Muziek / Algemeen / Eén cd meenemen naar een onbewoond eiland
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli 2007, 12:56 uur
Onbewoond eiland: Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady
Buitenaardse wezens: Negende van Beethoven.
0
fredpit
geplaatst: 11 juli 2007, 13:48 uur
En weer is er een topic gesloten door een moderator die op zijn streepjes gaat staan en die het verschil niet snapt tussen een keuze voor
1. het album dat je (persoonlijk) nooit zal vervelen (dit topic)
2. het album dat de essentie van muziek (voor ...de mensheid... E.T., visjes ??) weergeeft (het gesloten topic)
1. het album dat je (persoonlijk) nooit zal vervelen (dit topic)
2. het album dat de essentie van muziek (voor ...de mensheid... E.T., visjes ??) weergeeft (het gesloten topic)
0
geplaatst: 11 juli 2007, 14:02 uur
Het idee achter het topic verschilt wel een beetje ja, maar kijk nou zelf eens wat er in zulke topics gebeurt, na een post of 3-4 noemt iedereen nog een favoriet album op, worden er wat flauwe grappen gemaakt, en verzandt het hele idee van het topic en wordt het een soort 'noem een goed album'.
Vanuit mijn oogpunt is het een beter idee zulke 'discussies' in 1 topic te houden
Vanuit mijn oogpunt is het een beter idee zulke 'discussies' in 1 topic te houden
0
geplaatst: 11 juli 2007, 14:58 uur
Songs from the big chair...Of toch The Hurting? 
Alhoewel...In mijn nobele daad Dream Theater te leren waarderen, Octavarium

Alhoewel...In mijn nobele daad Dream Theater te leren waarderen, Octavarium

0
geplaatst: 11 juli 2007, 20:41 uur
Wat ben ik blij dat er nog mensen zijn die me wèl snappen! Dank u dank u! En wat jammer dat er mod's zijn die op grond van hun voorspellingen (en misschien enig gebrek aan inzicht?) topic's sluiten, die mijns inziens best interessant kunnen zijn. Maar goed, aangezien ik het toch wel een leuke vraag vind open ik de topic wel op mijn eigen forum.
Even on topic weer: naar een onbewoond eiland zal ik denk ik toch Disintegration van The Cure meenemen.
Even on topic weer: naar een onbewoond eiland zal ik denk ik toch Disintegration van The Cure meenemen.
0
geplaatst: 18 juli 2007, 13:09 uur
Klumpie schreef:
Op een onbewoond eiland moet je geen CD meenemen, je moet heerlijk genieten van de rust.
Op een onbewoond eiland moet je geen CD meenemen, je moet heerlijk genieten van de rust.
Na een tijdje heb je wel genoeg van het geluid van de zee en de
bomen ect. en dan is het fijn om een cd op te kunnen zetten
Welke cd ik mee zou nemen.. Pff ik kan al niet kiezen, dit is echt een onmogelijke keus ik denk The Gossip- Standing in de way of control
Teminste nog een beetje vrolijkheid ^^
0
geplaatst: 18 juli 2007, 13:29 uur
Sientje schreef:
(quote)
Als dat zo is kun je beter thuis blijven en daar een CD opzetten.
0
geplaatst: 18 juli 2007, 13:32 uur
haha
Hoeft niet, het kan ook zijn dat je voor de omgeving erheen gaat
misschien is het er wel heel mooi
Of wil je een tijdje geen mensen om je heen, dan is een onbewoont eiland ook heel handiG
Hoeft niet, het kan ook zijn dat je voor de omgeving erheen gaat
misschien is het er wel heel mooi
Of wil je een tijdje geen mensen om je heen, dan is een onbewoont eiland ook heel handiG
0
geplaatst: 18 juli 2007, 22:26 uur
Ja laten we het hebben over waar een onbewoond eiland al niet handig voor kan zijn!
Bijv.:
1. voor opslag van nuclear afval
2. vluchtelingen kampen
3. atoomproeven

Alle ideeën zijn welkom.
Bijv.:
1. voor opslag van nuclear afval
2. vluchtelingen kampen
3. atoomproeven

Alle ideeën zijn welkom.

0
geplaatst: 21 juli 2007, 23:43 uur
Naast die ene cd gaat natuurlijk ook voldoende stroom mee om de speler van voeding te voorzien. Je weet immers niet hoelang je op dat onbewoonde eiland moet zitten voordat er hulp aan de horizon verschijnt. De cd die meegaat moet voor mij lang duren en voldoende variatie hebben. In dat geval kom ik uit op Antique Dream van Tangerine Dream. En eenmaal op het eiland heel voorzichtig met het schrijfe omgaan. In de speler laten zitten dus en daar niets over zeggen bij het vertrek, kan je stiekem een tweede cd mee nemen. 

0
yoeridedeygere
geplaatst: 2 augustus 2007, 10:57 uur
ik zou Radio Activity meenemen om compleet knettergek te worden
0
eazyfan
geplaatst: 5 augustus 2007, 15:08 uur
Ik denk toch: Sam Cooke - Portrait Of A Legend 1951-1964
En als het een regulier album zou moeten zijn zonder enige twijfel:
John Coltrane - A Love Supreme
En als het een regulier album zou moeten zijn zonder enige twijfel:
John Coltrane - A Love Supreme

0
EVANSHEWSON
geplaatst: 16 september 2007, 09:39 uur
Ik denk Bitches Brew van Miles Davis, of misschien zou ik me toch nog bedenken en Wish You Were Here van Pink Floyd meenemen...
Of misschien Kinderen voor Kinderen : Op een Onbewoond Eiland, biezonder leuk!
Of misschien Kinderen voor Kinderen : Op een Onbewoond Eiland, biezonder leuk!
0
geplaatst: 16 september 2007, 16:05 uur
Voor de sfeer van het eiland zelf: Can - Future Days
Voor de houdbaarheid en het behoud van kwaliteit in de loop van tijd dat het me niet zou vervelen: Can - Tago Mago
Voor de houdbaarheid en het behoud van kwaliteit in de loop van tijd dat het me niet zou vervelen: Can - Tago Mago
0
geplaatst: 17 september 2007, 12:32 uur
Ik zou een bijl meenemen,
zodat ik van de bomen op het eiland trommels en dergelijke kon maken, en dan zelf mijn eenzaamheid verdijven door oeverloze trommelsessies, voordeel : geen buren !!
zodat ik van de bomen op het eiland trommels en dergelijke kon maken, en dan zelf mijn eenzaamheid verdijven door oeverloze trommelsessies, voordeel : geen buren !!
0
geplaatst: 17 september 2007, 13:14 uur
Sgt. Peppers
maar da's wel een hele moeilijke keuze natuurlijk
maar da's wel een hele moeilijke keuze natuurlijk

0
max en joep
geplaatst: 17 september 2007, 14:37 uur
vind het een erge moeilijke, maar ik denk toch aan The Great Southern Trendkill van Pantera....
is een vrij gevarieerd metalalbum.
Snel, langzaam, groovy, lomp, subtiel heel extreem bruut en hard en ook af en to juist mooi ingetogen.
Schitterende solo's.
Phil op zijn absolute hoogtepunt.
ja, ik kies deze.
is een vrij gevarieerd metalalbum.
Snel, langzaam, groovy, lomp, subtiel heel extreem bruut en hard en ook af en to juist mooi ingetogen.
Schitterende solo's.
Phil op zijn absolute hoogtepunt.
ja, ik kies deze.
0
geplaatst: 25 september 2007, 18:22 uur
Smashing Pumpkins - Mellen Collie want dan heb ik lekker veel te horen .
0
Music Freak
geplaatst: 27 september 2007, 19:24 uur
Barbra Streisand - The Essential Collection.
Daar staat het nummer "The Way We Were" op en dat is mijn nummer die ik op mijn begravenis wil draaien als ik dood ben..
Daar staat het nummer "The Way We Were" op en dat is mijn nummer die ik op mijn begravenis wil draaien als ik dood ben..
0
geplaatst: 27 september 2007, 19:33 uur
Music Freak schreef:
Lees deze zin nog eens

0
geplaatst: 28 september 2007, 05:53 uur
Lees deze username nog eens

Je hebt toch niet ook al een dubbele account hè, Friek

0
geplaatst: 28 september 2007, 12:44 uur
Nou, als ik zijn top 10 bekijk...
kan onmogelijk een dubbele account zijn 
0
geplaatst: 13 oktober 2007, 19:04 uur
Onmogelijk keuze en aangezien er geen regels zijn, een door mij zelf samengestelde cd vol mp3tjes dan heb je al wat meer keuze 

0
geplaatst: 13 oktober 2007, 22:40 uur
herman schreef:
Als ik *echt* zou moeten kiezen voor 1 album, dan The White Album van The Beatles, denk ik.
Als ik *echt* zou moeten kiezen voor 1 album, dan The White Album van The Beatles, denk ik.
Ik ook, denk ik.
0
Spijtoptant
geplaatst: 13 oktober 2007, 23:07 uur
Er van uitgaande dat ik verplicht naar zo'n onbewoond eiland moet, zou ik niet zomaar iets uit mijn top 10 ofzo meenemen, maar iets dat me een beetje de heimwee naar Nederland doet wegnemen, of draaglijk maken.
Niet het kille jachtige Nederland van nu, maar het dromerige Nederland uit mijn jeugd.
Ik zou gaan voor

(Denk ik, want het is al weer enige jaren geleden dat ik dat album voor het laatst hoorde, maar de sfeer vond ik heerlijk 'seventies' en 'nederlands'.)
Niet het kille jachtige Nederland van nu, maar het dromerige Nederland uit mijn jeugd.
Ik zou gaan voor

(Denk ik, want het is al weer enige jaren geleden dat ik dat album voor het laatst hoorde, maar de sfeer vond ik heerlijk 'seventies' en 'nederlands'.)
0
geplaatst: 13 oktober 2007, 23:34 uur
HammerHead schreef:
Ik ga hierin mee denk ik, al neem ik A love supreme net zo graag mee.
* denotes required fields.