Muziek / Algemeen / 7 zonden van de popmuziek
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juli 2008, 23:56 uur
wat kun je als serieuze muzikant eigenlijk niet maken om in je nummer te stoppen, oftewel wat zijn de 7 zonden van de popmuziek. Ik kom in ieder geval al tot 4:
1) meerdere talen in een nummer
2) kinderkoor
3) parlando
4) dwarsfluit
5)...
6)...
7)...
welke mis ik nog?
1) meerdere talen in een nummer
2) kinderkoor
3) parlando
4) dwarsfluit
5)...
6)...
7)...
welke mis ik nog?
0
geplaatst: 16 juli 2008, 00:03 uur
Volgens mij kan je van alles in een nummer stoppen. Als je het goed doet kan het nog mooi klinken ook.
Bv het kinderkoor in het nummer van het laatste album van Morrissey.
Alles kan!
je weet niet wat Depeche mode allemaal deed in hun vroegere werk..stalen buizen, aluminiumplaten..noem maar op
Bv het kinderkoor in het nummer van het laatste album van Morrissey.
Alles kan!
je weet niet wat Depeche mode allemaal deed in hun vroegere werk..stalen buizen, aluminiumplaten..noem maar op

0
geplaatst: 16 juli 2008, 06:48 uur
Bij het lezen van het woord 'fluit' heb ik gelijk het intro van dat grijsgedraaide $@#%$#$-nummer van Katie Melua in mijn hoofd. Je wordt bedankt. 
5) Gepitchte stemmetjes, zoals in Akon's 'Lonely' en een lange lijst happy hardcore-platen van halverwege de jaren 90. Hoe nostalgisch laatstgenoemd genre ook mag zijn.
6. Nep-rap. Rappen moet je alleen doen als het van nature in je zit. Het ergste voorbeeld: Het stukje op ongeveer driekwart van Madonna's nummer 'American life'. Met Gwen Stefani's 'Wind it up' er vlak achteraan.

5) Gepitchte stemmetjes, zoals in Akon's 'Lonely' en een lange lijst happy hardcore-platen van halverwege de jaren 90. Hoe nostalgisch laatstgenoemd genre ook mag zijn.
6. Nep-rap. Rappen moet je alleen doen als het van nature in je zit. Het ergste voorbeeld: Het stukje op ongeveer driekwart van Madonna's nummer 'American life'. Met Gwen Stefani's 'Wind it up' er vlak achteraan.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 06:58 uur
Als aan het eind van een liedje het hele zaakje nog even een toontje omhoog gaat om het nog eventjes nieuw leven in te blazen. Dat is voor mij de hoofdzonde.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 08:52 uur
Jazper schreef:
Als aan het eind van een liedje het hele zaakje nog even een toontje omhoog gaat om het nog eventjes nieuw leven in te blazen. Dat is voor mij de hoofdzonde.
De Songfestival-modulatie!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juli 2008, 09:28 uur
Jazper schreef:
Die mag van mij wel op één ja.
Wat er mis is met de dwarsfluit ontgaat mij even... straks komt er nog iemand met de saxofoon op de proppen.

0
geplaatst: 16 juli 2008, 09:45 uur
tnf schreef:
(quote)
Nope, dat heet transponeren

Ook al genoemd in de tien geboden: 'Thou shalt not transpone...'
0
geplaatst: 16 juli 2008, 10:13 uur
itchy schreef:
(quote)

Het is transpose
(mieren... I know)
0
geplaatst: 16 juli 2008, 11:17 uur
tnf schreef:
6. Nep-rap. Rappen moet je alleen doen als het van nature in je zit. Het ergste voorbeeld: Het stukje op ongeveer driekwart van Madonna's nummer 'American life'.
6. Nep-rap. Rappen moet je alleen doen als het van nature in je zit. Het ergste voorbeeld: Het stukje op ongeveer driekwart van Madonna's nummer 'American life'.
Rapture van Blondie is de grootste boosdoener. Volgens mij ook een van de trendsetters.
Niets mis met fluiten en gepitchte stemmetjes, helaas worden die nogal eens misbruikt.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 11:44 uur
Re-releases met bonustracks, onuitgebrachte nrs. Je hebt de originelen net gekocht en een jaar later krijg je de re-release.
Zo werk je downloaden in de hand.
Als muzikant meedoen in slechte films of reclames.
Zo werk je downloaden in de hand.
Als muzikant meedoen in slechte films of reclames.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 11:49 uur
tnf schreef:
. Helemaal eens. Bijvoorbeeld Rage Against the Machine
.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 13:46 uur
5. De zoveelste gitaarband zonder vernieuwend element
6. De mentaliteit dat het totaalplaatje goed moet zijn (videoclip, uiterlijk van de zanger(es) etc.) en niet per se de muziek
7. Geestelijke manipulatie van de luisteraar door de radio DJ, b.v. door een plaat zo vaak te draaien dat men het vanzelf wel gaat kopen
6. De mentaliteit dat het totaalplaatje goed moet zijn (videoclip, uiterlijk van de zanger(es) etc.) en niet per se de muziek
7. Geestelijke manipulatie van de luisteraar door de radio DJ, b.v. door een plaat zo vaak te draaien dat men het vanzelf wel gaat kopen
0
geplaatst: 16 juli 2008, 14:13 uur
Joy4ever schreef:

(quote)
RATM heeft ook lekker veel met rap te maken 
Nep-rap. Rappen moet je alleen doen als het van nature in je zit. Het ergste voorbeeld:
Daar doelt Kos denk ik op.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 14:21 uur
HiLL schreef:
Dat begrijk ik lieverd, maar wat Zach de la Rocha doet heeft weinig tot niets met rap te maken. Ik begrijp de vergelijking dus niet. Dan denk ik eerder aan een Linkin Park.(quote)
(quote)
0
geplaatst: 16 juli 2008, 14:25 uur
0
geplaatst: 16 juli 2008, 14:40 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Dat begrijk ik lieverd, maar wat Zach de la Rocha doet heeft weinig tot niets met rap te maken. Ik begrijp de vergelijking dus niet. Dan denk ik eerder aan een Linkin Park.Ok sorry schoonheid.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 15:11 uur
Joy4ever schreef:
maar wat Zach de la Rocha doet heeft weinig tot niets met rap te maken.
maar wat Zach de la Rocha doet heeft weinig tot niets met rap te maken.
dat klopt, alleen hij probeert het wel helaas, wat hij zelf ook gewoon toegeeft.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 20:12 uur
8. Lelijke, zielloze synth-geluiden (hardstyle, electro-house, Lil Wayne/T-Pain/Flo Rida etc.)
0
geplaatst: 19 juli 2008, 21:01 uur
Jazper schreef:

0
Sietse
geplaatst: 19 juli 2008, 21:41 uur
1) structuur
2) melodie
3) verandering
4) harmonie
5) mooie geluiden
6) ...
hoe de gedachten gang van een drone freak op hol kan slaan
2) melodie
3) verandering
4) harmonie
5) mooie geluiden
6) ...
hoe de gedachten gang van een drone freak op hol kan slaan

0
geplaatst: 19 juli 2008, 21:44 uur
Ja Sietse, dan hou je ook lekker popmuziek over he, als dat allemaal niet mag 

0
geplaatst: 19 juli 2008, 21:49 uur
Als bandnaam 'The ....'s' nemen.. met op de puntjes een willekeurig woord
0
geplaatst: 19 juli 2008, 21:51 uur
Structuur vind ik wel een overschat iets hoor, dat wel. Nergens voor nodig.
0
geplaatst: 20 juli 2008, 14:35 uur
The Scientist schreef:
Ik vroeg me af hoeveel artiesten in de top250 hieraan voldoen (behalve de apostrof voor de s), maar het valt nog mee:
The Beatles
The Doors
The Killers
The Strokes
The Beach Boys
The Rolling Stones
The Stone Roses
The Eagles
The White Stripes
The Shins
The Afghan Whigs
The Chameleons