MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Een maand zonder nieuwe muziek

zoeken in:
Geen probleem voor mij, downloaden doe ik sowieso bijna niet en als het in de beugel wat krapper is dan anders...periodes van hoog -en laagconjunctuur bepalen of ik nieuwe kan halen of niet...
ondertussen nog altijd muziek genoeg om te luisteren en beter te leren kennen...

sq schreef:
Ik was wel benieuwd welke albums Herman nu zoal beluistert in zijn maand onthouding. Wat blijkt: heeft-ie (momenteel?) geen rotatielijkst!

Enfin: Hup Herman!

De laatste tijd veel gedraaid:

Nick Drake - Pink Moon
Can - Ege Bamyasi
David Bowie - Station to Station
En veel van Talking Heads

Het scheelt trouwens wel dat ik veel voetbal kijk. In een normale maand was het pas echt afzien geworden.

Nog een week. Ik verlang naar nieuwe muziek!

Zullen we op 1 juli een CSL-marathon met nieuwe muziek houden?

Het lijkt met platen dat ik wil horen is toch nog wel lang. Maar ik denk dat ik het bij een paar nieuwe platen per week ga houden.

herman schreef:
Zullen we op 1 juli een CSL-marathon met nieuwe muziek houden?

Het lijkt met platen dat ik wil horen is toch nog wel lang. Maar ik denk dat ik het bij een paar nieuwe platen per week ga houden.

Ik ga op de dag dat het afgelopen BMRC van Black Rebel Motercyle Club en you're living all over me van dinosaur JR luisteren .

nog een dag....:

het alfabet van een maand zonder muziek

A is van aflopen wat morgen gaat gebeuren.
B is van bootlegs die hielden me op de been.
C is van Cd’s want die draaiende ik in een keer weer veel.
D is van Dinosaur, een kleintje te verstaan. Die staat al een week te wachten tot de 3de is eindelijk daar.
E is van Elliott Smith want die hoor ik ook nog steeds graag. Either/Or was zelf nog hemelachtiger dan ik dacht.
F is van folk omdat ik daar nu eens tijd voor had tussen al het gitaargerag.
G is van gek om het te proberen.
H is van herluisteren want dat deed ik in Juni heel de tijd. Maar ook van Herman want die begon ermee.
I is van irritatie van al die geweldige nieuwe singles en nummers die ik ontdekte maar geen albums ervan kon checken.
J is van Joost want ik deed ook mee
K is van kloteherrie dat kwam ook vaak langs. Black flag en sonic youth toverende op mij lippen weer een grote glimlach.
L is van Levensvergeten die dacht waarom doe ik ook niet mee en laat alle onbekende muziek voor wat het was.
M is van de Mark Lanegan, die me weer betoverde met zijn kauwgum die altijd naar whisky smaakt.
N is van nieuwe shit, want daar verlangende ik op het einde wel ontzettend naar.
O is van ooooooooo wat is dit eigenlijk toch zo mooi. Een opmerking die door mij vaak werd gemaakt.
P is van popparels die totaal vergeten was in mij grote muzikale brei.
Q is van Queens Of The Stone age die ik in die maand eindelijk live zag.
R is van de radio want die hoorde ik op tijden in een keer graag.
S is van Songs: Ohia omdat ik daar zelfs na een maand bijna dagelijks draaien nog steeds geen genoeg van krijg.
T is van televisie want ik keek teveel TV aan gebrek aan nieuwe Cd's en het kwartje viel daar.
u is van weet ik veel
V is van verlangen naar de al die muziek die nog moest bewaren.
W is waardering dat ik maar vooral Levensvergeten en Herman zich niet aan de verleidelijke muziek hebben overgeven
X van ik weet het niet wat ik hier moet plaatsen.
Y is van yogo want dat drink ik zo vaak, want ik weet niks wat met Y rijmt.
Z is van ziezo dat is gedaan.

gaat dat met sinterklaas ook zo?

Stelletje patienten

ThirdEyedCitizen schreef:
gaat dat met sinterklaas ook zo?

Denk wel

D-ark schreef:

het alfabet

Misschien moet je dit eens doornemen of zullen we het op afkickverschijnselen steken dat je alfabet nogal origineel was?

Ze hebben mij een ander alfabet geleerd...

Gajarigon schreef:
(quote)

Misschien moet je dit eens doornemen of zullen we het op afkickverschijnselen steken dat je alfabet nogal origineel was?

effe verbeteren...

Toch wel interessant een maand geen nieuwe muziek luisteren, heb wel een lijstje gemaakt met nog te luisteren platen. Verder veel dingen herondekt (oa Caribou en Tocotronic!), veel LPs geluisterd en voetbal gekeken. Het hielp wel dat ik weinig tijd voor 'nieuwe-muziek middaagjes', maar over het algemeen ging het me toch makkelijk af.

Wel de moeite van nog een keer proberen waard in elk geval. Al heb ik gelijk maar de nieuwe Paul Weller en Remembranza van Murcof binnengeslingerd.

edit: en de nieuwe muziek CSL zie ik wel zitten.

Ik ben vandaag pas weer nieuwe muziek gaan luisteren, de EP van Madelon en de nieuwe Sigur Ros waren de gelukkigen (bij elkaar een dikke 5* overigens ).

Moet zeggen dat het me ook wel makkelijk afging; het was eigenlijk meer de ingebouwde routine van het 'album kopen/downloaden en gelijk luisteren' die ik tegen moest gaan dan dat ik me daadwerkelijk zat te verbijten. Al ben ik wel goed benieuwd geweest naar de nieuwe Sigur Ros en Paul Weller. En het was ook niet handig om naar de Concerto te gaan en - even niet aan mijn drooglegging denkend - vervolgens met 10 CD's weer thuis te komen.

Het EK was trouwens wel een goede afleiding en ik heb ook weer 's wat films gekeken.
Wat ik vooral af moet leren is het 'alles willen horen en alles goed willen vinden'-syndroom, denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:12 uur

geplaatst: vandaag om 03:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.