menu

Muziek / Algemeen / Muziek in je dromen

zoeken in:
'The Beatles - And I Love Her' heb ik nog gehoord in mijn dromen, in één van mijn best geconserveerde dromen.

Lady Gaga ben ik ook nog tegengekomen in mijn dromen, maar ik kan me niet herinneren of ze effectief gezongen heeft.

Onlangs was ik ook op een concert waar ik het beste nummer ooit (objectief) hoorde. Helaas weet ik niet meer hoe het precies ging. De beschrijving die mij het best lijkt is een elektronische versie van 'Talking Heads - Psycho Killer'. Ik ben overigens geen fan van Psycho Killer, maar dat nummer klonk echt geweldig.

Magick1 schreef:
Ik ben overigens geen fan van Psycho Killer, maar dat nummer klonk echt geweldig.

Haha, toen ik zo'n tien jaar geleden eens ziek was en wakker werd uit een droom besefte ik langzamerhand dat Crazy on You van Heart wél een geweldig nummer was, in tegenstelling tot wat ik daarvoor vond - en dat terwijl ik me totaal niet kon herinneren in welke hoedanigheid het in mijn droom voorkwam.

Laatst hoorde ik door een raam Dirtyphonics' Quarks spelen. Ik zei nog 'he, dat ken ik'. Niemand die het iets interesseerde natuurlijk (zelfs niet in mijn droom, nee).

Soms droom ik wel eens over muziek die voor zover ik weet niet bestaat. Bijvoorbeeld een fantasiemuziekje in een vreemde taal. En een keer een nummer van Toto of Steve Lukather solo die ik nog niet kende. En een keer een mooie Nederlandstalige cover van het (ook prachtige) If we hold on Together van Diana Ross.
Meestal komt er echter als er muziek in mijn droom voor komt, een bestaand nummer, die in zo'n droom opeens extra zeggingskracht krijgt.
En heel soms probeer ik in een droom iets te componeren.

En laatst droomde ik dat ik een lange meet & greet had met Toto-zanger Joseph Williams bij hem thuis.
We zeiden weinig tegen elkaar, maar het was niet ongezellig.

En lang geleden was ik in een droom met een vrouw en met David Bowie een stukje aan het lopen, en de droom eindigde toen David met ons zijn flat niet in kon.

Ik was onlangs nog aan het bowlen met Noel Gallagher. Bowling is nu niet meteen mijn beste sport, maar ik had ontzettend veel geluk die dag. Noel was een heel slechte verliezer, en ik voelde mezelf een beetje schuldig.

tnf
In het schemergebied tussen slaap en wakker zijn, duikt op vreemde wijze weleens de vrouwenstem uit onderstaand nummer op. "Dubiduuu, run run..." Ik vrees dat ik het de voorbijgaande jaren net iets te vaak op gezet heb (het is nogal een favoriet).

Roy Ayers - Running Away - YouTube

Afgelopen nacht droomde ik dat ik met Motorpsycho op het podium stond in Musicon (kleine zaal in Den Haag waar ze nooit echt hebben opgetreden, ik echter wel met een bandje ooit). Net bij het inzetten van het nummer Superstooge zag ik onze poes in het publiek lopen. Ik maakte me grote zorgen dat ze was verdwaald, of werd vertrapt. Ik wilde ingrijpen maar dat ging niet, dat hele nummer drijft op en gigantische basriff die ik aan het spelen was. Ze verdween in het publiek, maar later zag ik haar de zaal uitlopen. Toen ik later thuis kwam (2 straten verderop) was ze daar gewoon. Eind goed, al goed dus voor de verandering.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=IvJXrwWhrM0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:58 uur

geplaatst: vandaag om 05:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.