menu

Muziek / Algemeen / Muziek in je dromen

zoeken in:
Ik heb zonder gekheid een keer gedroomd dat ik met Slowgaze bij een concert was, maar dat de artiest niet kwam opdagen (was dacht ik Leonard Cohen).

Toen ging ik met akoestische gitaar het podium op 'On the Way Home' van Neil Young spelen, omdat Maarten geen 'Suzanne' durfde te zingen. Het publiek joelde mij uit, en ik werd teleurgesteld wakker.

Ook eens gedroomd dat ik met Neil Young op de kermis liep haha.

Ik heb ooit gedroomd dat ik Johnny Marr was. Ik ben er nog steeds niet overheen...

Ik heb vannacht in mijn droom Heisa-Ho van De Kift gezongen. Waarom weet ik verder niet en zo. Ik weet alleen nog dat ik het leuk had en dat ik dat liedje zong. En denk maar niet dat als je met dat nummer wakker wordt je het ooit nog uit je hoofd krijgt. Is overigens ook niet erg, want het is een leuk nummer

Ik droom vaak muziek (en artiesten) in mijn dromen, en op het moment zelf weet ik nog, 'Tiens, dat is dat liedje!'. Ik droom ook vaak... woorden Dan zit ik er de volgende ochtend meestal mee in mijn hoofd voor een paar dagen... Was bv het geval met 'cavia'.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik Morrissey was, dat was echt vreemd na mijn Johnny Marr droom...

Ik droom niet, en die enkele uitzondering dat ik werkelijk droom is het zonder geluid.
Moet eens naar de speciaalzaak om te kijken of dat volume wat omhoog kan...

Heel raar.. De dit jaar verschenen dance-track 'Chica Bomb' van Dan Balan heb ik maar enkele keren voorbij horen komen. Bijzonder slecht plaatje eerlijk gezegd maar toch visualiseerde ik in mn droom de hele videoclip ervoor! F*ckin' weird, haha.

Ik droom eigenlijk bijzonder weinig over muziek, zeker als je bedenkt dat ik vaak nog dingen luister vlak voor of zelfs tijdens het slapen.

Dat ik een videoclip van Beyonce zit te kijken droom ik dan wél opvallend vaak

Stijn_Slayer schreef:
Ik heb zonder gekheid een keer gedroomd dat ik met Slowgaze bij een concert was, maar dat de artiest niet kwam opdagen (was dacht ik Leonard Cohen).

Toen ging ik met akoestische gitaar het podium op 'On the Way Home' van Neil Young spelen, omdat Maarten geen 'Suzanne' durfde te zingen. Het publiek joelde mij uit, en ik werd teleurgesteld wakker.

Wacht even, die droom heb je me al eens verteld.

Droom van een tijd geleden: ik was met een vriendin bij een openlucht concert van een of andere matige countryband, die Rider in the Rain van Randy Newman speelden.

Uitgebreidere droom van vannacht: Ik droomde dat Kanye West een boek uit had gebracht, van precies 488 bladzijdes, de titel en de cover waren iets met een string, maar uiteindelijk was het zo ongeveer de Heilige Bijbel van het vrouwelijke achterwerk. Daar stond alles, maar dan ook alles in over dat boeiende onderwerp. Ik kocht dat boek, maar veel vrienden van me werden pissig daarom en vreemd genoeg mijn leraar literatuurgeschiedenis ook. Hmm...

Vannacht zat ik bij een concert van Sigur Rós. De mensen waarmee ik was waren alleen allemaal ziek, dus ik werd afgeleid.

Misterfool
Ik heb gedroomd dat ik een jazzmuzikant was: een behoorlijk beroerde jazzmuzikant. Miles Davis stond in de colissen en zegt: hé kerel laat mij het eens proberen. Pakt zijn trompet op een geeft een geweldige show.

Ik droomde laatst dat Curtis Mayfield een nummer aant zingen was. Had flarden ervan onthouden, maar herkende het nummer niet. Bij verdere research bleek dat er geen Curtis-nummer was dat er op leek en dat ik in mijn droom dus een Curtis Mayfield heb verzonnen

Vaak genoeg in mijn dromen: Ik heb een keer gedroomd dat ik een gitaar pakte bij de muziekles en dat ik daar zo Eruption van Van Halen op speelde. En in mijn droom hoorde ik een keer de beginriff van This Mortal Soil van Mastodon, echt raar!

Het is al zo lang geleden.......me dunkt, vijfentwintig jaar? Maar dat moment is me altijd bijgebleven. En dromen zeggen veel wordt her en der wel eens geopperd. Voor mij maakte dat stuk in die droom best veel duidelijk wel:
Ik zat aan tafel met Siouxsie Sioux......eten of drinken, ik weet 't niet meer. Maar in een gesprek met haar zei Siouxsie dat ze Bono een zenuwlijer vond met z'n geklim en gespring. Ik probeerde haar van het tegendeel te bewijzen waarna ze vroeg of ik interesse had om in haar band te spelen. Het volgende dat ik weet is dat ik met haar in de Python zat in de Efteling. Dat was het moment dat ik wakker werd.

Letterlijk of figuurlijk?

Saldek schreef:
de Python zat in de Efteling

Daar ben ik nog een keer uit gevallen... in een droom.

Ik heb ooit in mijn droom People are Strange van de Doors gehoord, geen idee wat ik droomde en dat nummer had ik nog NOOIT bewust gehoord.
Ik was wel hard aan het detoxen die betreffende zondag ochtend.

Ik heb wel eens in een droom Shine On You Crazy Diamond uit de (overigens overdonderend mooi paarse) hemel horen komen. Er waren geen psychedelica o.i.d. in het spel, maar die indruk zou ik haast hebben gekregen

Beeswax schreef:
Letterlijk of figuurlijk?

A dream within a dream (quote Propaganda) maakt dat het in deze dus voor beide waarden opgaat. Maar wel vreemd. Ik werd wakker op het moment dat ik naast haar zat en bedacht dat ik haar in het echt veel leuker vond. En met dat 'in het echt' doelde ik op de Siouxsie in vol ornaat in de clips of op het podium. Dat vond ik een rare gedachte omdat ze in het eggie naast me zat maar dat dit niet de echte Siouxsie was omdat het maar een droom was. Die puzzel kon ik niet oplossen....zoiets, en dát was het moment dat ik vóór me wekker afging wakker werd.

Maar wat ik het meest opvallend vond was dat ze Bono een zenuwlijer vond. Ik weet niet of zij dat werkelijk ook zo vindt, maar eerlijk gezegd zou dat me niet verbazen. Maar ach......dromen zijn maar dromen, maar het blijft fascinerend welke vormen zij aan kunnen nemen.
Zoals die droom van andnino, vallen uit de Python. Ik kan me er zo bij voorstellen dat hij/zij in die droom de werkelijke beleving had dat ze van 100m hoogte naar de grond stortte. Levensecht voelt dat terwijl je gewoon in je bed legt te ronken.

freitzen schreef:
Dat ik een videoclip van Beyonce zit te kijken droom ik dan wél opvallend vaak

hm, dat is alweer een tijdje geleden... overigens zat ik ooit naar Britney Spears te kijken, waarna er ineens een nieuw nummer kwam van een stel rappers (of het hiervan was weet ik niet zeker) dat vrolijk met een Gronings accent zong dat zij het Rat-Tat-Tat-Tatten-team waren (zie nr. 9 in de link). Ik vroeg me af of Britney niet weer terug kon op de buis, maar helaas.

Vorige nacht was Dr Feelgood van Motley Crue present, inclusief big hair en glitter

Ik droomde afgelopen nacht dat Lea Michele "Firework" van Katy Perry voor me ging zingen.

Ik heb voor zover ik me kan herinneren nog nooit één liedje in mijn dromen gehoord

Ik heb het trouwens ook een keer letterlijk gehad. Ik droomde, en de wekkerradio ging op dat moment af. Hoorde ik in m'n droom dat liedje erdoorheen voor ik pas écht wakker werd.

Die had ik laatst ook met die nieuwe van de Black Eyed Peas

Dan had ik mijn wekkerradio al lang tegen de muur gegooid...

In je droom?

Ik heb wel eens gehad dat ik in slaap viel met muziek op (vliegtuig) en dat mensen in mijn dromen dan de lyrics van de nummers (het ging om het hip-hop album 'Time Being' van CYNE) zeiden. Heel apart was dat Besefte het me ook niet, tot ik weer half wakker werd, weer in slaap viel etc., was een soort halfslaap.

Haha, dat heb ik ook al gehad. Of terwijl je in slaap valt terwijl een track door je mp3 knalt dromen dat het betreffende nummer live gespeeld wordt. Ook heel vreemd.

Ik ben zowel Layne Staley als Big L tegen gekomen in m'n dromen. Beide zijn al een tijdje dood. En, ja het was gezellig.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:54 uur

geplaatst: vandaag om 22:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.