menu

Muziek / Algemeen / Muziek in je dromen

zoeken in:
JonnieBrasco
Ik droomde vanochtend dat ik het nummer "Words" van the Doves hoorde (overigens al tijden niet gehoord), gemixed met een bekend dancenummer (ik kan me niet meer herinneren welke). Iemand een suggestie? Bestaat deze echt? Of (nog) niet? Ik herinner me dat ik erover sprak in mijn droom: "Hebben ze dit nummer nou ook al geremixed?" Ik kan me niet herinneren dat ik vaker muziek in mijn droom hoorde, en waarom ik nou juist dit droomde snap ik ook niet. Dromen jullie ook wel eens over muziek? Ik ga de lyrics eens opzoeken, misschien kan ik er wat mee.

Only in your dreams...

Ik heb wel 's gedroomd over Pencil Skirt van Pulp. Ging over ongestelde meisjes bij de gymles.

Er is een nummer waar ik de melodie niet meer van weet en de tekst ook niet, alleen de herinnering die er aan vast zit. Probeerde eeuwig op de tekst en melodie te komen, maar lukte niet.
Toen kreeg ik droom waarin ik 'm gewoon kon mee te zingen en besefte dat ik het nu wel wist en normaal er niet op kan komen... Werd ik wakker kon en kan ik nog steeds niet op de melodie en tekst komen... In avonturenland dus wel. :S

Droom naar mijn weten zonder geluid........... alleen beelden..... is dit vreemd.......

nu ik er aan denk, het is idd niet vreemd.

Heey ja ik ook.

Hmm in dromen komt ook wel geluid voor, ik droom bv. wel eens dat iemand iets heeft gezegd. Maar muziek komt er niet zo vaak in voor...

Als ik in slaap val met mijn mp3-oortjes nog in m'n oren, hoor ik meestal de muziek nog in mijn droom. Soms hoor ik ook gewoon delen van nummers in mijn droom, ook zonder mp3.
En soms ook wel zonder geluid, nu ik eraan denk.

herman schreef:
Ik heb wel 's gedroomd over Pencil Skirt van Pulp. Ging over ongestelde meisjes bij de gymles.

Met of zonder beelden?

lambf
bennerd schreef:
Als ik in slaap val met mijn mp3-oortjes nog in m'n oren, hoor ik meestal de muziek nog in mijn droom. Soms hoor ik ook gewoon delen van nummers in mijn droom, ook zonder mp3

Zit je net van een leuk meisje te dromen, komt er opeens een Brutal Death Metal nummer voorbij

Daar gaat je (al dan niet natte) droom.

bennerd schreef:
Met of zonder beelden?

Droom jij wel 's zonder beelden?

De meisjes deden niet mee met gym, that's all.

Vannacht droomde ik dat ik naar een concert Tom Waits ging, in een regionale zaal. Daar aangekomen, ik had me ontzettend gehaast en had verder geen geld bij me, bleek dat het concert niet doorging omdat er niet genoeg kaartjes waren verkocht.

Maar ik mocht dineren met Ome Tom. Ik leverde kritiek op enkele van zijn liedjes en trekjes en daar moest hij om lachen, hij nam het goed op. Daarna zong ik Chocolate Jesus voor hem en gelukkig maar dat hij het mooi vond.

(Innocent When You Dream, iemand? )

Gallow
Als ik een wekker radio installeer, of een wekker op m'n mobiel zet met muziek, dan hoor ik het altijd wel de volgende ochtend in m'n droom alvorens ik wakker word.

Haha, ik droomde laatst dat ik met Tom Smith (zanger van de Editors) een biertje aant drinken was op Kran(c)K. Had wel voor het slapen gaan de Oor met een interview met de Editors gelezen

sxesven
Ik herinner me altijd weinig van mijn dromen, maar van wat ik me herinner gaat het gros over hemelse platenzaken waar ik dan allerhande zeldzaam materiaal uit de bakken weet te sleuren. Laatst droomde ik dat ik in België in een zaak een zootje Gero vinyl vond, een andere keer dat ik wat zeldzaam Orchid vinyl uit de bakken haalde (bij het afrekenen bleek een gedroomde demo op transparant vinyl beschadigd, maar dat kon me niet schelen ), andere keren over outlets met de meest geweldige platen tegen spotprijzen.

Kut wakker worden altijd...

Ik droomde laatst dat ik met Mos Def en Talib Kweli aan het tafelvoetballen was, ik zong de hele het refrein van Definition. Hele rare droom.

sxesven
levenvergeten schreef:
Ik droomde laatst dat ik met Mos Def en Talib Kweli aan het tafelvoetballen was, ik zong de hele het refrein van Definition. Hele rare droom.

Ik kan me nog herinneren dat ik van een versie droomde van het nummer "Duel - eye to eye" van Propaganda, met een heel ander intro, iets met trombones. Zeer gaaf was het.

VB1
Ik droom wel eens over muziek, weet alleen niet zo snel een voorbeeld te noemen, maar het klinkt vaak veel beter dan in het echt.

Ooit gedroomd dat Nick Cave bij mij op het werk (bejaardenhuis) een concert gaf.
Wel vaker gedroomd over exclusieve optredens van Nick Cave; zo ook vroeger over Screeching Weasel en U2.
U2 werd dan in grote rubbere autobanden van het podium getrokken.

Elvis Presley
Herinner mij helaas zelden mijn dromen.

VB1
Ik heb vannacht gedroomd over een radio zender die alleen maar nummers van Wilco draaide.

Elvis Presley
Was het een fijne droom?

Muziek in mijn dromen.. Hmm ja dan ben ik Pete Rock

VB1
Elvis Presley schreef:
Was het een fijne droom?

Dat is het enige wat me er van is bijgebleven, ik kan me naardere dromen voorstellen .

Ik droomde afgelopen nacht dat ik aanwezig was bij het concert van Paul McCartney (waar ik woensdag 9 december daadwerkelijk heenga).
Hij liep in mijn droom gewoon tussen het publiek (al zingend en gitaar spelend) en ik verbaasde me erover dat er geen bodyguards met hem meeliepen. Als hij weer op het podium stond, kon ik hem moeilijk zien omdat er steeds mensen voor stonden.
Wat wil deze droom mij vertellen? Enig idee?

Dat Paul McCartney een maatje te groot voor jou is?

Mijn droom van vannacht was dat ik a la Forrest Gump het podium op liep bij een vroeg concert van The Doors, met een opvouwfiets in mijn handen. Geen idee waar ik heen moest met die fiets, maar Robby wees me lichtelijk geërgerd de weg naar de trap waar ik wel heen kon.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:05 uur

geplaatst: vandaag om 17:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.