Muziek / Algemeen / Populairste MuMe artiest/band
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2007, 01:42 uur
Als ik zo de verschillende KO's volg en de lijstjes zie, concludeer ik eigenlijk dat er maar één artiest is die op onverdeelde support mag rekenen op dit forum: Neil Young!
Als oude hip met mondharmonica en microfoon weet deze man de harten van alle MuMe-ers blijkbaar telkens weer een slag te doen overslaan! Ik kan met de beste wil van de wereld ook weinig tegen Young hebben, al vind ik één plaat per sessie wel meer dan voldoende meestal. Maar een artiest om je hoed voor te mogen afnemen. Iemand een andere impressie hierop?
Als oude hip met mondharmonica en microfoon weet deze man de harten van alle MuMe-ers blijkbaar telkens weer een slag te doen overslaan! Ik kan met de beste wil van de wereld ook weinig tegen Young hebben, al vind ik één plaat per sessie wel meer dan voldoende meestal. Maar een artiest om je hoed voor te mogen afnemen. Iemand een andere impressie hierop?
0
geplaatst: 15 december 2007, 01:52 uur
aERodynamIC schreef:
Ik vind Tom Waits het ook niet slecht doen eigenlijk.....
Ik vind Tom Waits het ook niet slecht doen eigenlijk.....
Die ligt er toch aanmerkelijk sneller uit en heeft meer zijn eigen specifieke groep aanhangers. Vooral bij de KO's blijkt dat mensen niet allemaal even dol zijn op zijn doorleefd geblaf (mezelf incluis).
Young daarentegen is alweer sterk vertegenwoordigd in de albums KO versie 3 en heeft met bijna duels tegen zichzelf de 70s KO moeiteloos doorstaan. Daarnaast zit hij ook weer dik in de MuMe ladder eindcompetitie. Markant verschil, en terecht, maar dat terzijde.
0
geplaatst: 15 december 2007, 01:54 uur
Ik volg de KO's niet en ik heb geen idee hoe iedereen daar dus scoort, daarbij vind ik KO's als graadmeter om te bepalen hoe een artiest er bij staat op deze site totaal niet interessant (nl. een zeer beperkt clubje die daar overal aan mee doet).
Als je daar wel op doelt is de titel van dit topic nogal misleidend.
0
geplaatst: 15 december 2007, 01:58 uur
aERodynamIC schreef:
Ik volg de KO's niet en ik heb geen idee hoe iedereen daar dus scoort, daarbij vind ik KO's als graadmeter om te bepalen hoe een artiest er bij staat op deze site totaal niet interessant (nl. een zeer beperkt clubje die daar overal aan mee doet).
Nee hoor, want ook meerdere platen van Young staan hoog in de algemene lijst. Dus de reflectie van man's populariteit is duidelijk te merken. Volgens mij staat hij 5 keer in de top250 met een plaat. Niet slecht lijkt me tegen het Pink Floyd en Radiohead geweld!
0
geplaatst: 15 december 2007, 02:00 uur
deric raven schreef:
The Cure doet het ook goed bij de KO's.
The Cure doet het ook goed bij de KO's.
Meestal de jaren 80 of new wave dingen, The Cure in zijn algemeenheid scoort goed, maar mist toch vaak een aantal rondes voor het einde net de boot (en dat vind ik alleen maar goed, ik zou het raar vinden als The Cure het hier alleen maar goed zou doen en elders als rare eend werd beschouwd).
0
geplaatst: 15 december 2007, 02:01 uur
Tja dan is het maar hoe je het bekijkt en dus is Radiohead gewoon de populairste band omdat die dik op 1 staat en het met de andere albums ook niet slecht doet en kijkend naar hoe de In Rainbows hype hier zich binnen mum van tijd voltrok.
Radiohead dus.... en voor nu een welterusten en de groeten
Radiohead dus.... en voor nu een welterusten en de groeten

0
geplaatst: 15 december 2007, 02:05 uur
Radiohead is inderdaad een onvermijdelijk verschijnsel, alhoewel ik die band ook alle palmares gun. Dat heeft volgens mij ook alles met de generatie te maken die actief is op internet. Radiohead voegt zich daar in een warm bedje van herkenning en eerste kennismaking. In het geval van die band kan ik dat alleen maar toejuichen. Ook al weet ik dat meerdere mensen daar anders over denken
Truste aERo!
Truste aERo!
0
geplaatst: 15 december 2007, 10:27 uur
orbit schreef:
Meestal de jaren 80 of new wave dingen, The Cure in zijn algemeenheid scoort goed, maar mist toch vaak een aantal rondes voor het einde net de boot (en dat vind ik alleen maar goed, ik zou het raar vinden als The Cure het hier alleen maar goed zou doen en elders als rare eend werd beschouwd).
(quote)
Nu je het zegt Orbit, geen Cure bij de laatste 32 van de Ladder
Wel een hoop ander New Wavegeweld natuurlijk, o.a. JD, The Smiths, The The, The Sound,...
0
geplaatst: 15 december 2007, 11:25 uur
Als je kijkt naar de toplijsten en het aantal stemmen op de artiesten, dan ziet de top zoveel er zo uit:
1. The Beatles 6918
2. Radiohead 6635
3. Pink Floyd 6323
4. U2 6261
Deze vier steken er ver bovenuit. Hebben ook allemaal meerdere albums in de top 50.
Op afstand staan:
5. Red Hot Chili Peppers 4247
6. Metallica 4230
7. Coldplay 4075
8. Nirvana 3822
9. David Bowie 3802
10. Bob Dylan 3381
Pas daar achter komen R.E.M., Neil Young, etc.
Ik heb behalve Dylan geen artiesten buiten de album top 50 genomen, dus wellicht mist er nog een artiest in deze lijst. De KO's zou ik zelf ook niet als graadmeter nemen, aangezien daar maar een relatief kleine groep mensen aan meedoet.
1. The Beatles 6918
2. Radiohead 6635
3. Pink Floyd 6323
4. U2 6261
Deze vier steken er ver bovenuit. Hebben ook allemaal meerdere albums in de top 50.
Op afstand staan:
5. Red Hot Chili Peppers 4247
6. Metallica 4230
7. Coldplay 4075
8. Nirvana 3822
9. David Bowie 3802
10. Bob Dylan 3381
Pas daar achter komen R.E.M., Neil Young, etc.
Ik heb behalve Dylan geen artiesten buiten de album top 50 genomen, dus wellicht mist er nog een artiest in deze lijst. De KO's zou ik zelf ook niet als graadmeter nemen, aangezien daar maar een relatief kleine groep mensen aan meedoet.
* denotes required fields.