MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eén cd meenemen naar een onbewoond eiland

zoeken in:
Sietse
Cygnus schreef:
(quote)

Jij hebt genoeg aan de drones van de ruisende zee en ritselende palmbladeren...

Zoiets en daarnaast mogelijkheden genoeg om zelf geluiden te ontdekken op zo'n eiland. Ik neem aan dat er nogal wat vogels zijn enzo.

Je bedoelt vogels? of golven?

Sietse
aangepast...

handsome_devil

Wel jammer dat je dan niet op internet kunt om er als eerste een stem op uit te brengen.

Ik zou gaan voor Xiu Xiu - A Promise overigens.

Ik zou een album meenemen dat ik nog niet ken. Godspeed You Black Emperor, Van Morisson, Bark Pshyciosis, Slint, John Coltrane...

Radiohead - OK Computer en proberen te begrijpen waarom hij zo DIK bovenaan staat in de Top 250.

Exfrozen schreef:
en proberen te begrijpen waarom hij zo DIK bovenaan staat in de Top 250.
O, dat is simpel te begrijpen hoor: OK Computer staat het vaakst en hoogst in de top 10 van MusicMeter-gebruikers.

ik ken het album ok computer nog niet , ben hem nu aan het downloaden .
want ik ben toch nieuwsgierig geworden wat voor muziek dat is

BlueVelvet schreef:
(quote)
O, dat is simpel te begrijpen hoor: OK Computer staat het vaakst en hoogst in de top 10 van MusicMeter-gebruikers.

JOHHHHHHHHHHHHHHHH

rudiger schreef:

Het is iets anders dan Dire Straits, kan ik je verzekeren.

handsome_devil
Maar je hoort wel heel erg duidelijk dat Mark Knopfler een groot voorbeeld is voor Thom Yorke.

fredpit
handsome_devil schreef:
Maar je hoort wel heel erg duidelijk dat Mark Knopfler een groot voorbeeld is voor Thom Yorke.

Dezelfde zeurderige toon!!

Zeurderig Knopfler?

Van Morrison heeft een zeurstem.

Moondance is wel

fredpit
Ik wilde net vragen...heb jij niet ooit Moondance in je 10 gehad?
je was me net voor.

Ik heb het helemaal gehad met Radiohead en dat komt vooral door de stem van Yorke. In het verleden ook zoiets dergelijks meegemaakt met het geneuzel van Knopfler.

Ik zal ze iig geen van beide meenemen naar een onbewoond eiland.

Captain Beefheart - Trout Mask Replica lijkt me een goede keus. Valt zoveel aan te ontdekken en te accepteren dat ik me in ieder geval niet hoef te vervelen.

fastpulseboy
rudiger schreef:

Dat krijg je ervan als je een dire straits fan bent....dan kun je dus in staat zijn een hoogtepunt uit de muziekgeschiedenis sinds 1997 te missen...

Ik zou waarschijnlijk voor m'n nummer 1 gaan. Maar een willekeurig Knopfler album zou ik ook tevreden mee zijn, in tegenstelling tot de meesten hier

Maar fredske, Mark K. had een dooie lage stem. Geen zeurstem toch?
Overigens blijf ik Alchemy van de Dire Straits geweldig vinden! Maar dat terzijde.

fastpulseboy schreef:
(quote)

Dat krijg je ervan als je een dire straits fan bent....dan kun je dus in staat zijn een hoogtepunt uit de muziekgeschiedenis sinds 1997 te missen...

hoogtepunt sinds 1997 , als jij het zegt , kijk ik ben een beetje blijven hangen in de oude doos ( 60-70-80er jaren ) , van de muziek tot heden weet ik eigenlijk nog niet zo veel , mede door gebrek aan tijd ( drukke baan ) , dus ik zal zeker nog terug komen met een oordeel over ok computer , na een aantal luister beurten .

Ik weet bijna zeker dat je de cd lager dan 3 gaat besterren.

Als ik serieus zou moeten antwoorden:

Alle CD's van GodspeedYouBlackEmperor natuurlijk.

topictitel schreef:
één cd
KampF schreef:
Alle CD's

Ik zou de andere ook gewoon meesmokkelen hoor

Trouwens, ik heb je al vaker (min. 1 x ) horen zeggen dat GYBE je favoriete band is, maar waarom staat er dan niets van ze in je top 5?

fredpit schreef:
(quote)

Dezelfde zeurderige toon!!
Wat heeft Toon er nou weer mee te maken? Laat die jongen met rust.

Ben je dronken Paap?

Dronken = Beatlesquizzzzzz!

fredpit
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Wat heeft Toon er nou weer mee te maken? Laat die jongen met rust.

hoofdletter

fredpit
HiLL schreef:
Maar fredske, Mark K. had een dooie lage stem. Geen zeurstem toch?

"Dooie lage stem" lijkt mij ook een prima omschrijving.

Even als reactie op mijn gesloten topic 'Stel...': Naar een onbewoond eiland zou ik een andere cd meenemen dan wanneer ik een buitenaards ras kennis zou moeten laten maken met onze muziek. Tenslotte gaat het er dan om wat je een ander zou willen laten horen en op een onbewoond eiland is het alles wat je zelf kan draaien. Maar goed, wie ben ik....

fredpit
reptile71 schreef:
Even als reactie op mijn gesloten topic 'Stel...': Naar een onbewoond eiland zou ik een andere cd meenemen dan wanneer ik een buitenaards ras kennis zou moeten laten maken met onze muziek. Tenslotte gaat het er dan om wat je een ander zou willen laten horen en op een onbewoond eiland is het alles wat je zelf kan draaien. Maar goed, wie ben ik....

Ze snappen je niet idd.

nogmaals

Naar een onbewoond eiland of op vakantie neem je een cd mee die je zelf wil horen.

Wat moet iemand (die bij wijze van spreke) nog nooit met muziek heeft kennis gemaakt als eerste horen...

Ik open wel weer een topic.

sxesven
Is inderdaad wel een compleet andere vraag. Ik weet nog dat een dergelijk topic weleens op een filmforum voorbij kwam: welke film(s) zou je aan buitenaardse wezens laten zien om ze een indruk te geven van de mensheid? Wel degelijk een interessant vraagstuk, en wel iets compleet anders dan welke plaat je zelf tot het einde der tijden zou willen ende/of kunnen draaien.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.