MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eén cd meenemen naar een onbewoond eiland

zoeken in:
Spijtoptant schreef:
Niet het kille jachtige Nederland van nu, maar het dromerige Nederland uit mijn jeugd.

Damn wat ben ik jaloers op je
Aan de andere kant had dan nooit zoveel goeie muziek ontdekt denk ik, maar toch...

Spijtoptant
schizodeclown schreef:
(quote)

Damn wat ben ik jaloers op je
Aan de andere kant had dan nooit zoveel goeie muziek ontdekt denk ik, maar toch...

Net even wat berichten bij de door mij genoemde elpee gelezen, en misschien heb ik mijn geheugen wat gemodereerd.
Wellicht is de hele sfeer die ik aan dit album toeken enkel terug te voeren op die, door één van de schrijvers in het topic van deze elpee, gememoreerde 'verse geur van erwtensoep'.
Dat nummer, 'Waar ik woon', is waarschijnlijk de sfeerbepaler geweest voor mij, bij de andere nummers kan ik me nu toch minder gevoel herinneren.
Maar alleen al voor dat ene nummer, 'Waar ik woon', zou ik TOCH voor dit album gaan!
Dat nummer is zo heerlijk dromerig, kneuterig. Hollandser kun je het bijna niet bedenken.

Alleen al die verkleinwoordjes in dat openingszinnetje:

Ik sloeg de voordeur van het huisje
In het straatje achter me dicht

Geweldig! Het zonnetje schijnt, het postbodetje groet je en de kindertjes op het stoepje spelen lachend een potje knikkeren.

Spijtoptant schreef:
Net even wat berichten bij de door mij genoemde elpee gelezen, en misschien heb ik mijn geheugen wat gemodereerd.
Wellicht is de hele sfeer die ik aan dit album toeken enkel terug te voeren op die, door één van de schrijvers in het topic van deze elpee, gememoreerde 'verse geur van erwtensoep'.
Dat nummer, 'Waar ik woon', is waarschijnlijk de sfeerbepaler geweest voor mij, bij de andere nummers kan ik me nu toch minder gevoel herinneren.
Maar alleen al voor dat ene nummer, 'Waar ik woon', zou ik TOCH voor dit album gaan!
Dat nummer is zo heerlijk dromerig, kneuterig. Hollandser kun je het bijna niet bedenken.

Alleen al die verkleinwoordjes in dat openingszinnetje:

Ik sloeg de voordeur van het huisje
In het straatje achter me dicht

Geweldig! Het zonnetje schijnt, het postbodetje groet je en de kindertjes op het stoepje spelen lachend een potje knikkeren.

Jah ik heb ook zoiets, als ik een liedje van DJ Paul Elstak hoor moet ik terugdenken aan die strakke gasten met die kale knikkers, ze waren alleen niet echt het zonnetje in huis. Good ol' times

Music Freak
Lukas schreef:
(quote)

Lees deze username nog eens

Je hebt toch niet ook al een dubbele account hè, Friek

Nee, ik heb geen dubbel account, als ik geweten had dat deze usermane al bestond dan had ik een andere naam gekozen, tenslote is mijn username iets anders geschreven.

En wat is er is dan mis dan met mijn zin, verkeerd geschreven misschien?, zal dan wel komen dat ik moe was.

Warm aanbevolen: Wah Wah van mei 2008, tig schrijvers die hun eiland plaat noemen, zet mij aan het luisteren.

Zelf.....
Als het maar geen winter is daar, dan helpt geen muziek. Of het moet Djavan, de braziliaanse bard zijn.
Oude liefde: Meddle van Pink Floyd, kant een: beuken, weeïge psychedelica jazz muziekje en blues deuntje, kant twee all time favoriet floyd nummer Echoes. Voor alle stemmingen iets.
Tegen de diepgang van shostakovisch symfonie 5 kan weinig op, maar is zo wanhopig.
Triadic memories van Feldman, nee, want dan blijf ik de rest van mijn leven liggen op het strand onthechten.

Moet het echt kiezen? Nu? NU?? Ok dan:
Allereerste lp gekocht bij Chiel van Praag, in een van de platenzaken van zijn pa:

(afbeelding)

Ik ben bereid.

max en joep

(afbeelding)

The Great Southern Trendkill.

Staat voor mij als metalfan wel alles op wat mij boeit aan metal.
Snel, groove, mooi/clean, lage brute stemmen, hoge screams, vette riffs, solo's, beuknummers zonder solo's...... alles.

Mijn reinigings-cd, want met al dat zand zal het nodig zijn.

Jesusfreen schreef:
Mijn reinigings-cd, want met al dat zand zal het nodig zijn.

Zit daar wel een informatief boekje bij, hoe je hem moet gebruiken?

Dat hoop ik van ganser harte!!

dix
Geheid dat ik op dat eiland knettergek wordt....
laat het dan maar snel gebeuren

Op een onbewoond eiland heb je al de mooiste en meest zeldzame muziek die er bestaat: De stilte.

RobbyT schreef:
Op een onbewoond eiland heb je al de mooiste en meest zeldzame muziek die er bestaat: De stilte.

Tenzij The Others er leven.

max en joep
RobbyT schreef:

maar de stilte doet niet:
BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM!!!!!!!!!!!!!!!!!

RobbyT schreef:

Dus jij neemt 4'33 van John Cage mee?

max en joep schreef:
(quote)

maar de stilte doet niet:
BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM!!!!!!!!!!!!!!!!!

Of een palmboom laat spontaan al haar kokosnoten naar beneden vallen. Daar kan geen House tegen op. En dat allemaal op een onbewoond eiland, wat wil een mens nog meer?

Ach, moest alles aanwezig zijn om maar 1 cd af te spelen, dan zou het
Bonnie 'prince' billy : I see a darkness zijn. Altijd handig als je zelfmoord wilt plegen.

JP1230 schreef:
Ach, moest alles aanwezig zijn om maar 1 cd af te spelen, dan zou het
Bonnie 'prince' billy : I see a darkness zijn. Altijd handig als je zelfmoord wilt plegen.
In dat geval neem ik Closer van Joy Division mee

bubbachups schreef:
(quote)

Dus jij neemt 4'33 van John Cage mee?

Ik denk dat ik maar een CD met alleen maar een ghosttrack meeneem, lekker zo'n 45 minuten naar niets luisteren en dan maar hopen dat ik aangenaamd verrast wordt.

[Roel]
het zou dom zijn een cd mee te nemen want op een onbewoond eiland is geen elektriciteit dus en geen cd-speler dus kan je niets doen met een cd, kan je hem beter een een vriend geven die de cd nog niet kent

[Roel] schreef:
het zou dom zijn een cd mee te nemen want op een onbewoond eiland is geen elektriciteit dus en geen cd-speler dus kan je niets doen met een cd, kan je hem beter een een vriend geven die de cd nog niet kent

Tuurlijk is er op dat eiland stroom. Overdag zonne-energie. Bij storm windenergie. Bij geen van beide wek je deze zelf op met een knijpkat of dynamo. En in een uiterst noodgeval is daar nog de batterij. Daarnaast is er nog de stroom van het water die langs het eiland trekt die met enige creativiteit te gebruiken valt.

[Roel]
Gerards Dream schreef:
(quote)

Tuurlijk is er op dat eiland stroom. Overdag zonne-energie. Bij storm windenergie. Bij geen van beide wek je deze zelf op met een knijpkat of dynamo. En in een uiterst noodgeval is daar nog de batterij. Daarnaast is er nog de stroom van het water die langs het eiland trekt die met enige creativiteit te gebruiken valt.

zo inventief had ik nog niet gedacht

[Roel] schreef:
(quote)

zo inventief had ik nog niet gedacht

Waar een wil is, is je favoriete muziek.

beruk schreef:
Warm aanbevolen: Wah Wah van mei 2008, tig schrijvers die hun eiland plaat noemen, zet mij aan het luisteren.

Is die gewoon in iedere boekhandel te koop?

Nu nog naar electriciteit zoeken...

basketballerke
Dirty Three - Ocean Songs

Deze plaat is alsof ik op een onbewoond eiland ergens midden in de Stille Oceaan ben, nu nog werkelijk meemaken

En mocht er iets mis gaan heb ik natuurlijk nog The Man Machine van Kraftwerk achter de hand.

Goh, we kunnen de forumvraag natuurlijk ook anders stellen:
Welke cd zou jij op je mp3 speler / Ipod/... zetten mocht die op zonneenergie werken en er maar beschikbaar geheugen was voor 1 cd?

Dat maakt twijfel over de moeilijkheden van het afspelen al wat minder groot.

Deze cd komt dan ook zeer goed van pas. En misschien overleef je er ook iets langer door.

Koekebakker schreef:
Is die gewoon in iedere boekhandel te koop?
Dat zal wel niet maar bij Bol zo te bestellen evenals via de site van Wah Wah. Overigens wel een aardig boek maar niet alle deelnemers hebben er wat van gemaakt en nogal wat titels, zoals tig keer beatles, neil young en bob dylan boeien me niet echt, ongeacht wie er een leuk stukje over heeft geschreven. Dan is een verhaal over waarom iemand Vison Thing of 99% mee neemt, echt veel leuker. Er zijn wat mij betreft teveel mensen gevraagd die dan weliswaar een leuk stukje kunnen schrijven maar wat betreft muziek niet echt een spannend leven hebben gehad, met dito titelkeuze.

In De Site > Gebruikers > Welke drie plaatjes:

Stel, je gaat naar een onbewoond eiland.
Je mag maar drie albums meenemen, welke zouden dat zijn voor jou?

MeesBowieFan1 schreef:
Stel, je gaat naar een onbewoond eiland.
Je mag maar drie albums meenemen, welke zouden dat zijn voor jou?

Maak daar een "vraag van de dag" van - dan krijg je (meer) reacties;
Overig >> Algemeen >> Vraag van de dag #2
BTW - drie is erg weinig. Ik hanteer altijd "het koffertje" als norm en ja op het eiland is stroom

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.