boys
Wag the Dog van Knopfler
Hey Bulldaog van The Beatles
Dog Food van Iggy Pop
The powers that be van Roger Waters volgens mij ook

DMX- Dogs Out

Als je dit niet genoeg geblaf vind...;)

ElMeroMero
Yak schreef:

Maar het gaat toch om het HOREN van honden, niet om honden in de titel?

Zo had ik het ook begrepen ja.

Zowel in My Collie(Not a Dog) van The Selecter als in Les Chiens van Alpha Blondy zijn blaffende honden te horen. En in I Wanna Be Your Dog is Iggy gewoon zichzelf.

Oh ja, in Dogs van Pink Floyd is ook geblaf gesignaleerd.

I'll be your dog, van Flowered Up

bedankt iedereen, er zitten een aantal bruikbare tips tussen !
(idd, het "horen" van honden in een liedje volstaat)

Suede - WSD

Silverchair - Steam Will Rise (weliswaar geen geblaf maar wel gejank)

In Bello De Hond van Freek De Jonge wordt ook hondengeblaf nagedaan (althans in zijn eigen versie, in de Neerlands Hoop Versie zit dat er niet bij denk ik)

JonnieBrasco
Dire Straits - Money for Nothing

beaster1256
op meddle van pink floyd staat een nummer 'ik denk san tropez' waarin een hond niet blaft maar meehuilt met de mondharmonica van één van de leden, ik denk dat het ook te zien is op live in pompei de dvd

JonnieBrasco
Elbow - Fugitive Motel helemaal vergeten... (intro)

Beach Boys, Pet Sounds - Caroline No (einde van de plaat)
Beatles, Sgt. Pepper - Good Morning (waarschijnlijk naar het voorbeeld van Pet Sounds)

"Get your shit together" van "Beth Heart", als ik me niet vergis hoor je in het begin ook een hond blaffen

Aarg...jonniebrasco was me voor...ik dacht ook aan Elbow...tsja...Elbow - Fugitive Motel dus

Gast
geplaatst: vandaag om 10:53 uur

geplaatst: vandaag om 10:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.